Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert verdt hver eneste krone på de rette høyttalerne....

    Litt mye penger å gamle med å bestille uhørt kanskje ?

    Lurer på om det går an å få den med kobber-topplate.... ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Sikkert verdt hver eneste krone på de rette høyttalerne....

    Litt mye penger å gamle med å bestille uhørt kanskje ?

    Lurer på om det går an å få den med kobber-topplate.... ;D
    Ser vel for meg denne som ganske vanskelig å få lyttet til på eget utstyr uten å kjøpe den først ?! ;)

    "The baby Ongaku" sier impulse her. Er det sånn Almost there?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så farlig å lytte på en sånn en , det går neppe feil......Om det går feil blir det ett solid tap å bære selvsagt..... ;D

    Jeg skulle gjerne hørt denne , skal se om jeg ikke kan få til det ila året er omme....

    selv må jeg nok ta til takke med en noe rimligere greie fra Peter.....

    en Meishu silver tror jeg nok det blir snart.... ;)

    Espen
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Samlanes,hør med Audiocompaniet angående priser.Audioconsult i Danmark har fjernet sin prisliste som var en noenlunde indikasjon på hva de norske prisene er.De skriver at ny kommer i april,er vel styggt redd for at med tanke på pundet svake stilling så vil det bety prisøkning.
    Priset til 60K SEK her : http://www.audionote.se/category/monoblock/quest/
    Kan vel tippe på ca ca pris på rundt 45K norske utifra det,men det er vill gjetting ;D

    Litt oppdateringer på AN sine hjemmesider http://www.audionote.co.uk/news/news_home_01.shtml
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar Rune,skal ta kontakt med audio companiet.
    Det gjelder ein brukt Quest med hørning eller duelund trafo+div andre bra deler,usikker på alder,5-10år?
    trur det er Lmc som har svinget loddebolten i den.

    Eiger driv og lodder sammen ny råflott 300b interstage forst,men det tar tid,så ikkje sikkert det blir ferdig i år/neste år.
    heller ikkje sikkert eg har råd til Quest.

    Masse sikle produkter i linken du la ut.

    Mvh.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye må du gi for det settet med Quest. ?
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Den er ikkje for salg enda,eiger må først lodde ferdig ny forst.
    Det er et langtidsprosjekt.

    Det er bare eg som er i overkant ivrig etter å få prøve 300b.
    Og akkurat den forst trur eg hadde klart å få musikk utav spendor sp100,90db driftseffekt,8ohm.

    Store hørningtrafoer(diam på ca 20cm),som sikkert koster 15-20k+nypris forst på ca 45-50k.
    Kanskje bruktpris blir 20-30k,om mine tall stemmer.

    Må nok kjøpe meg etpar tuber med tolmodighetskrem:)

    Mvh.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Hei Audio notes venner!
    Jeg leste litt på nettet, så ville jeg gjerne høre om noen har dac 5 signature og kunne gi en beskrivelse av den if. andre toppmodeller?

    Yasman
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    På min M2 Line har jeg hatt noen innkjøringsproblemer. Først fikk jeg et rør som låt tynt og dårlig. Dette fikk jeg erstattet. Så er det et annet problem som dukker opp periodisk. Det slår inn skurr/sus. Noen ganger kan jeg løfte den litt opp på skrå for at det forsvinner, andre ganger må jeg skru av og på. Nå har jeg koblet den fra (og Nordic Ming Da MC3 MKII er sykevikar). Jeg har skrudd av lokket. Hvor skal jeg begynne å lete? Noen som har peiling? :'(

    Se gjerne her litt bakover i AN vennetråden hvor det ligger noen foto: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=7010.3940

    Til orientering er den oppgradert med fjernstyrt volumpot av Roar Malmin (samme pot han bruker i sin Musical Innovation preamp).
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Skurr/sus var vel det som slo inn rett før min P1 daua. Men det er jo en ganske annen sak.
    På den gikk det en transformator og psu-kortet.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Er ikke bare et rør med vakkel i da? Eller en sokkel?
    Kan være så enkelt. Regner med at Hel er i ful lgang med å sjekke både rør og sokler :)
    La oss nå håpe at det ikker er Alps potten som "skurrer" ;)

    Slet litt med Meishu her også, mye av det samme. Dårlige loddinger, ett dårlig rør og en av soklene var ikke akkurat så mye å rope hurra for (linjekortet)

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan skal jeg gå frem når jeg feilsøker, trenger litt nærmere forklaring (inn med teskje)

    Eller kanskje noen i Follo & omegn kan ta en enkel titt i bytte mot et par gode flasker rødvin (eller fler avhengig av hvor lang tid det tar) Jeg har Ming Daen så jeg klarer meg uten M2 en stund.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    hel skrev:
    Hvordan skal jeg gå frem når jeg feilsøker, trenger litt nærmere forklaring (inn med teskje)

    Eller kanskje noen i Follo & omegn kan ta en enkel titt i bytte mot et par gode flasker rødvin (eller fler avhengig av hvor lang tid det tar) Jeg har Ming Daen så jeg klarer meg uten M2 en stund.
    Regner med at du kjenner til Upgrade Audio? Riktignok må du over fjorden og de to flaskene med rødvin blir muligens litt eksklusive; men M2en har meget godt av et kuropphold der borte. Både Dac og Pre her i huset har vært hos Olof, og kom tilbake i langt bedre form enn de dro ...
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Anbefales! Olofs AN-spa kurerer gruff - anbefales ;D ;D ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    patro skrev:
    hel skrev:
    Hvordan skal jeg gå frem når jeg feilsøker, trenger litt nærmere forklaring (inn med teskje)

    Eller kanskje noen i Follo & omegn kan ta en enkel titt i bytte mot et par gode flasker rødvin (eller fler avhengig av hvor lang tid det tar) Jeg har Ming Daen så jeg klarer meg uten M2 en stund.
    Regner med at du kjenner til Upgrade Audio? Riktignok må du over fjorden og de to flaskene med rødvin blir muligens litt eksklusive; men M2en har meget godt av et kuropphold der borte. Både Dac og Pre her i huset har vært hos Olof, og kom tilbake i langt bedre form enn de dro ...
    Har snakket med Olof i dag og han ba meg sjekke rørsoklene på 6sn7 røret først, deretter 6sn. Det er en vanlig feil at det blir slark i "kjeften" som pinnene skal ned i. Disse kan bennes litt på med en syl eller lignende. Deretter anbefalte han meg en runde med verktøy på boks eller kontaktspray i inngangsvelgeren for deretter å "velge" frem og tilbake mange ganger. Får prøve det først ::)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bare husk å la strømmen være av en god stund før sylen føres ned i soklene,.....

    soklene kan byttes også selvsagt...

    du kan feks prøve å bikke litt på rørene slik at de står litt skjevt , kan bli bedre kontakt da.....ikke bryt med makt , da knekker du senterpinnen....(plast)-på røret....

    Lykke til.....Espen
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    Fikk ikke noe ut av det. Jeg sender den i posten til upgrade i morgen så ber jeg dem samtidig lage subwoofer utganger av de ekstra settet med pre out. I tillegg ber jeg dem om å "tweake det som tweakes kan". Noen forslag her kanskje?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    I tillegg ber jeg dem om å "tweake det som tweakes kan". Noen forslag her kanskje?
    Her tror jeg du bør sette et lite pristak på hvor mye du har anledning til å bruke av kroner - disse kan jo tweakes til du blir skikkelig blakk...!
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hel: Du kan jo be dem koble ut ballanse og tape, samt bytte volumpot f.eks. :) Gjør nok mye for lite penger.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Brasse skrev:
    Skjer med salg av AN-E da, Shaunv?
    Har to par da. :p

    Nei du skjønner det at jeg vandrer videre på denne reisen. Hvis alt går som det skal etterhvert så kommer det nok inn nye AN-E. Men i denne omgang noe med litt mer trykk og livefeeling 8) Så slapp er, er fortsatt AN-E mann!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Phew, flaks.
    Predikerte ovenfor en kamerat at han burde kjøpe dine. Høyttalere for livet.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Brasse skrev:
    Phew, flaks.
    Predikerte ovenfor en kamerat at han burde kjøpe dine. Høyttalere for livet.
    Du får predikere litt mer, for AN-E er uslålig til prisen! Også til fem ganger prisen for den saks skyld. :p
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    shaunv skrev:
    Hel: Du kan jo be dem koble ut ballanse og tape, samt bytte volumpot f.eks. :) Gjør nok mye for lite penger.
    Volumpoten er allerede skiftet ut av Roar Malmin. Nå er den fjernstyrt.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    hel skrev:
    shaunv skrev:
    Hel: Du kan jo be dem koble ut ballanse og tape, samt bytte volumpot f.eks. :) Gjør nok mye for lite penger.
    Volumpoten er allerede skiftet ut av Roar Malmin. Nå er den fjernstyrt.
    Det er sant! Samme som på min OTO. Men neppe optimalt med tanke på lyden. Riktignok behagelig med remote. ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Lurte litt på denne opt når jeg hadde den og Shaunv.......

    er det ikke noble som skal være ekstravaganza til prisen mon tro ?

    remote , trenger man jo ikke.... :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Denne er vel med filter Jan ? eller ?

    sett ut ifra aldern på skrift foran ......

    Har du hørt dac 1 med og uten dette filteret ?

    Den 2.1 jeg hadde , hadde filter , i allefall den , var noe mindre livlig i lyden , det vil selvsagt ikke si at den spillte dårlig.

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Denne er vel med filter Jan ? eller ?

    sett ut ifra aldern på skrift foran ......

    Har du hørt dac 1 med og uten dette filteret ?

    Den 2.1 jeg hadde , hadde filter , i allefall den , var noe mindre livlig i lyden , det vil selvsagt ikke si at den spillte dårlig.

    Espen
    Liker gammelt skrot jeg vettu ;)

    Det er en original Dac 1 ja, filter og gode greier. Til og med 2x dac chip ;) (pcm63p)
    Som ikke det var nok...jaggu sitter det ikke 2x 6922 i den også.
    Lånte en 1.1x og den rekker ikke den her til knærne, her hos meg-på mitt anlegg- i -mine ører.
    1.1x er filterløs.

    /jan
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    JanR skrev:
    Det er en original Dac 1 ja, filter og gode greier. Til og med 2x dac chip ;) (pcm63p)
    Som ikke det var nok...jaggu sitter det ikke 2x 6922 i den også.

    /jan
    Grattis med "ny" Dac, JanR. Faktisk ganske lik den som er her i heimen. Bl.a. med 2x dac-chip. Gir et flott løft i min kjede i alle fall!

    Da den var på litt oppgradering hos Olof mener jeg å huske at han vurderte å bytte til nyere dac-chip, men da han tok en telefon til Audio Note i England mente de det var bedre å sette inn Black Gates, nye kondensatorer samt litt ny kabling/sølvplugger enn å skifte til nytt dac-kort. I alle fall var det slik det ble. Med glimrende resultat. Litt betryggende egentlig - de har laget gode ting hele veien, AN!!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.177
    Antall liker
    10.704
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Snakket med Andy Grove om Dac 6 under en tur på sjøen (krabbefiske).... Det kan jo blir snaisen. Totalt diskret oppbygget er tanken. Får se på sikt hvordan det går.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    bambadoo skrev:
    Snakket med Andy Grove om Dac 6 under en tur på sjøen (krabbefiske).... Det kan jo blir snaisen. Totalt diskret oppbygget er tanken. Får se på sikt hvordan det går.
    Hva betyr "diskret oppbygget"?
    (Jeg er på HFS for å lære :))
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.177
    Antall liker
    10.704
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tror han mener ikke noen "dac-chip" i det hele tatt. Dvs. ingen IC (Integrated circuits). Hvordan? Aner ikke.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    bambadoo skrev:
    Tror han mener ikke noen "dac-chip" i det hele tatt. Dvs. ingen IC (Integrated circuits). Hvordan? Aner ikke.
    Huff. Er det noen ICer jeg må rive ut av min 2.1 DAC for å få bedre lyd? ;D

    He he. Farlig å lese på HFS. Man finner 1000 grunner til å oppgradere hele tiden. Jeg er forresten veldig fornøyd med lyden i min 2.1 ......................... men så kom tvilen ::)............ Neida. Er fornøyd jeg ................. tror jeg :p
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.177
    Antall liker
    10.704
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Om et par dager skal jeg sammenligne min dac 2.1 mot Asus Xonar stx lydkort som fikk så bra test i Stereophile.

    Bare for å sjekke om disse lydkortene kan yte noe som helst.

    PC er rimelig heftig med server PSU, hovedkort og professor. Kan være greit siden lydkortet tar strøm fra strømforsyningen og ikke pci-e sporet.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    patro skrev:
    JanR skrev:
    Det er en original Dac 1 ja, filter og gode greier. Til og med 2x dac chip ;) (pcm63p)
    Som ikke det var nok...jaggu sitter det ikke 2x 6922 i den også.

    /jan
    Grattis med "ny" Dac, JanR. Faktisk ganske lik den som er her i heimen. Bl.a. med 2x dac-chip. Gir et flott løft i min kjede i alle fall!

    Da den var på litt oppgradering hos Olof mener jeg å huske at han vurderte å bytte til nyere dac-chip, men da han tok en telefon til Audio Note i England mente de det var bedre å sette inn Black Gates, nye kondensatorer samt litt ny kabling/sølvplugger enn å skifte til nytt dac-kort. I alle fall var det slik det ble. Med glimrende resultat. Litt betryggende egentlig - de har laget gode ting hele veien, AN!!
    Takker :)

    Jeg må si meg enig med AN uk ;)
    Dac 1, der har man mange muligheter til oppgradering. I mine øyne er ikke dac chip en av de. Mener UA gutta snakket om (for lenge siden på tlf/mail) at man kunne bruke 1704 (?) chip med adapter. Takket pent nei men greit å vite at det finns alternativer.
    Høres ut som du har gått en vei som jeg kommer til å gjøre på sikt. Kabling, kondiser først og fremst.
    Min første Dac 1 var lettere moddet. Duelund kabling og AN kobber kondiser, ikke Jensen-AN ;)

    Åkkesom, nøyd er man :)
    Bedre å bruke tid på å spille/kose seg med musikk enn å lure på hvor grønnere det er på andre siden av (oppgraderings) gjerdet.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn