Du syntes Capitole mk.2 var laid-back mens Capitole Reference ikke er det? Du sier du har spilt 50 timer på Reference'n. Hvor mange timer fikk mk.2 gå før du gav den opp?
Som med de fleste ypperste high-end produkter tar det TID før komponentene er fullstendig innspilt, du må regne med at lyden gradvis til å bli mørkere det første året!

Husker da jeg kjøpte min Capitole mk.2: etter en uke med kontinuerlig spilling låt det pyton, jeg ønsket Prima og pengene mine tilbake. Lyden var mer oppløst, ja, men Prima var mer musikalsk. Etter 2-3 uker angret jeg ikke lenger på byttet. Først etter 4-5 uker med mye spilling løsnet det skikkelig og smilet kunne begynne å bre seg. Men lyden forandret seg fortsatt de neste månedene, selvsagt ikke så dramatisk som de første ukene, men likevel...
Jeg har sammenlignet Audio Aero Capitole mk.2 mot Wadias toppmodell 861. Jeg foretrakk Capitole. Så er det også sagt.
Så til de som tror/ønsker at den nye Prima'en skal være like bra, så vil jeg bare si: Det er greit å ønske....