Går med planer om å kjøpe nye høytalere, og er veldig nyskjerrig på AN-K/LX. Har idag Klipsch RB-61. De fungerer ikke spessielt godt i min lille stue. 4.2m*3,8m med takhøyde på 2,60m er nok ikke ideelt, så jeg trenger et høytalerpar som er plasseringsvennlige og som kan stå nær vegg. For at mine Klipsch skal spille noenlunde ok må de over 1m ut fra veggen, og det lar seg ikke gjøre av praktiske årsaker. Er vel heller ikke 100% fornøyd med de på alle typer musikk, så de skal ut.
Hva kan jeg forvente av et par AN-K/LX? Kan de spille tyngre rock og metal, eller blir de litt for spede til det?
Og hvor kan jeg få hørt et par? Er Audioconsult i København nærmeste forhandler foruten Audiokompaniet? Finnes det forhandler i Gøteborg? Skal dit til helgen.
Musikksmaken er variert, alt 60/70-tallets østblokk-jazz til Sepultura. Men det går mest i Sonic Youth, Neil Yong, Wilco, Zappa og Tom Waits. Anlegget er som følger; Meridian 506, Rega P5/Elys2/Bottlehead Seduction, Audio Note Kit2.
På forhånd takk.
Jon Audun
Hva kan jeg forvente av et par AN-K/LX? Kan de spille tyngre rock og metal, eller blir de litt for spede til det?
Og hvor kan jeg få hørt et par? Er Audioconsult i København nærmeste forhandler foruten Audiokompaniet? Finnes det forhandler i Gøteborg? Skal dit til helgen.
Musikksmaken er variert, alt 60/70-tallets østblokk-jazz til Sepultura. Men det går mest i Sonic Youth, Neil Yong, Wilco, Zappa og Tom Waits. Anlegget er som følger; Meridian 506, Rega P5/Elys2/Bottlehead Seduction, Audio Note Kit2.
På forhånd takk.
Jon Audun