Fint, gleder meg!Ludo skrev:YESS! Endelig har remotekitet kommet, dette gleder jeg meg stort til! Skal hente det imorra og kommer nok til å sitte med loddebolten resten av helgen! Skal bli artig det her, bilder og info kommer etterhvert!
@Continuo: Nå blir'e steppa attenuator på deg![]()
Ikke bra det der Espen! Du skulle bestilt forsterker av UA fra dag 1 du vet du!ssm skrev:Ser i en annen tråd under hi-fi generellt av an importøren skal ha demorom etterhvert , det høres jo vel og bra ut , slik at vi kan høre produktene vi er interessert i......
Når det er gjort gjelder det bare å få det som er bestillt.......
mvh Espen
Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?Continuo skrev:De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?JanR skrev:Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?Continuo skrev:De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
/jan
Innbiller meg at de fleste bruker den armen som følger med på AN spillere.Continuo skrev:Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?JanR skrev:Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?Continuo skrev:De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
/jan
Jeg tror ikke det er så enkelt at Rega sine passer best fordi at det er de som sitter på, er nok mange faktorer som spiller inn der vil jeg tro, pris f.eks.![]()
Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt.JanR skrev:Innbiller meg at de fleste bruker den armen som følger med på AN spillere.Continuo skrev:Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?JanR skrev:Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?Continuo skrev:De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
/jan
Jeg tror ikke det er så enkelt at Rega sine passer best fordi at det er de som sitter på, er nok mange faktorer som spiller inn der vil jeg tro, pris f.eks.![]()
RB600/700 er ingen dårlige armer om man føler for å bytte, finns det noe "bedre", helt sikkert.
Send en mail til PQ 8)
/jan
Som BHO skriver så kommer de uten, men Rega er helt klart et bra alternativ.JanR skrev:Innbiller meg at de fleste bruker den armen som følger med på AN spillere.Continuo skrev:Jeg regner med at det funker, men det må da være bedre armer som funker enda bedre?JanR skrev:Sitter vel RB250/300 på de spillerne så man skulle vel tro at en RB arm ville fungere ?Continuo skrev:De av dere som kjenner AN sine platespillere, hva slags arm er en god match på disse spillerene? Hvor mye er det verdt å betale for en arm, på en spiller som koster 12K ?
/jan
RB600/700 er ingen dårlige armer om man føler for å bytte, finns det noe "bedre", helt sikkert.
Send en mail til PQ 8)
/jan
Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller.BHO skrev:Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt.
Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
Har bare hørt min egen TT-2 jeg, og den har vel du hørt og.Continuo skrev:Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller.BHO skrev:Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt.
Spør du PQ ang. arm til TT-1 og TT-2 svarer han deg AN arm 1-3.....alt etter hvor tjukk lommebok du har.
Har du forresten hørt begge? Er det stor forskjell på TT-1 og TT-2?
BHO skrev:TT-1 har 1 stk motor, og TT-2 har 2 stk. ;D
;Djoaquin skrev:BHO skrev:TT-1 har 1 stk motor, og TT-2 har 2 stk. ;D
det skulle vel borge for dobbelt så høy hastighet og adskillig mer prat, eh?
høhøh! :-[ :-\ ;D
Cont: AN spiller på gang ?Continuo skrev:Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller.BHO skrev:Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt.
TakkerBHO skrev:AN arm 1-3 er rega ja. Basert på RB-250 alle sammen.
Før var 2 og 3 basert på RB-300. Min 2 er det.
Tja, det er for tidlig å si, er bare i undersøkelsesstadiet.JanR skrev:Cont: AN spiller på gang ?Continuo skrev:Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller.BHO skrev:Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt.
BHO: AN 1-3 er alle Rega armer ?
/jan
Dvs ja ;DContinuo skrev:Tja, det er for tidlig å si, er bare i undersøkelsesstadiet.JanR skrev:Cont: AN spiller på gang ?Continuo skrev:Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller.BHO skrev:Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt.
/jan![]()
Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.ssm skrev:an-1 s Level 4.....33k for denne.......
Selv om jeg er en an-venn , vil jeg tro at i denne prisklassen er det veldig mange konkurrenter til akkurat disse armene.....
Når man beveger seg over 30k segmentet får man noe av det ypperste verden har å by på fra bla a...Graham phantom , sme , Dynavector , triplanar mfl...
Da spørs det om disse armene henger helt med i teten....men på en an spiller emd denne armen , vil det nok allikevel bli ett strålende resultat. ;D
SEr den 2 er armen koster 4900 , jeg stiller min tvil til at Audionote har fått Roy Grandy til å lage spesiellt gode lagere i disse armene...De spesiellt gode lagerne , har det kommetmeg for øre fra en som har snakket med Grandy personlig , at Rega velger å beholde selv , det er lagere som rega monterer i sine armer som selges løst...
Skal man tro dette , kan man også si at de regaarmene som selges løst for montering på andre spillere , er bedre enn de som settes på deres egne ferdigspillere.
Da skinner det desverre helt igjennom for meg .
Fortsatt tja, er jo en del andre muligheter der ute, men AN vil bli vurdert.JanR skrev:Dvs ja ;DContinuo skrev:Tja, det er for tidlig å si, er bare i undersøkelsesstadiet.JanR skrev:Cont: AN spiller på gang ?Continuo skrev:Jeg forstår! På den annen side så kan han jo ikke svare noe annet heller.BHO skrev:Det følger ikke arm med på AN-spillerene nye, den kan du velge sjøl og betale for attåt.
/jan![]()
/jan
Ehh...Continuo skrev:Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
Hvis jeg eventuellt går for AN spiller, så blir det neppe en Rega arm?
Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg!ssm skrev:Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
(søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)
Mvh ES
JanR skrev:Ehh...Continuo skrev:Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
Hvis man skal stole på Espen () her så er de løse armene bedre enn de som blir levert med spillerne dems. (Så da går det jo an å vurdere en "løs" arm
)
Da kan man anta det gjelder Rega spillere. Kjenner jeg PQ rett er nok armene som er brukt i AN TT spillerne "moddet" i en eller annen form.
Mener å huske at Rolf nevnte at forskjellen mellom RB600 og RB700 var det nå så etterhvert berømte lageret. Bedre i 700'n.
Det var vel også en RB700 han brukte i Thorens spilleren.
På den andre siden, det finns jo sikkert mange bra armer der ute til levelige priser 8)
/jan
Ja, forstår det, en original Rega arm har nok bedre lager enn de som blir solgt til andre leverandører.JanR skrev:Ehh...Continuo skrev:Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
Hvis man skal stole på Espen () her så er de løse armene bedre enn de som blir levert med spillerne dems. (Så da går det jo an å vurdere en "løs" arm
)
Da kan man anta det gjelder Rega spillere. Kjenner jeg PQ rett er nok armene som er brukt i AN TT spillerne "moddet" i en eller annen form.
Mener å huske at Rolf nevnte at forskjellen mellom RB600 og RB700 var det nå så etterhvert berømte lageret. Bedre i 700'n.
På den andre siden, det finns jo sikkert mange bra armer der ute til levelige priser 8)
/jan
Noe for deg ?Continuo skrev:Uansett vil jeg ikke ha Rega sine armer. 8)
Hei, kuul!JanR skrev:Noe for deg ?Continuo skrev:Uansett vil jeg ikke ha Rega sine armer. 8)
![]()
/jan
Her er en guide til Regas armer: http://www.vinylengine.com/a-guide-rega-tonearms.shtmlJanR skrev:Ehh...Continuo skrev:Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
)
/jan
Min erfaring er at samspillet driverk,arm og pick-up ( + step-up og riaa)er veldig komplisert,kanskje vanskeligere enn å matche et komplett hifiannlegg.Jeg har hatt mange ok platespillerdeler som Forsell Reference,Goldmund Studio,Oracle Premiere,SME V,Mørch DP6,Nottingham Spacedeck,Transfiguration Temper,Koetsu Black,Kiseki Agat Ruby,Benz L04 osv, men helt ærlig mener jeg en "kjip" AN TT1 med en "kjip" Arm 1(Rega 250) med Goldring mm pick-up er en av de mest komplette vinyl rigger jeg har hørt.Jeg har hatt flere Rega 300 armer og jeg tror jeg er enig med PQ at jeg liker 250en bedre.Vet ikke hvorfor,tror det har noe med at vektjusteringen på 300armen kanskje hemmer noe av bevegelsen til armen.Continuo skrev:Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
Slik er det jeg tenker også, de simpleste armene som vanligvis sitter på spillere til få tusenlapper, blir brukt på forholdsvise dyre drivverk som AN TT-2 og Thorens TD-350. ???Wergeland skrev:Stusser ofte over folk som bruker umodifiserte RB250 med relativt kostbare drivverk og PU. Dette er annen sortering av Regas simpleste armer.
LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;DContinuo skrev:Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg!ssm skrev:Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
Mvh ES
Synes de ligner litt på SME. :-\
Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
Klassisk utseende!![]()
Det er jo noe med dette av at AN så svinger det, helt klart mange ting å ta hensyn til.Rune S skrev:Min erfaring er at samspillet driverk,arm og pick-up ( + step-up og riaa)er veldig komplisert,kanskje vanskeligere enn å matche et komplett hifiannlegg.Jeg har hatt mange ok platespillerdeler som Forsell Reference,Goldmund Studio,Oracle Premiere,SME V,Mørch DP6,Nottingham Spacedeck,Transfiguration Temper,Koetsu Black,Kiseki Agat Ruby,Benz L04 osv, men helt ærlig mener jeg en "kjip" AN TT1 med en "kjip" Arm 1(Rega 250) med Goldring mm pick-up er en av de mest komplette vinyl rigger jeg har hørt.Jeg har hatt flere Rega 300 armer og jeg tror jeg er enig med PQ at jeg liker 250en bedre.Vet ikke hvorfor,tror det har noe med at vektjusteringen på 300armen kanskje hemmer noe av bevegelsen til armen.Continuo skrev:Vil tro du har rett i dine antydninger med tanke på lagerene.
PQ tar muligens feil i at det kun er Rega og Helius armer som fungerer på TT1,Systemdeck,TT2,men at de funker ekstra godt ilag er ivertfall ikke jeg tvil om![]()
Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius?ssm skrev:LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;DContinuo skrev:Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg!ssm skrev:Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
Mvh ES
Synes de ligner litt på SME. :-\
Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
Klassisk utseende!![]()