Audio Note AN-K/LX

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
28
Går med planer om å kjøpe nye høytalere, og er veldig nyskjerrig på AN-K/LX. Har idag Klipsch RB-61. De fungerer ikke spessielt godt i min lille stue. 4.2m*3,8m med takhøyde på 2,60m er nok ikke ideelt, så jeg trenger et høytalerpar som er plasseringsvennlige og som kan stå nær vegg. For at mine Klipsch skal spille noenlunde ok må de over 1m ut fra veggen, og det lar seg ikke gjøre av praktiske årsaker. Er vel heller ikke 100% fornøyd med de på alle typer musikk, så de skal ut.

Hva kan jeg forvente av et par AN-K/LX? Kan de spille tyngre rock og metal, eller blir de litt for spede til det?
Og hvor kan jeg få hørt et par? Er Audioconsult i København nærmeste forhandler foruten Audiokompaniet? Finnes det forhandler i Gøteborg? Skal dit til helgen.

Musikksmaken er variert, alt 60/70-tallets østblokk-jazz til Sepultura. Men det går mest i Sonic Youth, Neil Yong, Wilco, Zappa og Tom Waits. Anlegget er som følger; Meridian 506, Rega P5/Elys2/Bottlehead Seduction, Audio Note Kit2.

På forhånd takk.
Jon Audun

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Ta en prat med Lars Erik og Olof hos UpgradeAudio i Tønsberg. Jeg har forstått at de kommer til å få inn AN høytalere i løpet av kort tid.

Hva er problemet med lydbildet ditt i dag?
for tynt - for fedt - udefinert - skrikete - masete - ????

Dersom du beskriver dette, så kan det jo være at noen har erfaringer høytalere som kan fungere mer eller mindre godt i en slik relasjon?

R

Rojoh

Gjest
Tja, jeg synes mine Hammere er befridd fra festpukkel og for boomy bass. Vil tro at de faktisk kan fungere også relativt nær bavegg/sidevegg. AN-K er dog mye lekrere å se på da... ;D Har også hørt Snell EII spille veldig bra klint inntil bakvegg/hjørne, så jeg tror du er på riktig spor ved å snakke med Upgrade Audio som Erland nevner.

Mvh. Johan

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
28
Erland skrev:
Hva er problemet med lydbildet ditt i dag?
for tynt - for fedt - udefinert - skrikete - masete - ????
Ved lavt og moderat volum; lite og uklar bass, og "flat" mellomtone/diskant.
Ved engasjerende lydnivå; kaos... - for tynt - for fedt - udefinert - skrikete - masete -

Topp Bunn