Strøm relatert Audio Insight Isovolt.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Isovolt anskaffet og koblet opp. Helt rått hva denne gjør. Større oppgradering enn jeg har opplevd med noe annet strømprodukt.
    Så bra! Har du sammenliknet den med og uten Aquarius?
    Nei, det har jeg ikke fått gjort. Aquariusen brukes nå kun på TV og jeg er på vei til å oppgradere denne til en Isotek Nova Ona (som allerede er bestilt). Når jeg får Nova One skal jeg teste denne ut sammen med Isovolten. Tenkte også å teste med en Furutech TP-309 fordeler som jeg har, men som p.t. sitter i et annet anlegg.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    hva gjorde at du valgte Isolvolt og ikke f.eks. Titan foran din Aquarius?
    Isovolt er tingen hvis man er plaget med DC, dvs jordfeil. Det er bare å ta et multimeter å måle i stikkontakten. Det skal være ca 130 V AC mellom jord og hver av fasene.
    Hos meg hadde jeg 215 V mellom jord og den ene fasen, og 18 V mellom jord og den andre fasen. Dermed kjøpte jeg Isovolt.
    Jeg har vært plaget med jordfeil uten å vite om det i mange år, det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg sjekket. Tror mange kan slite med lingnende.
    Har kontaktet Everket flere ganger. En gang fant de en feil på en fryser på en Sparbutikk i nærheten, men feilen ble ikke borte. Sikkert fordi det er flere jordfeil i nabolaget. Sånn sett så er det Norske strømnettet helt rottent!

    Jeg er litt tvilsom til alle de strømbokser og remedier som man kan få kjøpt, f.eks prøvde jeg først med en Nordost QRT. Med den innkoblet ble faktisk jordfeilen større. Prøvde også Aquarius uten å høre forskjell. Men det var kanskje fordi at den små forbedringer som den utgjorde druknet i de virkelig store problemene som jordfeilen skapte.
    Men Isovolt gjør ihvertfall jobben sin. Har denne + at anlegget er på egen 16A kurs med eget jordspyd i hagen.
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    hva gjorde at du valgte Isolvolt og ikke f.eks. Titan foran din Aquarius?
    Isovolt er tingen hvis man er plaget med DC, dvs jordfeil. Det er bare å ta et multimeter å måle i stikkontakten. Det skal være ca 130 V AC mellom jord og hver av fasene.
    Hos meg hadde jeg 215 V mellom jord og den ene fasen, og 18 V mellom jord og den andre fasen. Dermed kjøpte jeg Isovolt.
    Jeg har vært plaget med jordfeil uten å vite om det i mange år, det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg sjekket. Tror mange kan slite med lingnende.
    Har kontaktet Everket flere ganger. En gang fant de en feil på en fryser på en Sparbutikk i nærheten, men feilen ble ikke borte. Sikkert fordi det er flere jordfeil i nabolaget. Sånn sett så er det Norske strømnettet helt rottent!

    Jeg er litt tvilsom til alle de strømbokser og remedier som man kan få kjøpt, f.eks prøvde jeg først med en Nordost QRT. Med den innkoblet ble faktisk jordfeilen større. Prøvde også Aquarius uten å høre forskjell. Men det var kanskje fordi at den små forbedringer som den utgjorde druknet i de virkelig store problemene som jordfeilen skapte.
    Men Isovolt gjør ihvertfall jobben sin. Har denne + at anlegget er på egen 16A kurs med eget jordspyd i hagen.
    Endel av de Nordost-produktene virker på meg som ganske kostbar hokus-pokus, men godt mulig jeg tar feil. Nå er jo ikke Isovolt billig heller men jeg forstår i hvert fall sånn noenlunde hvordan en balansert isotrafo kan gjøre noe positivt med strømmen :)
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    hva gjorde at du valgte Isolvolt og ikke f.eks. Titan foran din Aquarius?
    Isovolt er tingen hvis man er plaget med DC, dvs jordfeil. Det er bare å ta et multimeter å måle i stikkontakten. Det skal være ca 130 V AC mellom jord og hver av fasene.
    Hos meg hadde jeg 215 V mellom jord og den ene fasen, og 18 V mellom jord og den andre fasen. Dermed kjøpte jeg Isovolt.
    Jeg har vært plaget med jordfeil uten å vite om det i mange år, det var bare tilfeldigheter som gjorde at jeg sjekket. Tror mange kan slite med lingnende.
    Har kontaktet Everket flere ganger. En gang fant de en feil på en fryser på en Sparbutikk i nærheten, men feilen ble ikke borte. Sikkert fordi det er flere jordfeil i nabolaget. Sånn sett så er det Norske strømnettet helt rottent!

    Jeg er litt tvilsom til alle de strømbokser og remedier som man kan få kjøpt, f.eks prøvde jeg først med en Nordost QRT. Med den innkoblet ble faktisk jordfeilen større. Prøvde også Aquarius uten å høre forskjell. Men det var kanskje fordi at den små forbedringer som den utgjorde druknet i de virkelig store problemene som jordfeilen skapte.
    Men Isovolt gjør ihvertfall jobben sin. Har denne + at anlegget er på egen 16A kurs med eget jordspyd i hagen.
    Endel av de Nordost-produktene virker på meg som ganske kostbar hokus-pokus (for eksempel https://oslohificenter.no/stereo/stromrens/nordost-qrt-qpoint), men godt mulig jeg tar feil. Nå er jo Isovolt LANGT FRA billig heller men jeg forstår i hvert fall sånn noenlunde hvordan en balansert isotrafo kan gjøre noe positivt med strømmen :)

    Ellers er for øvrig min erfaring med IsoVolt at lyden ikke lenger endres ila dagen/kvelden. Det pleide den før men nå låter det like fint alltid, spiller ikke noen rolle hva annet som surrer og går i huset eller i husene rundt ;-)

    PS: Ellers tviler jeg vel egentlig på om det er noe "særnorsk" med IsoVolt, som noen påstår. Det er vel egentlig en ganske standard balansert isotrafo som det finnes flere av... så jeg tror kanskje man kan finne billigere løsninger (men 6kVA er det ikke mange som har. https://www.equitech.com/the-origin-of-balanced-power/ er et unntak men de koster minst like mye). Uansett, jeg er fornøyd, de funker og så ser de LITT penere ut enn noen av de grovere variantene på markedet..
     
    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Isovolt er ikke billig nei. Og hadde dette vært for få år siden så hadde det vært mye jeg heller hadde brukt pengene på før jeg vurderte en slik.

    For å si det på denne måten: Etter nøyaktig 30 år med oppgraderingsgalskap, gode kjøp og feilkjøp så føler jeg nå endelig at jeg er i mål.
    Joda, det har jeg sagt flere ganger før, men denne gangen så er jeg virkelig i mål. Det er slutt. Nå skal jeg nyte musikk. Og bare det.
    Jeg har de komponentene som hver for seg er det beste kjøpet jeg noengang har gjort. Ikke ti ville hester kan få meg til å kvitte meg med noe.
    Men hvis jeg hadde blitt truet med pistol hadde valget blitt enkelt. Jeg hadde solgt Isovolt. Fordi det er den komponenten som pr krone har gitt det minste lydløftet.
    Men så er det bare det, at dersom alt annet stemmer og man samtidig sliter med strømnettet så føler jeg at den bør være der. Prikken over i-en liksom.

    Ferdig med det og takk for meg.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Ferdig med det og takk for meg.
    ;) Jeg har holdt på med dette i flere år enn 30 og jeg kommer aldri i mål;-) Det blir jo aldri perfekt, men jeg nyter reisen, det er jo utrolig spennende i seg selv og det er det som driver de fleste av oss, tror jeg da. Det er en hobby, på samme måte som folk som mekker og forbedrer biler i årevis ;-) Hvis jeg ville hatt bare helt naturtro lyd så er det jo bare å dra på konserter... jeg gjør det og, men jeg koser meg hjemme med min lille hobby og har tenkt å gjøre det til ørene faller av, og det betyr naturlig nok stadig tweaking.
     
    Sist redigert:

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Har vært morsomt å koble Isovolt til Apple TV! Strømmen frem til denne går nå gjennom Isovolt, en Qx4 og en Qx2 og Heimdall 2 kabler + Furutech Flow28!! Galskap vil noen si. Nydelig sier jeg, det er det som er så morsomt med denne hobbyen. Har ellers 14 nordost Qv2, 1 Ansuz SparkzTC og 4 Ansuz Sparkz på kursen.

    For øvrig, etter en tid med min Aurender tilkoblet Isovolten kan jeg si at med/uten Isovolt er som et 3 stjerners hotell vs en suite på Hilton!
     
    Sist redigert:

    jaybill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    97
    Antall liker
    173
    Sted
    Øvre Avløs
    Torget vurderinger
    3
    Har et spm om råd ved Isovolt kontra Isotek produkter i mitt anlegg. Kort forklart har jeg i dag Isotek Aquarius koblet rett i vegg med en Isotek Optimum kabel. I Aquariusen har jeg en effektforsterker og en subwoofer koblet til "høy-effekt"-utgangene (begge klasse D), ellers 3 kilder/front-end koblet til øvrige utganger. Jeg har ikke problemer med brum.

    Vurderer oppgradering, men til hva er spørsmålet?
    -En Isotek Sigmas i stedet for Aquarius?
    -En Isotek Titan foran min Aquarius?
    -Eller en Isovolt foran min Aquarius?

    Hva er pro/cons her? Hvordan bør jeg koble opp det hele i de ulike scenarioene?

    Spør her fremfor i Isotek tråden siden jeg ser at folk har erfaringer med både Isovolt og Isotek.
    Min erfaring er kun med IsoTek, jeg her vel beskrevet noe av det du spør om i mitt innlegg #252 i tråden «The Power of IsoTek». Brukte før bare Aquarius. Oppgraderte med Titan G2, koblet Aq. til Titan. Bruker Titan til Effekttrinnet og Subwoofer. OHC40 (Sigmas) har nå erstattet Aq. Dette (Sigmas) medførte mer av alt, svartere! mer opplevelse av rom i innspillingene, mer detaljert utklinginging av instrumenter, mer av alt... Kan anbefales!
    Jeg har nå oppgradert med Adyton DC Zero før IsoTek Titan. Nok en gang en anbefaling. Mer dybde, rom og utklinginging enda mer informasjon formidles, kan vi si at det er nå mer «farger» i musikken, nyanser dukker stadig frem. Artistene har tatt et steg frem på gulvet :)
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Har et spm om råd ved Isovolt kontra Isotek produkter i mitt anlegg. Kort forklart har jeg i dag Isotek Aquarius koblet rett i vegg med en Isotek Optimum kabel. I Aquariusen har jeg en effektforsterker og en subwoofer koblet til "høy-effekt"-utgangene (begge klasse D), ellers 3 kilder/front-end koblet til øvrige utganger. Jeg har ikke problemer med brum.

    Vurderer oppgradering, men til hva er spørsmålet?
    -En Isotek Sigmas i stedet for Aquarius?
    -En Isotek Titan foran min Aquarius?
    -Eller en Isovolt foran min Aquarius?

    Hva er pro/cons her? Hvordan bør jeg koble opp det hele i de ulike scenarioene?

    Spør her fremfor i Isotek tråden siden jeg ser at folk har erfaringer med både Isovolt og Isotek.
    Min erfaring er kun med IsoTek, jeg her vel beskrevet noe av det du spør om i mitt innlegg #252 i tråden «The Power of IsoTek». Brukte før bare Aquarius. Oppgraderte med Titan G2, koblet Aq. til Titan. Bruker Titan til Effekttrinnet og Subwoofer. OHC40 (Sigmas) har nå erstattet Aq. Dette (Sigmas) medførte mer av alt, svartere! mer opplevelse av rom i innspillingene, mer detaljert utklinginging av instrumenter, mer av alt... Kan anbefales!
    Jeg har nå oppgradert med Adyton DC Zero før IsoTek Titan. Nok en gang en anbefaling. Mer dybde, rom og utklinginging enda mer informasjon formidles, kan vi si at det er nå mer «farger» i musikken, nyanser dukker stadig frem. Artistene har tatt et steg frem på gulvet :)
    Flott. Det tror jeg på!

    Jeg har Adyton DC Zero før min TV. Det ble også mer «farger», ganske markant forbedring, glassklart bilde med mer dybde/3D opplevelse:) Venter på en Nova One som skal kobles etter DC Zero og før Qx4/Qx2 til TV´n for å ta det ytterligere et par hakk:)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Innledende prøving. Det lille snerret effekttrinnene gir fra seg ved påslag er redusert, og den svake ( ikke hørbart fra lytteposisjon ) trafobrummingen er borte.
    IMG_1937.jpeg
     
    Sist redigert:

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Oi, du må koble støpslene rett veg! De skal alle vende med skriften bakpå vendt opp. Det gjelder for alt lydutstyr, stor forskjell. Elektronikk er jo ikke laget for norskt IT nett men for europeisk TN nett. Derfor har det stor betydning om alle støpsler står vendt riktig veg, fordi strømforsyningene i apparatene er tilpasset dette. Ellers en kommentar til strømrensing: ikke ha mange ledd etter hverandre! Jeg har kun Burmester 948 med Blue Heaven strømkabel inn til forsterker. Og en IsoTek EVO3 Mira i parallell med Burmester til monitoren min. Bruker bare de fire nederste utgangene på Burmester strømrenser, det er best med bare DC kompensering på min elektronikk (minst motstand = åpnest lyd/mest dynamikk!)
     

    Omarsherif

    Fersking
    Ble medlem
    25.08.2023
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Jeg hadde isovolt 3k i kjøkkenkurs. Kjøleskap er koblet til den kurs. Var plaget med mye brumming og snerring fra selve isovolt trafoen. Det kan være at dc-filter- kretsløpe ikke virker hos meg. Jeg bor i høyblokk. Hadde ikke lang nok ledning til å prøve et av de andre kursene. Har i dag isotek Sigmas og isotek dc filter. Alle routere switch er koblet til egen uttak.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn