Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    For å komme til 4.1 må vel både i/v og utgangstrafoer skiftes i sølv. Det blir nok dyrt, som du sier @HCS
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joda, men om man lar trafoene være, så blir det ikke så galt. Har ikke noe hastverk med dette. Tenkte å kose meg med den som den er 😁
    Klokt.. Ikke noe å stresse med. Holdt lenge med rør-bytter da jeg var den lykkelige eier av en slik 😊
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Tar gjerne imot anbefalinger. Nå står det Mullard ecc82, RCT (Mullard?) ECL82 og Sylvania 6x5GT
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har et problem med min M3 Phono som jeg håper dere garva Audio Note venner kan hjelpe meg med. Min M3 har Audio Notes stepped attenuators, på godt norsk. Problemet er med den høyre. Når jeg vrir denne mot klokka, så langt at volumet mutes, stopper denne ikke lenger. Jeg kan fortsette å vri, og da blir neste "step" maks volum. Det kan være nokså ubegagelig, og sikkert ikke veldig heldig for høyttaleren. Den stoppet i starten, men ble slik etter et par dagers bruk. Venstre stopper som den skal.
    Er det noen som har vært borti dette, og kan hjelpe meg med tips til fiks?
    Tar alternativt gjerne tips om hvor jeg kan finne mer info.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har et problem med min M3 Phono som jeg håper dere garva Audio Note venner kan hjelpe meg med. Min M3 har Audio Notes stepped attenuators, på godt norsk. Problemet er med den høyre. Når jeg vrir denne mot klokka, så langt at volumet mutes, stopper denne ikke lenger. Jeg kan fortsette å vri, og da blir neste "step" maks volum. Det kan være nokså ubegagelig, og sikkert ikke veldig heldig for høyttaleren. Den stoppet i starten, men ble slik etter et par dagers bruk. Venstre stopper som den skal.
    Er det noen som har vært borti dette, og kan hjelpe meg med tips til fiks?
    Tar alternativt gjerne tips om hvor jeg kan finne mer info.
    Nå er du enn så lenge i den heldige situasjon at du har en M2 med moderat effekt og relativt lav gain, da, så høyttaleren får neppe noe seriøst sjokk om du plutselig gir den en sånn 15 Watt eller deromkring. :)

    Men forstår at problemet er irriterende. Foreslår at du hører med nåværende importør, om de kan sjekke med AN om det finnes noen stopp-mekanisme som kan fikses.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Nå er du enn så lenge i den heldige situasjon at du har en M2 med moderat effekt og relativt lav gain, da, så høyttaleren får neppe noe seriøst sjokk om du plutselig gir den en sånn 15 Watt eller deromkring. :)

    Men forstår at problemet er irriterende. Foreslår at du hører med nåværende importør, om de kan sjekke med AN om det finnes noen stopp-mekanisme som kan fikses.
    Stemmer det. Det er vel heller jeg som får sjokket 😁 For ikke å snakke om resten av familien.
    Skal sjekke med Stereofil. Men tenkte kanskje det var noen kit-byggere, eller andre erfarne AN-venner som kjente problemet.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Jeg har et problem med min M3 Phono som jeg håper dere garva Audio Note venner kan hjelpe meg med. Min M3 har Audio Notes stepped attenuators, på godt norsk. Problemet er med den høyre. Når jeg vrir denne mot klokka, så langt at volumet mutes, stopper denne ikke lenger. Jeg kan fortsette å vri, og da blir neste "step" maks volum. Det kan være nokså ubegagelig, og sikkert ikke veldig heldig for høyttaleren. Den stoppet i starten, men ble slik etter et par dagers bruk. Venstre stopper som den skal.
    Er det noen som har vært borti dette, og kan hjelpe meg med tips til fiks?
    Tar alternativt gjerne tips om hvor jeg kan finne mer info.
    Det er vel Blore Edwards Limited som har laget mekanikken (hvis du har av den gamle typen) https://www.blore-ed.com/

    Kanskje de har peiling på om det er en tapp eller et eller annet som har ramla av.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Tar gjerne imot anbefalinger. Nå står det Mullard ecc82, RCT (Mullard?) ECL82 og Sylvania 6x5GT
    Halla Veleik
    Gratulasjoner og og litt misunnelse fra meg.

    Bendix 5852 for 6x5.
    Gjorde det i min Meishu Phono, med svært godt resultat. PQ selv ville ikke garantere at det var OK, men mange AN eiere bruker disse likeretterene i sine AN produkter. Intuitivt tenker jeg også at Mullard ECC82 kanskje blir litt mye tran i et AN produkt, men har ikke erfaring med det selv i AN.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Tar gjerne imot anbefalinger. Nå står det Mullard ecc82, RCT (Mullard?) ECL82 og Sylvania 6x5GT
    mener å huske fra min AN periode at Bendix lagde det beste 6x5 røret, men det har en annen benevnelse, jeg likte gode de amerikanske versjonene også, ecl82 mener jeg å huske at Mullard og telefunken var de to jeg foretrakk, ecc82 få tak i de beste mullard du kan så bør det være iorden

    helt subjektivt fra min side selvfølgelig, tror jeg har noen ecl82 6x5 varianter jeg egentlig ikke trenger lenger, kan si ifra når jeg finner de frem så kan jeg sende deg noen for testing hvis det er noe du har lyst til
    Tar gjerne imot anbefalinger. Nå står det Mullard ecc82, RCT (Mullard?) ECL82 og Sylvania 6x5GT

    Bendix er ett fantastisk 6x5 rør, telefunken ecl82 er ikke ueffent, ecc82 går mer på hvordan du vil ha lyden, varmere, kaldere, nøytrallt eller farget
    jeg mener å huske at jeg likte forskjellige varianter der bla tca ct, mullard m8136, raytheon blackplates 50 talls (heftig rørlyd/farging)
    til en billig penge

    tror muligens jeg kan ha noe ecl82 og 6x5 rør liggende som jeg ikke trenger
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Halla Veleik
    Gratulasjoner og og litt misunnelse fra meg.

    Bendix 5852 for 6x5.
    Gjorde det i min Meishu Phono, med svært godt resultat. PQ selv ville ikke garantere at det var OK, men mange AN eiere bruker disse likeretterene i sine AN produkter. Intuitivt tenker jeg også at Mullard ECC82 kanskje blir litt mye tran i et AN produkt, men har ikke erfaring med det selv i AN.

    Utrolig hyggelig at misunnelsen kan gå den andre veien for en gangs skyld @bevisfrond 😄

    Takk for tips om rør, forresten.
    Veleik
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    I forrige uke arrangerte Audio Note India det de kaller en Master Class in Audio med Peter Qvortrup. I praksis er det 1,5 timer med Peter i fri dressur (det er han vel alltid) der han forteller sin og Audio Notes historie og lydfilosofi, samt forteller om noen nye produkter. Kan varmt anbefales. For en fascinerende fyr! :)

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I forrige uke arrangerte Audio Note India det de kaller en Master Class in Audio med Peter Qvortrup. I praksis er det 1,5 timer med Peter i fri dressur (det er han vel alltid) der han forteller sin og Audio Notes historie og lydfilosofi, samt forteller om noen nye produkter. Kan varmt anbefales. For en fascinerende fyr! :)

    Ja, han er et unikum. Det kan jeg skrive under på etter at vi var en gjeng på besøk, bla hjemme hos han :)...
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Skal gi deg beskjed om ting manifesterer seg til plan. Mye usikkerhet med alt som pågår vedr Covid-19.
    Nydelig! Stereofil har visst også en åpen invitasjon, og planlegger å invitere med seg Audio Note-kunder.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Noen som sitter og ruger på en hel og pen OTO de ikke bruker? Ta kontakt. Jeg vil gjerne kjøpe den av deg! :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Noen som sitter og ruger på en hel og pen OTO de ikke bruker? Ta kontakt. Jeg vil gjerne kjøpe den av deg! :)
    Vil nok tro at du må ut på verdensveven om du skal komme over en sånn innen rimelig tid. Ellers er det vel bare å smøre seg med tålmodighet. :)
    Har du forresten sjekket med forrige importør om han tilfeldigvis har en sånn på lur?
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Vil nok tro at du må ut på verdensveven om du skal komme over en sånn innen rimelig tid. Ellers er det vel bare å smøre seg med tålmodighet. :)
    Har du forresten sjekket med forrige importør om han tilfeldigvis har en sånn på lur?
    Har vært i kontakt med en i Sverige som har en stående, men er generelt skeptisk til å handle fra andre siden av grensen (svindel og slikt...). Men ja, regner med at tålmodighet er eneste kur, men når man først er i kjøpsmodus! ;).

    Hvem er forrige importør forresten?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^ Stemmer, det var Audiocompaniet. Er vel litt vanskelig å få tak i for tiden, tror jeg, men prøv en sms til 901 37 472, og signer med fullt navn, så vil jeg tro han svarer etter hvert.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Har vært i kontakt med han ang en OTO som ligger på nettbutikken. Utfordringa med den er at det ser ut som noen har håndtert den med slegge.... :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg mistenker at det ikke finnes alt for mange brukte av disse i Norge.
    Ett tips: ser du har prøvd ulike riaaer. Gjør deg selv en tjeneste, og kjøp phono-versjonen. Du vil ikke angre 😉
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    AN P1SE er vel samme effekttrinn? Om det er Oto SE du er ute etter.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Jo, det kan nok stemme at P1SE er samme effekt, men det var helst den integrerte jeg var på jakt etter :). Men for all del! Om en P1SE skulle dukke opp er det en overhengende fare for at jeg kjøper! 😉
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Jeg mistenker at det ikke finnes alt for mange brukte av disse i Norge.
    Ett tips: ser du har prøvd ulike riaaer. Gjør deg selv en tjeneste, og kjøp phono-versjonen. Du vil ikke angre 😉
    Har ikke hatt gleden av å teste AN-RIAA enda. De er bra?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Har ikke hatt gleden av å teste AN-RIAA enda. De er bra?
    Veldig, veldig bra i mine ører! Om du skal kjøpe riaa-trinnet alene, koster det nesten like mye som forsterkeren, så det lønner seg å kjøpe med det integrert.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    @jokris jeg vil gjerne at du kontakter meg når du finner frem rørene 👍
    Veleik
    har funnet en eske med bla 6x5 og ecl 82 varianter , må bare sortere og se over de, fant bla bendix5852 og diverese jan militær varianter og en del tung sol/rca/sylvania/ken rad
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Så fint @jokris . Jeg har noe, men er definitivt interessert i flere😄 Jeg trenger samme rør til L3 og PQ sa akkurat til meg (på mail) at det er meningen at 3.1 skal stå påslått hele tiden. Da trenger man jo rør...
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Tøft, Gjomle! Hva tilsvarer denne av nåværende produkter?
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Tøft, Gjomle! Hva tilsvarer denne av nåværende produkter?
    Det kan jeg ikke si sikkert, men leste et eller annet sted at den skal tilsvare M2 Phono. Kanskje @Håkon_Rognlien har noe bakgrunnsinfo om designet på denne? Fant ut at den er designet av Claus Mølgaard (som designet OTO?).

    Ellers er det gjort noen små modifikasjoner i strømforsyningen (av Motron). Rør er byttet til 5Z4.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn