Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.912
    Antall liker
    1.935
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Enig,blir spennende å se vilke produkter Stereofil tar inn.
    Oto tror jeg er en forsterker som kan passe bra til mange lettdrevne høytalermerker.
    Og kommer AN ut med den omtalte EL34 Cobra,og klarer å holde seg under 30k utsalg,så tror jeg det blir en populær allround forsterker som kan passe i mange oppsett.

    Irriterer meg at AN skal vere så hemmelighetsfulle med tanke på priser,så vanskelig å si hva jeg tror er noenlunde fornuftig priset,men høytalere som AN E LX HE ,E SPe HE,sammen med for eksempel Oto, eller som i klippet her Empress 2A3 parallell , tror jeg er komboer som kan ha et brukbart marked for musikkelskere.

    Har aldri hørt Empress,men må si dette er et av de beste klippene jeg har hørt av AN oppsett. Det skinner lett gjennom selv youtube klippet at det oppsettet har en deilig kroppslig balanse med liv og dynamikk
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spinner videre på RuneS sitt innlegg, og måtte teste hjemme med samme låta. Riktignok fra Tidal denne gangen.
    Med og uten Sub tilkoblet. Gjennomsnitt 95db.


     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.412
    Sted
    Holmestrand
    Hyggelig å se deg igjen i AN-tråden,Ole :)

    Da kan det vere at de kabinettene er originale AN UK kabinetter.De som ANK Canada selger/solgte er laget i Canada og sannsynligvis ikke helt på høyde med de originale AN UK som blir produsert i Østerike.
    Viss jeg ikke husker feil så bestillte Upgrade Audio en palle eller 2 med originale AN UK kabinett til mange av de kitene de solgte. Eneste forskjelen er at ferdighøytalerene fineres.
    Det er ivertfall slik jeg husker det.
    Mulig Peter Q kan bekrefte det viss en spør han.
    Hadde en prat med PQ, og han bekrefter at hele kitet er solgt til Upgrade Audio.
    Utrolig morro at alt kan spores tilbake og dokumenteres.

    Spørsmålet er om sidepanelet har noen negative konsekvenser, og om de evt enkelt kan fjernes uten å ødelegge kabinettet. I tilfelle kan jo kassene leveres for finering etterhvert.
    Hvorfor tror du sidepanelet skal ha noen negative konsekvenser?
    Kanskje de har positive konsekvenser, eller kanskje ingen?
    Det siste mistenker jeg ...
    ;)

    Anlegget ditt ser riktig lekkert ut, og disse høytalerne har jeg klippetro på.

    Har dem ikke selv, men har "lurt" slike på 2 kamerater som nå har funnet meningen med livet.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje, kanskje ikke. Det strider ihvertfall mot AN og PQ sine konstruksjonsprinsipper.
    Men det spiller allerede forrykende, så det er ikke noe annet enn nevrosene som snakker på mine vegne ;)

    Takk for skryt xerxes. Jeg er veldig fornøyd. Og har som sagt alltid vært litt avstandsforelsket i Audio Note. Denne gangen ble det min tur til å hoppe på :)
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.760
    Antall liker
    5.412
    Sted
    Holmestrand
    Kanskje, kanskje ikke. Det strider ihvertfall mot AN og PQ sine konstruksjonsprinsipper.
    Men det spiller allerede forrykende, så det er ikke noe annet enn nevrosene som snakker på mine vegne ;)

    Takk for skryt xerxes. Jeg er veldig fornøyd. Og har som sagt alltid vært litt avstandsforelsket i Audio Note. Denne gangen ble det min tur til å hoppe på :)
    Jeg kjenner følelsen, men etter hvert som årene har blitt flere så har jeg begynt å legge nevrosene bort, og bare kose meg med musikk.
    :)
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Jeg synes det begynner å ta lang tid før Stereofil reklamerer og legger ut produkter av Audio Note som de visstnok skal selge. Eller blir dette som vanlig i Audio Note-"sånn går nu dagan"-stil?

    Mvh
    Kjell
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.485
    Sted
    Sørlandet
    Audio Note har strenge regler for hva dem tillater forhandlere å markedsføre. Sært og konservativt.

    -BB-
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio Note har strenge regler for hva dem tillater forhandlere å markedsføre. Sært og konservativt.

    -BB-
    Jo, kan vel være litt enig i det. Men jeg kjenner Audio Note litt for godt, og vet at man "gjesper ikke bare en gang" mens man venter på noe derfra. Men nå skal det sies at det var en totalt udugelig forhandler Norge hadde før, og "gjesper man to ganger" så blir en trøtt av å vente. Har mange med meg på dette.

    Mvh
    Kjell
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gjorde en forespørsel, og de venter på noen demo produkter.

    Det virker som om dette ikke skal lagerføres, men lages og leveres på bestilling.

    Siterer Stereofil her: «Audio Note aksepterer ikke nettsalg med den begrunnelsen at produktene skal selges på demonstrasjon og ytelse, ikke pris.»
    I mine øyne helt håpløst for en som skal handle komponenter å forholde seg til noe sånt.
    Sikkert ikke enkelt for forhandleren heller.

    På forespørsel fikk jeg tilsendt noen priseksempler som virket helt «hinsides». Prisene må ha mangedoblet seg de siste årene.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    At prisene er gått opp, det vet vi alle som har interesse for dette merket. Men er man i gang og ønsker å kjøpe AN-produkter, så må en jo sammenligne Stereofil sine priser med utenlandske priser. Og da finner en jo fort ut hvor "ståa" er. Audio Note lager svært gode produkter for de som setter musikken aller øverst og ikke regner ut lydkvaliteten med kalkulator. Flere burde lære å kjenne dette merket.

    Mvh
    Kjell
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    483
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Hos forrige importør/forhandler lå prisene på AN en del lavere enn hos Audio Consult i København. Litt trist om prisene går opp som følge av skiftet. AN er bra saker, men de har hatt kvalitetskontroll fra helvete, og lang leveringstid. Å forhandle merket krever mye entusiasme og kan nok være frustrerende. Ha det i bakhodet før dere kritiserer forrige importør.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hos forrige importør/forhandler lå prisene på AN en del lavere enn hos Audio Consult i København. Litt trist om prisene går opp som følge av skiftet. AN er bra saker, men de har hatt kvalitetskontroll fra helvete, og lang leveringstid. Å forhandle merket krever mye entusiasme og kan nok være frustrerende. Ha det i bakhodet før dere kritiserer forrige importør.
    Ingen kritikk, men forrige importør solgte vel knapt noe de siste årene.. I motsetning til Finland hvor Audio Note omsetter for et ikke ubetydelig beløp. Og ja, det er et entusiast merke, men har opplevd som både serviceminded og åpne for løsninger.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.120
    Antall liker
    10.574
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjøpt endel AN gjennom forrige importør, men kan ikke opprettholde salget alene ;)
    Norge hadde vel de "minst dyre" prisene i hele verden hva AN angår. Får se hvordan prisbildet ser ut med ny forhandler.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    12.485
    Sted
    Sørlandet
    Jeg syntes det hele er med på bygge merkevaren Audio Note og finner det ganske så interessant. Dog fikk dem en stor ripe i lakken da dem kopierte teksten til OMA i en beskrivelse av deres høyttalere. Men slikt diskuterer man ikke i en vennetråd.

    -BB-
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Høyttalerene Peter spilte på når vi var der nede. AN-E med den fantastiske tre fineren olive.
    De var intern kablet med Sogon LX men de skulle straks byttes ut med Sootto:cool:


    image.jpg
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.904
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syntes det hele er med på bygge merkevaren Audio Note og finner det ganske så interessant. Dog fikk dem en stor ripe i lakken da dem kopierte teksten til OMA i en beskrivelse av deres høyttalere. Men slikt diskuterer man ikke i en vennetråd.

    -BB-
    Kødder du ? vel jeg tviler ikke de stjal jo navnet til det som er ekte Audio Note varer som kun produseres av Kondo https://www.audionote.co.jp/en/
    ( dette er ikke til en diskusjon i en venne tråd ) har fake audio note selv stående et eller annet sted :D
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    483
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Syntes Audio Note har et fantastisk utvalg tre finerer!:D
    Og i tillegg kan man velge mellom ulike grader av lakkering, som gir finéren forskjellige uttrykk.

    Det er svært mye positivt med AN. Det kan spille forrykende bra, uten at man må opp på de dyrere modellene. Høyttalerne er lette å plassere i virkelige rom, og produktene gir eierglede når de virker som de skal. I tillegg beholder de modellene lenge, slik at man som eier slipper kontinuerlig jag etter oppdatering.

    Produksjonskvalitet og -kontroll skal angivelig være på bedringens vei. Kan de nærme seg kvaliteten til det japanske opphavet, blir dette noe av det beste man kan få tak i av musikkgjengivere. Håper Stereofil satser ordentlig på dette!
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Fått øynene opp for Audio Note og fikk nylig fatt på et eldre par AN-E/D som spiller fortreffelig.

    Drives i dag av en Rega Brio og Chord Mojo.
    Har egentlig ikke noe å utsette på dette oppsettet, men når høyttalerne spiller så bra ble jeg nysgjerrig på hvor mye lenger forsterker og DAC fra AN kan dra de gode egenskapene. Hadde egentlig en plan om å oppgradere DAC til en Qutest eller Hugo 2 ...

    En brukt P2 SE eller OTO SE passer innenfor budsjettet, og kan strekke meg opp til en DAC 2.1x på en god dag.
    Noen som har noen tanker om hvilken ende å begynne i? Eventuelt om det er andre alternativer jeg heller bør se meg om etter med lignende egenskaper som AN?
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    483
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Jeg har spilt en del på kombinasjonen AN E/D og OTO SE Signature. Kan forsikre deg om at det er en fortreffelig kombinasjon:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart ikke flere plukker opp gamle Snell E. Mye likt med Audio Note. Peter er full av beundring for sin navnebror.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har spilt en del på kombinasjonen AN E/D og OTO SE Signature. Kan forsikre deg om at det er en fortreffelig kombinasjon:)
    Godt å høre : ) Noen ide om hvor stort fallet er fra Signature ned til vanlig SE?

    Rart ikke flere plukker opp gamle Snell E. Mye likt med Audio Note. Peter er full av beundring for sin navnebror.
    Selger av AN-E/D høyttalerne hadde et par Snell stående på hytten.
     
    Sist redigert:

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    483
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    I 2009 bestilte jeg vanlig OTO SE til mine AN-E/D. Etter å ha ventet et års tid, fikk jeg den. Den spilte pent, men det var kraftig lavfrekvent brum i begge kanaler. Den ble derfor returnert til fabrikken for å få en ny. Samtidig kom Signature-utgaven på markedet, og jeg oppgraderte bestillingen til den. Etter et nytt år med venting kom Signature, og det er en flott forsterker som fungerer fint. Litt vanskelig å si hva de konkrete forskjellene er mellom vanlig SE og Signature, men forskjellene er nok ikke veldig store. Begge passer utmerket til AN-E. Også OTO PP skal være god til AN-E, og jeg tror Audiocompaniet har en slik på lager. Kanskje mulig å få en god pris på den. Med PP får du også noen få watt mer, og en litt mer «punchy» lyd som kan passe bra til de rimeligere AN-E utgavene.
     
    Sist redigert:

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    De hadde jo litt av hvert hos Audiocompaniet, og med offentlig tilgjengelige priser på Audio Note. Det var jo lett sjokerende.
    Tatt meg en runde og lest om PP vs. SE. Tror fortsatt SE er den jeg peiler meg inn mot all den tid jeg ikke får hørt dem side om side. Redd ønsket om oppgradering til SE fort hadde meldt seg, om ikke av annen grunn enn uvitenhet. Enten det, eller ta steget opp (til siden?) med P2 (Soro sin forsterkerdel etter hva jeg har forstått).
    Signature setter budsjettet en kjapp og effektiv stopper for pr. i dag, så det er godt å høre steget opp ikke er for stort.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Fikk oppgitt priser på OTO og Meishu fra Stereofil.

    OTO LINE SE 40.995,-

    OTO PHONO SE 46.480,-

    OTO LINE SE SIGNATURE 55.250,-

    OTO PHONO SE SIGNATURE 63.260,-

    OTO LINE SE SILVER SIGNATURE 107.900,-

    OTO PHONO SE SILVER SIGNATURE 123.500,-



    MEISHU LINE 81.800,-

    MEISHU PHONO 99.170,-

    MEISHU LINE SILVER 108.460,-

    MEISHU PHONO SILVER 123.960,-

    MEISHU LINE SILVER SIGNATURE 170.450,-

    MEISHU PHONO SILVER SIGNATURE 205.780,-
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Interesant BangBang.
    Viss det betyr at det er greit at en veil pris blir lagt ut her,så kanskje høre om du kan legge ut priser på ting som basic AN E og for eksempel Cobra ?
    Tror det er produkt som folk kunne tenke seg ivertfalll ha en liten indikasjon om hva koster uten å måtte maile stortinget og kongen.

    Jeg forstår virkelig ikke hvorfor AN skal vere så hemmelighetsfulle med tanke på veil priser på produktene.
    Tror de taper masse salg på det,siden da folk som er på jakt etter noe nytt ikke på en enkel måte kan sammenligne AN priser opp mot andre merker de har interesse for,og oppimot hva slags budsjett man har for et evt kjøp.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Interesant BangBang.
    Viss det betyr at det er greit at en veil pris blir lagt ut her,så kanskje høre om du kan legge ut priser på ting som basic AN E og for eksempel Cobra ?
    Tror det er produkt som folk kunne tenke seg ivertfalll ha en liten indikasjon om hva koster uten å måtte maile stortinget og kongen.

    Jeg forstår virkelig ikke hvorfor AN skal vere så hemmelighetsfulle med tanke på veil priser på produktene.
    Tror de taper masse salg på det,siden da folk som er på jakt etter noe nytt ikke på en enkel måte kan sammenligne AN priser opp mot andre merker de har interesse for,og oppimot hva slags budsjett man har for et evt kjøp.
    Jeg la bare ut veiledende pris på de to produktene jeg spurte etter. Regner med at alle som spør får oppgitt samme pris :)

    «Audio Note aksepterer ikke nettsalg med den begrunnelsen at produktene skal selges på demonstrasjon og ytelse, ikke pris.» Virker bare tullete synes jeg.
    Men de har vel funnet ut at alt utenom østen og Russland bare er peanøtter, og ikke verdt å bekymre seg over.

    Jeg er nok heller ikke av de tålmodige som aksepterer et år og mer som leveringstid på bestillt produkt :p
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    AN vil tydeligvis bruke mest mulig tid på å svare på samme spørsmålene om igjen og om igjen :) De om det.

    Jepp,da får helt sikkert alle som spør svar på hva ting koster.
    Jeg har nok AN utstyr og AN byggesett så jeg klarer meg et par dager uten noe nytt :D

    Akkurat nå spiller jeg på ANKit L4, som jeg tror har mye til felles med den kommende Cobra. Det var Andy Grove(ingeniøren/hjernen bak AN UK produktene) som konstruerte den fra grunn av for ANKits Kanada,og vi er mange som har hørt den og forstår hvorfor Andy etter ryktene var veldig fornøyd med hva han skapte i den.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.120
    Antall liker
    10.574
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Andy hadde den som en av sine "favoritter" da jeg snakket med han. Samt M9 :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Artig!
    Tror M9 er et av de AN UK produktene der han har fått satt mest av sine spennende ideer ut i praksis.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn