Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alexr80

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    35
    Antall liker
    13
    Da kan man omsider bestille den nye hodebøylen som kommer med LCD-2c løst.

    Koster 1250.- på Soundgarden og 1400.- ca på oslohificenter. Er bestillingsvare.

    Helt klart en oppgradering for alle som har standard hodebøyle.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Heihei...
    jeg har nettopp unnet meg mine første planar ‘foner - LCD-X.
    Jeg må si jeg jeg er litt overrasket over hvor lite «direkte» de låter. Vanskelig å beskrive dette her- Jeg vil ikke si at de er sløret for det er masse detaljer og hurtighet men dog så oppleves de som tilbaketrukken på en måte. Eller dempet hvis man vil kalle der sånt. Jeg mangler litt denne «live» følelsen.
    Er dette noe typisk for denne typen hodetelefon? Er det meg som må venne seg til en annen type sound?
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Gi dem litt tid og tilvenning. Tipper det går seg til etter hvert.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Har brukt LCD-X noen år. Er meget fornøyd, men må innrømme at noen ganger blir lydkula for stor. Denne store lydbildet er vel styrken til LCD-x. Virker som musikerne sitter veldig langt fra hverandre. Ok til prog rock og store lydbilder, men skal jeg høre på Stones, Who og annet rock liker jeg LCD-2 og HE560 bedre.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i Audeze sine «extension rods» for LCD serien ? Noen i Norge som selger disse?
    Hvis jeg prøver å bestille direkt koster det $30 for stengene og $63,80 porto...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har blitt med i klubben!
    A80 og Audeze LCD 3.jpg


    Mastertape på hotrodda Studer A80 og LCD 3 var ikke vondt i ørene nei:cool:
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer gut!! Flotte hodetelefoner. Hva driver du dem med?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Foreløpig har jeg bare testet ut disse to;

    Headfi.jpg


    Violectric ampen er min, mens Luxman DA 250 er på lån. Lydmessig har Luxman ampen en nydelig oppløsning over hele fjøla, oppover er den helt magisk. Den er kanskje litt i høfligste laget i bassregionen der Violectric har litt mer skyv. Det henger kanskje sammen med at Luxman nok tømmer alt av krefter for å drive LCD-3, litt mer hestekrefter hadde nok gjort seg. Får en Sugden Masterclass HA-4 inn til utprøving i løpet av uken (håper jeg). Hva har dere andre testet og endt opp med?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Etter å ha lest litt rundt la jeg inn et bud på en EAR HP-4 og kansellerte Sugden. Heldigvis skjønte jeg at HP-4 annonsen etter all sannsynlighet var svindel og jeg fikk kansellert kjøpet. Så kom jeg over ardilla sin test av Trafomatic Head 2 der det testes nettopp mot HP-4 og mine LCD 3. Vel resultatet er dette:

    Trafomatic Head 2.jpg


    Rett ut av boksen med en halvtimes oppvarming høres dette svært så lovenes ut må jeg si. Et klart steg opp fra de andre ampene jeg har testet på LCD 3. Head 2 er stor til å være en headamp, men dritlekker likevel. Tror jeg kan si at jakten på headfi er over for min del. Dette skal jeg kunne leve med en stund! I kveld skal jeg ha en runde med rør-rulling tenkte jeg. Har både Telefunken og Simens Halske E88CC liggende i skuffen. Har egentlig alltid endt opp med Telefunken i de rør-pre'ene og riaa'ene jeg har hatt der 88 rør brukes. Kanskje er Trafomatic annerledes? Time will show.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    En kjapp rapport herfra etter noen timer med Head 2 og LCD 3. Endte opp med last på 100 Ohm på Head 2. Det låt klart best imo. og skal i følge Moiz være korrekt med LCD 3. Orginalrørene var klart begrenset på frekvensflankene. Når man fyrer i gang dette beistet (var vel ardillas betegnelse) av en headamp med stock rør, høres det veldig bra ut for all del. Det er først når man begynner å sammenligne med noen av kremrørene at disse billige Electro Harmonix rørene fremstår som litt kjipe, i hvertfall i forhold til hva denne forsterkeren er kapabel til å trylle frem av godlyd. Først ut i rulle-leken var Telefunken E88CC. Som nevnt over har jeg stort sett endt opp med dette røret tidligere. I Head 2 var det absolutt en "hell yeah" opplevelse sammenlignet med EH rørene. Likevel ble de i denne sammenhengen for korrekte, og kliniske. Lyden er balansert og oppløst som bare det, men mangler litt fun faktor. Inn med Siemens Halske E88CC og du verden, nå falt ting på plass. Frem trylles en deilig dynamisk "feit" mellomtone med smekk og oppløsning på en gang. Endelig sitter også mellombass som jeg savnet med Telefunken. Nå låter det mer som hønna mine med OB basser! Komboen LCD -3 , Trafomatic Head 2 og Siemens Halske E88CC er pinadø et regelrett bass-beist! Digger det! Gjelder med avspilling fra alle kilder. Har spilt mastertapes, vinyl og digitalis. Lyden sitter såpass at jeg ikke gidder stresse så mye mer med å rulle rør, nå er lyden der at det er mer interessant å spille musikk enn å tweake.

    Edit: Føkk og helvete... Kvelden endte i driver-havari på LCD-3. Høyre driver døde uten forvarsel :-( Drivere skulle være nye i 2015 i følge selger. Så nå håper jeg bare at jeg er innenfor garantiperioden og får dekket havariet.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    En kjapp rapport herfra etter noen timer med Head 2 og LCD 3. Endte opp med last på 100 Ohm på Head 2. Det låt klart best imo. og skal i følge Moiz være korrekt med LCD 3. Orginalrørene var klart begrenset på frekvensflankene. Når man fyrer i gang dette beistet (var vel ardillas betegnelse) av en headamp med stock rør, høres det veldig bra ut for all del. Det er først når man begynner å sammenligne med noen av kremrørene at disse billige Electro Harmonix rørene fremstår som litt kjipe, i hvertfall i forhold til hva denne forsterkeren er kapabel til å trylle frem av godlyd. Først ut i rulle-leken var Telefunken E88CC. Som nevnt over har jeg stort sett endt opp med dette røret tidligere. I Head 2 var det absolutt en "hell yeah" opplevelse sammenlignet med EH rørene. Likevel ble de i denne sammenhengen for korrekte, og kliniske. Lyden er balansert og oppløst som bare det, men mangler litt fun faktor. Inn med Siemens Halske E88CC og du verden, nå falt ting på plass. Frem trylles en deilig dynamisk "feit" mellomtone med smekk og oppløsning på en gang. Endelig sitter også mellombass som jeg savnet med Telefunken. Nå låter det mer som hønna mine med OB basser! Komboen LCD -3 , Trafomatic Head 2 og Siemens Halske E88CC er pinadø et regelrett bass-beist! Digger det! Gjelder med avspilling fra alle kilder. Har spilt mastertapes, vinyl og digitalis. Lyden sitter såpass at jeg ikke gidder stresse så mye mer med å rulle rør, nå er lyden der at det er mer interessant å spille musikk enn å tweake.

    Edit: Føkk og helvete... Kvelden endte i driver-havari på LCD-3. Høyre driver døde uten forvarsel :-( Drivere skulle være nye i 2015 i følge selger. Så nå håper jeg bare at jeg er innenfor garantiperioden og får dekket havariet.
    Så kjipt med dem driveren, håper det ordner seg greit :/

    Virker som vi har samme type opplevelse med Head 2 :)
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Til den prisen de koster burde Audeze ha betydelig bedre byggekvalitet!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Kan være enig i det oOF. Det var mildt sagt skuffende at de ikke holdt lenger enn 7 dager i mitt eie. Har aldri før i mitt liv klart å ødelegge et par hodetelefoner, så jeg kan ikke forstå at jeg skal ha gjort noe for å tulle det til med LCD 3. Må innrømme at mye nå vil stå og falle på hvor gode Audeze er på service. Er spent på om jeg må sende til USA, eller om de lar inspeksjon/reperasjon gå gjennom Norsk importør. Det ssite ville i det minste kortet ned ventetiden for å få dem tilbake.

    Vil benytte sjansen til å skryte av Moiz som meldte meg tidlig i formiddag og tilbød seg å sende meg et par hodetelefoner jeg kan låne mens Audeze er på rep. De er på vei i posten allerede. Det er service på et imponerende nivå! Takk Moiz!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Audeze er kjent for god kundeservice og har etter det jeg har sett vært spesielt raske og greie når det gjelder bytting av drivere - siden de har hatt noen problemer der. Du må nok regne med at de sendes til statene.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Status er som følger; Audeze har nå brukt siden fredag på å gi meg et skikkelig svar. Det virker ikke som om de leser meldingene de får skikkelig og de har nå slått fast at hodetelefonene ikke er under garanti. Det visste jeg, men jeg har flere ganger gjort oppmerksom på at driverne angivelig skal ha blitt byttet i 2015 og da skal Audeze i følge seg selv ha "records of this". Så nå krysser jeg fingrene for at de kun har sjekket serienummer opp mot kjøpstidspunkt og ikke opp mot driverbytte. Dersom driverne ikke viser seg å være byttet, vil en reperasjon koste 580$ pluss frakt som sikkert koster meg en tusenlapp i tillegg. Jeg har kontaktet selgeren for å be om assistanse og evt. dokumentasjon på driverbytte. Dersom det viser seg at han ikke har snakket sant og at driverne ikke ble byttet i 2015, har jeg da noen muligheter via PayPal å kreve penger igjen eller kjøpet hevet? Har ikke satt meg inn i det, men mener at det skal ligge en 180 dagers kjøpsbeskyttelse. Kjøpet ble registrert som varekjøp i PayPal. Noen som har noen ide om hvordan den beskyttelsen virker?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Audeze har nå fått kikket nærmere på saken. Det viser seg at 3 års garantien for de nye driverne gikk ut i Mars, men jeg får byttet driverne på garanti likevel. Så da løser saken seg greit likevel. Veldig fornøyd med å slippe å betale 6000kr til for LCD 3. Kommunikasjonen med Audeze har gått treigt som sirup, men nå sendes de til junaiten på fredag!
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Allikevel; at såpass dyre hodetelefoner må til USA så ofte som det virker får meg til å ikke kjøpe noe fra Audeze, uansett om det har god kundeservice og whatnot. Kjøpte du de fra norsk butikk, brukt fra noen i Norge eller fra utlandet?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Nei, her kan ikke norsk forhandler klandres på noe vis. Jeg tok en kjangs og kjøpte brukt fra privatperson i DK. Vet ikke om driverbytte er noe man kan få gjort her til lands dersom de er kjøpt her. Hadde et par svarte øyeblikk i går etter å ha fått prisen for rep. og var rimelig irritert på meg selv for at jeg ikke hadde kjøpt i Norge. Akkurat nå er nok lettelsen over å slippe unna 6k i utgifter større enn irritasjonen over å måtte sende til US for rep.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Audeze har nå fått kikket nærmere på saken. Det viser seg at 3 års garantien for de nye driverne gikk ut i Mars, men jeg får byttet driverne på garanti likevel. Så da løser saken seg greit likevel. Veldig fornøyd med å slippe å betale 6000kr til for LCD 3. Kommunikasjonen med Audeze har gått treigt som sirup, men nå sendes de til junaiten på fredag!
    Kjempebra at det ordnet seg, synes dette er betryggende at produsenten "strekker" seg langt for å gjøre sine kunder fornøyde, kjedelig å måtte sende de til US men så blir de "som nye" :)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Blir vel nye i to-tre år før de må sendes til uniten igjen. Virker å være ganske dårlig kvalitet/driftssikkerhet på Audeze. :(
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Blir vel nye i to-tre år før de må sendes til uniten igjen. Virker å være ganske dårlig kvalitet/driftssikkerhet på Audeze. :(
    Har tre par Audeze som aldri har sviktet på noe vis. Men så bruker jeg jo ikke samme paret hver dag, må sies =)
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Jeg har to par Audeze ,har hatt de en 4-5 år uten noen problemer.
     
    Ble medlem
    25.09.2016
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp fått Audece lcd2c i hus.Vas så heldig å finne eit par hjå soundgarden,som dei kunne sende til meg.Solgte unna litt stæsj,og bestillte.Kjempefornøy.Beste headsettet eg har hadt.Har hadt eit par audeze sine før.Bra dei og men ukomfortable.MEd lcd2c var berre knall :D
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Synd Audeze har så elendig byggekvalitet..Lcd2c er knall!
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Blir vel nye i to-tre år før de må sendes til uniten igjen. Virker å være ganske dårlig kvalitet/driftssikkerhet på Audeze. :(
    Merkelige greier dette. Jeg har hatt et par Stax SRX-MK III siden 1975. Kan ikke høre noen merkbar lydforingelse ennå etter over 40 år:rolleyes: mvh. Motorhome
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg laget en liten test av LCD2 C for en liten stund siden som jeg ikke har fått somlet meg til å poste.

    Audeze LCD2C. Klassikeren er tilbake i ny drakt!

    Audeze har siden 2008 blitt hyllet av en samlet presse for hodetelefoner med ekstremt gode audiofile kvaliteter. Noen av deres hodetelefoner har allerede blitt moderne klassikere. Den første prototypen av lcd2 ble vist på CanJam i Los Angeles i 2009, og i 2010 hadde de et ferdig produkt som på mange måter endret head-fi-verden for alltid. Lcd2 var bygget av tre, lær og metall. Jeg syntes de så fantastiske ut! Det beste av alt var lyden.
    Jeg tror neppe folk hadde hørt et par med high end hodetelefoner som kunne presentere bass på den måten. De har en fyldig bass med en varm diskant som kan skilte med en kraftig dynamikk uten å overdrive. Det er en lydsignatur som mange liker veldig godt! Før Audeze LCD2 var Sennheiser HD600/650 et klart førstevalg for mange som liker den litt mørke oppløste lyden. Men HD600/650 klarer ikke å produsere den dype kraftfulle og organiske bassen som gjør lcd2 til en vinner i mine ører. Driverene er også forskjellige. Audeze bruker utelukkende planar magnetic teknologi, der en diafragma (duk) sitter strukket mellom magneter på hver side. Som med andre teknologier skaper dette utfordringer, men også enorme fordeler. De er veldig resistente mot forvrengning og er ekstremt raske, noe som ofte skaper en mer organisk (ektefølt) lyd på lik linje med elektrostatiske hodetelefoner.
    Baksiden var at planar magnetiske hodetelefoner tradisjonelt ikke kunne produsere den samme bassen som dynamiske drivere. Dette har jo Audeze motbevist. Hodetelefonene kunne også bli veldig tunge. LCD2 er veldig tunge med i underkant av 600g, og for mange veldig ukomfortable. Jeg kan sitte med dem i time etter time mens andre har store problemer med vekt og gnagende hodebånd.

    Fazors

    Det går et lite skille mellom produktene til audeze, nemmelig innføringen av ¨fazors¨ på hodetelefonene. Alle nye modeller i LCD-serien har dette. Fazors er rett og slett noen vinger foran magnetene som leder lyden kontrollert mot ørene, og skal i teorien øke kvaliteten på de øvre frekvensene. De skal minske faseforvrengning og i det hele tatt skape mer fokus i diskanten. Selv om de i og for seg har greid dette, er det fortsatt debatt om dette distanserte en lydsignatur Audeze lenge har vært elsket for. Personlig liker jeg av en eller annen grunn også lcd2/3 uten fazors implementert.
    Det er et tveegget sverd. LCD2 med fazor er mer fokusert og skaper et bedre lydbilde. Men uten fazor har de den deilige litt avslappende lyden som fortsatt er meget oppløst. Det føles fyldigere, med mer trøkk og dynamikk.

    Kvalitet

    Selv om Audeze bygger hodetelefoner med en helt hensides bra lydkvalitet, har de vært litt uheldige med byggekvaliteten opp i gjennom årene. De har slitt med drivere som har sluttet å fungere, treverk som har sprukket, puter som fort blir flate osv. De har tatt konsekvensen av dette og Audeze produkter er mye mer solid nå som barnesykdommene er luket ut. Jeg ville ikke mistet mitt gamle par med LCD3 i flisegolvet. Da er jeg redd de raskt takker for kaffen og flyr avgårde til reperasjon.
    Det er ingenting som tyder på at Audeze sin nyeste kreasjon i lcd-serien lider av dårlig kvalitet, tvert imot! Vi sier velkommen til LCD2 Classic!

    LCD2 Classic

    Da jeg så dem og fikk kjenne på dem for første gang tenkte jeg at det er slik Audeze alltid burde laget hodetelefoner. Byggekvaliteten er veldig god. De har skiftet ut hodebøylen av lær med en bøyle av metall og syntetisk lær rem under som fordeler vekten veldig godt på hodet. Noen sa til meg at Audeze lcd-serien ikke var laget for skallede mennesker. Og det kan jeg godt forstå, for den gamle bøylen hadde en tendens til å gnage i hodebunden etter en stund. Dette har de nesten løst med classic. Det er fortsatt en veldig tung hodetelefon med sine stødige 550gram, men det gjør ikke noe så lenge vekten er jevnt fordelt over skallen. De har skiftet ringene rundt koppene fra tre til noe de kaller krystallinfusert nylon. Når jeg googlet for å finne ut hva dette var for noe, fikk jeg raskt opp treff der de solgte sex-leketøy med krystallhealing effekt. Ikke helt hva jeg var ute etter. Men det er nylon som er blandet med glass for å gjøre det hardt, stivt og holdbart. Det minner mest om en blanding av tre og plastikk. Jeg kan konstatere at de kjennes veldig holdbart ut. Kablene går rett inn i huset som er støpt sammen med resten av ringen rundt koppene. Putene er laget av syntetisk skinn med memory foam inni som tilpasser seg hodet og blir mykere ved varme. Putene er store slik at meget store ører får god plass. De puster selvfølgelig ikke, og synstetisk lær kan fort bli en svett affære i varmere strøk. Det er vi heldigvis ikke plaget med her i Norge, så alt i alt kan jeg si at det er den mest solide og den hodetelefonen i lcd-serien med mest komfort til dags dato. Putene er utskiftbare, men man må levere dem inn for å få det gjort eller bestille et kit fra Audeze. Dette er kanskje den eneste malurten i begeret. Det er de samme driverene som står i orginale lcd2 med en litt tynnere diafragma. Man justerer med de vanlige audeze pinnene på siden og som vanlig sitter de litt for godt fast. Men når du har justert deg inn, sitter de som et skudd.

    Penger spart

    Lcd2 Classic har en pris det er lett å bli glad av. De koster fire tusen kroner mindre enn originale lcd2. Men her får man ikke med noe overflødig. Læret er skiftet ut med syntetisk lær, og kassen de kommer i er en ganske kjip pappkasse. Det er dog noe skum nedi kassen med hull for hodetelefonen og kabel/Manual. Noe mer fancy får man ikke til prisen. Jeg må legge til at kabelen er av veldig god kvalitet og et godt steg opp fra den kjipe flate lakrislissen man fikk med de gamle modellene. Bortsett fra det er det ingen bling som kan sette opp prisen på noen måte.

    Lyden

    De høres ut som en lcd2 uten fazor. Da jeg kun har en ny lcd2 (med fazor) å sammenligne med kan jeg bare konstatere at det er slik jeg husker det. Jeg har lcd3 uten fazor som har mange mange av de samme karakteristikkene.
    Bassen til lcd2c er kjellerdyp og lyden er dynamisk og fyldig. Dette er hodetelefoner som er perfekt til pop/rock/elektronisk musikk. Cashmere Cat, Jean Michelle Jarre og Røyksopp trøkker noe vanvittig med disse hodetelefonene. Bassen har ikke bare kropp, men sjel. Det føles ekte! Med rockeband som Rpwl kan det mangle litt fokus i nedre diskant som får trommene til å virke litt tamme i forhold til de aller beste hodetelefonene.
    Lydbildet er bra og ikke så inneklemt og mørke som for eksempel Focal Elear, lcd2c virker også mer nøytrale selv om de også er litt på den mørke siden. De kan bli litt uklare og jeg har hørt cymbaler og hihats mye mindre defuse og jeg synes av og til det kan skape litt avstand. Til sammenligning er LCD2 med fazor mer fokuserte. De har bedre diskant og lyse stemmer kommer bedre frem. Men det skaper også en lenger avstand til bassen og den litt mørkere lyden som Audeze er kjent for. LCD2c trøkker rett og slett mer og skaper mer dynamikk i mine ører. Jeg kan ikke tenke meg en bedre hodetelefon for elektronisk og nyere musikk til denne prisen. Med den litt tilbakelente diskanten vil de ikke glitre like mye om klassisk er din store lidenskap. Til klassisk musikk er nok lcd2 med fazor hakket hvassere.

    Konklusjon

    De er rett og slett en av de best lydende hodetelefonene jeg vet om for prisen. De virker mer solide
    og er mer komfortable en originalen. LCD2 har blitt en legende innen head-fi-miljøet og ikke uten grunn. Om man liker LCD2 med eller uten fazor er en smakssak og jeg anbefaler å høre lcd2 og classic mot hverandre. Med sine 70ohm og relativt høye følsomhet er de ganske lettdrevne. Jeg anbefaler likevel en hodetelefonforsterker med litt kraft for å få dem til å skinne. De er ikke like gode til klassisk og musikk som trenger mer energi i toppregisteret. Men jeg kan garantere at du vil bli forbløffet over dynamikken i bassen denne hodetelefonen er i stand til å produsere. Nå er det ikke slik at jeg synes den originale LCD2 er en dårlig hodetelefon, tvert imot. Men de koster en tredjedel mer. Hos lcd2 Classic veier det positive så visst opp for det negative. Jeg vil anbefale dem på det varmeste!
     
    Sist redigert:

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Flott omtale :)

    Jeg har nå blitt en stolt eier av de nye LCD-2 Classic. For meg som er spesielt glad i rock og metal kunne jeg nok neppe ha truffet bedre med lyden :) Men de funker absolutt til mye annen musikk også :) Det er viktig for meg å ha noe som ikke er øretrettende, og denne kombinasjonen av veldig behagelig lyd som likevel er detaljert tror jeg er innertier for min del. I starten var jeg litt redd for at lyden skulle være for farget, men selv om lyden er veldig behagelig og "varm" har den likevel vist seg å være relativ nøytral. Det er lett å høre forskjell på ulike innspillinger, og nyansene kommer til sin rett.

    Lyden kan minne litt om mine Harbeth C7ES-3-høyttalere, og det var nettopp en slik lydsignatur jeg var på jakt etter; behagelig og "varm", men likevel detaljert og nøytral.

    Det er betryggende å lese at byggekvaliteten på disse er bedre enn tidligere Audeze-modeller. For meg er disse mine første Audeze, og jeg håper at de får et problemfritt liv i mange år framover :)

    Jeg venter på en Audeze Deckard hodetelefonforsterker, så foreløpig gjør Cambridge Audio DacMagic Plus nytten. Og mine gamle Stax SR-Λ Pro har endelig fått en musikalsk utfordrer :)

    audeze+stax.jpg
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Looking good! :) Jeg skrev at det er ingenting som tyder på dårlig byggekvalitet. Det vet man ikke etter noen ukers test. Men de virker mer solide og tilbakemeldingene er at Audeze har blitt bedre med de nye kreasjonene. De har luket vekk ting som kan gå galt. Men det tok sin tid..
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da er mine LCD 3 på vei tilbake over dammen med nye drivere reparert på garanti. Smooth support fra Audeze selv om det virker som om de bare leser support mail en gang pr. døgn. Akkurat det har vært ganske irriterende. Gleder meg til å nyte Trafomatic - LCD 3 komboen igjen, for den er vanvittig bra!
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da er mine LCD 3 trygt i hus med nye Fazor drivere. Jeg har ikke blitt helt komfortabel med lyden fra de nye driverne da jeg syntes at det manglet litt bass og mellomtonen var tynn i forhold til hva jeg husket lyden med de gamle driverne. Leser at innspilling av Audeze ikke er et stort tema og har helt til i kveld vært i tvil om jeg ville finne tilbake til god-følelsen jeg hadde med de gamle driverne. Så tenkte jeg at jeg skulle eksperimentere litt i kveld. Lekte meg med litt forskjellig last på Trafomatic ampen og fikk en liten aha opplevelse ved å redusere last fra 100 til 50 Ohm. God-følelsen er tilbake;) På 50 Ohm var det liv i bassen igjen og mellomtonen fikk mer fylde. Skarptromme høres nå mer ut som skarp enn en plastbøtte. Endelig!! 50 Ohm gir vel mer strøm til driverne, men 100 Ohm skulle vel passe bedre til driverne som jo skal være 110 Ohm.. Noen som har lignende erfaringer eller som kan forklare hvorfor det er slik?
     
    Sist redigert:

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det virkelig godlyd i mine LCD-2 Classic :) Det merkes at Deckard er en forsterker laget av og for Audeze.

    audeze_deckard.jpg
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Det er fantastiske hodetelefoner! Med rette omsorg og kjærlighet vet jeg at det ikke finnes noe som kan måle seg. Den der trangen til oppgradering kan legges død. Det finnes ikke et bedre kjøp pr dags dato. Ser veldig bra ut
    Det der med å finne opp kruttet på nytt. Lcd2-3, hd800, sr-009 er fortsatt verdens beste hodetelefoner.
     
    Sist redigert:

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Har i noe over en uke hatt Audeze Mobius. Virker til å være bra i forhold til andre hodetelefoner uten forsterker som brukes i PC og iPad. Nå er det lenge siden jeg hadde LCD-2 og Mjolnir/Gungnir, så det eneste jeg husker sikkert er at LCD-2 spilte en del kraftigere i bunn. Utover at Mobius har så mange funksjoner på samme knapp at man lett trykker feil synes jeg det er en bra hodetelefon til prisen i forhåndssalget. Et godt kompromiss uten å få for mange nye bokser vil jeg si.
     

    Alexr80

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    35
    Antall liker
    13
    Jeg har akkurat fått tilbake mine lcd-2 2.2f tilbake fra reparasjon. Nye drivere og puter(høyre elementet døde midt i sang). Kjøpte også den nye hodebøylen i samme slengen. Er natt og dag. Slipper å få vondt midt oppå hue. Alle burde bytte til den nye bøylen(samme som følger med 2c).

    Jeg hadde mine på service hos Njåål som nå har agenturet i Norge, så man slipper å sende audeze til USA.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Har i noe over en uke hatt Audeze Mobius. Virker til å være bra i forhold til andre hodetelefoner uten forsterker som brukes i PC og iPad. Nå er det lenge siden jeg hadde LCD-2 og Mjolnir/Gungnir, så det eneste jeg husker sikkert er at LCD-2 spilte en del kraftigere i bunn. Utover at Mobius har så mange funksjoner på samme knapp at man lett trykker feil synes jeg det er en bra hodetelefon til prisen i forhåndssalget. Et godt kompromiss uten å få for mange nye bokser vil jeg si.
    Hvordan gjengir den surround sound, tenker på innen film og spill..?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Så man slipper å sende dem til USA for å få skiftet drivere osv? Det er jo skikkelig bra!
     

    Alexr80

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    35
    Antall liker
    13
    Usj, ser kanskje ut som jeg må sende tilbake LCD-2'ene på reprasjon igen.

    Har høyere lyd i fra venstre element en høyre.
    Målte nå med db meter og 1khz test tone.

    Gir ca 73db på høyre og 75.7db på venstre. All musikk blir litt rar da majoriteten av vokal og mye annet kommer mest fra venstre i lydbildet.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Usj, ser kanskje ut som jeg må sende tilbake LCD-2'ene på reprasjon igen.

    Har høyere lyd i fra venstre element en høyre.
    Målte nå med db meter og 1khz test tone.

    Gir ca 73db på høyre og 75.7db på venstre. All musikk blir litt rar da majoriteten av vokal og mye annet kommer mest fra venstre i lydbildet.
    De kan ikke ha matchet driverene. Synd! Håper det ordner seg.
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan gjengir den surround sound, tenker på innen film og spill..?
    Jeg har bare prøvd Mobius på film da jeg spiller svært lite. Surround lyden er ikke så revolusjonærende som jeg hadde trodd hvis du ser bort ifra at man kan snu på hodet og lyden flytter seg. Det høres bra ut, misforstå meg rett, men jeg får ikke så mye følelse av at lyden er rett bak meg. Dette har forsåvidt andre også kommentert på head-fi og årsaken er nok at bakhøytalerne er låst i hodetelefonene. Dette er standard i Waves Windows-plugin kan man editere plassering av høytalerne i det virtuelle rommet og det kan jo hende dette også kommer til Mobius sin app.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn