Audio Note byggesett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lakka

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.12.2004
    Antall liker
    64
    Er det så vanlig at det er røret at en bare bytter det først uansett, før en svinger igang fluken?
    Det følger utgangen, ikke inngangene, dog bare sjekket 2 stk.

alfegutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Antall liker
    1.684
    Sted
    Østfold
    Hvis den fungerte når du la den bort, så skulle vel ikke røret ha blitt degradert i mellomtiden. Hva med bare litt rens av kontakter, potmeter, ta ut rør og sett inn igjen.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Artig!
    Har du noe snacks fra byggingen? Alder, kvitteringer, dokumentasjon etc?
    Kan ta det på pm også :)
    Det begynner å bli noen år siden, så kvitteringer eller annen dokumentasjon har jeg ikke.
    Utgangstrinnet er en Border Patrol krets med et 5687 rør, og så er likeretting bygget om til å bli ivaretatt av et EZ80/81.
    Du må gjerne prøve å erstatte 5687 med et E182CC. Ellers er det jo mange andre ekivalenter til 5687, så her er det bare å teste i vei. ;)

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.209
    Torget vurderinger
    29
    Jeg har ganske dårlig impulskontroll, så fra tid til annen ender jeg opp med å hamstre istedenfor å handle.
    I min evige søken etter nye høyttalere, har jeg nå endt opp med 2 par høyttalere igjen ( egentlig flere)
    Harbeth Super HL5 Plus og et par Audio Note AN E KIT / Snell E II.
    Kittet har jeg kjøpt usett og uhørt. I første omgang blir det å teste de opp mot hverandre.
    Dvs å finne ut hva som fungerer best i rommet mitt mtp plassering etc. Harbethene har jeg hatt før og vet at de fungerer veldig bra.
    Men det er noe med hjørneplassering i dette rommet som jeg vet fungerer utrolig bra.
    Har ikke hørt Audio Notene ennå, ettersom jeg har vært på jobb i 2 uker.
    Dersom Audio Note leverer, så blir det en liten modifikasjon på Snell-kassene.
    Vil frese ned kantene i fronten og finère kassene.
    Har kjøpt valnøtt-finèr som ligger og venter på meg hjemme.
    Skal bli spennende.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.635
    Mucho excelente! Blir moro å se (og lese) om fortsettelsen.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.209
    Torget vurderinger
    29
    Tror ikke jeg tør å uttale meg om høyttalerne ennå, for det var så overveldende og uforventet lyd i disse.
    Må finne ut om det er noe som lurer meg her.
    Bassen er helt i en egen klasse i forhold til det meste jeg har hatt i hus. De står kanskje litt vel nærme hjørnene. Må justere litt. En enorm tilstedeværelse av vokalisten.
    Dette var gøy.......veldig gøy.
    Men så var det stativer da.
    Jeg tror de originale AN er litt for høye
    Kunne tenkt meg noen på 22 cm

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.635
    Er det Speaker kit 02/Hemp som er montert i Snell kassene mon tro? I så fall er det det samme som jeg har. Har hatt litt trøbbel med frekvensbalansen i et litt vanskelig underdempet rom uten hjørner i umiddelbar nærhet. Ei akseptabel løsning for mitt vedkommende var å plassere høyttalerne litt høyere enn antatt (kunne kanskje ha saget beina av lyttestolen. He-he!) og ha ei stiv strømforsyning på rørforsterkeren. Har bare 4-5 watt, så det er vel ikke akkurat sammenlignbart med Accuphase.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.209
    Torget vurderinger
    29
    Er det Speaker kit 02/Hemp som er montert i Snell kassene mon tro? I så fall er det det samme som jeg har. Har hatt litt trøbbel med frekvensbalansen i et litt vanskelig underdempet rom uten hjørner i umiddelbar nærhet. Ei akseptabel løsning for mitt vedkommende var å plassere høyttalerne litt høyere enn antatt (kunne kanskje ha saget beina av lyttestolen. He-he!) og ha ei stiv strømforsyning på rørforsterkeren. Har bare 4-5 watt, så det er vel ikke akkurat sammenlignbart med Accuphase.
    Jeg vil anta at det er Kit 02/Hemp ja.
    Snell E II med plugget og sparklet hull bak (ingen bak diskant lenger)
    Jeg har foreløpig ingenting å sette fingeren på.
    Kanskje litt mye bass når de står for tett på hjørnene. Skal prøve meg littmer frem med plassering når jeg får noen skikkelige stativer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn