Audia Flight's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg var heldig med bestillingen og venta i 2 uker. Men det kan bli lengre vente tid enn det siden de som produserer kabinettene for Audia Flight har litt problemer med å levere raskt nok. Får håpe at du slipper å vente så lenge.

    Har GO'sakene sakene ankommet?
    Jeg har hatt min FLS 10 siden jul, men jeg er usikker om GeoN har fått sin eller ikke. Men siden han ikke har skrevet noe her, kanskje har han backet fra kjøpet?
     
    Sist redigert:

    GeoN

    Medlem
    Ble medlem
    26.12.2017
    Innlegg
    6
    Antall liker
    5
    Hei, jeg har hatt min Audia Flight FLS10 i noen uker nå, og lyden er virkelig fantastisk, jeg vil legge ut mer detaljerte kommentarer i helgen.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei, jeg har hatt min Audia Flight FLS10 i noen uker nå, og lyden er virkelig fantastisk, jeg vil legge ut mer detaljerte kommentarer i helgen.

    Spennende! Hi-fi eller PA, for når italiensk er bra er det utrolig bra! Ser dette merket har en del iboende egenskaper som gjør at man lurer på om dette er en av verdens skjulte forsterkerperler. Norma, er en annen kandidat, dog trolig under Audia Flight på rangstigen. spennende, om du har noen kjente amper å referere til når du skal fortelle om låta i italieneren. Fornuftig priset er den også. Har du valgt med streamer og/eller DAC eller ren amp? Well, forteller du vel om :cool:
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Har nå Norma Revo ipa 140 med dac/phono og cd spiller Norma DS-1DAC, og kan si at jeg har hørt mye og mangt, så Italiensk elektronikk kommer for å bli;)
    Audio Flight har jeg stor tro på og har vært i en god dialog med selger av produktet...Kunne absolutt tatt utfordringen med en konstruktiv sammenligning av disse. Uten kjøpepress selvfølgelig:)

    https://www.youtube.com/watch?v=8ohwEsYB-Fc
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Hei

    Noen av dere har kanskje sett det allerede, men jeg har altså testet Audia Flight Three S i siste nummer av Stereo+

    audiaflight_stereopluss.jpg

    Klikk på bildet for å komme til testen, så du får lest hele.

    Roy
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Har testet Three S ved flere anledninger, og den er en imponerende forsterker. Spilte fantastisk sammen med Monitor Audio GX300.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hvor bra tror dere en Audia Flight FLS10 er i forhold til en DAC koblet rett i en ARC Ref 75? Jeg har lurt litt på om det å bruke DAC'en som pre er en liten drawback. Og om en integrert løsning kunne vært bedre, enn en slik DAC i effekt løsning.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Innrømmer jeg har lest en del om dette merket siste ukene. Dette må være nåtidens svar på Krell, fra deres hotteste dager. Forskjellen på italienske Audia Flight og tyske Audio Net må være italienernes frotsing i aluminium + én tuch italiensk design.

    Samtidig som de har denne integrerte saken til 85.000 med plass til DAC og streamer, denne også god reklame for aluminium & grum innmat. Øverst på skalaen monoblokker 2 x 95 kg.

    Dette merket her oser av vilje til å lage det beste - det uten en innkjøpssjef som ber om moderasjon - alt tyder på italiensk på Ferrarri nivå. Hi-fi/PA, bilmotorer, lastebilkraner - hva som helst med metall & teknologi i oppskriften - når de tar'n heeelt ut i Italia. Da tror jeg det blør hos konkurentene av misunnelse - kloden over.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hvor bra tror dere en Audia Flight FLS10 er i forhold til en DAC koblet rett i en ARC Ref 75? Jeg har lurt litt på om det å bruke DAC'en som pre er en liten drawback. Og om en integrert løsning kunne vært bedre, enn en slik DAC i effekt løsning.
    Det kommer an på hvor god predel dacen som skal kobles til ARC Ref 75 har. Ref 75 er en kjempe god forsterker, men tror ikke dac + Ref 75 klarer å konkurrere med dac + Fls 10. Volumkontrollen i Fls 10 er bare fantastisk, beste jeg har vært borti.
     

    GeoN

    Medlem
    Ble medlem
    26.12.2017
    Innlegg
    6
    Antall liker
    5
    Hei, det har vært litt over en måned siden jeg har hatt glede av den integrerte Audia Flight FLS10 hjemme, så her er noen visninger nå som den allerede brenner inn.
    Jeg bestemte meg for dette integrert etter å ha lyttet til de "lille" tre S hjemme i noen dager, jeg ble overrasket over sin musikalitet, dens tømmer og allsidighet med alle slags sjangre, for det overgikk det andre dyrere enn jeg hadde hatt , og selv om disse kan skille seg ut eller trekke oppmerksomhet i et bestemt aspekt, oppnådde de ikke balansen i audiaen.

    Stereo er en kompleks hobby, der til tross for å ha godt utstyr som høres bra ut, skjønte jeg at det var mangel på ting, i noen tilfeller var lyden hyper gjennomsiktig og detaljert, veldig spektakulær først, men det endte med å skape lydhørhet og mangel av musikalitet (lyd for hifi), andre forsterkere tilpasser seg ikke godt til alle sjangere og endte opp med å være begrenset til musikk som ble hørt godt i forsterkeren. Andre var søte, men miste den nøytraliteten som var nødvendig for at musikken skulle høres realistisk.
    Til og med stødte jeg også på uventede skuffelser, for eksempel en unøyaktig volumkontroll, eller at det ved lavt volum mistet mye lyd og scene.
    I mitt tilfelle tror jeg at etterspørselen min er enda verre fordi jeg spiller gitar siden jeg var liten, også litt piano, og jeg har en pianist og fiolinist i familien, så jeg har et opplært øre som brukes til den naturlige lyden av instrumenter og dens klang.

    Vel, med fokus på FLS10, er det første som slår deg, den vakre italienske designen, vårt naboland har en sjette følelse når det gjelder å lage sine motiver, og Audia ser vakker ut med kurver som gir det mye eleganse. Konstruksjon og finish er impecable, chassis med stor tykkelse, kontakter av høyeste kvalitet, Oled skjerm og ypperlige spesifikasjoner.

    Hvordan høres det ut? Vel, Audia lyden er en moden lyd (uten å prøve å tiltrekke oppmerksomhet med glitter), alt høres ut som det alltid skal høres, med balanse, musikalitet, timbre (de gitarstrenger), perfekt gjennomsiktighet, men uten å skape auditiv tretthet, nøytral lyd, bas med stor kontroll og innflytelse, men uten å oppfatte noe, ekstraordinær dynamikk, men samtidig en avslappet og naturlig lyd.
    Basen har også god kropp og vekt.
    Når jeg snakker om Audia, må jeg alltid legge vekt på timbre, og i tilfelle av FLS10, lytte til klassisk musikk eller for eksempel fiolin, har blitt en fantastisk opplevelse, kraft, dynamisk, men ledsaget av timbre og raffinement, tar jeg Hatten min til Audia Flight ingeniører for å justere lyden så briljant å oppnå en drømmebalanse, alt er på plass.

    Lytt til FS10 er nesten som å lytte til musikk uten lyden fra forsterkeren.
    I en gjennomgang av scenen Strument nr. 4, kommenterte de at Audia ikke høres ut som ventiler eller solid state, det høres ut som musikk, og jeg tror at de var akkord med beskrivelsen.

    Håper å nyte det i mange år.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Godt skrevet GeoN. FLS 10 spiller musikk med sjel og innlevelse. Den kommer til å bli lenge i oppsettet mitt :D
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    På denne facebook siden er det en video fra Absolute Hi End hvor de har brukt Audia Flight FLS 10 sammen med Marten Mingus Quintet. Stilig å se så dyre høyttalere blir demonstrert sammen med FLS 10 :cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    På denne facebook siden er det en video fra Absolute Hi End hvor de har brukt Audia Flight FLS 10 sammen med Marten Mingus Quintet. Stilig å se så dyre høyttalere blir demonstrert sammen med FLS 10 :cool:

    Mye som tyder på at denne produsenten er "Krell avtagerne" - slik Krell sine apparaturer var på sin storhetstid forrige århundre.
     

    camelus

    Medlem
    Ble medlem
    02.10.2013
    Innlegg
    29
    Antall liker
    28
    Hello guys, english language speaker here...if it's allowed.
    As you probably already know, there is another new review of the FLS10 recently out on the web. Let's share it with the ones that don't know about it yet :http://www.audia.it/admin/files/Australian-Hifi-Audia-Flight-FLS10-2019.pdf

    I am a proud owner of Audia Flight Two amplifier and Audia Flight CD One, and soon I will upgrade to FLS10 :)

    The speakers are ProAc D20R and I think it's a great matching between Audia And ProAc.
     

    Vedlegg

    T

    ThomasN

    Gjest
    Jeg har nå hatt FLS 1 og FLS 4 i ett drøyt halvår og jeg er like fornøyd, om ikke mer fornøyd nå.
    Jeg byttet inn en Bryston 14B3 med FLS 4 og savner ikke noe som helst krefter. Det oppleves nesten som at FLS 4 har mer å by på ved normalt nivå i hvertfall, for det er hakket bedre dynamikk og oppløsning.

    Har prøvd den på T+A Criterion 110S som var meget sultne på effekt når det ble litt volum. Denne taklet detuten noen form for pusteproblem.
    Burmester 961 MK3 har den taklet med letthet og tryllet virkelig godlyd ut av.
    Nå benytter jeg den på ett par Piega 80.2 og karen fra Duet sa at det låt bedre enn hos en de hadde satt opp 80.2 hos som har ett par Mcintosh 2KW blokker. De er jo selv Mcintosh forhandlere også :)

    Så Audia Flight er definitivt ikke noe en skal kimse av :)
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Jeg har prøvd hodetelefoner på Fls 1 og den har veldig bra hodetelefonforsterker . Det er det sikkert på Fls 10 og .
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har kjøpt meg en brukt FLS 10, og den spiller veldig bra! Sammen med PMC Fact8. Men jeg måtte sette diskanten ned et hakk på F, pgr av at det ble litt skarpe S’er. Så nå spiller det knall! Lurer på om softwaren er den nyeste, 1132?
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Jeg har erfart at Audio Flight trenger veldig lang innspilling .
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Jeg har hatt Fls 1 og 4 , det er veldig bra forsterkere . Byttet ut Fls 1 med Strumento det var større forbedring enn jeg hadde forventet . Bestilte Strumento effektforsterker i dag . Er det noen her som har gjort noen erfaring med Strumento på Essence høytalere ?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Strumento, som selges av Sound of Heaven, kan gjette de spiller som Sound in Heaven - usedvanlig flotte saker du har/gleder meg oppriktig på dine vegne ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.128
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vennligst la en vennetråd forblir en vennetråd. Noen innlegg her har ingenting med nettopp det å gjøre.
    Vil også minne om bransjereglementet som også gjelder her.
    Et utdrag:
    Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet.
    Vedrørende hjemlån av produkter skjønner jeg at det er forskjellige praksis ute å går. Enkelte gjør ikke noe annet enn å fiske etter hjemlån i åresvis fra forskjellige aktører uten egentlig å ha en tanke om potensielt kjøp.
     
    Sist redigert:

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    168
    Har fått Strumento effektforsterker i helga . Måtte forsterke under nederste plate og bestille lengre hylser for å få plass . Har også Fls 9 på nr to anlegget som jeg er veldig fornøyd med . Neste måned kommer Fls 20 cd spiller , som blir spennende , har lenge hatt lyst på en bra sacd spiller . DSC_1431.JPG DSC_1430.JPG
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.247
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Har hatt FLS 9 her hjemme i omtrent 3 uker nå, og er imponert over denne integrerte forsterkeren!
    Jeg lar estetikken være, og prøver å si noe om lytteinntrykket så langt:
    FLS 9 er fri for imponatoreffekter på den måten at det hele høres fantastisk naturlig og avslappet ut. Jeg bruker en Lector CDP-7t som kilde, og spiller på et par ProAc D18 i en krok av ei L-stue som er rundt 18kvm.
    Forsterkeren presenterer lyden uavstrengt, med en stor scene både i bredde, høyde og dybde.
    Jeg har hatt forsterkere som har spillt fyldigere, men aldri mer naturlig. Den har et anstrøk av varme, og gir kropp til både strenge-- og blåseinstrumenter. Alt faller på plass i helheten, ingenting fremheves på bekostning av annet.
    FLS 9 er dynamisk, men på en naturlig og avslappet måte. Krefter er det nok av (mine høyttalere er nok ikke veldig krevende heller på det området).
    Hvis jeg skal fremheve noe som jeg syns den gjør spesielt bra, så må det være stemmegjengivelse!
    Har hatt forsterkere fra Rogue Audio og Cary her som ikke kommer i nærheten på så måte.
    En annen gledelig ting er at mange cd-plater låter fint! 🙂 Det er kjedelig å ha et oppsett der bare noen få skiver låter knall. 😉
    IMG_20230815_192004.jpg

    Så langt er jeg altså meget fornøyd med Audia Flight FLS 9 😉👌🎶

    M
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn