Audio GD NFB17.2 DAC - Testere søkes!

Testere søkes for Audio GD NFB 17.2 DAC! :)

NFB 17.2 er en meget allsidig DAC med hele 5 digitale innganger, 2 coax, 2 optisk og 1 USB. Den har asynkron USB overføring og er en ekte balansert DAC med diskre oppbygd utgangstrinn, uten op-amper og kondensatorer på utgangene. Den har en solid lineær strømforsyning med 7 forskjellige PSU til forskjellig deler av DACen, som gir meget gode arbeidsbetingelser.

Det eneste som kreves av testerne er at de skriver litt om hva de synes om produktet og at de selv dekker portoen når produktet skal returneres. Ta kontakt på PM for mer informasjon.

Veil pris: 4995kr

Spesifikkasjoner:
Støtter 24bit/192KHZ
DAC chip: To stk Wolfson WM8741
USB mottaker chip: Tenor TE8802
Coax/optisk mottaker chip: Wolfson WM8805
Utgangsimpedans: 10ohm
Utgangsnivå: 2,5V(RCA)/5V(XLR)/2+2MA(ACSS)
Inngangssensitivitet Coax: 0,5Vp-p
Inngangssensitivitet optisk(toslink): 19DBm
USB tilkobling: Støttet USB 1.1 og 2.0
Signal til støyforhold: 120db
Strømforbruk: 15W
Spenning: 220-240v
Vekt: 5kg
Dimensjoner: 24x36x8cm (BxDxH)

Sampling rate som støttes coax: 44,1khz/48khz/88,2khz/96khz/192khz
Sampling rate som støttes optisk(toslink): 44,1khz/48khz/88,2khz/96khz
Sampling rate som støttes USB:
44,1khz/48khz/88,2khz/96khz/176,4khz/192khz
NFB173.jpg

NFB174.jpg

NFB177.jpg
 

Kommentarer

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Tester søkes

Heisann. Vet ikke hvopr mange interessenter du har for dette, men kunne godt tenkt meg å teste denne. Har nettopp solgt Hegel HD-10 og har tildligere hatt Cambridge Dac Magic. Så har litt inntrykk å sammenligne med, selv om jeg ikke har dac i hus pr nå for å A-B teste direkte mot.

Mvh

Stig Olsen
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Hei!

Har en som setter seg på lista nå, i tillegg til deg da kanskje :) Du må gjerne teste, jeg setter ikke noen særlige krav til dere som tester så lenge dere kommer med tilbakemeldinger her om produktet :)

Send meg adresse og telefon nummer på en PM, så setter jeg deg på lista.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.581
Antall liker
527
Ett spørsmål litt på sidelinjen her... Vet du om Audio-GD har sluttet å produsere CD-driverket deres? Finner det ikke på hjemmesiden.
Og, hvis de produseres enda... Tar du de inn? Og hva ligger prisen på?

Mvh. Jærbu.

PS. Kjempe fornøyd med min Audio-GD Dac. ;-)
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Skal sjekke det ut og gi tilbakemelding :) Alle Audio GD produkter skaffes, så om det finnes så får jeg tak i det.
 

Kenti

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
54
Antall liker
10
Jeg er egentlig på jakt etter en DAC for tiden, så vil gjerne teste denne.
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Jeg er egentlig på jakt etter en DAC for tiden, så vil gjerne teste denne.
Flott! Send meg en PM med navn, adresse og telefon nummer så setter jeg deg opp på lista :)

mvh
Sveinung
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Ett spørsmål litt på sidelinjen her... Vet du om Audio-GD har sluttet å produsere CD-driverket deres? Finner det ikke på hjemmesiden.
Og, hvis de produseres enda... Tar du de inn? Og hva ligger prisen på?

Mvh. Jærbu.

PS. Kjempe fornøyd med min Audio-GD Dac. ;-)

CD drivverket er ikke mulig å få tak i, det var ett år siden dem sluttet med det.
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Da er DAC på vei til HCS og l.ove!

northpole og kenti er neste på lista :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Da er DAC på vei til HCS og l.ove!

northpole og kenti er neste på lista :)

Takker. Morsomt å prøve noe uten å ha noen forventninger. Bare stille helt nøytral. Og Jaerbu har jo noen høytalere jeg kjenner godt så dette kan bli spennende...:rolleyes:
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Ja, blir morsomt å høre folks inntrykk! Tenker dere har dem klare til henting mandag! Tollpost Mypack er raske til å levere :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ja, blir morsomt å høre folks inntrykk! Tenker dere har dem klare til henting mandag! Tollpost Mypack er raske til å levere :)
Leverer de på mandag blir jeg imponert... Er vel pinse da.. Men tirsdag burde den være her..Gleder meg..
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Ah, ikke lett å huske alt i farta! Hehe, blir vel tirsdag da kanskje :)
 

Kenti

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
54
Antall liker
10
Takker. Morsomt å prøve noe uten å ha noen forventninger. Bare stille helt nøytral. Og Jaerbu har jo noen høytalere jeg kjenner godt så dette kan bli spennende...:rolleyes:
Flott. Det blir spennende å teste den opp mot Adam Gamma :)
 

L.ove

Medlem
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
34
Antall liker
16
Torget vurderinger
2
Da har Audio gd 17.2 fått endel timer med musikk. Hentet den på posten tirs. kveld. Ble pakket ut og koblet til anlegget med en gang etter utpakking. Produktet ser meget bra ut, tykk frontplate og skikkelig sammenskrudd. Fin bakende med alt du trenger av inn og ut koblinger. Virker seriøst dette. I esken følger det med en USB samt en optisk kabel. Strømkabel fulgte ikke med. Det er heller ikke bruksanvisning, denne ligger på hjemmesiden til Audio gd.
Hos meg går det mest i LP og musikk avspilt fra PC (Windows7). Bruker Media Center 17 som avspiller av Flac-filene.
Ved tilkobling av USB kabel fra 17.2 til pc fant maskinen dacen, men fikk ikke lyd. Det viste seg at det manglet en driver som måtte lastes ned fra Audio gd sine nettsider. Etter nedlasting og installasjon av denne virket alt som det skulle.

Dacen har blitt testet mot HRT music streamer 2 og HRT pro.

Det første som slo meg var at lyden er utrolig åpen. Masse informasjon, spesielt i øvre mellomtone/diskant, jeg aldri tidligere har hørt på opptakene. Skikkelig fasinerende. Bassen er stram og tørr. Lydbildet er luftig, stabilt, bredt og dypt, enkelt å separere ut de enkelte instrumentene. Kommer på en måte lenger inn i musikken enn tilfellet er med HRT sine dacer. Hos meg vil jeg si den lyder ganske så nøytralt, muligens litt mot den kjølige siden. Produktet har fått signal i to dager så mulig lyden kan bli ennå bedre etter flere timer, har forøvrig ikke merket lydmessige forandringer ennå.
Hos meg spiller den best/åpnest ved 8 ganger oversampling og filter 2. Her er det bare å prøve seg fram.

DSC_0502.jpg
DSC_0507.jpg

JBL 240ti, 2 x Doxa140, Cary slp308, Linn LP12, ASR mini basis, Leonardi da vinci, Chord/Silk kabler

Kommer tilbake med flere inntrykk etter at lyden får satt seg litt og etter test i ett ennå heftigere anlegg i løpet av helga.
Foreløpig vil jeg si at dette er virkelig mye godlyd for pengene.

Fortsettelse følger....

Ove
 
Sist redigert:

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Flott med tilbakemeldinger! Vil tro den kommer seg litt med noe innspilling, den var helt ny når du fikk den. Så la den gjerne stå på konstant mens du har den.

Det stemmer at det ikke følger med strømkabel til Audio GD produktene. De bruker standard kabel som de fleste av oss har liggende.

Det stemmer også at man må laste ned og installere driver for å bruke den som USB DAC. Driver finnes her om andre leter etter den, trykk der det står "for windows" eller "for MAC" nesten på toppen av siden: ?ͧӭ?响

Morsomt å høre at du opplever den som åpen og med masse detaljer! Det er det Audio GD jobber mot, mest mulig nøytral og riktig gjengivelse :)

Det blir spennende å høre om hvordan det blir hos kompisen din!
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Spannanda!! Er litt på letting etter ny dac selv. Hvordan er dynamikken i den? evt PRaT? Nyskjerig:)
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Du må gjerne sette deg på lista for testing om du vil! Send meg i så fall en PM med adresse og telefon nummer.

Audio GD sine DACer er gode på dynamikk! Det er ingen kondensatorer eller op-amper som filterer/reduserer signalet på utgangene :)
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Høres lovende ut. Skal tenk litt på det. Sender deg evt en pm.
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Flott!

Det er nå to stk NFB17.2 ute på testing(hos L.ove og HCS). Etter dem er det northpole og kenti sin tur, som er de to siste på listen foreløpig. Det er bare å sende PM for de som er interessert.
 

L.ove

Medlem
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
34
Antall liker
16
Torget vurderinger
2
Hos meg spiller den foreløpig omtrent som HRT pro når det gjelder dynamikk. HRTen er bra på dette. 17.2 har i tillegg en bedre flyt i musikken, mer analog om du vil.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
USB støtter 176,4 khz, mens koaks ikke gjør det?

[...]
Sampling rate som støttes coax: 44,1khz/48khz/88,2khz/96khz/192khz
Sampling rate som støttes optisk(toslink): 44,1khz/48khz/88,2khz/96khz
Sampling rate som støttes USB: 44,1khz/48khz/88,2khz/96khz/176,4khz/192khz
[...]
Stemmer det at USB støtter 176,4 khz, mens koaks ikke gjør det? Når slik støtte mangler, er det vel ofte omvendt(?) Best støtte via koaks.
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Det skal stemmer det ja! Det har med at det er Tenor TE8802 mottakerchip for USB, den støtter det og spdif mottakeren ikke gjør det(i følge produsenten). Har ikke testet selv, men Kingwa(konstruktøren) pleier ikke ta feil :)
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.726
Antall liker
3.321
Det skal stemmer det ja! Det har med at det er Tenor TE8802 mottakerchip for USB, den støtter det og spdif mottakeren ikke gjør det(i følge produsenten). Har ikke testet selv, men Kingwa(konstruktøren) pleier ikke ta feil :)
Fra Tenor

"Resolutions support 16/ 24-Bit with sampling rates, support 44.1/48/88.2/96/176.4/192KHz"
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Støtte for 176,4 khz

^
Det merkelige i 2012 er ikke at USB-inngangen støtter 176,4 khz, men at koaksinngangen ikke gjør det.
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Takk for tilbakemeldingene!

Hadde vært supert om du også kunne lagt inn testen her i tråden :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva er det å melde om denne dac'en ? Den var helt ny nå den kom hit så den fikk 100 timer med drivverk , påmontert strøm, før jeg hørte noe den. Å høre ting spilles inn kan tidvis være mer kjedelig enn å se maling tørke en varm sommerdag....

Etter 100 timer så tok jeg mot til meg å hørte litt på den med et lite knippe referanse låter jeg bruker rimelig fast. Det første som slo meg med denne dac'en er at den virker svært oppløst og kontant. Bakteppet er svært sort.

Når det gjelder byggkvalitet er det ikke mye å utsette. Litt "billige" skruer var brukt i chassis, men dette er en smakssak. Mange tilkoblinbger gir mange muligheter. Jeg savner muligheten for BNC tilkobling, men importøren sa at dette kan bli en mulighet for ved neste batch som tas inn til landet.



Alt i alt synes jeg denne dac'en imponerer ifht pris. Det er tenkt ifht design og brukervennelighet. Lyden er klar og med godt driv. Og når den får bnc har den det meste av tilkoblinger. Mistenker at den kan bli enda mer analog med med tilspilling, men har ikke hatt mulighet til å teste dette. Så for de som er ute etter en dac til rundt 5000,- kan jeg gjerne anbefale denne for utprøving. Det gjør seg helt klart ikke bort imot en Rega dac jeg testet for en stund siden. ;).. Men husk at dette er skrevet etter utprøving i mitt anlegg, i mitt rom og med mine ører. Som alltid, lån gjerne med deg hjem og hør selv. Det gir det beste svaret på om dette skal bli din nye dac. Lykke til ;)
 
P

parafinoksen

Gjest
Hva er det å melde om denne dac'en ? Den var helt ny nå den kom hit så den fikk 100 timer med drivverk , påmontert strøm, før jeg hørte noe den. Å høre ting spilles inn kan tidvis være mer kjedelig enn å se maling tørke en varm sommerdag....

Etter 100 timer så tok jeg mot til meg å hørte litt på den med et lite knippe referanse låter jeg bruker rimelig fast. Det første som slo meg med denne dac'en er at den virker svært oppløst og kontant. Bakteppet er svært sort.

Når det gjelder byggkvalitet er det ikke mye å utsette. Litt "billige" skruer var brukt i chassis, men dette er en smakssak. Mange tilkoblinbger gir mange muligheter. Jeg savner muligheten for BNC tilkobling, men importøren sa at dette kan bli en mulighet for ved neste batch som tas inn til landet.




Alt i alt synes jeg denne dac'en imponerer ifht pris. Det er tenkt ifht design og brukervennelighet. Lyden er klar og med godt driv. Og når den får bnc har den det meste av tilkoblinger. Mistenker at den kan bli enda mer analog med med tilspilling, men har ikke hatt mulighet til å teste dette. Så for de som er ute etter en dac til rundt 5000,- kan jeg gjerne anbefale denne for utprøving. Det gjør seg helt klart ikke bort imot en Rega dac jeg testet for en stund siden. ;).. Men husk at dette er skrevet etter utprøving i mitt anlegg, i mitt rom og med mine ører. Som alltid, lån gjerne med deg hjem og hør selv. Det gir det beste svaret på om dette skal bli din nye dac. Lykke til ;)
Beklager å vekke en steingammal tråd til live, men litt morsomt: Akkurat det eksemplaret er nå i mitt eie. Er i Norge for tiden, så har ennå ikke fått testet den i kjente omgivelser. Spent på hvordan den funker hjemme.
 

Informasjon om bruker

svm88
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
49
Link til alle artikler
12
svm88 sine annonser
Bransjenyheter
LM Audio lanserer nye produkter!

LM Audio lanserer nye produkter!

  • 7
LM Audio lanserer nå to nye forforsterkere og to nye monoblokker! G2: Forforsterker G33: Monoblokker (300B PSE) 512CA: Forforsterker 503PA: Monoblokker(845 SET) Ta kontakt for mer informasjon...
Fortsett
Bransjenyheter
Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

  • 0
Mala Audio kjører junitilbud på alle produkter fra LM Audio! - 20% på alle produkter fra LM Audio. Gjelder alle produkter(lagervarer og bestillingsvarer). - 25% på ved kjøp av forsterker og DAC...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

  • 0
Audio GD lanserer i disse dager to meget spennende nye nye integrerte forsterkere, som også er meget gode hodetelefonforsterkere. Mer informasjon: Precision 2: Audio GD Precision 2 - Mala Audio...
Fortsett
Bransjenyheter
Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

  • 97
Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på LM Audio sin DAC. Dette er en meget spennende dac som har fått gode tilbakemeldinger så langt. Vi...
Fortsett
Bransjenyheter
Testere søkes! LM Audio 501IA - Integrert 100W rørforsterker

Testere søkes! LM Audio 501IA - Integrert 100W rørforsterker

  • 23
Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på deres større forsterker LM Audio 501IA. Denne forsterkeren er fra deres mer påkostede Gold serie og...
Fortsett
Bransjenyheter
Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

  • 6
Radian lanserer i disse dager sin nye serie kompresjonsdrivere med berylliumsmembran. De nye driverne er basert på deres tidligere produkter, men med nyutviklede membraner produsert av...
Fortsett
Topp Bunn