Eller så kan du ta med din hit til test! 8)JanOlav skrev:Ta Audion under armen, hiv deg i bilen og kjør som faen hit for en test. ;DJanR skrev:Nå er jeg veldig glad i AN men riaa i M2 har ikke mye å stille opp mot Audion sin
/jan
|
Eller så kan du ta med din hit til test! 8)JanOlav skrev:Ta Audion under armen, hiv deg i bilen og kjør som faen hit for en test. ;DJanR skrev:Nå er jeg veldig glad i AN men riaa i M2 har ikke mye å stille opp mot Audion sin
/jan
Tror du M3 riaa kan kan konkurere med Audion?JanR skrev:Vel, siden jeg har M2 m/riaa og Audion stående behøver jeg vel strengt tatt ikke det :JanOlav skrev:Ta Audion under armen, hiv deg i bilen og kjør som faen hit for en test. ;DJanR skrev:Nå er jeg veldig glad i AN men riaa i M2 har ikke mye å stille opp mot Audion sin
/jan
Trodde du hadde en "M3" riaa ?
/jan
Jeg også.rolfozzy skrev:Tror du M3 riaa kan kan konkurere med Audion?JanR skrev:Vel, siden jeg har M2 m/riaa og Audion stående behøver jeg vel strengt tatt ikke det :JanOlav skrev:Ta Audion under armen, hiv deg i bilen og kjør som faen hit for en test. ;DJanR skrev:Nå er jeg veldig glad i AN men riaa i M2 har ikke mye å stille opp mot Audion sin
/jan
/jan
Jeg har min tvil.
Glemte meg helt bort her. Audion er minst like bra som AN riaa.JanR skrev:Jeg også.rolfozzy skrev:Tror du M3 riaa kan kan konkurere med Audion?JanR skrev:Vel, siden jeg har M2 m/riaa og Audion stående behøver jeg vel strengt tatt ikke det :JanOlav skrev:Ta Audion under armen, hiv deg i bilen og kjør som faen hit for en test. ;DJanR skrev:Nå er jeg veldig glad i AN men riaa i M2 har ikke mye å stille opp mot Audion sin
/jan
/jan
Jeg har min tvil.
Men siden det er AN vennetråd så får man begrense seg litt
/jan
;D ;Drolfozzy skrev:Glemte meg helt bort her. Audion er minst like bra som AN riaa.JanR skrev:Jeg også.rolfozzy skrev:Tror du M3 riaa kan kan konkurere med Audion?JanR skrev:Vel, siden jeg har M2 m/riaa og Audion stående behøver jeg vel strengt tatt ikke det :JanOlav skrev:Ta Audion under armen, hiv deg i bilen og kjør som faen hit for en test. ;DJanR skrev:Nå er jeg veldig glad i AN men riaa i M2 har ikke mye å stille opp mot Audion sin
/jan
/jan
Jeg har min tvil.
Men siden det er AN vennetråd så får man begrense seg litt
/jan
Bedre sånn? ;D
Lurt!!! !!! !!!JanR skrev:Men siden det er AN vennetråd så får man begrense seg litt
/jan
Var det ikke en riia til 4-5000 han vill ha da? L3 Phono koster jo 10.000JanOlav skrev:Ville i så fall valgt en seperat riaa fra AN kit fremfor å bygge inn i L2. Altså en M3 phono.Olbor skrev:De er veldig gode! Veldig veldig gode, om du lar Upgrade gjøre triksene sine.. Min far har en riia innebygd i sin gode L2 pre. Det som er positivt her er at de selvsagt kun bruker kvalitets-deler samt at du kan være med å forklare de hva slags lyd du ønsker.jokris skrev:Noen som kan svare på hvor gode de innebygde riaene i kit seriene er kontra å f.eks kjøpe en separat ria til en 4-5 tusen ?
prøvd å ringe ua men ikke kommet igjennom
Upgrade er veldig dyktige til å putte inn komponenter slik at de matcher din lydfilosofi. De tester mye komponenter, og er dyktige på dette området.
Det er en grunn til at jeg kun har kit fra Upgrade Audio!
Forskjellen mellom separate riia-trinn sammenlignet med separate bokser? Helt uten AN-brillene på altså?
Holder en knapp på AN uansett jeg.
Mvh. Ole
Er vant 8)Ludo skrev:Lurt!!! !!! !!!JanR skrev:Men siden det er AN vennetråd så får man begrense seg litt
/jan
![]()
JanOlav skrev:Joda Jan; jeg har en M3 phono og ja Olbor; den er vel dyrere enn det Jokris var ute etter, men det er jo tross alt en AN vennetråd. 8)
Rolfozzy; jeg vet at M3 phono kan konkurere mot Audion. Hvem av de som er best? Aner ikke!![]()
Da har du vel hørt begge, tydeligvisJanOlav skrev:Rolfozzy; jeg vet at M3 phono kan konkurere mot Audion. Hvem av de som er best? Aner ikke!![]()
Bedre enn ???bambadoo skrev:Er det blitt en "kompis" tråd?
I så fall skaff deg nye - bedre venner ;DLudo skrev:Hehehehe... Hårsår?? Hvem?? Jeg?? ;D
Nei det har jeg ikke. Derfor skrev jeg at du skulle ta med din hit til meg.JanR skrev:Da har du vel hørt begge, tydeligvisJanOlav skrev:Rolfozzy; jeg vet at M3 phono kan konkurere mot Audion. Hvem av de som er best? Aner ikke!![]()
/jan
Siden du skrev vet trodde jeg ett øyeblikk at du haddeJanOlav skrev:Nei det har jeg ikke. Derfor skrev jeg at du skulle ta med din hit til meg.JanR skrev:Da har du vel hørt begge, tydeligvisJanOlav skrev:Rolfozzy; jeg vet at M3 phono kan konkurere mot Audion. Hvem av de som er best? Aner ikke!![]()
/jan
Ta med deg Rolf også når du kommer.![]()
Jeg skrev vet fordi at jeg vet at de kan konkurere mot hverandre.JanR skrev:Siden du skrev vet trodde jeg ett øyeblikk at du hadde
Jo ja, er treg. Høre med rozzy om vi ikke skal røre litt på oss snart.
Hvordan ligger det an med EZ modden ?
/jan
Vi kan kanskje prøve en Østfold på tur snart? Over til den gærne sia.JanOlav skrev:Jeg skrev vet fordi at jeg vet at de kan konkurere mot hverandre.JanR skrev:Siden du skrev vet trodde jeg ett øyeblikk at du hadde
/jan
Alle komponenter kan jo konkurere mot hverandre.
Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
Hadde det ikke vært for sneen som ligger utenfor her så er det faktisk vår i lufta i dag.rolfozzy skrev:Vi kan kanskje prøve en Østfold på tur snart? Over til den gærne sia.JanOlav skrev:Jeg skrev vet fordi at jeg vet at de kan konkurere mot hverandre.JanR skrev:Siden du skrev vet trodde jeg ett øyeblikk at du hadde
/jan
Alle komponenter kan jo konkurere mot hverandre.
Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
Når det blir vår, fuglene synger og gresset er grønt.
Goody, skal bli morro å høre hva du syns.JanOlav skrev:Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
Ikke dac her, men riaa.JanR skrev:Goody, skal bli morro å høre hva du syns.JanOlav skrev:Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
Nå var det vel ikke hav av forskjeller i dac skjønte jeg på bambadoo men i pre derimot
/jan
Selvsagt, fan går i surr her på morran hehe.JanOlav skrev:Ikke dac her, men riaa.JanR skrev:Goody, skal bli morro å høre hva du syns.JanOlav skrev:Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
Nå var det vel ikke hav av forskjeller i dac skjønte jeg på bambadoo men i pre derimot
/jan![]()
Men jøssenavn, det var da ikke måte på til somling på de guttarolfozzy skrev:Og nå syns jeg jaggu det er på tide mitt EZ81 arriverer. Jeg venter i neglebitende spenning.
Det stemmer Jan! Riaa i eget kabinett, altså en M3 phono.JanR skrev:Selvsagt, fan går i surr her på morran hehe.JanOlav skrev:Ikke dac her, men riaa.JanR skrev:Goody, skal bli morro å høre hva du syns.JanOlav skrev:Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
/jan![]()
Du hadde vel fått flyttet riaa over i eget chassi, sånn det var ?
/jan
Fint skal det være :JanOlav skrev:Det stemmer Jan! Riaa i eget kabinett, altså en M3 phono.JanR skrev:Selvsagt, fan går i surr her på morran hehe.JanOlav skrev:Ikke dac her, men riaa.JanR skrev:Goody, skal bli morro å høre hva du syns.JanOlav skrev:Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
/jan![]()
/jan![]()
Fint skal det være ja, men også bedre. Egen strømforsyning da vet du, altså meget bedre!! 8)JanR skrev:Fint skal det være :JanOlav skrev:Det stemmer Jan! Riaa i eget kabinett, altså en M3 phono.JanR skrev:Selvsagt, fan går i surr her på morran hehe.JanOlav skrev:Ikke dac her, men riaa.JanR skrev:Goody, skal bli morro å høre hva du syns.JanOlav skrev:Jo det nærmer seg forhåpentligvis, har et 80 rør, venter på to 81, må deretter ta meg en tur til Asker.![]()
/jan![]()
/jan![]()
;D
/jan
Når det gjelder riaa så ser jeg den lang vei.JanOlav skrev:Fint skal det være ja, men også bedre. Egen strømforsyning da vet du, altså meget bedre!! 8)
Nest dyreste versjon vil si at den har blå membraner mest sannsynlig og er Kit-03. Men finnes også kit-03 uten blå membraner(hemp).tRMD skrev:AN/E KIT 2 og så videre.
Hei.
Har mulig "tilgang på et sett An/e. Påstås at det er "nest dyreste" versjon, men andre mener det er Kit 2.
La oss gå ut fra at det er Kit 2, hva er et verdt brukt?
Hvordan lyder det?
Hva koster det å oppgradere det?
Og hvor skulle man så begynne? Delefilter, spoler....... ?
Takksam for svar
mvh
Tormod
angående brimar 13d5, pass på å få tak i de laget hos std, cleartop versjonensamlanes skrev:Min 2.1 har fått seg ny runde med tweak.
Først skiftet eg ut pulsetransformer på digitalkort,fra audio note til pe65612,fekk først og fremst bedre/strammere bass og finere diskant.
Så skiftet eg kondis på digitalkort,c30,fra 0,01 til 0,47uf sonicap,skal redusere jitter,synst dette førte til litt bedre oppløysing.
Så loddet eg ut v-cap 0,47uf på linjekortet,og inn med auricap 4,7uf,litt varmere lyd.
Tilslutt loddet eg ut 2stk lytter mundorf 47+47uf på linjekortet,og inn med 100+100uf uniconlytter,det vart litt mindre dynamikk(muligens pga uinnspillte)men måtte bare inn med bypass på unicon, audio note kobberkondiser,0,22uf ,da kom dynamikken tilbake,og litt varmere lyd enn med mundorf.
På litt sikt skal eg prøve filmkondiser,på 47+47uf iplassen for unicon,feks sun audio,det har eg trua på.
Skal og prøve brimar 12au7(13d5?)evnt 8414 rca el,eller ecc80 rør.
Bruker telefunken ecc82,smoth plate med best resultat pr idag,har og mullard men dei er litt for slappe i bassen,tfk kan bli litt analytiske på somme plater.
An dacer er født for å tweakes med
Mvh.
Var det nå jeg skulle si "hva var det jeg sa ?"JanOlav skrev:EZ81 gjør absolutt noe med lyden, mye mer enn jeg (skeptikeren) forventet.
Har testet EZ81 mot 6x5 i riaa noen dager på gaanske mange skiver. Og i mine ører er det ingen tvil; mer luft, mindre støy, mindre skarpe sssser, mer oppløsning og definitivt mer dynamikk. ;D
BØR OPPLEVES, MÅ PRØVES!
Ble bra det der JOJanOlav skrev: