Lyden tror jeg at jeg får komme tilbake til når de har fått gått seg litt mer til,men jeg synes igrunnen helt ferske at de overgår kit 03 på alle punkter jeg mener er viktig for å gjengi musikk engasjerende og troverdig.Jeg var spessielt spennt på om jeg ville føle at de spiller mye lavere enn kit 03,kit 03 er oppgitt til 98dB følsomhet og kit 04 94-95dB,men lot volumet på preen stå i samme posisjon når jeg skiftet fra kit 03 til 04,og jeg klarte ikke å høre noen spessiell forskjel i lydstyrke.De virker også faktisk i praksis å vere lettere å drive til en kraftfull og definert bass med min push pull 2A3 Joplin på ca 8 watt.
Platen som fekk æren av å spille de første tonene på kit 04 var Led Zeppelin 4

,
og jeg la umiddelbart merke til at Bonhams stortromme fekk mer kraft og naturtrohet,og munnspillet på "When the levee breaks" ,som kan vere en prøvelse ivertfall på mitt cd eksemplar,hadde både større klarhet og en mindre slitsom karakter,en sjelden kombinasjon spør du meg.Dette er litt det generelle inntrykket av kit 04 kontra 03 sålangt,kit 04 er åpnere,klarere,mer dynamisk,kroppsligere,mer naturlig klang osv over hele fjøla kontra 03.De forsvinner i større grad enn 03,drar mindre oppmerksomhet til seg selv,og gjengir dermed mer MUSIKK! Klisje,jo kanskje,men sjekk hvor jeg bryr meg!