Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    AN-E SPe HE går vel for å være mest for pengene
    Det er faktisk mange som mener det. Jeg er personlig mer en tilhenger av kopper vs. sølv. Så lenge du har produkter med kobber IE eller kobber HIB TX-ene, så foretrekker jeg faktisk kobber hele veien. Så i dette tilfelle også AN kobber kabel som AN-Lx, Lexus, ISIS. Jeg ville i dette tilfelle velge en AN-J/Lx eller E/Lx over en Spe HE, med mindre det siktes mot Level 4 og oppover. Overgang til level 4 kobber/sølv HIB eller sølv HIB blir kostbart samt AN sølv kabler. Jeg føler ellers at level 1 og 2 gi utrolig mye for pengene, til tross at prisene har økt betraktelig her også.
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Min erfaring er at både hemp, sølvkabler og økt følsomhet (HE) fjerner litt av varmen i lyden. Det er verdt å betale for gode kabinetter, men i et rom som ikke er overdempet, eller uten plassering helt inn i hjørner, liker jeg vanlig LX best.
     
    Sist redigert:

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som vet forskjellen på AN-produkter med sølv eller gullknotter/skrift? Er det bare design, og/eller forteller det noe om alder/ytelse?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Når forsvant det designet?
    Mulig jeg misforstår deg, men om jeg forstår deg rett, så finnes jo dette designet fortsatt. Svart front med gullskrift og gullfargede knotter / AN-skilt, eller børstet aluminium med rød skrift og sølvgrå knotter og sølvfarget AN-skilt.
    Men om du mener noe annet, har du et bilde av nevnte design?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det der er fra AN Japan, ikke AN UK. Ser du på merket i midten (den "trompeten"), så er det AN Japan sitt merke, du finner det samme merket på dagens Kondo-produkter.
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Vet du hva forskjellen på en Japan- OTO og en UK- OTO er? Lyd, pris, kvalitet?
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Det finnes et svart med sølvknotter.

    Vis vedlegget 795899
    I følge AN i UK er dette en av de første OTO som er laget i England. Den er laget rundt 1991.

    c4547a3d-11e8-4283-9bd5-0b8a267457bf.jpg


    It dates from around 1991. We do not have any records for units that are so old, but 1991 was when this model was introduced, and as this is a very early unit, this date is a pretty solid estimate.

    Regards

    Martin

    Audio Note (UK)
     
    Sist redigert:

    Olof Lilja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    426
    Mulig jeg misforstår deg, men om jeg forstår deg rett, så finnes jo dette designet fortsatt. Svart front med gullskrift og gullfargede knotter / AN-skilt, eller børstet aluminium med rød skrift og sølvgrå knotter og sølvfarget AN-skilt.
    Men om du mener noe annet, har du et bilde av nevnte design?
    Helt riktig som Håkon skriver her. Og noen kan nok lure litt på de boksene med sort akryl front og sølvfarget skrift.
    Man får både med gull skrift og med sølv på sort akryl nå etter eget ønske. Men ikke noe forskjell på selve produktet av den grunn.
    I tillegg til sølv og sort aluminium. Så det er mange forskjellige utgaver på frontplater.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    I følge AN i UK er dette en av de første OTO som er laget i England. Den er laget rundt 1991.

    Vis vedlegget 795966
    Der ser man! :)
    Ikke lett dette med Audio Note, som vi har vært inne på tidligere.

    Sånn ellers har det vært en god del endringer på OTO siden den gang. Andy Grove har gått gjennom kretsen og modifisert diverse, uten at jeg vet hva dette dreier seg om.
     

    Olof Lilja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    426
    Der ser man! :)
    Ikke lett dette med Audio Note, som vi har vært inne på tidligere.

    Sånn ellers har det vært en god del endringer på OTO siden den gang. Andy Grove har gått gjennom kretsen og modifisert diverse, uten at jeg vet hva dette dreier seg om.
    Nei det er ikke så lett med Audio Note da dem bruker det samme navnet på boksene over veldig lang tid sammtidlig som det blir gjort store endringer innvendig.
    Ut fra det jeg erfart er kvaliteten både på arbeid og komponenter økt veldig de siste årene. Så økning i pris er ikke så gal ser man til betydlig finere/bedre produkter.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Kan underskrive det som @Olof Lilja skriver. Det som kanskje er forvirrende er at produktene gjennom årene har behold samme navn. Du må være godt kjent med kretsene og innhold inn i produktene for å kunne vurdere forskjeller og pris opp mot dagens modeller. Dette gjelder også kabler, feks er en 2002 20 strand AN-Vx RCA ikke det samme som en seinere 27 strand AN-Vx og heller ikke lik dagens modell som er vel en 31 strand AN-Vx. Alle disse kabler heter AN-Vx. Det hadde faktisk vært fint med en utgave av 'Audio Note for Dummies' , slik at alle kan lese seg opp på dette merket :)

    1646133761311.png
     

    Olof Lilja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    426
    Kan underskrive det som @Olof Lilja skriver. Det som kanskje er forvirrende er at produktene gjennom årene har behold samme navn. Du må være godt kjent med kretsene og innhold inn i produktene for å kunne vurdere forskjeller og pris opp mot dagens modeller. Dette gjelder også kabler, feks er en 2002 20 strand AN-Vx RCA ikke det samme som en seinere 27 strand AN-Vx og heller ikke lik dagens modell som er vel en 31 strand AN-Vx. Alle disse kabler heter AN-Vx. Det hadde faktisk vært fint med en utgave av 'Audio Note for Dummies' , slik at alle kan lese seg opp på dette merket :)

    Vis vedlegget 796159
    Ja takk! Selv jeg som jobbet litt med AN opp imellom årene sliter til tider med å følge med på vad som skjer.
    Og uten å vare alt for detaljert så er for eksempel noen Level 3 produkter som er nye idag like bra eller bedre en 10år gamle Level 4 produkter.
    Jeg ville nok valgt å skryte litt mere aktivt av det siden prisene også går oppover.
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Enig. Min nye P2SE Signature gir etter ca. 550 timer bruk virkelig hakeslepp, og dette er i grunn et level 2 produkt. Jeg vil påstå at denne utgaven med sine HIB TX-ene, nye AN-V kabling, samt oppgraderte deler faktisk beveger seg inn på Level 3.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Enig. Min nye P2SE Signature gir etter ca. 550 timer bruk virkelig hakeslepp, og dette er i grunn et level 2 produkt. Jeg vil påstå at denne utgaven med sine HIB TX-ene, nye AN-V kabling, samt oppgraderte deler faktisk beveger seg inn på Level 3.
    En oppfatning jeg deler til fulle.
    Enkelte AN-produkter er nær urimelig heldige lydmessig, hvorav din effektforsterker er blant dem. Neste fornuftige skritt er egentlig Jinro Shochu, ettersom P3 i grunn er mer annerledes enn den er udelt bedre på alt. Og prishoppet fra P2 SE Sig. opp til Jinro Shochu er et formidabelt sprang...
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Noen som vet hvilke 211-rør som stod originalt i Jinro fra starten?

    4DF98A0F-B186-4E7C-9F1A-5371F16DBB59.jpeg
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    AN UK kan ivertfall svare :)

    Regner med de kanskje er laget av Shuguang eller Psvane,men ikke sikker på om Psvane eksisterte dengang...
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Tenkte kanskje denne testen fra 2011 kunne si noe om det (serienr 010 så ganske tidlig versjon om jeg tolker det rett), men ikke noe klart svar:
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    AN UK kan ivertfall svare :)

    Regner med de kanskje er laget av Shuguang eller Psvane,men ikke sikker på om Psvane eksisterte dengang...
    Så Shuguang som du kan få det. Har forresten noen gamle 300B -C60 med anode av karbon. Synes de er riktig så bra.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Tenkte kanskje denne testen fra 2011 kunne si noe om det (serienr 010 så ganske tidlig versjon om jeg tolker det rett), men ikke noe klart svar:
    Min er 018 :D

    889AD285-87C2-44ED-A86C-8BB58C6CCB5C.jpeg
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Jeg fikk nylig tak i et par gamle AN-J for en billig penge. De var ganske slitne og måtte ha nye skumkanter. I tillegg brakk en av høyttalerterminalene da jeg hentet dem hos selger. Søndag sendte jeg en mail til Peter Qvortrup og fortalte om problemet med høyttalerterminalen som brakk. Han svarte at de sikkert hadde deler på lageret, og ba om et bilde. Etter å ha sendt bildet fikk jeg nytt svar. Høyttalerne er så gamle at de ikke lenger har løse deler, men han skulle sjekke om ikke han kunne finne et gammelt delefilter og ta en derfra! Om han finner, skal jeg få den sendt "free of charge". Jeg venter i spenning, men må si jeg er skikkelig imponert over servicenivået!
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Peter er ikke bare vår fører og høye ledestjerne, han er også vår venn 💛
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Jeg fikk nylig tak i et par gamle AN-J for en billig penge. De var ganske slitne og måtte ha nye skumkanter. I tillegg brakk en av høyttalerterminalene da jeg hentet dem hos selger. Søndag sendte jeg en mail til Peter Qvortrup og fortalte om problemet med høyttalerterminalen som brakk. Han svarte at de sikkert hadde deler på lageret, og ba om et bilde. Etter å ha sendt bildet fikk jeg nytt svar. Høyttalerne er så gamle at de ikke lenger har løse deler, men han skulle sjekke om ikke han kunne finne et gammelt delefilter og ta en derfra! Om han finner, skal jeg få den sendt "free of charge". Jeg venter i spenning, men må si jeg er skikkelig imponert over servicenivået!
    PQ leverer, også i påsken! Jeg tenkte at dette kom til å gå i den berømte glemmeboken, men dengang ei. Kjenner at jeg er imponert akkurat nå😁
    IMG_20220415_102106__01.jpg
     

    Berka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    194
    Antall liker
    445
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har ikke prøvd Ei EL84, men jeg bruker og er fornøyd med Siemens EL84L i min L1. Kjøpt hos Audiomix. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med servicen fra Hans K.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn