Strøm relatert Audio Insight Isovolt.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    232
    Antall liker
    219
    Sted
    Oslo
    Hei, leser og hører mye godt om Audio Insight Isovolt 3000VA.

    Den har gjort underverker i allerede oppegående hifi / highend rom rundt om i Norge.
    Selger som bare det.
    Pris pr idag er vel på rundt 50K.

    Har funnet noen litt billigere på ELFA.

    Den ene er fra Block: Isolasjonstransformator 2500VA til 13K.
    Den andre er fra Noratel: Strømbeskyttelsestransformator 2500VA til 9,5K.

    Hvordan tror dere de er i forhold til Isovolten, og hva klarer den som de ikke klarer?

    Frank
     

    Vedlegg

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    Tja si det, Spørsmålet er Isovolt selger pga effekt eller overbevisning eller markedføring- Har hatt prøvd Isovolt hjemme , og det var vanskelig å hører noe forskjell med og uten.
    OHC hevder den beskytter anlegget og mange high-end anlegg står i fare for å brenne opp uten. Tar det med en klype salt . Jeg har ikke fått noe hifi ødelagte de siste 50 år pga strømkvalitet, men har ikke anlegg i kilowatt klassen, Så det er allikevel vel i OHC interesse å selge Isovolt for å slippe reperasjoner og reklamasjon på annet de har solgt. I tillegg til solid fortjeneste selvsagt..
     
    Sist redigert:

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Om man vil sikre anlegget fra å brenne opp så holder det med de billige overspenningsvern man får på clasohlsen osv...

    Noe av fordelen med isotrafo er vel å gi lik spenning på begge pinnene hele tiden. Samtidig som de gir ett galvanisk skille.
    Som ved andre type strømrensere så fordrer vel også denne at man har ett problem med strømmen for at man skal ha sjanse til å høre forskjell. Og det vil da også variere hvor stort behovet er i forhold til ujevnheter/urenheter i strømmen.
    Har hatt Ladac selv. Og det føltes ihvertfall godt å være trygg på at man hadde god strøm hele tiden.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg har hatt Isovolt på prøve hjemme, og det var ikke noen tvil om at den løftet lyden hørbart.
    Jeg kjøpte den ikke fordi jeg synes allikevel ikke forbedringen sto i riktig forhold til prisen.

    Når det gjelder strømrensgreier, så er inntrykket mitt at resultatet/effekten kan variere ganske mye avhengig av hvor mye støy det er på nettet der man bor, og sikkert også av utstyret man bruker. Om greiene mine er følsomme eller robuste i den sammenhengen, aner jeg ikke, men strømkrevende er de.
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    At Audio Insight Isovolt er et førsteklasses produkt tviler jeg ikke på. Så hvitt jeg vet er den laget av førsteklasses materialer med vekt på at den skal inn i et hifi anlegg. Og da stå blandt de andre stereo komponentene og ikke skille seg ut.
    Det vil si at de har satt inn dc filter for å være sikker på at den ikke brummer. Er sikker på at du kan legge øret inntil boksen uten å høre noe som helst. Og det er jo bra.
    Men om den er bedre enn for eks. Noratel til under halve prisen er vel det de fleste som vurderer en slik unit lurer på.
    Spør du OHC så er det vel ingen tvil hva som er best.....
    Men nå kan vi utfordre OHC. Neste helg arrangerer de vårpuls med visning av det meste av utstyret dem har.
    Da er det helt sikkert visning og demo av blant annet Isotek og Isovolt..
    Hvis de mener de har det beste utstyret så burdet dem sette opp en Noratel eller Ladac og vise i en A/B test hvorfor og hva som er forskjellen. Og da ikke minst la oss få høre forskjellen.
    Hvis det er vanskelig å få til så har dem et forklarings problem. Burde ikke være vanskelig å rigge opp en slik AB test.
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Var noen på OHC i helgen og fikk demostrert Isovolt mot støyreduksjons trafo? Og resultatet?
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Var noen på OHC i helgen og fikk demostrert Isovolt mot støyreduksjons trafo? Og resultatet?
    Isovolt var tilkoblet flere av oppsettene, men det ble ikke gjort noen A/B demonstrasjon.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Til mer støy på nettet, til mer har nok Isovolt livets rett vil jeg tro.
    Det er nok at en eller annen i nabolaget har en litt gammel vv bereder med begynnende jordfeil så er helvete løs. Og selv om e-verket etter en tid retter dette (det er det ikke alltid de gjør, selv etter stadige purringer), så trenger det ikke gå lang tid før en ny jordfeil oppstår. Ihvertfall hvis man bor i tettbygd strøk.

    I slike tilfeller hjelper det ikke med dyre strømkabler og strømrens av type Isotek eller Nordost og lignende. Det blir som å prøve å ause havet fordi havet stiger. Da vil derimot produkter som Isovolt ha noe for seg. Om det er verdt prisen vil jo selvsagt også avhenge av hvor mye penger man har brukt på anlegget fra før.

    Hegel-kontruktør Bent Holter har uttalt følgende:
    Det er forskjeller på Europa og Norge, og mange filter dumper støy mot jord. Gjør du det, funker det ikke mot norsk strøm, som har flytende jord.
    Er derfor skeptisk til det meste laget i utlandet som omhandler strømrens. Prøvde for noen måneder siden med Nordost QRT QX2. Den førte faktisk til at jordfeilen ble større!

    Ta et multimeter og mål. Mellom fase og jord i stikkontakten skal det være rundt 120 Volt. Hos meg er det for øyeblikket 18 Volt mellom ene fase og jord, og 235 Volt mellom andre fase og jord. En gedigen jordfeil. Har purret på e-verket siden i fjor. Nå lovet de endelig at feilen skulle rettes. Jordfeil kan være meget tidkrevende å finne. Og selv om de finner en feil, kan det være flere mindre som ikke blir oppdaget. Har derfor liten tro på at feilen blir helt borte. Skal hjem om noen dager å sjekke....
    Uansett er det meget fristende å teste ut Geir Fredriksens Isovolt!



    Jeg har hatt Isovolt på prøve hjemme, og det var ikke noen tvil om at den løftet lyden hørbart.
    Jeg kjøpte den ikke fordi jeg synes allikevel ikke forbedringen sto i riktig forhold til prisen.

    Når det gjelder strømrensgreier, så er inntrykket mitt at resultatet/effekten kan variere ganske mye avhengig av hvor mye støy det er på nettet der man bor, og sikkert også av utstyret man bruker. Om greiene mine er følsomme eller robuste i den sammenhengen, aner jeg ikke, men strømkrevende er de.
     
    Sist redigert:

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Både Keith Martin og personalet på OHC har fortalt meg at Isovolt bør brukes i kombinasjon med tradisjonelle filtre fra IsoTek. Syncro fra sistenevnte blir i så fall overflødig. Audio Insight lanserer visstnok også et rent DC-filter snart, som blir langt billigere enn Isovolt, og vil fungere bedre enn Syncro på det norske nettet.

    Sitat hentet fra Lyd & Bildes test av IsoTek EVO3 Corvus:

    Når jeg spør Bent Holter, sjefskonstruktør i Hegel, hva han synes om strømrensere på generelt grunnlag, er han likevel ikke helt overbevist:

    − Det er forskjeller i Europa og Norge, og mange filter dumper støy mot jord. Gjør du det, funker det ikke mot norsk strøm, som har flytende jord.

    Keith Martin fra IsoTek er enig:

    − Det er helt riktig, nesten alle billige filtre har til felles at de ikke funker i Norge, fordi de prøver å dumpe støyen til jordlinjen. Det gjør ikke vi, i stedet hamrer vi sinuskurven tilbake til sin opprinnelige form. Vi ville aldri brukt jord som avfallsplass, men faktisk renser vi den på samme måte som resten av strømkretsen.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.030
    Sted
    Oslo
    Både Keith Martin og personalet på OHC har fortalt meg at Isovolt bør brukes i kombinasjon med tradisjonelle filtre fra IsoTek. Syncro fra sistenevnte blir i så fall overflødig. Audio Insight lanserer visstnok også et rent DC-filter snart, som blir langt billigere enn Isovolt, og vil fungere bedre enn Syncro på det norske nettet.
    Jeg var innom OHC forrige uke og da hadde de fått inn DC-filteret (ca20.000?). Siden jeg ikke har jord på kursen til anlegget lurer jeg på om ikke det passer bedre enn den med skilletrafo.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Både Keith Martin og personalet på OHC har fortalt meg at Isovolt bør brukes i kombinasjon med tradisjonelle filtre fra IsoTek. Syncro fra sistenevnte blir i så fall overflødig. Audio Insight lanserer visstnok også et rent DC-filter snart, som blir langt billigere enn Isovolt, og vil fungere bedre enn Syncro på det norske nettet.
    Jeg var innom OHC forrige uke og da hadde de fått inn DC-filteret (ca20.000?). Siden jeg ikke har jord på kursen til anlegget lurer jeg på om ikke det passer bedre enn den med skilletrafo.
    Dc filter til 20.000kr?
    Lurer på hva som gjør denne så spesiell at prisen havner der ?
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.030
    Sted
    Oslo
    Det kommer vel an på, men hvis det er et norskt alternativ til tilsvarende prisede produkter som er dårligere tilpasset norsk strømnett så er det vel et poeng.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer vel an på, men hvis det er et norskt alternativ til tilsvarende prisede produkter som er dårligere tilpasset norsk strømnett så er det vel et poeng.
    IsoTek kommer snart med et nytt DC-filter, som trolig har akkurat samme innmat som Syncro, bare uten kabelstrekk på hver side. Den er altså kun selve boksen, og vil koste £545, eller drøye 6.000 kroner. Ifølge OHC er ikke dette filteret optimalt tilpasset det norske tofase-nettet, men jeg vet av erfaring at den i alle fall gir en kraftig reduksjon i trafo-brum.

    IsoTek Syncro Uni.jpg
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    At både OHFC og Keith Martin anbefaler filter fra Isotek i tillegg er jo helt naturlig. De skal jo selge, men spørsmålet er vel om det er nødvendig?
    Isovolt har jo et DC-filter innbygd på primærsiden. Da blir det vel smør på flesk med f.eks en Isotek Sigma eller Syncro i tillegg? Er det ikke?
    Har også hørt om de som i enkelte tilfeller har fått problem med trafobrum i Isotek fordi den jobber mot strømfilteret og dens DC-blokkering.
    Vil ikke det være nok å supplere Isotek med f.eks en Nordost Qbase?


    Både Keith Martin og personalet på OHC har fortalt meg at Isovolt bør brukes i kombinasjon med tradisjonelle filtre fra IsoTek. Syncro fra sistenevnte blir i så fall overflødig. Audio Insight lanserer visstnok også et rent DC-filter snart, som blir langt billigere enn Isovolt, og vil fungere bedre enn Syncro på det norske nettet.
     
    Sist redigert:

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    At både OHFC og Keith Martin anbefaler filter fra Isotek i tillegg er jo helt naturlig. De skal jo selge, men spørsmålet er vel om det er nødvendig?
    På en måte høres det enda bedre ut hvis både IsoTek og Audio Insight sier at "våre produkter gjør hele jobben på egen hånd". Istedet anbefaler altså begge parter å bruke en kombinasjon av merkene, men det kan selvsagt hende at de bare "spiller på lag"...

    Isovolt har jo et DC-filter innbygd på primærsiden. Da blir det vel smør på flesk med f.eks en Isotek Sigma eller Syncro i tillegg? Er det ikke?
    Har også hørt om de som i enkelte tilfeller har fått problem med trafobrum i Isotek fordi den jobber mot strømfilteret og dens CD-blokkering.
    Vil ikke det være nok å supplere Isotek med f.eks en Nordost Qbase?
    Å bruke en Syncro i tillegg til Isovolt blir helt klart overflødig, men GT har sagt at IsoTek sine øvrige strømrensere (f.eks. Sigmas) bør kombineres med Isovolt, fordi det gir bedre filtrering av RFI og EMI. Jeg bruker mange produkter fra NordOst selv, men Qbase har jeg ikke allverdens tro på.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    At både OHFC og Keith Martin anbefaler filter fra Isotek i tillegg er jo helt naturlig. De skal jo selge, men spørsmålet er vel om det er nødvendig?
    På en måte høres det enda bedre ut hvis både IsoTek og Audio Insight sier at "våre produkter gjør hele jobben på egen hånd". Istedet anbefaler altså begge parter å bruke en kombinasjon av merkene, men det kan selvsagt hende at de bare "spiller på lag"...

    Isovolt har jo et DC-filter innbygd på primærsiden. Da blir det vel smør på flesk med f.eks en Isotek Sigma eller Syncro i tillegg? Er det ikke?
    Har også hørt om de som i enkelte tilfeller har fått problem med trafobrum i Isotek fordi den jobber mot strømfilteret og dens CD-blokkering.
    Vil ikke det være nok å supplere Isotek med f.eks en Nordost Qbase?
    Å bruke en Syncro i tillegg til Isovolt blir helt klart overflødig, men GT har sagt at IsoTek sine øvrige strømrensere (f.eks. Sigmas) bør kombineres med Isovolt, fordi det gir bedre filtrering av RFI og EMI. Jeg bruker mange produkter fra NordOst selv, men Qbase har jeg ikke allverdens tro på.
    Det hele kommer an på anlegget ellers,

    selv har jeg Isotek Titan, Isovolt, QBase, Qx2/4, Burmester 948 i samme anlegg.

    Det holder med en boks for å løse DC, en skal helst ikke ha to på rad.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det hele kommer an på anlegget ellers,

    selv har jeg Isotek Titan, Isovolt, QBase, Qx2/4, Burmester 948 i samme anlegg.

    Det holder med en boks for å løse DC, en skal helst ikke ha to på rad.
    Jada, det rimer med min oppfatning - ett DC-filter er nok. Nå har jeg faktisk fem IsoTek-produkter i anlegget. Syncro, Titan, Genesis One, Sigmas og Aquarius...

    Har du forresten noe informasjon om det nye DC-filteret?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det hele kommer an på anlegget ellers,

    selv har jeg Isotek Titan, Isovolt, QBase, Qx2/4, Burmester 948 i samme anlegg.

    Det holder med en boks for å løse DC, en skal helst ikke ha to på rad.
    Jada, det rimer med min oppfatning - ett DC-filter er nok. Nå har jeg faktisk fem IsoTek-produkter i anlegget. Syncro, Titan, Genesis One, Sigmas og Aquarius...

    Har du forresten noe informasjon om det nye DC-filteret?
    :)

    Det nye DC filteret er identisk med Syncro, men uten kabel slik at du selv kan velge kabel inn og ut. Både rimeligere og dyrere :)
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det nye DC filteret er identisk med Syncro, men uten kabel slik at du selv kan velge kabel inn og ut. Både rimeligere og dyrere :)
    Jada, den nye Syncro Uni har jeg jo allerede nevnt, og postet bilde av.

    Jeg mente DC-filteret fra Audio Insight, som koster rundt 20 lapper. På hvilken måte er dette annerledes, eller bedre tilpasset norske forhold?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det nye DC filteret er identisk med Syncro, men uten kabel slik at du selv kan velge kabel inn og ut. Både rimeligere og dyrere :)
    Jada, den nye Syncro Uni har jeg jo allerede nevnt, og postet bilde av.

    Jeg mente DC-filteret fra Audio Insight, som koster rundt 20 lapper. På hvilken måte er dette annerledes, eller bedre tilpasset norske forhold?
    Lett forklart så er det DC-Filter på begge faser på Adyton filteret og DC-Filter på 1 fase på Isotek på en lur måte :)
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Ikke for å helle bensin på bålet. Men hvorfor ikke sjekke ut den nye serien med regeneratorer fra PS Audio? De har en helt ny serie ute som skal være mye bedre enn de gamle de hadde.
    All sunn fornuft bør si at et apparat som legger ac strømmen inn ned til dc og lager en ny perfekt sinus kurve ut til anlegget må være bedre enn en skille trafo. Anlegget får da nesten et perfekt utgangspunkt å jobbe med. 230v ut selv om strømmen inn varierer. Den har også dc stopper på primærsiden. Så den trenger en ikke å tenke på.
    Eneste minus er at en regenerator ikke tar seg av støy over 1kHz.
    En må sette inn et filter før regeneratoren for å ta den støyen. Har sett på for eks. Furutech Flux 50. Den burdet ta seg av det problemet.
    De nye regeneratoren til PS Audio er ikke billige. Men lurer dere på en Isotrafo eller noen typer av filter? Prøv da en regenerator først. Du får lånt en gratis av Mala Audio. (Hør og bli overbevist)
    Onde tunger vil prøve seg på at de ikke virker i det norske nettet. Det er bare tull. PS Audio har laget egen video på YouTube om det norske nettet. De har også laget en video som forklarer lettfattelig hvorfor en ikke skal bruke støydemping trafo.
    Men en kan ha en trafo før regenerator for best mulig arbeidsforhold for regeneratoren. Men da må nettet der du er være helt rottent. Og det er det bare ikke her i Norge. Selv om vi har IT nett er det ganske brukbart.
    Så etter min mening så vil en regenerator pluss et stykk støyfilter som tar støy over 1kHz være det ideelle kombinasjon for stereoen.
    Nå skal det sies at det er flere leverandører av regeneratorer. Liker man ikke PS Audio så bare se på nettet.
    Mitt poeng er at all verdens filtere klarer ikke å gjøre den jobben som en regenerator gjør.

    Test selv og gjør opp egen mening. Det er eneste måten å gjøre det. Det er dine ører som skal overbevises. Ikke noen selgere på OHC eller andre steder. Er du overbevist så er det det riktige for deg.
    Ha en fin St.Hans feiring.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    At både OHFC og Keith Martin anbefaler filter fra Isotek i tillegg er jo helt naturlig. De skal jo selge, men spørsmålet er vel om det er nødvendig?
    Isovolt har jo et DC-filter innbygd på primærsiden. Da blir det vel smør på flesk med f.eks en Isotek Sigma eller Syncro i tillegg? Er det ikke?
    Har også hørt om de som i enkelte tilfeller har fått problem med trafobrum i Isotek fordi den jobber mot strømfilteret og dens DC-blokkering.
    Vil ikke det være nok å supplere Isotek med f.eks en Nordost Qbase?


    Både Keith Martin og personalet på OHC har fortalt meg at Isovolt bør brukes i kombinasjon med tradisjonelle filtre fra IsoTek. Syncro fra sistenevnte blir i så fall overflødig. Audio Insight lanserer visstnok også et rent DC-filter snart, som blir langt billigere enn Isovolt, og vil fungere bedre enn Syncro på det norske nettet.
    Syncro er vel unødvendig.

    Jeg mener isovolten skiller stereoen din fra det dårlig strømnettet og lager perfekt 116-0-116v mellom jord.
    Den slipper også en del støy igjennom. Pluss at komponentene dine i det "nye" perfekte strømnettet slipper ut støy og forstyrrer hverandre.
    Derfor trenger du en strømrenser som lager "egene" kurser for hvert komponent.

    En tenkt tanke er
    * Sikringskap L1 og L2 som relativt lik spenning til jord hos meg
    * Lmc fat
    * Et sinnsykt industri filter
    * Isovolt
    * Strømrenser
    * Lmc fat til komponentene


    Om isovolt har isolert hver kurs hadde det vært spennende å prøvd 2 stk isovolt så alle får isolert jord.
    Noen her som veit? Det er jo en isotrafo så skal jo være dedikerte utganger?
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Høres forsåvidt greit ut, men etter det jeg kan lese i farten så vil det særnorske problemet med skjevhet i Jord/jordfeil gr flytende jord ikke rettes opp på disse. For de som kjører anlegget på jordet kurs.

    Fin feiring og heia Deutschland!

    Ikke for å helle bensin på bålet. Men hvorfor ikke sjekke ut den nye serien med regeneratorer fra PS Audio? De har en helt ny serie ute som skal være mye bedre enn de gamle de hadde.
    All sunn fornuft bør si at et apparat som legger ac strømmen inn ned til dc og lager en ny perfekt sinus kurve ut til anlegget må være bedre enn en skille trafo. Anlegget får da nesten et perfekt utgangspunkt å jobbe med. 230v ut selv om strømmen inn varierer. Den har også dc stopper på primærsiden. Så den trenger en ikke å tenke på.
    Eneste minus er at en regenerator ikke tar seg av støy over 1kHz.
    En må sette inn et filter før regeneratoren for å ta den støyen. Har sett på for eks. Furutech Flux 50. Den burdet ta seg av det problemet.
    De nye regeneratoren til PS Audio er ikke billige. Men lurer dere på en Isotrafo eller noen typer av filter? Prøv da en regenerator først. Du får lånt en gratis av Mala Audio. (Hør og bli overbevist)
    Onde tunger vil prøve seg på at de ikke virker i det norske nettet. Det er bare tull. PS Audio har laget egen video på YouTube om det norske nettet. De har også laget en video som forklarer lettfattelig hvorfor en ikke skal bruke støydemping trafo.
    Men en kan ha en trafo før regenerator for best mulig arbeidsforhold for regeneratoren. Men da må nettet der du er være helt rottent. Og det er det bare ikke her i Norge. Selv om vi har IT nett er det ganske brukbart.
    Så etter min mening så vil en regenerator pluss et stykk støyfilter som tar støy over 1kHz være det ideelle kombinasjon for stereoen.
    Nå skal det sies at det er flere leverandører av regeneratorer. Liker man ikke PS Audio så bare se på nettet.
    Mitt poeng er at all verdens filtere klarer ikke å gjøre den jobben som en regenerator gjør.

    Test selv og gjør opp egen mening. Det er eneste måten å gjøre det. Det er dine ører som skal overbevises. Ikke noen selgere på OHC eller andre steder. Er du overbevist så er det det riktige for deg.
    Ha en fin St.Hans feiring.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Isovolt,3000VA,Kr 40 000? vs Noratel 4600VA,Kr 17 000?
    Overpriset Isovolt?

    Viktig data med støydempingstrafoer er impedansen.
    Etter "the Shy" sin måling har Noratel (4600VA)en impedans på 0,2 ohm (ca.)
    Min Noratel på 2300 VA,0,8 ohm (ca) og er derved mindre egnet til formålet.
    Støydempingstrafoer er vel aller best til å håndtere jordsløyfer?

    Slik sjekker du impedansen,sånn ca.Regneøvelsen gir en god pekepinn på impedansen.

    Man kan inte använda en vanlig multimeter för att mäta förimpedansen på "rätt" sätt, men man kan med hjälp av en vanlig multimeter kontrollera att förimpedansen inte är helt åt he___te..

    Ta ett dubbelt vägguttag och mät spänningen med multimetern i det ena uttaget, vi kallar den U1. Skriv upp värdet.
    Plugga sedan in en resistiv last på 1000W eller något åt det hållet i det andra uttaget. En vattenkokare, kaffebryggare eller ett värmeelement går bra.
    Starta den och mät spänningen i uttaget när den är igång (kallas U2) och skriv upp värdet. Det räcker med några sekunder.
    Stäng av "vattenkokaren" och kontrollera att spänningen nu är ungefär densamma som U1.

    Titta på "vattenkokaren" så står det säkert någonstans (antagligen i botten) vilken effekt den har, t.ex 1200W.
    Ta nu den spänning som du först mätte i uttaget (U1) minus den spänning som du fick när "vattenkokaren" var igång (U2).
    exempel: Vid obelastat uttag mäter du 230V (U1) och med kokaren i drift mäter du 226V (U2). Skillnaden är då 4V (som vi logiskt kallar för U3).
    Det är spänningsfallet över din förimpedans.

    Räkna nu ut strömmen som kokaren drar genom att ta effekten (1200W i mitt exempel) och dela med spänningen U2 (1200 / 226 = 5,31A)
    Nu kan du räkna ut impedansen genom att dela spänningsfallet över förimpedansen (U3) med strömmen. (4V / 5,31A = 0,75 ohm)

    Gör om mätningen ett par gånger för att vara säker.
    Det här är ingen "snygg" eller exakt mätning, men den duger gott för att kontrollera att det inte är några större fel i ditt nät.



    Shielded isolation transformers are usually installed for noise control. They do not regulate voltage but provide a fixed input-to-output voltage ratio, commonly 1:1. They block common-mode noise butdo not block noise between current-carrying conductors. Like ferroresonant regulators, isolationtransformers can have high impedances and reflect load-generated noise back to the loads. Shieldedisolation transformers generally do not reduce low frequency harmonics and resonance problems



    Et EMC filter i tillegg til støydempingstrafo er lurt.
    Støydempingstrafoer demper i området 5KHz og ett stykke opp,
    men ikke så mye i området til EMC filtre som fungerer fra ca. 50KHz og godt opp i MHz området.

    Schaffner EMC filtre fåes fra en hundrelapp til nær 10 000 Kr.
    "Normale" audio nettfiltre ala Isotek osv. har den enkle varianten


    sch1 (2).jpg


    sch3 (2).jpg


    sch2 (2).jpg


    sch3 (2).jpg




    Men kan i noen tilfeller forverre tilstanden,og noe ganger kan de gi null virkning.
    Litt avhengig av støybilde og mest av alt nettimpedansen


    filter (2).jpg


    DC felle?


    dc filter (2).jpg


    Som en ser har en DC felle ingenting med jorden å gjøre.
    Ikke er de dyre heller.20 000Kr..???

    L C Audio Technology / DC Filter

    DCT03 DC filter for toroidal transformers - heavy duty version - Sjöström Audio

    https://www.kjell.com/no/produkter/...svern/supra-dc-filter-for-nettspenning-p69758


    Da vil en regenerator gi mye mer valuta
     
    Sist redigert:
    L

    larsmartin

    Gjest
    Snakket med Noratel, han sa de ikke hadde perfekt 116-0-116 volt. Spenning inn er lik spenning ut!
    Har du mulighet å måle? Har fått to forskjellig målinger på isovolten, en med jordfeil før isovolt. Begge hadde perfekt 116-0-116 ut.
    Veit ikke, men tror den innholdet noe mer enn bare en skilletrafo.

    En regenerator endrer heller ikke fasen til til stabilt 116-0-116
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Snakket med Noratel, han sa de ikke hadde perfekt 116-0-116 volt. Spenning inn er lik spenning ut!
    Har du mulighet å måle? Har fått to forskjellig målinger på isovolten, en med jordfeil før isovolt. Begge hadde perfekt 116-0-116 ut.
    Veit ikke, men tror den innholdet noe mer enn bare en skilletrafo.

    En regenerator endrer heller ikke fasen til til stabilt 116-0-116
    Stilte du korrekt spørsmål til Noratel?

    Min måler som en slik skal,115.2 - 0 - 115.2
    Så lenge den er balansert,midtuttak,skal det være likt.

    http://www.noratel.com/fileadmin/content/downloads/Transient-suppresion/no/ISO_NO.pdf

    Skilletrafo..støydempingstrafo?

    https://senorc.no/?p=226
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Takk for måling! Det var interessant.
    Jeg oppga data direkte fra isovolten
    Han svarte at fase skjevheten selv med et midtuttak ikke stabiliserer nok til at de ligger stabilt.
    Han mente det lå noe mer i isovolten.
    Når du måler stabilt hos deg, så begynner det å bli interessant med noe annet enn en til kr. 45000

    Er skilletrafoen på linken over du bruker?
    Bråker den?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Til mer støy på nettet, til mer har nok Isovolt livets rett vil jeg tro.
    Det er nok at en eller annen i nabolaget har en litt gammel vv bereder med begynnende jordfeil så er helvete løs. Og selv om e-verket etter en tid retter dette (det er det ikke alltid de gjør, selv etter stadige purringer), så trenger det ikke gå lang tid før en ny jordfeil oppstår. Ihvertfall hvis man bor i tettbygd strøk.

    I slike tilfeller hjelper det ikke med dyre strømkabler og strømrens av type Isotek eller Nordost og lignende. Det blir som å prøve å ause havet fordi havet stiger. Da vil derimot produkter som Isovolt ha noe for seg. Om det er verdt prisen vil jo selvsagt også avhenge av hvor mye penger man har brukt på anlegget fra før.

    Hegel-kontruktør Bent Holter har uttalt følgende:
    Det er forskjeller på Europa og Norge, og mange filter dumper støy mot jord. Gjør du det, funker det ikke mot norsk strøm, som har flytende jord.
    Er derfor skeptisk til det meste laget i utlandet som omhandler strømrens. Prøvde for noen måneder siden med Nordost QRT QX2. Den førte faktisk til at jordfeilen ble større!

    Ta et multimeter og mål. Mellom fase og jord i stikkontakten skal det være rundt 120 Volt. Hos meg er det for øyeblikket 18 Volt mellom ene fase og jord, og 235 Volt mellom andre fase og jord. En gedigen jordfeil. Har purret på e-verket siden i fjor. Nå lovet de endelig at feilen skulle rettes. Jordfeil kan være meget tidkrevende å finne. Og selv om de finner en feil, kan det være flere mindre som ikke blir oppdaget. Har derfor liten tro på at feilen blir helt borte. Skal hjem om noen dager å sjekke....
    Uansett er det meget fristende å teste ut Geir Fredriksens Isovolt!



    Jeg har hatt Isovolt på prøve hjemme, og det var ikke noen tvil om at den løftet lyden hørbart.
    Jeg kjøpte den ikke fordi jeg synes allikevel ikke forbedringen sto i riktig forhold til prisen.

    Når det gjelder strømrensgreier, så er inntrykket mitt at resultatet/effekten kan variere ganske mye avhengig av hvor mye støy det er på nettet der man bor, og sikkert også av utstyret man bruker. Om greiene mine er følsomme eller robuste i den sammenhengen, aner jeg ikke, men strømkrevende er de.
    Likt hos meg. Men rør-pre har støy hos meg uansett merke virker det som.
    Medisin hos meg var transisitor
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Medisin for hva?
    For måleinstrumentet? Eller for ørene? :)
    Vi må ikke bli så opptatt av målinger at vi glemmer hva anlegget skal brukes til, nemlig å lytte på musikk. For da er det nemlig ørene vi bruker!

    Ser du har en Doxa 70SE.
    Dette var første audiofile forsterker jeg kjøpte for snart 30 år siden. Hadde jeg vært deg så hadde jeg beholdt Doxa, kastet multimeteret veggimellom og så kjøpt meg så dyr Conrad Johnson pre som du hadde råd til på Bruktbørsen - Gjerne en Premier 16, ART, CT5 eller GAT.
    DET ville være medisin og balsam for ørene det! Og sjelen! :cool:


    Men rør-pre har støy hos meg uansett merke virker det som.
    Medisin hos meg var transisitor
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Takk for måling! Det var interessant.
    Jeg oppga data direkte fra isovolten
    Han svarte at fase skjevheten selv med et midtuttak ikke stabiliserer nok til at de ligger stabilt.
    Han mente det lå noe mer i isovolten.
    Når du måler stabilt hos deg, så begynner det å bli interessant med noe annet enn en til kr. 45000

    Er skilletrafoen på linken over du bruker?
    Bråker den?
    Som alt annet her i huset summer,kompressorer/motorer etc litt,også trafoer,selv med DC filter.
    Årsak er en annen støykilde,så når den er borte brer stillheten seg i huset,også på Noratel trafoen. ;)
    Muligens ett særtilfelle,men tror ikke det.
    En av hovedoppgavene til en slik trafo er jo å håndtere jordfeil,og det gjør den,
    men merker ikke noen forskjell på lyden med jordfeil i systemet,selv uten Noratel.
    Spenningene fase/jord på sekundærsiden er like,men fase/fase følger selvfølgelig nettspenningens
    variasjoner med lavere spenning morgen og ettermiddag,som hos meg er svært liten.
    Ellers er det normalt med spenningsforskjeller fase/jord i en installasjon.
    Årsaken er kapasitansen til jord i nettet som varierer.Spenningen vil variere i samme størrelsesorden som kapasitansen.
    Blir forskjellen over 10 - 20% tyder det på jordfeil eller svekket isolasjon i nettet.

    Har registret jordfeil to ganger i mitt nett.
    Ene gangen med logge-utstyr fra netteier tilkoblet,
    noe som førte til fullt minne;)
     
    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Høres interessant ut, men så leser jeg på utenlandske nettfora f.eks om de som mister bass og dynamikk i anlegget ved å sette inn PS Audio P5? Greit nok at man får renere strøm, men det hjelper lite hvis anlegget får pustebesvær.


    Til de andre innleggene her i tråden:
    Etter å ha fulgt denne tråden en stund så synes jeg at det er mye fin teori. Kombinert med målinger. Men man mister litt det store bildet. For hører man noe lydforbedring? Hvis man bruker ørene? Det er det få som skriver noe om. Og det gjør meg skeptisk.

    For det er det som er viktig for meg. Jeg bruker anlegget til å lytte på musikk. Musikk er min hovedinteresse. Finne god musikk og så tveake lyden slik at musikken rører ved sjelen. Hva et måleinstrument da sier er egentlig helt uinteressant.

    Kanskje får jeg tak i en eller annen strømboks på hjemlån til høsten. Om det blir en regenerator, isotrafo eller et strømfilter får vise seg. Eller kanskje ingen av delene. Fordi jeg er i utgangspunktet en skeptiker. Til om det blir noen lydmessig forbedring som rettferdiggjør utlegget i penger.
    Har nettopp oppgradert signal- og høyttalerkablene. Det gav en helt uventet stor forbedring av lyden i mitt oppsett. (Dette har jeg beskrevet i min bildetråd, så interesserte får lese der.)
    Tviler sterkt på at det å forbedre strømmen til anlegget vil gi samme lydmessige forbedring. Til det motsatte evt blir bevist. Ved lytting.

    Takk for meg!

    Finn M

    Ikke for å helle bensin på bålet. Men hvorfor ikke sjekke ut den nye serien med regeneratorer fra PS Audio? De har en helt ny serie ute som skal være mye bedre enn de gamle de hadde.
    All sunn fornuft bør si at et apparat som legger ac strømmen inn ned til dc og lager en ny perfekt sinus kurve ut til anlegget må være bedre enn en skille trafo. Anlegget får da nesten et perfekt utgangspunkt å jobbe med. 230v ut selv om strømmen inn varierer. Den har også dc stopper på primærsiden. Så den trenger en ikke å tenke på.
    Eneste minus er at en regenerator ikke tar seg av støy over 1kHz.
    En må sette inn et filter før regeneratoren for å ta den støyen. Har sett på for eks. Furutech Flux 50. Den burdet ta seg av det problemet.
    De nye regeneratoren til PS Audio er ikke billige. Men lurer dere på en Isotrafo eller noen typer av filter? Prøv da en regenerator først. Du får lånt en gratis av Mala Audio. (Hør og bli overbevist)
    Onde tunger vil prøve seg på at de ikke virker i det norske nettet. Det er bare tull. PS Audio har laget egen video på YouTube om det norske nettet. De har også laget en video som forklarer lettfattelig hvorfor en ikke skal bruke støydemping trafo.
    Men en kan ha en trafo før regenerator for best mulig arbeidsforhold for regeneratoren. Men da må nettet der du er være helt rottent. Og det er det bare ikke her i Norge. Selv om vi har IT nett er det ganske brukbart.
    Så etter min mening så vil en regenerator pluss et stykk støyfilter som tar støy over 1kHz være det ideelle kombinasjon for stereoen.
    Nå skal det sies at det er flere leverandører av regeneratorer. Liker man ikke PS Audio så bare se på nettet.
    Mitt poeng er at all verdens filtere klarer ikke å gjøre den jobben som en regenerator gjør.

    Test selv og gjør opp egen mening. Det er eneste måten å gjøre det. Det er dine ører som skal overbevises. Ikke noen selgere på OHC eller andre steder. Er du overbevist så er det det riktige for deg.
    Ha en fin St.Hans feiring.
     
    Sist redigert:

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Du sier at på utenlandsk nettfora at de hadde opplevd at dynamikken er blitt dårligere med å sette inn en P5. Det kan jeg godt forstå fordi den har aldrig vært laget for å håndtere forsterkere. CD spillere etc. Ja! Men effektforsterkere har P5 ikke stor nok trafo for å håndtere. En må dimensjonere regenerator etter hva den skal drive, det gjelder også skilletrafoer.
    Dynamikken forsvinner i det øyeblikket regenerator / skilletrafo ikke klarer å fore forsterkeren så hurtig den trenger.
    Det er vel den største synderen for de som prøver og sette inn regenerator eller trafo at de setter inn for liten.
    Da er det lett og si at dette ikke virket.
    Beregn at størrelsen bør være minst tre ganger større effekt på regenerator eller trafo i forhold til utstyret du kobler til.
    Egentlig gjelder her jo større jo bedre.
    Har du store tunge forsterkere kan det være en ide å sette disse på egen regenerator og legge det andre på en annen.
    Men da skal det være effektkrevende utstyr.
    Lykke til med test når du kommer dit hen.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Tviler sterkt på at det å forbedre strømmen til anlegget vil gi samme lydmessige forbedring. Til det motsatte evt blir bevist. Ved lytting.

    Takk for meg!

    Finn M
    Den Transparent strømkabelen din har vel innebygd filtrering, så du har vel strengt talt allerede litt filtrering med potensielt dynamikkfall? Så sånn sett motbeviser du din egen påstand om at å forbedre strømmen ikke gir lydmessige forbedringer...

    Uansett, jeg anbefaler sterkt å prøve strømprodukter hjemme før kjøp hvis det er mulig. Det blir nok for enkelt å si at det alltid gir en forbedring, det er nok avhengig av både strømkvaliteten inn og komponentene i oppsettet. I forhold til mitt oppsett har du (sikkert) bedre strøm inn enn meg (jeg bor i blokk i by, med åpenbart dårlig strøm inn spesielt på dagtid), og du har dyrere enkeltkomponenter, så vanskelig, om ikke å si håpløst, å sammenligne direkte.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Takk for den torem, skjønner ironien.... Fra en ex AA Capitole eier til en annen... :)
    Så påstod jeg heller ikke at å forbedre strømmen ikke gir lydmessige forbedringer. Jeg sa vel heller at jeg ikke trodde at det skulle gi like stor forbedring av lyden som bytte av kabler ellers i eget anlegget har gitt. Til det motsatte blir bevist.

    Ellers tar jeg ditt råd: Man må prøve ut i eget oppsett for å få svar.

    Den Transparent strømkabelen din har vel innebygd filtrering, så du har vel strengt talt allerede litt filtrering med potensielt dynamikkfall? Så sånn sett motbeviser du din egen påstand om at å forbedre strømmen ikke gir lydmessige forbedringer...

    Uansett, jeg anbefaler sterkt å prøve strømprodukter hjemme før kjøp hvis det er mulig. Det blir nok for enkelt å si at det alltid gir en forbedring, det er nok avhengig av både strømkvaliteten inn og komponentene i oppsettet. I forhold til mitt oppsett har du (sikkert) bedre strøm inn enn meg (jeg bor i blokk i by, med åpenbart dårlig strøm inn spesielt på dagtid), og du har dyrere enkeltkomponenter, så vanskelig, om ikke å si håpløst, å sammenligne direkte.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg anbefaler å prøve isvolt, litt problem med Oslo hifi senter er at de ikke låner bort.
    Fikk en kar på hjemmebesøk i går med Isovolten, det endte med at jeg kjøpte den av han.
    Grunnen var veldig enkel. Anlegget fikk en helt ny lyd, dobbelt så stort lydbilde, kraftig og stram bass.

    Jeg har klasse D forsterker, har mistanke om at den er mye mer krevende på strøm enn en transistor forsterker.
    Jeg veit ikke, men stoler på erfaringene til de andre som har testet Isovolt. Det har vært moderat løft.
    Her var løfte så stort at jeg føler jeg aldri har fått mer lyd for pengene.

    Jeg lytter masse, men når det låter jævli til tider, ønsker jeg å måle meg til problemet. Da fant jeg ut at fase forskjellen endret seg og lyden i takt med den.
    Prøvde P15, litt klarere og mer detaljert i forhold til sigmas, men fjernet overhode ikke problemet.
    Isolvolt gjorde det uten tvil!! :)

    Jeg la opp LMC fat kabel til sikringskapet. Det var et løft, men også da nyansene i strømmen kom godt frem. Tidligere klarte jeg ikke høre forskjell på noe i forhold til strøm.
    Har hatt signal kabel tester og tenkt det er det som tweaker, men jeg mener faktisk helt seriøst at strøm har minst like stor betydning, her faktisk større.
    Tror kanskje det har med klasse D å gjøre.

    Det er min erfaring, regner mange mener noe annet, men sånn får det være!! :)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Jo, jeg tror selvsagt på det du hører i eget anlegg. Som du sier så er klasse D forsterkere nok mer kilen på strøm enn det meste. Det registrerte jeg også med mine Jeff Rowland 201 monoblokker.
    Takk for flott tilbakemelding larsmartin, det er akkurat slike erfaringer jeg etterlyser! :)

    Jeg anbefaler å prøve isvolt, litt problem med Oslo hifi senter er at de ikke låner bort.
    Fikk en kar på hjemmebesøk i går med Isovolten, det endte med at jeg kjøpte den av han.
    Grunnen var veldig enkel. Anlegget fikk en helt ny lyd, dobbelt så stort lydbilde, kraftig og stram bass.

    Jeg har klasse D forsterker, har mistanke om at den er mye mer krevende på strøm enn en transistor forsterker.
    Jeg veit ikke, men stoler på erfaringene til de andre som har testet Isovolt. Det har vært moderat løft.
    Her var løfte så stort at jeg føler jeg aldri har fått mer lyd for pengene.

    Jeg lytter masse, men når det låter jævli til tider, ønsker jeg å måle meg til problemet. Da fant jeg ut at fase forskjellen endret seg og lyden i takt med den.
    Prøvde P15, litt klarere og mer detaljert i forhold til sigmas, men fjernet overhode ikke problemet.
    Isolvolt gjorde det uten tvil!! :)

    Jeg la opp LMC fat kabel til sikringskapet. Det var et løft, men også da nyansene i strømmen kom godt frem. Tidligere klarte jeg ikke høre forskjell på noe i forhold til strøm.
    Har hatt signal kabel tester og tenkt det er det som tweaker, men jeg mener faktisk helt seriøst at strøm har minst like stor betydning, her faktisk større.
    Tror kanskje det har med klasse D å gjøre.

    Det er min erfaring, regner mange mener noe annet, men sånn får det være!! :)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Har snakket med elektriker i dag ang jordfeilen i nabolaget. Han anbefaler meg å sette inn en skilletrafo i sikringsskapet. Det vil jo fjerne jordfeil for hele huset og ikke bare stereoen. Da vil jo behovet for Isovolt være betydelig mindre!?
    Dermed rykker bokser fra andre leverandører som Isotek, PS Audio og Burmester høyere opp på ønskelista...

    Eneste minus er at en regenerator ikke tar seg av støy over 1kHz.
    En må sette inn et filter før regeneratoren for å ta den støyen. Har sett på for eks. Furutech Flux 50. Den burdet ta seg av det problemet.
    De nye regeneratoren til PS Audio er ikke billige. Men lurer dere på en Isotrafo eller noen typer av filter? Prøv da en regenerator først. Du får lånt en gratis av Mala Audio. (Hør og bli overbevist)
    Onde tunger vil prøve seg på at de ikke virker i det norske nettet. Det er bare tull. PS Audio har laget egen video på YouTube om det norske nettet. De har også laget en video som forklarer lettfattelig hvorfor en ikke skal bruke støydemping trafo.
    Men en kan ha en trafo før regenerator for best mulig arbeidsforhold for regeneratoren. Men da må nettet der du er være helt rottent. Og det er det bare ikke her i Norge. Selv om vi har IT nett er det ganske brukbart.
    Så etter min mening så vil en regenerator pluss et stykk støyfilter som tar støy over 1kHz være det ideelle kombinasjon for stereoen.
    Fristende å prøve... får vente til høsten og telle litt penger i mellomtiden.

    I forhold til høyfrekvent støy på nettet: Hva med å kombinere en regenerator fra PS Audio med Transparent Reference strømkabler? Disse kablene demper etter det jeg vet både RFI og annen høyfrekvent støy.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Han løser feilen ved å la deg ta kostnaden. Netteier må rydde i dette i første omgang. Ca 15000?
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Sette inn en skilletrafo i sikringsskapet? For å bli uavhengig av jordfeil utenfra?
    For det første kan jeg ikke tenke meg at du har et sikringsskap som er i nærheten stort nok.
    Dette krever en så stor trafo at størrelsen og tyngde ikke vil på noen måte være hensiktsmessig.
    Å få en elektriker vil vel også bli noen kroner kan jeg tenke meg.
    Vil nok bomandere elverket med mail om de har jordfeil. Det burdet dem rydde opp i.
    Ellers så ser jeg at muligheten for å sette inn en Isovolt i serie med en regenerator (P20) kan være en vinn, vinn situasjon.
    Det som bekjymrer meg, foruten ekstra pris, er om Isovolt gir nok strøm til å gi P20 og forsterkerne pusterom slik at det ikke går utover dynamikk.
    Hvis den gir nok strøm vil jeg tro at Isovolt som da gir alltid riktig fase spenning mot jord har noe for seg. Det burdet bety at en regenerator får de beste arbeidskår og vil gi den reneste nye spenning til anlegget ditt.
    Men jeg har ikke hatt mulighet til å teste om det er noen hørbar forskjell.
    Er det noen andre som har prøvd eller har noen tanker rundt dette?
    Noratel har også trafo som egner seg til dette til helt annen pris enn en Isovolt.
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Et filter for å ta støy over 1kHz trenger du uansett. Isovolt tar heller ikke hensyn til den støyen så hvitt jeg vet. Eller tar jeg feil?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn