Forsterkere Audio Classic dk - erfaringer?

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Lurte på om det er noen som har erfaring med rørforsterkere fra danske Audio Classic?


Alle innspill mottas med takk 🙂
Mvh
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.430
Antall liker
12.521
Sted
Sørlandet
Et lite innspill: husk at den danske kronen er 51% høyere priset sammenliknet med vår krone. Det er for tiden dejilig å være dansk i Norge
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Det er jeg klar over. Jeg er så "heldig" å jobbe i dk for tiden og kan ha mulighet til å få med meg litt utstyr "one piece at the time"
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Jeg kjøpte en EL509 basert effektforsterker (14 watt) hos Audio Classic i 2006 og bruker den fortsatt (på soverom anlegget). Fungerer utmerket og gir en veldig behagelig lyd på Whaferdale Linton Heritage. Etter min mening betaler du ikke for dyrt design/chassis (designet kan være litt kjedelig for enkelte kanskje) og får mye forsterker for pengene.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.510
Antall liker
102.792
Torget vurderinger
23
Enig. Stilrent design og utrolig sympatiske priser. Informativ og fin nettside også, eksemplarisk. No Bull.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Takker for svar 😊

Og sånn bare for å sparke litt i dekkene…

Det som frister mest er SE 811A eller OTL, men jeg har ingen formening om hva som vil funger best på 89db ht som er relativt stabile i inpedans.
Det hadde jo vært kjekt hvis det var mulig å bli kvitt igjen også når man har lyst på å prøve noe nytt…

Kom gjerne med innspill😄
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.510
Antall liker
102.792
Torget vurderinger
23
Synd du kvittet deg med horna....
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Synd du kvittet deg med horna....
Både ja og nei,
isteden for å ha horna på lager "til evig" tid har jeg frigjort kapital til å leke med andre ting. Jeg er helt sikker på at det blir horn igjen, men det blir nok lite, enkelt, old school - KISS.
Ja, så venter jeg til alle dere andre er lei og selger unna billige drivere 😁
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Hvor er alle danskene når man trenger dem…
 

CarstenP

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.10.2019
Innlegg
55
Antall liker
183
Sted
Sverige
Torget vurderinger
2
Jeg havde en kort periode et sæt monoblokke (KT88) og en forforstærker fra Audio Classic, fine forstærkere til prisen med en behagelig lyd.
Tag kontakt til Bernhard hos Audio Classic, så er der mulighed for at kigge forbi og lytte til hans forstærkere og der er også mulighed for at få speciale løsninger, han er meget serviceminded.
Der er også Thorhauge Audio https://thorhauge-audio.dk/ som også laver nogle rigtig fine forstærkere.
ac3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: bia
Topp Bunn