Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Blir vel nye i to-tre år før de må sendes til uniten igjen. Virker å være ganske dårlig kvalitet/driftssikkerhet på Audeze. :(
    Merkelige greier dette. Jeg har hatt et par Stax SRX-MK III siden 1975. Kan ikke høre noen merkbar lydforingelse ennå etter over 40 år:rolleyes: mvh. Motorhome
    Ehm.. hvis du mener at lyden ikke har endret seg på 40 år, så er du et ganske unikt menneske :D
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Blir vel nye i to-tre år før de må sendes til uniten igjen. Virker å være ganske dårlig kvalitet/driftssikkerhet på Audeze. :(
    Merkelige greier dette. Jeg har hatt et par Stax SRX-MK III siden 1975. Kan ikke høre noen merkbar lydforingelse ennå etter over 40 år:rolleyes: mvh. Motorhome
    Ehm.. hvis du mener at lyden ikke har endret seg på 40 år, så er du et ganske unikt menneske :D
    Kan ikke avvise at lyden på dem er like god som når de ble kjøpt. Er det noe som holder så er det jo Stax.
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ..er det noe som helt garantert endrer seg over 40 år, så er det vår egen hørsel.
    Så hvis påstanden om at de låter helt likt i dag som for 40 år siden, så må Staxene sin frekvensgang ha endret seg invers av eierens ører, noe som er ganske lite trolig :)

    Og mennesker er utrolig dårlig til å huske sånt, så det er utrolig lite trolig at en person kan huske detaljert hvordan noe låt for 40 år siden.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    ..er det noe som helt garantert endrer seg over 40 år, så er det vår egen hørsel.
    Så hvis påstanden om at de låter helt likt i dag som for 40 år siden, så må Staxene sin frekvensgang ha endret seg invers av eierens ører, noe som er ganske lite trolig :)

    Og mennesker er utrolig dårlig til å huske sånt, så det er utrolig lite trolig at en person kan huske detaljert hvordan noe låt for 40 år siden.
    Haha ikke ta utsagn så bokstavelig. De fleste andre hodetelefoner holder ikke ut i 40 år. Men det finnes mange eksempler på stax som har holdt ut så lenge selv med flittig bruk. Det er godt mulig hodetelefonene spiller like godt i dag som når de ble kjøpt. Jeg snakket om hodetelefonene og ikke mannen som eier dem. Hva han hører er hans egen opplevelse. Men det er klart hørselen degraderes med tiden. Når det er sagt går erfaringen gjærne opp. Lytter mer på en gæmlis med lyttetrening og erfaring kontra en 14åring med perfekt hørsel. Hjernen er veldig flink til å kompansere for tapt hørsel.
    Men du forstod utmerket godt hva han mente og det der blir kun kverrulering og vas.
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    25.09.2016
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    2
    Flere brukererfaringer av mobius? Har bestillt et par.Tenkte å bruke dette paret til primært film.Da via bluetooth til tven og netflix.Lcd2c blir kun brukt når eg er aleine i hus og til musikk.Så dei blir ikkje så mye brukt.Men digg å ta dei fram når eg har muligheten.Har også sony wh1000 xm3.Dei funker bra når ein treng støykansellering.Passer bra til moderne musikk.Men er av og til litt ubehagelige.Er eit slags vakuum/press av og til.Men har lest at enkelte kan vere litt følsomme for støykansellering hodetelefoner.Synset ikkje sonyene var sånn kjemegode til å bruke mot tven og film.Men helt ok.Ser fram til å teste mobius.Litt redd for at dei skal vere veldig ukomfortble.Sonyene er jo heilt enorme der.Noen andre her som har mobius? Og eventuelt erfaring med å bruke dei til film? :)
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Mobius er for meg veldig komfortable. Håper forøvrig du er klar over at man ikke får «surround» over blåtann. Da må du til med en Windows PC og USB tilkobling.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hm. Sikkert dumt spørsmål da jeg ikke har peil på surround lyd. Men vil det funke på ps4 gjennom usb? MacOS?

    Edit: Man får kun 2ch gjennom ps4 og de andre consollene slik jeg forstår det.
     
    Sist redigert:

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Man får 2ch fra PS4 gjennom USB ja. MacOS støtter 8ch til Mobius. Netflix støtter så vidt jeg vet kun surround via Windows app og ikke browser så der vet jeg ikke om man kommer i mål med MacOS. Se forøvrig blogg artikler her:
    Mobius Surround Sound Playback in VLC | Audeze

    Man får virtuell lyd med Mobius også på 2ch, men da høres det ut som et to-kanals høyttaler oppsett i rommet når man snur på hodet.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Blir vel nye i to-tre år før de må sendes til uniten igjen. Virker å være ganske dårlig kvalitet/driftssikkerhet på Audeze. :(
    Merkelige greier dette. Jeg har hatt et par Stax SRX-MK III siden 1975. Kan ikke høre noen merkbar lydforingelse ennå etter over 40 år:rolleyes: mvh. Motorhome
    Ehm.. hvis du mener at lyden ikke har endret seg på 40 år, så er du et ganske unikt menneske :D
    Det behøver ikke å være unikt, pga. at de gamle hodetelefonene hadde tykkere drivere(plastfilm). Jeg har sammenlignet med Koss ESL/950 og andre vanlige dynamiske telefoner. Det er ikke noe nytt at eldre produkter vanligvis er mere solide. Ellers synes jeg også noen dynamiske hodetelefoner er blitt overpriset. Dere kan bare prøve å sammenligne disse med Audeze:)
    Har heller ikke gått så langt at Stax hodetelefonen må ha service. Hørselen forandrer seg selvsakt, men likevel kan jeg ikke høre noe ulyd. Har ikke hørt noen Dynamisk hodetelefon som lyder noe bedre ennå. De er svært dyre. Det finnes dynamiske hodetelefoner til over 60000, men da må man forvente at de er bedre også.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Blir vel nye i to-tre år før de må sendes til uniten igjen. Virker å være ganske dårlig kvalitet/driftssikkerhet på Audeze. :(
    Merkelige greier dette. Jeg har hatt et par Stax SRX-MK III siden 1975. Kan ikke høre noen merkbar lydforingelse ennå etter over 40 år:rolleyes: mvh. Motorhome
    Ehm.. hvis du mener at lyden ikke har endret seg på 40 år, så er du et ganske unikt menneske :D
    De behøver ikke å være unikt, pga. de gamle hodetelefonene hadde tykkere drivere(plastfilm). Jeg har sammenlignet med Koss ESL/950 og andre vanlige dynamiske telefoner. Det er ikke noe nytt at eldre produkter vanligvis er mere solide. Ellers synes jeg også noen dynamiske hodetelefoner er blitt overpriset. Dere kan bare prøve å sammenligne disse med Audeze:)
    Har heller ikke gått så langt at Stax hodetelefonen må ha service. Hørselen forandrer seg selvsakt, men likevel kan jeg ikke høre noe ulyd. Har ikke hørt noen Dynamisk hodetelefon som lyder noe bedre ennå. De er svært dyre. Det finnes dynamiske hodetelefoner til over 60000, da må man forvente at de er bedre også.
    Jeg er helt enig med deg om at prisene er horrible fortiden. Grunnen til at jeg ikke eier lcd4, utopia, susvara, he-1000 eller abyss er at jeg ikke ser sammenhengen mellom pris og lydkvalitet. De låter bra alle sammen, men til susvarapris får jeg noen brukte høyttalere i absolutt high end sjiktet. Grunnen til at jeg startet med hodetelefoner var at jeg kunne skifte «høyttalere» ofte til en ok pris og få enormt bra lydkvalitet. Man har også fordelene av å ikke plage naboer, kjerring og andre. Rett og slett en kul hobby! Når jeg oppfatter at de gamle traverene fortsatt holder stand mot hodetelefoner 3x prisen så kan det ikke forsvares. Det er påfallende at pris og gode anmeldelser nærmest går hånd i hånd. Jeg betaler ALDRI over 20løk for HD820 for eks. Haha Når jeg testet lcd4 første gang gikk den ene driveren i stykker.

    Takk e-h! Da tror jeg at mobius er på hold intill videre.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Ehm.. hvis du mener at lyden ikke har endret seg på 40 år, så er du et ganske unikt menneske :D
    De behøver ikke å være unikt, pga. de gamle hodetelefonene hadde tykkere drivere(plastfilm). Jeg har sammenlignet med Koss ESL/950 og andre vanlige dynamiske telefoner. Det er ikke noe nytt at eldre produkter vanligvis er mere solide. Ellers synes jeg også noen dynamiske hodetelefoner er blitt overpriset. Dere kan bare prøve å sammenligne disse med Audeze:)
    Har heller ikke gått så langt at Stax hodetelefonen må ha service. Hørselen forandrer seg selvsakt, men likevel kan jeg ikke høre noe ulyd. Har ikke hørt noen Dynamisk hodetelefon som lyder noe bedre ennå. De er svært dyre. Det finnes dynamiske hodetelefoner til over 60000, da må man forvente at de er bedre også.
    Jeg er helt enig med deg om at prisene er horrible fortiden. Grunnen til at jeg ikke eier lcd4, utopia, susvara, he-1000 eller abyss er at jeg ikke ser sammenhengen mellom pris og lydkvalitet. De låter bra alle sammen, men til susvarapris får jeg noen brukte høyttalere i absolutt high end sjiktet. Grunnen til at jeg startet med hodetelefoner var at jeg kunne skifte «høyttalere» ofte til en ok pris og få enormt bra lydkvalitet. Man har også fordelene av å ikke plage naboer, kjerring og andre. Rett og slett en kul hobby! Når jeg oppfatter at de gamle traverene fortsatt holder stand mot hodetelefoner 3x prisen så kan det ikke forsvares. Det er påfallende at pris og gode anmeldelser nærmest går hånd i hånd. Jeg betaler ALDRI over 20løk for HD820 for eks. Haha Når jeg testet lcd4 første gang gikk den ene driveren i stykker.

    Takk e-h! Da tror jeg at mobius er på hold intill videre.
    Ja det er sikkert! Jeg vil også satse mere på hodetelefoner, da det finnes mange ømfintlige naboer som ikke tåler en lyd. Jeg kommer også til å kjøpe en rørforsterker til de elektrostatiske hodtelefonene, da jeg ikke har prøvet det før. Da får man sammenlignet med klasse A og klasse D via en elektrostatisk energizer( Woo audio).
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ehm.. hvis du mener at lyden ikke har endret seg på 40 år, så er du et ganske unikt menneske :D
    De behøver ikke å være unikt, pga. de gamle hodetelefonene hadde tykkere drivere(plastfilm). Jeg har sammenlignet med Koss ESL/950 og andre vanlige dynamiske telefoner. Det er ikke noe nytt at eldre produkter vanligvis er mere solide. Ellers synes jeg også noen dynamiske hodetelefoner er blitt overpriset. Dere kan bare prøve å sammenligne disse med Audeze:)
    Har heller ikke gått så langt at Stax hodetelefonen må ha service. Hørselen forandrer seg selvsakt, men likevel kan jeg ikke høre noe ulyd. Har ikke hørt noen Dynamisk hodetelefon som lyder noe bedre ennå. De er svært dyre. Det finnes dynamiske hodetelefoner til over 60000, da må man forvente at de er bedre også.
    Jeg er helt enig med deg om at prisene er horrible fortiden. Grunnen til at jeg ikke eier lcd4, utopia, susvara, he-1000 eller abyss er at jeg ikke ser sammenhengen mellom pris og lydkvalitet. De låter bra alle sammen, men til susvarapris får jeg noen brukte høyttalere i absolutt high end sjiktet. Grunnen til at jeg startet med hodetelefoner var at jeg kunne skifte «høyttalere» ofte til en ok pris og få enormt bra lydkvalitet. Man har også fordelene av å ikke plage naboer, kjerring og andre. Rett og slett en kul hobby! Når jeg oppfatter at de gamle traverene fortsatt holder stand mot hodetelefoner 3x prisen så kan det ikke forsvares. Det er påfallende at pris og gode anmeldelser nærmest går hånd i hånd. Jeg betaler ALDRI over 20løk for HD820 for eks. Haha Når jeg testet lcd4 første gang gikk den ene driveren i stykker.

    Takk e-h! Da tror jeg at mobius er på hold intill videre.
    Ja det er sikkert! Jeg vil også satse mere på hodetelefoner, da det finnes mange ømfintlige naboer som ikke tåler en lyd. Jeg kommer også til å kjøpe en rørforsterker til de elektrostatiske hodtelefonene, da jeg ikke har prøvet det før. Da får man sammenlignet med klasse A og klasse D via en elektrostatisk energizer( Woo audio).
    Ja, det tror jeg er lurt. Da Stax lager fantastiske hodetelefoner har de alltid hatt litt å gå på forsterkersiden. Den forsterkeren som kanskje er mest kjent som totl til Stax heter blue hawaii. Men du har sikkert hørt om den. https://www.headamp.com/order/blue-hawaii-special-edition/
    Men jeg skal slutte å skitne til denne tråden med Stax-snakk.
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg er helt enig med deg om at prisene er horrible fortiden. Grunnen til at jeg ikke eier lcd4, utopia, susvara, he-1000 eller abyss er at jeg ikke ser sammenhengen mellom pris og lydkvalitet. De låter bra alle sammen, men til susvarapris får jeg noen brukte høyttalere i absolutt high end sjiktet. Grunnen til at jeg startet med hodetelefoner var at jeg kunne skifte «høyttalere» ofte til en ok pris og få enormt bra lydkvalitet. Man har også fordelene av å ikke plage naboer, kjerring og andre. Rett og slett en kul hobby! Når jeg oppfatter at de gamle traverene fortsatt holder stand mot hodetelefoner 3x prisen så kan det ikke forsvares. Det er påfallende at pris og gode anmeldelser nærmest går hånd i hånd. Jeg betaler ALDRI over 20løk for HD820 for eks. Haha Når jeg testet lcd4 første gang gikk den ene driveren i stykker.

    Takk e-h! Da tror jeg at mobius er på hold intill videre.
    Ja det er sikkert! Jeg vil også satse mere på hodetelefoner, da det finnes mange ømfintlige naboer som ikke tåler en lyd. Jeg kommer også til å kjøpe en rørforsterker til de elektrostatiske hodtelefonene, da jeg ikke har prøvet det før. Da får man sammenlignet med klasse A og klasse D via en elektrostatisk energizer( Woo audio).
    Du vil definitivt bli positivt overrasket. Da Stax lager fantastiske hodetelefoner har de alltid hatt litt å gå på forsterkersiden. Den forsterkeren som kanskje er mest kjent som totl til Stax heter blue hawaii. https://www.headamp.com/order/blue-hawaii-special-edition/
    Men jeg skal slutte å skitne til denne tråden med Stax-snakk.
    Tror jeg må slutte jeg også:) Har også tenkt på KS. Det må jeg fortsette med på tråden'' Elektrostatiske Hodetelefoner''
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Hardocp er vel i overkant negative. Men alt kommer an på forventninger. Er man innstilt på at alt må virke ut av boksen finnes det klart bedre valg til gaming. Man må like å prøve seg frem for å finne beste innstilling osv med Mobius.
    Det finnes også en firmware update på vent for å fikse mic-gain. Foreløpig må man enten få beta firmware fra Audeze eller leve med dårlig lyd i mic samtidig som man nesten må spise den for at andre skal høre.

    Den positive siden for min del er at lyden på musikk er over forventning. Med alle knapper og funksjoner dekkes også gadget behovet.
     
    Ble medlem
    25.09.2016
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    2
    Fikk mobius for 2 dager siden.Kun testet bluetooth via mobil og apple tv 4k.Prøvde på lg oled tven 2016 model,men det gikk ikkje.Kobla seg av og på i ett sett.Men virka bra på apple tv.Og meget fornøyd med lyden i stereo.Synest at selv film og netflix låt veldig bra i stereo på desse.3d funksjonen testa eg berre sovidt.Den var ikkje noke særligt.Men må vel kalibrere headsettet via pc? Får ikkje innstallert appen på laptopen.Står :not enough memory.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Synes ikke de bør slippe hodetelefoner til gaming som man enda ikke kan game med skikkelig. Om man ikke har ekstern mic that is. De koster tross alt mer en noen andre hodetelefoner til gaming. Minstemålet må være at alt fungerer.

    Not enough memory høres ut som om det er noe med pcen din. Kanskje ta en restart og eller avslutte oppgaver du har kjørende, tømme recycle bin osv. Er den gammel?
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    25.09.2016
    Innlegg
    14
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    2
    Ja den er vel fra 2011 😆 Dei var litt kostbare ja.Ivertfall når eg ikkje har tenkt å bruke dei til gaming.Dei skulle laget eit par,uten all den teknologien.Trådløst,stereo og samme lyden som i desse,til kanskje ein mye mindre pris.Kanskje litt mindre og lettere og.Eg hadde allerede lcd2c.Men er so utrolig lettvint og komfortabelt med trådløst når ein ser på film/netflix.Er litt tungvint med den laaaange kabelen.Friheten ein får med trådløst er gull verdt.Lcd2c låter garantert bedre.Men i mine ører lått mobius fantastisk til film.Mye bedre enn sony wh1000 xm3.Meir realistisk og større detaljrikdom 😊
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja den er vel fra 2011 😆 Dei var litt kostbare ja.Ivertfall når eg ikkje har tenkt å bruke dei til gaming.Dei skulle laget eit par,uten all den teknologien.Trådløst,stereo og samme lyden som i desse,til kanskje ein mye mindre pris.Kanskje litt mindre og lettere og.Eg hadde allerede lcd2c.Men er so utrolig lettvint og komfortabelt med trådløst når ein ser på film/netflix.Er litt tungvint med den laaaange kabelen.Friheten ein får med trådløst er gull verdt.Lcd2c låter garantert bedre.Men i mine ører lått mobius fantastisk til film.Mye bedre enn sony wh1000 xm3.Meir realistisk og større detaljrikdom 😊
    Helt enig! Trådløst er helt klart fremtiden. Men det er et stykke frem til trådløst blir like bra som kablet. Mulig pcen din trenger en backup og reinstallering av windows.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Jeg har i dag for første gang prøvd et par nye LCD-2 drevet av Chord Mojo. Jeg er helt solgt, og vil ha meg et par LCD-2 eller LCD-3.
    Akkurat nå ser jeg at jeg kan få et par ganske nye LCD-2 fazor og et par LCD-3 fra 2013 på bruktmarkedet i Norge. Prisen er omtrent den samme. Hva ville dere valgt?

    Asbjørn
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Jeg har i dag for første gang prøvd et par nye LCD-2 drevet av Chord Mojo. Jeg er helt solgt, og vil ha meg et par LCD-2 eller LCD-3.
    Akkurat nå ser jeg at jeg kan få et par ganske nye LCD-2 fazor og et par LCD-3 fra 2013 på bruktmarkedet i Norge. Prisen er omtrent den samme. Hva ville dere valgt?

    Asbjørn
    Sjekk sammenligningen min i lcd2 classic testen noen sider bak på denne tråden. Tror kanskje du vil få litt info om lyden med og uten fazor. Jeg synes lcd3 uten fazors er fenomenalt. Men det er slett ikke alle enige i.
    En kompis syntes hans lcd2 med fazor var bedre en mine lcd3 uten fazors. Det var riktig nok etter mye stout og grøn tuborg.

    Jeg har testet lcd2 fazor mot lcd3 uten og jeg synes det er en liten klassereise i lcd3 sin favør.
     
    Sist redigert:

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    OK. Takk for den fine sammenlikningen. Men nå gjorde du det enda vanskeligere for meg. Valget blir da: Nye LCD-2C, brukte LCD-2 fazor eller brukte LCD-3 pre fazor. Jeg blir litt skeptisk til de litt gamle når jeg leser om at de feiler ofte. Er det grunn til det?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    OK. Takk for den fine sammenlikningen. Men nå gjorde du det enda vanskeligere for meg. Valget blir da: Nye LCD-2C, brukte LCD-2 fazor eller brukte LCD-3 pre fazor. Jeg blir litt skeptisk til de litt gamle når jeg leser om at de feiler ofte. Er det grunn til det?
    Har de fungert i fem år så vil de nok fungere i fem år til. De hadde jeg ikke vært så redd for.
    Det har eier testet for deg.

    Helt klart manglende kvalitetskontroll og skjøre komponenter. Mange sett har blitt sendt over dammen for skifte av drivere.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    OK. Takk for den fine sammenlikningen. Men nå gjorde du det enda vanskeligere for meg. Valget blir da: Nye LCD-2C, brukte LCD-2 fazor eller brukte LCD-3 pre fazor. Jeg blir litt skeptisk til de litt gamle når jeg leser om at de feiler ofte. Er det grunn til det?
    Har de fungert i fem år så vil de nok fungere i fem år til. De hadde jeg ikke vært så redd for.
    Det har eier testet for deg.

    Helt klart manglende kvalitetskontroll og skjøre komponenter. Mange sett har blitt sendt over dammen for skifte av drivere.
    Takk for svar Erlend. Må vel litt tenkeboksen da. Hva med forsterker? Hvis alt er som det pleier, kan man komme i havn med LCD-2F/C med en grei amp (som Chord Mojo), men med LCD-3 må jeg vel også opp på en bedre amp for å få det til å funke?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Chord mojo driver dem greit. Men jeg hadde sjekket ut noe fra for eks schiit. Det ligger en Violetric ute på Torget som er en veldig god amp som driver det meste. Ser det ligger ute en Schiit Lyr på finn. Det er en kraftig amp som driver så og si alt. Den er etter min mening et kupp til prisen. Men den er ikke det beste på lavimpedante hodetelefoner. Men på slike hodetelefoner er jo mojo o.l et naturlig følge. Den kan du leve lenge med! En grei dac og Tidal så har du en fantastisk god rigg. Ardilla er uansett guru når det kommer til matching av amper. (og mye annet)
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

    Jeg har i dag for første gang prøvd et par nye LCD-2 drevet av Chord Mojo. Jeg er helt solgt, og vil ha meg et par LCD-2 eller LCD-3.
    Akkurat nå ser jeg at jeg kan få et par ganske nye LCD-2 fazor og et par LCD-3 fra 2013 på bruktmarkedet i Norge. Prisen er omtrent den samme. Hva ville dere valgt?

    Asbjørn
    Sjekk sammenligningen min i lcd2 classic testen noen sider bak på denne tråden. Tror kanskje du vil få litt info om lyden med og uten fazor. Jeg synes lcd3 uten fazors er fenomenalt. Men det er slett ikke alle enige i.
    En kompis syntes hans lcd2 med fazor var bedre en mine lcd3 uten fazors. Det var riktig nok etter mye stout og grøn tuborg.

    Jeg har testet lcd2 fazor mot lcd3 uten og jeg synes det er en liten klassereise i lcd3 sin favør.
    Jeg har ikke testet dem opp mot hverandre, men er også svært begeistret for de originale LCD-3 (som jeg eier). Den er bedre enn LCD-X. Problemet med den første versjonen var ikke lyden på de som fungerte, men at endel feilet. De som har holdt til nå, er trolig av dem som holder seg.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Jeg har i dag for første gang prøvd et par nye LCD-2 drevet av Chord Mojo. Jeg er helt solgt, og vil ha meg et par LCD-2 eller LCD-3.
    Akkurat nå ser jeg at jeg kan få et par ganske nye LCD-2 fazor og et par LCD-3 fra 2013 på bruktmarkedet i Norge. Prisen er omtrent den samme. Hva ville dere valgt?

    Asbjørn
    Sjekk sammenligningen min i lcd2 classic testen noen sider bak på denne tråden. Tror kanskje du vil få litt info om lyden med og uten fazor. Jeg synes lcd3 uten fazors er fenomenalt. Men det er slett ikke alle enige i.
    En kompis syntes hans lcd2 med fazor var bedre en mine lcd3 uten fazors. Det var riktig nok etter mye stout og grøn tuborg.

    Jeg har testet lcd2 fazor mot lcd3 uten og jeg synes det er en liten klassereise i lcd3 sin favør.
    Jeg har ikke testet dem opp mot hverandre, men er også svært begeistret for de originale LCD-3 (som jeg eier). Den er bedre enn LCD-X. Problemet med den første versjonen var ikke lyden på de som fungerte, men at endel feilet. De som har holdt til nå, er trolig av dem som holder seg.
    Takk for innspill Ardilla. Det paret som lå på brukte røyk rett for nesen på meg dessverre. Jeg er åpen for både LCD-3, LCD-2 med og uten F og LCD-2C. Avhenger mest av prisen.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Det ble et par LCD-3 som nylig har fått nye drivere:)
    De er store å tunge, men herregud for en lyd.

    Så starter så jakten på en god forsterker. Jeg har en Asgard 2 nå, men den matcher ikke nivået til LCD-3.

    Jeg var jo veldig begeistra for Chord Mojo om jeg hørte LCD-2 på, men jeg vet ikke om det blir for snaut på LCD-3F.

    Hva tror dere?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det ble et par LCD-3 som nylig har fått nye drivere:)
    De er store å tunge, men herregud for en lyd.

    Så starter så jakten på en god forsterker. Jeg har en Asgard 2 nå, men den matcher ikke nivået til LCD-3.

    Jeg var jo veldig begeistra for Chord Mojo om jeg hørte LCD-2 på, men jeg vet ikke om det blir for snaut på LCD-3F.

    Hva tror dere?
    Taurus eller Heed Canalot (gjerne med Obelisk psu) er to gode valg. Men det er mange bra amper for LCD-3 -de koser seg også med rør..
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Det ble et par LCD-3 som nylig har fått nye drivere:)
    De er store å tunge, men herregud for en lyd.

    Så starter så jakten på en god forsterker. Jeg har en Asgard 2 nå, men den matcher ikke nivået til LCD-3.

    Jeg var jo veldig begeistra for Chord Mojo om jeg hørte LCD-2 på, men jeg vet ikke om det blir for snaut på LCD-3F.

    Hva tror dere?
    Taurus eller Heed Canalot (gjerne med Obelisk psu) er to gode valg. Men det er mange bra amper for LCD-3 -de koser seg også med rør..
    Bortsett fra Mojo, er nok en rørforsterker det mest aktuelle.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Taurus og lcd3 er en bra match. Taurus er i det hele tatt bra med mange hodefoner.
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    Taurus og lcd3 er en bra match. Taurus er i det hele tatt bra med mange hodefoner.
    Jeg har Taurus Mk2 , fungerer utmerket med LCD3 ( og egentlig med alt annet jeg kobler på).

    Jeg lurer på om ikke LCD 3 og rør blir vel mye romantikk, rør brukes ofte til å dempe såkalt analytiske hodetelefoner.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Taurus og lcd3 er en bra match. Taurus er i det hele tatt bra med mange hodefoner.
    Jeg har Taurus Mk2 , fungerer utmerket med LCD3 ( og egentlig med alt annet jeg kobler på).

    Jeg lurer på om ikke LCD 3 og rør blir vel mye romantikk, rør brukes ofte til å dempe såkalt analytiske hodetelefoner.
    Ikke enig i det der med rør. Det er en myte at rør "demper" og gjør alt romantisk. Det er like så stor forskjell på rørforsterkere som transistorforsterkere. Noen er varme, noen er ullne, noen er klare, noen er spisse, noen er "romantiske", noen er nøytrale og superdetaljerte. LCD3 er helt kanon (enda bedre enn med Taurus, synes jeg) med en god rørforsterker som Woo WA22 eller Leben CS300XS
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Taurus og lcd3 er en bra match. Taurus er i det hele tatt bra med mange hodefoner.
    Jeg har Taurus Mk2 , fungerer utmerket med LCD3 ( og egentlig med alt annet jeg kobler på).

    Jeg lurer på om ikke LCD 3 og rør blir vel mye romantikk, rør brukes ofte til å dempe såkalt analytiske hodetelefoner.
    Ikke enig i det der med rør. Det er en myte at rør "demper" og gjør alt romantisk. Det er like så stor forskjell på rørforsterkere som transistorforsterkere. Noen er varme, noen er ullne, noen er klare, noen er spisse, noen er "romantiske", noen er nøytrale og superdetaljerte. LCD3 er helt kanon (enda bedre enn med Taurus, synes jeg) med en god rørforsterker som Woo WA22 eller Leben CS300XS
    Jeg synes også LCD3 er god på WA6 rørampen min. Men det finnes nok røramper som hadde kresja godt med den litt hyggelige spillestilen til LCD3. Du er vel enig i at det kan være større forskjeller på røramper Ardilla?
     

    krrm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.12.2013
    Innlegg
    89
    Antall liker
    122
    Bestilte nylig en Little Dot Mk VI+ balansert rørforsterker til LCD-3 og HD800. Ut fra det jeg kunne finne på internett skal den være ganske ok. Spørs om den rekker frem til jul, holder ikke pusten, men gleder meg.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Taurus og lcd3 er en bra match. Taurus er i det hele tatt bra med mange hodefoner.
    Jeg har Taurus Mk2 , fungerer utmerket med LCD3 ( og egentlig med alt annet jeg kobler på).

    Jeg lurer på om ikke LCD 3 og rør blir vel mye romantikk, rør brukes ofte til å dempe såkalt analytiske hodetelefoner.
    Ikke enig i det der med rør. Det er en myte at rør "demper" og gjør alt romantisk. Det er like så stor forskjell på rørforsterkere som transistorforsterkere. Noen er varme, noen er ullne, noen er klare, noen er spisse, noen er "romantiske", noen er nøytrale og superdetaljerte. LCD3 er helt kanon (enda bedre enn med Taurus, synes jeg) med en god rørforsterker som Woo WA22 eller Leben CS300XS
    Jeg synes også LCD3 er god på WA6 rørampen min. Men det finnes nok røramper som hadde kresja godt med den litt hyggelige spillestilen til LCD3. Du er vel enig i at det kan være større forskjeller på røramper Ardilla?
    Større forskjeller enn på transistor? Tja, det er jo vanskelig å "bevise". At rør tenderer mot en annen klang enn transistor som helhet, er jeg enig i, men man kan ikke si at en amp låter sånn og sånn fordi den er rør. Men man finner vanskelig en røramp som låter komplett knuskrørt, for å si det sånn ,)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har testet et par alternativer, og endte opp med Trafomatic Head 2. En kanonmatch med de rette rørene. The Headphoneer sin review av ampen og LCD-3 beskriver godt hva jeg også hører.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn