Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kom et par høyttalere til hula mi i helgen. Ettersom det står AN E lx på baksiden og de spiller deilig, tillater jeg meg å søke om medlemskap i dette lystige selskap.

    Ole G
    Gratulerer til deg Ole! Gleder meg til en lytt hos deg.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    431
    Antall liker
    288
    Gratulerer så mye med nyervervelsen P2SE, JanOlav. Den skal du være stolt av. Eierglede utav tusan.

    Mvh
    Kjell
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Tusen hjertelig takk Kjellben! Meget fornøyd ja, og eiergleden er stor. Forøvrig første gang jeg har kjøpt effekttrinn uten å teste hjemme. 😎
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Tusen hjertelig takk Kjellben! Meget fornøyd ja, og eiergleden er stor. Forøvrig første gang jeg har kjøpt effekttrinn uten å teste hjemme. 😎
    Alltid en viss gambling å ikke teste først... Men AN og en lettdrevet høyttaler er svært ofte eksplosivt bra, da.
    Jeg er også den lykkelige eier av P2 SE. Det er pur musikkglede på boks, ganske enkelt. Joda, jeg har begynt å spare til P3 Tonmeister, men det er bare fordi jeg er en snobb, ikke fordi jeg behøver noe bedre, akkurat.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så mye med nyervervelsen P2SE, JanOlav. Den skal du være stolt av. Eierglede utav tusan.

    Mvh
    Kjell
    Alltid en viss gambling å ikke teste først... Men AN og en lettdrevet høyttaler er svært ofte eksplosivt bra, da.
    Jeg er også den lykkelige eier av P2 SE. Det er pur musikkglede på boks, ganske enkelt. Joda, jeg har begynt å spare til P3 Tonmeister, men det er bare fordi jeg er en snobb, ikke fordi jeg behøver noe bedre, akkurat.
    Ja, det er gambling, men var ganske sikker på at dette ikke ble så feil. Mye pga din test, som jeg har lest endel ganger. 😀 Har alltid likt å lese testene dine forøvrig, så trist at du gir deg med det. 😢
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    DAC 5 Special har fått oppholdstillatelse over sommerferien. Vi gjør oss ikke vanskelige når improtøren spør om jeg kan ta vare på godsakene til over ferien, gjør vi vel? Jeg mener, om Beyoncé skulle slå på tråden for å spørre om å bo her noen dager, hadde det vært helt greit det også...

    Spiller DAC 5 Special gjennom AMR DP-777 SE akkurat nå; den er overraskende gjennomsiktig også som analog forforsterker, så det aller meste av AN-magien beholdes. Uten blygsel lar jeg Richard Badendyck levere sine nydelige jazztoner, dette fungerer strålende.

    Og, bare for å ha det klart, Brew Dog vet det meste om å lage lager!!!

    P1040633.JPG
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hatt hyggelig hifi-besøk av @Gemini13 i dag, han var i sin tid en av mine absolutt beste kunder da jeg drev Fryd Hifi, og eier den dag i dag et anlegg bl.a. bestående av Audio Note DAC 3.1X og Meishu på Klipsch Cornwall. Til ære for dette storfine besøket ble det selvsagt spilt på DAC5 og P2 SE Signature. Vi spilte mye forskjellig, hvorav gjesten bragte med seg en rasende flott live-innspilling fra Frankrike et sted, med Marcus Miller og Michel Petrucciani med mange flere. Det er liten tvil om at herren koste seg i godstolen; til tross for at han har et svært så potent oppsett, var det klart at også denne lytteren falt litt i staver over hva DAC5 gjør.
    Takker for nok et hyggelig hifi-besøk, og registrerer at nok en lytter har falt hardt for DAC5-magien...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hatt hyggelig hifi-besøk av @Gemini13 i dag, han var i sin tid en av mine absolutt beste kunder da jeg drev Fryd Hifi, og eier den dag i dag et anlegg bl.a. bestående av Audio Note DAC 3.1X og Meishu på Klipsch Cornwall. Til ære for dette storfine besøket ble det selvsagt spilt på DAC5 og P2 SE Signature. Vi spilte mye forskjellig, hvorav gjesten bragte med seg en rasende flott live-innspilling fra Frankrike et sted, med Marcus Miller og Michel Petrucciani med mange flere. Det er liten tvil om at herren koste seg i godstolen; til tross for at han har et svært så potent oppsett, var det klart at også denne lytteren falt litt i staver over hva DAC5 gjør.
    Takker for nok et hyggelig hifi-besøk, og registrerer at nok en lytter har falt hardt for DAC5-magien...
    Du er en ond mann Rognlien... Her eksponeres vi for en tapt kjærlighet med uanede konsekvenser for ens liv som musikkelsker og audiofil... Takk for at jeg fikk oppleve denne dac'en Håkon .. :giggle:
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Du er en ond mann Rognlien... Her eksponeres vi for en tapt kjærlighet med uanede konsekvenser for ens liv som musikkelsker og audiofil... Takk for at jeg fikk oppleve denne dac'en Håkon .. :giggle:
    Det er et tveegget sverd, ja...
    Gemini13 spurte meg hvordan jeg kan leve med min hifi etter DAC5... Lurer av og til på det selv, må jeg innrømme. Spilt litt på oppsettet senere i dag, og igjen må jeg gi meg ende over...
    Men evig eies kun det tapte, sies det. Minnene kan de aldri ta fra oss. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Håkon...testet du topping vs det du du har, blindt?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Håkon...testet du topping vs det du du har, blindt?
    Nei.
    På den annen side var akkurat det unødvendig, for forskjellene var såpass signifikante (les: voldsomme!) at de nærmest kastet seg på på meg. Jeg kjørte direkte sammenligninger i flere oppsett, med særdeles gode hodetelefoner, og diverse oppsett med høyttalere. Jeg ønsket virkelig at Topping skulle være alt jeg drømmer om, for det er en velbygget, kompakt og gjennomtenkt enhet med masse muligheter.
    Topping er god valuta for pengene, en streit DAC som gjør eksakt det den skal, men som ikke evner å underholde meg, ferdig pratet.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Joda, men blir du med i en blindtest?
    Sukk... Nei, det gidder jeg ikke. Jeg er lei av hifi, jeg har hørt nok av det meste. Jeg nyter av mitt post-skribent-oppsett bestående av AMR / Audio Note / Doxa og litt annet rundt omkring. Dette har jeg valgt ut fra kjærlighet til musikkens sjel og min egen opplevelse av hvordan musikk skal spilles, og litt pragmatisme på toppen.

    Jeg har gitt alt jeg har å by på med hensyn til formidling av opplevelser med hifi, og jeg håper jeg aldri mer skal sammenligne hifi i resten av mitt liv.

    Akkurat nå spiller jeg en rasende flott LP med selveste Kongshaug som jeg kjøpte på platemesse hos Mala i dag. Dette er livet! :D
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Hva skal en si.:unsure:

    Hadde en fin opplevelse, med å lytte til oppsettet til Håkon:).

    Kunne ikke la muligheten til å høre AN DAC 5 svinne hen. Ønsker ikke å legge meg ut med «måle entusiastene» men jeg gir beng i dem. Det er da mye enklere å høre musikken som blir formidlet.

    Dettte låt meget bra synes jeg «heldigvis»:sick: koster denne dacen så mye at den aldri kan komme i mitt eie, men det er fremdeles artig å ha hørt den.
    I min verden, driver kara borti England med ting som jeg liker lydmessig:giggle:.

    Takker Håkon så meget, for å spre musikkglede med flott oppsett.
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Jeg prøver meg på et innlegg her om bruktpriser på Audio Note. Jeg har en Oto SE Line Signature som jeg vurderer å selge, for å gå litt videre opp på Audio Note stigen. Forsterkeren er fra 2013, men har lenge ligget nedpakket pga ombygging av hus. Brukstid under 100 timer, og helt som ny. Umodifisert og fungerer perfekt. Originalemballasje. Kjøpt ny av meg. Nypris i dag er 49 500. På Hifishark ligger tilsvarende på 2500 til 3500 Euro. Nevnte for en at jeg kunne tenke meg å selge for 25 000, men fikk inntrykk av at han mente det var en ublu pris.

    Er det noen her som har synspunkter på prisen på denne, eller bruktprisen på AN mer generelt?
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    folk bare prøver seg....det er ikke nødvendigvis slik at alt som er åpnet og brukt skal går for en tredjedel av nytt.
    Norge er og blir et potitland når det gjelder priser på brukt hifi.....det meste er latterlig billig
    men kjøp og salg er en frivillig prosess
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Jeg prøver meg på et innlegg her om bruktpriser på Audio Note. Jeg har en Oto SE Line Signature som jeg vurderer å selge, for å gå litt videre opp på Audio Note stigen. Forsterkeren er fra 2013, men har lenge ligget nedpakket pga ombygging av hus. Brukstid under 100 timer, og helt som ny. Umodifisert og fungerer perfekt. Originalemballasje. Kjøpt ny av meg. Nypris i dag er 49 500. På Hifishark ligger tilsvarende på 2500 til 3500 Euro. Nevnte for en at jeg kunne tenke meg å selge for 25 000, men fikk inntrykk av at han mente det var en ublu pris.

    Er det noen her som har synspunkter på prisen på denne, eller bruktprisen på AN mer generelt?
    AN virker å være litt i vinden for tiden og basert på det, forsterkerens historikk, samt det faktum at det nesten ikke finnes brukte AN komponenter til salgs her i landet så synes jeg 25k er helt greit. Men som LMC nevner, Norge er et spesielt land når det gjelder brukt hifi og mange forventer å få kurante, feilfrie ting til 20-30% av nypris.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Jeg prøver meg på et innlegg her om bruktpriser på Audio Note. Jeg har en Oto SE Line Signature som jeg vurderer å selge, for å gå litt videre opp på Audio Note stigen. Forsterkeren er fra 2013, men har lenge ligget nedpakket pga ombygging av hus. Brukstid under 100 timer, og helt som ny. Umodifisert og fungerer perfekt. Originalemballasje. Kjøpt ny av meg. Nypris i dag er 49 500. På Hifishark ligger tilsvarende på 2500 til 3500 Euro. Nevnte for en at jeg kunne tenke meg å selge for 25 000, men fikk inntrykk av at han mente det var en ublu pris.

    Er det noen her som har synspunkter på prisen på denne, eller bruktprisen på AN mer generelt?
    Helt grei pris det vel. 👍
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Mange takk; greit å få bekreftet at det ikke er jeg som var for grådig🙂
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Takk for lytten Olisn! AN-e lx gjorde seg ikke bort. Helt klart den beste lyden jeg har hørt hos deg. 🤗 Nå har du fått deg høyttalere du ikke trenger å bytte ut. 😀
     

    Vedlegg

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Hva kan man forvente av en 20+ år gammel Meishu? Det fnnes slike nedover i Europa for priser ned mot 20'. Forutsatt at den er i god stand; kan det være et fornuftig kjøp? Til bruk med AN-e HE kit 03. Mvh Veleik
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Da er høyttalerne i spillbar stand. Det som gjenstår da er:
    - ny finer skal på (American Walnut)
    - internkablingen skal byttes ut med Jantzen Silver Plated
    - få i hus de original stativene

    Tror disse kan få et langt og godt liv her i huset 😃.
    75C20E72-87EA-49D5-B6EF-E1A088870A02.jpeg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Da er høyttalerne i spillbar stand. Det som gjenstår da er:
    - ny finer skal på (American Walnut)
    - internkablingen skal byttes ut med Jantzen Silver Plated
    - få i hus de original stativene

    Tror disse kan få et langt og godt liv her i huset 😃.
    Vis vedlegget 653770
    Oioioi!! Her var det mye snæcks Gjomle :p
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Må bare komme med et raskt inntrykk av Dac etter noen timer med musikk. Steike. Makan til mellomtonemagi! Kvinnevokal har blitt silkemyk. Eva Cassidy kan nå oppdages på nytt... så hva Rognliens lånte Dac kan gjøre tør jeg nesten ikke tenke på.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Må bare komme med et raskt inntrykk av Dac etter noen timer med musikk. Steike. Makan til mellomtonemagi! Kvinnevokal har blitt silkemyk. Eva Cassidy kan nå oppdages på nytt... så hva Rognliens lånte Dac kan gjøre tør jeg nesten ikke tenke på.
    Audio Note har blitt stadig dyktigere på å sirkle inn hva som gir musikken mening, og de har etter hvert klart å implementere dette også i innstegsmodellene. Jeg ble særdeles positivt overrasket også over siste inkarnasjon av DAC 0.1X og den puslete forsterkeren i-Zero, også disse var i stand til å fremme nerve og tilstedeværelse på eksellent vis. Litt sære er de vel, men med rett match er det bare å nyte musikken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn