;D ;DBrasse skrev:Nei, kven er det eg prøve å lure. På med Klipsch igjen. Skifta til eit album med trommer.
Et stk. 5687 RCA er det du ser. Fungerer absolutt tilfredsstillende. Noen timer med innspilling, så vil det nok bare bli enda bedre. L2 kom ny i hus på lørdag.Ludo skrev:Ah, se her ja! Er det et stk 5687-rør jeg ser der? Har hørt litt om at det kan funke godt...
Det er et Birger Produkt, heretter kalt BP ja.bambadoo skrev:Hei, er det en BP krets den er bygget på?
Ser fin ut.
Takk. Ja er veldig fornøyd, og bedre vil det bli.Borgenvik skrev:Griselekkert Rolfozzy! Gratulerer med meget velbygget Pre med helt sikkert fantastisk lyd!
Hehe, Ugly Kid Joe? Finn Kalvik har den også..Brasse skrev:Eg ser på stua til Borgenvik og nynner:
"You know,
I'm gonna be like him, yeah.
You know I'm gonna be like him."
![]()
Ja, 2w Tantalum hele veien og med steppa AN pot så det er ikke noe tull!Borgenvik skrev:Utrolig heftig pre du har der Andy.. 2W tantalum hele veien eller?? AN stepped volumpot og greier.
MVH
Ole..
ssm skrev:Når det gjelder det step potmeteret....er det mye økning i volum mellom hakkene(kommer sikkert an på gain også i effektrinnet)
Er litt redd jeg ev kommer til å irritere meg om at det enten er for høyt eller lavt.....
går det feks å bytte motstander , slik at det blir mindre økning i volumet på feks de lavere volum(opp til klokka 10 feks , og deretter mer økning mellom hver hakk....eller gir det lik økning i volumet slik at volum deles i i 24 "soner"
vurdert dette pot et jeg også på min pre , men somsagt så venter jeg på at enkelte i audionotekonsernet enten skal sale og ri , eller få litt arbeidslyst og kundepolitikk , slik at jeg kanskje kan få det jeg har bestillt godt inn i fjoråret....
vi får se , hvordan gain en blir...Mvh Espen
Nosrør kan være verdt å prøve ut, "organisk klang" er et stikkord.james skrev:Vet ikke om jeg våger meg innpå denne hardbarka AN-tråden ;D. Her kan man lese til øye er stort og vått.
Jeg er ny AN mann med en dac som ikke er i drift pga røken trafo. Ny er på vei heldigvis.
Så nå er det oppgraderinger. Først strømkortet tenkte jeg. Ny Mundorf kondiser. Blir nok Tubecap ++. Men jeg har et russisk ECL82 rør. Hva bruker og anbefaler dere? Og hvor stor gevinst får man med et skikkelig nosrør fra Mullard/Telefunken mm.?
Atle
Vel. Det er vel det jeg mangler. Pr. dato er den tynn i mellomtonen og mellombass. Det var her jeg håpet å oppnå noe med litt oppgraderinger.Continuo skrev:Nosrør kan være verdt å prøve ut, "organisk klang" er et stikkord.![]()
Har brukt både Telefunken ( i min forrige M2) og Mullard ECL82, i kveld, og det er ikke så himla forskjell her hos meg på det russiske som sitter i originalt og Mullard'n. Bitte bitte små nyanser som best. Men det er her hos meg.james skrev:Men jeg har et russisk ECL82 rør. Hva bruker og anbefaler dere? Og hvor stor gevinst får man med et skikkelig nosrør fra Mullard/Telefunken mm.?
Atle
For å kommentere noe Palle. Vel, jeg tror du tar gleden fra mange ;D. Husk at "modding" er en stor del av hobbyen for mange. Men det er ikke sikkert at de dyreste og mest fancy deler gir mest valuta for pengene. Det har jeg i allefall sett med rør. Rørkombinasjoner med billigere rør har faktisk gitt best synergieffekt av og til.Palle skrev:Det å skifte og prøve rør til strømforsyningen spesielt regulatorrør, har minimalt forbedringspotensial. Bruk heller pengene på utgangsrørene, for der hører en større forskjell. Som sagt tidligere, så er regulatorrøret spesiellt tunet for den enkelte strømforsyning i hver komponent (kasse), og etter min oppfatning ikke bør gjøres så mye med. Da forandres jo mye annet også som er tunet og skal passe i lag i f.eks. en Dac. Men dette er bare min mening. Alle må få ordne på sin måte. Det er fint å ha noe å "fikle med" i ledige stunder.
NB! Husk at om en bruker f.eks. ti tusen kroner på å kjøpe "bedre deler og rør", så tror de fleste det blir MYE bedre, HVER ENESTE GANG de skifter disse delene. Da hadde jo f.eks. en titusenkroners forsterker hørtes ut som en som var verd flere hundre tusen, og det gjør det bare ikke. Mye forbedring kan det bli, men egenlyden blir borte som konstruktøren har brukt år på å få frem pluss at mange ikke vet en gang hva de gjør . "En skal være bra flink for å f.eks. få en AN Kit One til å høres ut som en AN Ongaku". Jeg skal ikke ta gleden fra noen med mine utsagn, for jeg har en bror som holder på på samme viset og bygger og konstruerer i det vide og det brede, og en ting kan jeg si; Han, hører ikke mye på meg nei. ;D
Mvh
Palle
Takk for advarselen joaqjoaquin skrev:sorry for ot, folkens.
men da er dere i alle fall advart!
Ikke hørt akkurat den comboen men hørt endel AN dac's.ØivindJ skrev:Har noen hørt alternativet: 2.1x dac kit sign + moddet m2?
(Altså oppgraderte greier, men ingen kosatbare utgangstrafoer)