Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Det er jo overkommelig, vi snakker jo tross alt om AN her ;D

    /jan
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio notes venner

    Ja Ixos, nå håper jeg du har fått noe å tenke på? Husk at selv om denne forsterkeren er relativt "billig", så er denne 2A3 (lite strøm) konstruksjonen så enkel å lage, og derfor lite byggekostnader. Men den inneholder bl.a. C-core utgangstrafoer, interne sølvkabler, Black Gate, etc. Og det at ting må være dyrt, for at det skal være bra, sier nesten ingen ting om produktet.

    Jeg har også lært meg etter mange år med denne hobby, at det er ikke hvilke deler en bruker som betyr noe, men hvordan delene er satt sammen for å passe best mulig. Som et eksempel ser en jo mange som skifter kondensatorer, etc. i sine ferdigbygde, og mange ganger nyinnkjøpte produkter for at de skal få bedre lyd. Produktene er mange ganger ikke innspillt før dette skjer. Og da må jeg spørre meg selv, hvordan i herrens navn kan de vite om denne "oppgraderingen" gjør lyden "bedre" som produsenten har brukt mange års erfaring med å få til? Se f.eks. på en produsent som LAMM. Produktene hans er meget dyre, men se på hvlke komponenter og deler han bruker. Her er det både billige Hammond trafoer, billige motstandere, og kondensatorer, etc. Å ingen skal komme å si at ikke det er god lyd av forsterkerne hans. Ergo, så er det mange års erfaring, mye tid, og det å få ting til å passe sammen for å få god lyd. Derfor mener jeg at det å sitte på "gutterommet" å skifte eksempelvis "Mundorfer" i det vide og det brede som mange gjør ikke altid er så lurt, når en tenker på konstruktørens erfaring og utstyr for å få dette best mulig til. Klart det er jo en hobby, og det skal det være, men det jeg vil frem til er at prisen blir oftest så høy på alle ekstra deler som "MÅ" skiftes, at en egentlig kunne ha kjøpt noe mye dyrere. Dette er bare min mening.

    En annen erfaring jeg har gjort, er å kjøpe de mer billige produktene av de som også produserer noe svindyrt. For da er litt av produsentenes erfaring brukt i de billigere produktene. Hvis en da ikke har råd til å kjøpe av de virkelig dyre godsakene.

    Uff, nå ble jeg visst litt for ivrig.

    Mvh
    Kjell
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    Å være ivrig er en fin ting! :D
    Det er moro og interesant, å lese om andres meninger og synspunkter.
    Du har helt klart noen gode poenger her. :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    joda , du er inne på noe der...MEN ,

    Når det gjelder å bytte ut ting , så er det faktisk sånn(med audionote også enten du vil det eller ei) , slik at de rimeligere komponentene som feks vindicator) har billigere deler enn feks en dyrere amp , men det er ikke dermed sagt den låter dårlig for det , heller er det ikke dermed sagt at det ikke låter bedre med bedre/mer kostbare deler : når det kommer til å skifte ut ting både i forsterkere og høyttalere for eksempel har det vist seg menge ganger at dette kan ha positiv effekt , og vet du hvorfor ? jo fordi at å lage en forsterker i ett forsterkerprogram som an har , må nødvendigvis de billigste tingene lages med noen kompromisser I FORHOLD TIL DE SVINDYRE....dette må nødvendigvis gå utover enten lydkvalitet , eller annen kvalitet , og måles sikkert også opp mot hva andre produsenter leverer til tilsvarende pris....for det er jo en konkurranse om salg/kunder etc.....nå har vel an så mye å gjøre fordi lagrene er tomme , at det er lang ventetid , det er jo i og forsåvidt greit , ....jeg kan vente jeg , og det har du gjort og Kjell , så sånn er det bare , jeg har midlertid trua på synergieffekten på an/an i forsterkerkjeden , så det kan bli vel så bra som det jeg har nå , skulle helst hatt monoblokker grunnet plassering så jeg får se hva jeg ender opp med på sikt , kanskje en vindicator , bør funke bra på min preamp.

    Nå syntes jeg mange av an s rimlige greier er dritbra , feks 1.1x cd , kjempegod , men rufste byggekvalitet da men , made in indonesia var det vel det sto på den jeg hadde til demo.....Lyden derimot , noe av det beste jeg har hørt på klang ever...

    __________________________________________________________________

    Det er mange her inne som har mer erfaring med rørsaker enn de som selger det her i landet , så noe av denne fiklingen som er nevnt , er dog ikke bare av negativ sort,....men er enig at det går an å spille inn greiene først ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    feks 1.1x cd , kjempegod , men rufste byggekvalitet da men , made in indonesia
    ??? Made in Indonesia?
    Trodde alt ble produsert i England
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Nei du gitt , det er nok fabrikker rundt om i verden som lager audionote produkter andre steder i ENGLAND........bla a cd 1,1x....men den låter som ei kule fordet da , bare det at de glemte å skru den isammen , noe som er vesentlig ved ett kjøp av en boks til 15k syntes jeg.

    Bla a kommer en del av sakene i an kits fra canada , og ikke England.......om alt det andre kommer fra England vet ikke jeg , men tipper det billigste sakene blir laget andre steder , og det dyrere fortsatt i England , det behøver ikke være negativt , for all del.....

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    bambadoo skrev:
    ixos_76 skrev:
    feks 1.1x cd , kjempegod , men rufste byggekvalitet da men , made in indonesia
    ??? Made in Indonesia?
    Trodde alt ble produsert i England
    Mener å huske at cd spillerne ble satt sammen i Estland eller deromkring.
    Billigere enn U.K vil jeg tro, arbeidskraften ;)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Jeg skal ikke banne på at det faktisk ikke var Estland , men mener det var indonesia ja....vel nok om det , ser ut som den vindicatoren kan være en flott samarbeidspartner til mim m3 i allefall , spesiellt om da det rekker med effekt , noe det sikkert gjr med 101 db.......Jan , når kommer du??? ;D

    Mvh Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    ......spesiellt om da det rekker med effekt , noe det sikkert gjr med 101 db.......Jan , når kommer du??? ;D

    Mvh Espen
    Prøve søndag, kjerringa jobber fredag-lørdag.
    Se hva jeg får til, slår på tråden i løpet av helgen :)

    /jan
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio notes venner

    Jo, jeg er helt enig i at noe av produktene har holdt en litt elendig byggekvalitet, spesiellt brytere, knapper, etc. har ikke holdt mål. Noe har i værste fall fallt av, og det er på ingen måte holdbart. Og som det blir sagt, litt av produksjonen er gjort i Øst-Europa. Men det ser ut som om Peter Q & Co har strammet seg kraftig opp og derfor er nå kvaliteten blitt mye bedre på det meste. Cd-spillerne henger litt igjen, men også det kommer til å bli bra fordi han må se at slik kan det ikke være. Tror med tiden, at all produksjon vil skje i Vest-Europa, og Canada (Kit'ene).

    Alle vil vel tjene mest mulig på det de lager. Audio Note i England er en liten bedrift i verdensmålestokk, men er først og fremst et entusiastprodukt laget av personer (Peter Qvortrup og Andy Grove) som setter gleden i musikken høyere enn hi-fi'en og kommer aldri til å bli masseproduserte kopimaskiner fra Kina og omliggende land. Noen av kineserne er flinke de med stereo, men de lager for det meste bare det de tror andre liker, og ikke hva de selv har gjort seg opp en mening med.

    Mvh
    Kjell
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Flott innlegg , har ingen annen kommentar enn at jeg er særdeles enig , egentlig veldig synd med cd 1.1x og 2.1x flott lyd men hvem gidder å lete etter knappene på gulvet , spillern skal opp til vurdering igjen , om den blir bedre....

    Kjell , vet du om vindicator er laget i uk?...vi snakker om gjennomprøvde kretser ol. men ser du har 001....både moro og kanskje litt skummelt , men uansett disse gutta slipper vel ikkeno på markedet av SÅNT utstyr om det ikke er av endelig sort....

    Selv er jeg usikker på om jeg skal gå for en optimalisert 300b amp , eller 2a3----på nåværende ht vil det være nok effekt , men jeg låser meg jo veldig til horn ved å velge en sånn amp , så vi får se , har veldig trua på interstage kit 8w...level c også , men litt dyrere og ikke plug and play , jeg få hørt hvordan dette spiller før kjøp i allefall.

    Ringte Olav i dag , Jeg har både fått garantier om at en ev vind lages både støyfri mth min prekombo og mine 101 db horn , sånn sett burde det bli optimalt...

    Hvordan fremstår bass/mellomtone i forhold til 300b fes heart som du har hatt....

    Jeg legger til at jeg er utrolig fornøyd med mine beat , men det er nok ikke en optimal match med nåværende preamp , som jeg uansett ikke ønsker å kvitte meg med...så jeg får vurdere om effekten skal byttes etterhvert.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    Hvordan fremstår bass/mellomtone i forhold til 300b fes heart som du har hatt....
    2A3 spiller bass/mellomtone så det står etter :)
    I forhold til 300B, tja si det. Ikke hatt 300B her i huset ennå så blir mest synsing.
    Men tror ikke 2A3 blir hengende etter for å si det sånn ;)

    Vi får se hva vi kan få til i løpet av helgen.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Høres bra ut , Jan

    Palle : vet du hvordan det er å justere bias på disse ?...må man inn innunder for å måle/justere der?

    Kanskje det står noe i manualen...

    Mvh Espen
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio notes venner

    Bias'en er selvjusterende.

    Vindicator'n er laget i England og byggekvaliteten på forsterkerne nå er helt upåklagelig.

    Vindicator'n har en mørkere og mye varmere klang enn Heart'ene. Dette på grunn av at det er 2A3, og mye p.g.a. hvordan Peter og Andy vil ha lyden av Audio Note. Disse karene er ikke førstereisgutter. Bass og mellomtone "to die for". Det er bare egentlig ett ord som en må bruke om Audio Note, og det er ren og skjær SPILLEGLEDE OG EIERGLEDE!!! NB! Følsomme personer bør ha lommetørkle i nærheten ved bruk av Audio Note. Med andre ord mye mye bedre etter min smak. Håper dette ikke ble for mye skryt?

    Husk enkelt sagt om følsomhet: En trenger 1 watt på en meter for å få 100db. Husk at AN's Paladin modell (ca.1,3 watt pr. kanal) fungerer som bare det på AN's egne HE (high effiency) høyttalere 95-96db (oppgitt 98db). Inpedance-kurven betyr mye mer enn bare dette tallet. Dynamikk trenger ingen å tenke på, da Vindicator'n gir dette i bøtter og spann også ved hjelp av forforsterker. I min forforsterker er det regulert strømforsyning, noe som hjelper mye på dynamikken.

    Interstage-kitene er meget bra. De ferdigbygde produktene er nok en del bedre, men det skulle bare mangle. Så dette er hva en prioriterer.

    PS! Min eldre bror av to har akkurat samme platespiller som du Ixos.

    Mvh
    Kjell
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    Interstage-kitene er meget bra. De ferdigbygde produktene er nok en del bedre, men det skulle bare mangle. Så dette er hva en prioriterer.

    Mvh
    Kjell
    Nja, kommer jo an på hva du putter oppi Interstage monoene det, For eksempel valg av kondensatorer etc..
    Videre kommer det an på hvem som har bygget kitene, blir de bygget skikkelig med gode komponenter, er Interstage helt på høyde med P4 blokkene, som er bygget på omtrendt samme måte. Det blir jo i tillegg mye mye billigere med kit.

    Et eksempel: Se oppi en M5 pre, i forhold til min L3 pre. I M5 pre sitter det for eksempel ikke Tantalum motstander eller AN stepped volumpot, valg av kondensatorer osv spiller også en stor rolle med henhold til hva slags lyd man er ute etter, og se prisen på en M5 i forhold til L3 pre kit. :)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Audio notes venner

    Må si meg enig med Ole her.

    Å montere selv (evt få noen til å gjøre jobben for seg) forutsetter selvfølgelig at vedkommende vet hva han/hun holder på med. Utover dette er det ingenting som tilsier at de som gjør monteringsjobben hos AN, har noen forutsetninger for å lodde eller skru bedre enn andre.

    Mtp komponentvalg, har jeg inntrykk av at AN og AN-kits arbeider nokså paralellt. Man kan være enig eller uenig i valgene, men nokså likt later det å være.

    Noen hevder at AN-kits er "gårsdagens krets-løsninger" i forhold til de komponentene som selges ferdig fra AN. Jeg har ikke all verdens erfaring med komponentene, men har ikke sett noe som bekrefter denne påstanden.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Nå kjenner jeg ikke L3 den er sikkert bra....M5 er heller ikke noe dritt akkurat , selv sitter jeg med en rimelig oppgradert m3 som nok er hakket vassere enn en std m5....med sine hiB trafoer og litt annet snacks.....men når det kommer til annenhåndsverdi er nok de org. an sakene bedre på akkurat dette , p4 koster jo flesk , sånn sett kommer man langt med interstage , spesiellt de dyreste greiene der.. ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Erland skrev:
    Må si meg enig med Ole her.

    Å montere selv (evt få noen til å gjøre jobben for seg) forutsetter selvfølgelig at vedkommende vet hva han/hun holder på med. Utover dette er det ingenting som tilsier at de som gjør monteringsjobben hos AN, har noen forutsetninger for å lodde eller skru bedre enn andre.

    Mtp komponentvalg, har jeg inntrykk av at AN og AN-kits arbeider nokså paralellt. Man kan være enig eller uenig i valgene, men nokså likt later det å være.

    Noen hevder at AN-kits er "gårsdagens krets-løsninger" i forhold til de komponentene som selges ferdig fra AN. Jeg har ikke all verdens erfaring med komponentene, men har ikke sett noe som bekrefter denne påstanden.
    har hørt at mange av kretsene er fra veldig gamle dager uansett , på effekttrinnene i allefall , sånn sett er vel kanskje ikke dette så farlig... ;)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    .....men når det kommer til annenhåndsverdi er nok de org. an sakene bedre på akkurat dette...
    Det er helt sant, men det var i første omgang lyden jeg snakket om, men i henhold til annenhåndsverdi har du helt rett, men man skal jo aldri selge AN utstyr igjen vel? ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Nei for så vidt ikke OLe , du har ett poeng der......men når man skal opp ett hakk , må man jo selge , får se hva jeg ender opp med nå , enten blir det interstage eller vindicator tipper jeg , hvem som er best er en annen skål......men det at kit et er dyrere for entry level(skal ikke ha det) enn en vindicator , så er det nærliggende å tru at komponentene er bedre der , da KAN resultatet bli bedre forutsatt skikkelig arbeide....men du verden å vindien oser av kvalitet med kobbershassis ol......jeg har ved flere anledninger hørt at rimlige blokker spiller vel så godt som svindyre , så matchingen er jo en ting å tenke på.....men med en vindicator kjøpt ny , blir det lite å fikle med fremover....vi får se , kan jo fikle med andre ting...he he ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    ixos_76 skrev:
    har hørt at mange av kretsene er fra veldig gamle dager uansett , på effekttrinnene i allefall , sånn sett er vel kanskje ikke dette så farlig... ;)
    Derfor det funker.
    Er ikke akkurat sånn at noen har funnet opp kruttet...igjen.
    Låter det bra så er det greit :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    JanR skrev:
    ixos_76 skrev:
    Hvordan fremstår bass/mellomtone i forhold til 300b fes heart som du har hatt....
    2A3 spiller bass/mellomtone så det står etter :)
    I forhold til 300B, tja si det. Ikke hatt 300B her i huset ennå så blir mest synsing.
    Men tror ikke 2A3 blir hengende etter for å si det sånn ;)

    Vi får se hva vi kan få til i løpet av helgen.

    /jan
    Min 2A3 forsterker spiller bass bedre enn 300B blokka mi, den er dypere, strammere og bedre definert, så 2A3 er helt klart moro å lytte til. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Continuo skrev:
    Min 2A3 forsterker spiller bass bedre enn 300B blokka mi, den er dypere, strammere og bedre definert, så 2A3 er helt klart moro å lytte til. ;)
    ;D

    /jan
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio notes venner

    Interstage kit'ene er vanvittig bra Borgenvik, men hvis du mener disse er på høyde lydmessig med P4, da må jeg med respekt å melde si at det er noe med det rareste jeg har hørt på lenge. Jeg må sammenligne det med å lage en gryterett. Det hjelper ikke om en har allers så gode ingredienser hvis en ikke har de rette mengdene av hver sort. Kjempebra kan det bli, men ikke optimalt.En god kokk må en også ha. Det er bare ikke å kjøpe en hel masse gode deler og tro at alt er suksess. Et eksempel satt litt på spissen; det går ikke an å tro at bare ved å kjøpe en masse Black Gate kondensatorer, tantalum motstandere og C-core trafoer og sette de inn i f.eks. et DAC-kit og tro at det blir en DAC 5. Tenk bare på hvor lang tid det brukes på å matche delene (motstandere, kondensatorer, etc.) Disse delene blir ikke brukt i kit'ene. I tillegg matches delene sammen til det endelige produkt og prøvelyttes i mange mange timer og tunes i de rette forhold till det ferdige produkt. Dette tar det mange år å lære, pluss alt det utstyret som brukes for å lage AN. Kit'ene er selvfølgelig ikke satt sammen på slomp, og er utprøvd i det vide og det brede.

    Kit'ene er som sagt kjempebra, og det er klart at de billigste ferdigbygde f.eks. forsterkerene er dårligere enn de dyreste kit'ene. Se bare på LAMM, de bruker stort sett bare billige deler, men ingen kan komme å si at dette merket er dårlig. Det er ikke bare hva en bruker, men hvordan en gjør dette. Og en ting kan jeg med sikkerhet si, og det er at Andy og Peter sitter ikke bare å plukker fra hyllen i en pose når det skal lages et ferdigbygd produkt.

    Mvh
    Kjell
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Joda jeg er gla i mitt an produkt jeg , det blir nok flere av dem etterhvert her også.......får de orden på cd spillerne blir det nok en slik en med tiden...trur ikke jeg gidder å rote med dac/driv på en gooooo stund i allefall...nok å fikle med på vinylen ,liksom

    ja det er sikker mer enn nok effekt , ikke spiller jeg brutalt høyt heller.....det med stramheten er interessant hva 2a3 angår...

    ellers er jeg såre fornøyd både med hearts evne til å gjengi musikken , og consonance ne jeg også har , så vi får se.....jeg sitter med to sett 300b amps , og skal jeg ha noe med toatre....får jeg selge i allefall det ene settet....

    har og trua på synergieffekten mellom to an produkter ....bygge selv er jo gøy , men somsagt vi får se...det er sikkert lev.tid på kitene og , ikke spiller det heller rett ut av esken... ;)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    Interstage kit'ene er vanvittig bra Borgenvik, men hvis du mener disse er på høyde lydmessig med P4, da må jeg med respekt å melde si at det er noe med det rareste jeg har hørt på lenge. Jeg må sammenligne det med å lage en gryterett. Det hjelper ikke om en har allers så gode ingredienser hvis en ikke har de rette mengdene av hver sort. En god kokk må en også ha. Det er bare ikke å kjøpe en hel masse gode deler og tro at alt er suksess. Et eksempel satt litt på spissen; det går ikke an å tro at bare ved å kjøpe en masse Black Gate kondensatorer, tantalum motstandere og C-core trafoer og sette de inn i f.eks. et DAC-kit og tro at det blir en DAC 5. Tenk bare på hvor lang tid det brukes på å matche delene (motstandere, kondensatorer, etc.) Disse delene blir ikke brukt i kit'ene. I tillegg matches delene sammen til det endelige produkt og prøvelyttes i mange mange timer og tunes i de rette forhold till det ferdige produkt. Dette tar det mange år å lære, pluss alt det utstyret som brukes for å lage AN. Kit'ene er selvfølgelig ikke satt sammen på slomp, og er utprøvd i det vide og det brede.

    Kit'ene er som sagt kjempebra, og det er klart at de billigste ferdigbygde f.eks. forsterkerene er dårligere enn de dyreste kit'ene. Se bare på LAMM, de bruker stort sett bare billige deler, men ingen kan komme å si at dette merket er dårlig. Det er ikke bare hva en bruker, men hvordan en gjør dette. Og en ting kan jeg med sikkerhet si, og det er at Andy og Peter sitter ikke bare å plukker fra hyllen i en pose når det skal lages et ferdigbygd produkt.

    Mvh
    Kjell
    Da må jeg med respekt si at du får komme og høre her.. Ta veldig gjerne med deg P4 om du får lånt et par.. Mer enn gjerne!! :)
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    Erland skrev:
    Utover dette er det ingenting som tilsier at de som gjør monteringsjobben hos AN, har noen forutsetninger for å lodde eller skru bedre enn andre.
    Jeg fikk godkjent i karakter av Olof :)

    Er bare å spørre om råd, og ta seg tid, når det gjelder loddinga.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio notes venner

    Borgenvik, det hadde vært en fornøyelse å kommet til deg å fått hørt sakene dine. Men jeg er redd du skulle ha hatt vanskeligheter å få meg ut av huset p.g.a. all golyden (ha, ha). P4 er ett forsterkersett jeg personlig ikke ville valgt selv om det er AN, men flott at en ikke alltid er enig om alt. Flott at vi går samme AN-veien mot målet. Audio Note er en ubotelig men god sykdom, og en livsstil for oss ikke sant?

    Mvh
    Kjell
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    Borgenvik, det hadde vært en fornøyelse å kommet til deg å fått hørt sakene dine. Men jeg er redd du skulle ha hatt vanskeligheter å få meg ut av huset p.g.a. all golyden (ha, ha). P4 er ett forsterkersett jeg personlig ikke ville valgt selv om det er AN, men flott at en ikke alltid er enig om alt. Flott at vi går samme AN-veien mot målet. Audio Note er en ubotelig men god sykdom, og en livsstil for oss ikke sant?

    Mvh
    Kjell
    Jeg skal ikke krangle om forskjellen mellom ferdigting og Kit, men greia er at jeg har hørt en del ferdigsaker mot kit.. Nok om det..

    Samme An vei mot målet ja? livsstil? AMEN. :) An forsvinner aldri ut fra dette hus..

    Det skal også sies at jeg har den dyreste versjonen av Interstage om du lurte.. Meget fin amp du har fått deg, graulerer med Vindicator...

    PS: Andy har designet kretsene både i P4 og Interstage kit. :)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    Det er bare ikke å kjøpe en hel masse gode deler og tro at alt er suksess. Et eksempel satt litt på spissen; det går ikke an å tro at bare ved å kjøpe en masse Black Gate kondensatorer, tantalum motstandere og C-core trafoer og sette de inn i f.eks. et DAC-kit og tro at det blir en DAC 5. Tenk bare på hvor lang tid det brukes på å matche delene (motstandere, kondensatorer, etc.)
    Mvh
    Kjell
    Det er akkurat det jeg har gjort, kjøpt meget gode deler, byttet og feilet, byttet det jeg synes ikke stemte, satt inn noe annet slik at det matcher MIN lyd..
    Upgrade Audio vet hva som skal puttes oppi om ikke man er fornøyd med matchinga, bytter de, og vips... :)

    Da matcher det jo for min del. :)
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio notes venner

    Der er vi hundre prosent enige, Borgenvik. Når jeg om endel måneder får et fullstendig Audio Note anlegg, skal dette AAAAAAAALDRI i verden ut av mitt hus, og ikke da heller. Opplest og vedtatt.

    Hvordan synes du hampen spiller i forhold til pappen på dine høyttalere? Bestiller snart AN-E/SPe HE i wenge-finish.

    Mvh
    Kjell
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    Hehe, i grunn bare tilfeldigheter som gjorde at det ble AN pre og effekt, i tillegg til dac`en her.

    AN dac måtte det jo bli, men utelukket ikke forsterkere av andre merker.

    Uansett ser jeg heller ingen som helst grunn til å bytte noe som helst av elektronikken nå.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    Der er vi hundre prosent enige, Borgenvik. Når jeg om endel måneder får et fullstendig Audio Note anlegg, skal dette AAAAAAAALDRI i verden ut av mitt hus, og ikke da heller. Opplest og vedtatt.

    Hvordan synes du hampen spiller i forhold til pappen på dine høyttalere? Bestiller snart AN-E/SPe HE i wenge-finish.

    Mvh
    Kjell
    Godt å høre! ;)

    Jeg har aldri spilt med papp i An-E så det kan jeg ikke uttale meg om, kanskje noen andre kan svare på dette? :)
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Audio notes venner

    JanR, jeg hører du skal på besøk til helga? Da skal ungdommen få høre hvordan det virkelig skal låte (les 2A3) ;D

    Mvh
    Kjell
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Palle skrev:
    JanR, jeg hører du skal på besøk til helga? Da skal ungdommen få høre hvordan det virkelig skal låte (les 2A3) ;D

    Mvh
    Kjell
    Hehe.
    La oss håpe vi kan få konvertert en til ;)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Velkommen skal du være...jeg står med åpent sinn mellom 300b/2a3 ;)
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    JanR skrev:
    La oss håpe vi kan få konvertert en til ;)
    Begynner vel å få noen på samvittigheten.

    Forsett det gode arbeid for den gode sak :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    ØivindJ skrev:
    JanR skrev:
    La oss håpe vi kan få konvertert en til ;)
    Begynner vel å få noen på samvittigheten.

    Forsett det gode arbeid for den gode sak :)
    Jeg gir meg aldri, hører dere ALDRI !

    ;D

    Edit: hva var nr til optikeren igjen...

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Hei , nå er jeg skikkelig i tvil her hva jeg skal gå for...eneste jeg er sikkert på at det må bli an effekt.....

    høyttalerene er ag uno/101 db 1w meter....jeg liker jo å spille litt høyt innimellom , men primert snakker vi om 10 % av lyttetiden tipper jeg ,

    2a3 er nevnt , og en vindicator ville nok kanskje holdt , ett interstagekit er heller ikke å forakte , da med mulighet for 2a3/300b konfig...som kan endres...men det er jo og jævli fristende med ett an produkt som er nytt ut av esken og spiller med en gang , med an s ventetider kan det bli lenge å vente , jeg har ikke sjekket lev tiden på kit ene....

    kanskje jeg skal lene meg tilbake å spille på kineserne noen uker ;)

    Kommer jan til helga får jeg jo prøvet 2a3......

    Hva med noe helt annet...feks en P2 se ? noen som har hørt disse ?

    Noen potensielle vindicator kjøpere her om jeg bestiller og ikke får det til?

    ;)

    Kanskje lite å bekymre seg over... eller? Hva sier menigheten?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Audio notes venner

    Kunne sagt noe helt annet, men dette er en AN-tråd, så det lar jeg være 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn