Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har gode erfaringe med Norne/Norse. Veldig behagelig kvalitet.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Det er nok begrenset hvor mye jeg er villig til å bruke på akkurat denne kabelen. Som vanlig tror jeg at man får noe igjen for litt innsats, men at det begrenser seg raskt, for mine ører i hvertfall
    Kabeler koster fort masse penger! Forza audioworks har jo litt diverse kabler til forskjellige priser.
    Sjøl fikk jeg med noen q-audio kabler når jeg kjøpte meg LCD 2 for en stund siden. Den var grei den men koster vel nesten 3000kr!!!
    Ja vet at koster mye med kabler, og 3000 kroner er i grunn nesten innafor hva jeg kunne vært villig til å betale, men da bør den være bedre enn bare grei syntes jeg.
    Egentlig burde det være garanti på medfølgende kabler, synes rart at har fått periodevis skraping på såpass dyr leke
    Men med 3000kr så er du innafor på de fleste aftermarket kabler vel? Eller er det stort sett dyrere? Audeze har 3 års garanti på driveren og 1 års garanti på noe annet!? Sendte en forspørsel til de om garanti og dette er litt av svaret.

    [FONT=&quot]Warranty is 3 years for the drivers and 1 year for the cosmetic parts of the headphones.[/FONT]
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Jeg fikk som gave i september 14.. vet ikke om innebærer at garanti gjelder? Det hele har utviklet seg til brudd i kabel på en kanal. Tenker litt at burde holdt lenger, men også at dette er slitasje og bruk, men vet ikke hva OHC mener. De skal ha over 1000 kr for nye. Funderte på

    Cardas Cable for Audeze LCD-2, LCD-3, LCD-X, LCD-XC, LCD-4 - ¼” Plug - 8ft | eBay



    Men vet ikke om bra, om det er ekte saker, eller om det er alternativ som ikke er betydelig dyrere. Skal bruke 6.5mm
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fikk som gave i september 14.. vet ikke om innebærer at garanti gjelder? Det hele har utviklet seg til brudd i kabel på en kanal. Tenker litt at burde holdt lenger, men også at dette er slitasje og bruk, men vet ikke hva OHC mener. De skal ha over 1000 kr for nye. Funderte på

    Cardas Cable for Audeze LCD-2, LCD-3, LCD-X, LCD-XC, LCD-4 - ¼” Plug - 8ft | eBay



    Men vet ikke om bra, om det er ekte saker, eller om det er alternativ som ikke er betydelig dyrere. Skal bruke 6.5mm
    Hva du enn gjør - ikke kjøp origianalkabelen. De er kjipe og ubehagelige!
     

    krrm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.12.2013
    Innlegg
    90
    Antall liker
    122
    Har ødelagt to XLR orginalkabler med helt normal bruk på forholdsvis kort tid. Første gang fikk jeg ny hos forhandler, andre gang kjøpte jeg en mer eller mindre tilfeldig (sølv) kabel på ebay som fortsatt holder.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Førsteinntrykket av Audeze sin kundeservice må sies å være godkjent :) Kjøpte ett lite brukt El-8 Titanium fra en trivelig kar for litt siden og for en pen sum, men viste seg med litt bruk at det var ekstremt lite glad i bevegelser med hodet og en slik grusom knitrelyd gjorde seg kjent når lufttrykket mellom hode og koppene så vidt endret seg. Kontaktet Audeze og de ønsket å få tilsendt headsettet og sende ett komplett nytt ett i retur :) Så nå er det ett på vei over, og håper det holder tritt :cool:
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Førsteinntrykket av Audeze sin kundeservice må sies å være godkjent :) Kjøpte ett lite brukt El-8 Titanium fra en trivelig kar for litt siden og for en pen sum, men viste seg med litt bruk at det var ekstremt lite glad i bevegelser med hodet og en slik grusom knitrelyd gjorde seg kjent når lufttrykket mellom hode og koppene så vidt endret seg. Kontaktet Audeze og de ønsket å få tilsendt headsettet og sende ett komplett nytt ett i retur :) Så nå er det ett på vei over, og håper det holder tritt :cool:
    Jeg fikk LCD4 i retur etter å ha klaget på at mine nyinnkjøpte lcd3 var produsert før revoicingen i nov 2015. Mot ett mellomlegg. Så kom veldig godt ut av det hele med Audeze.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    What!
    Siden du kom veldig godt ut av det var det vel ikke så galt mellomlegg? :D
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    What!
    Siden du kom veldig godt ut av det var det vel ikke så galt mellomlegg? :D
    Vel, jeg kjøpte lcd3 i utlandet for 13k nok. og betalte 8k ekstra + forsendelse på 2k... allikevel halv pris av prisen i norge. men jeg var i en litt spesiell situasjon, da jeg fikk lcd3 med gammel voicing.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Dæsken... Heldig!

    Det kan virke som Audeze ikke selger så bra lengre.
    Er jo så mye nytt på markedet.
    På tide at de gjør en oppfriskning i deres "billigere" modeller.
    Ny konkurrent i 10 lappers prisklassen
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Dæsken... Heldig!

    Det kan virke som Audeze ikke selger så bra lengre.
    Er jo så mye nytt på markedet.
    På tide at de gjør en oppfriskning i deres "billigere" modeller.
    Ny konkurrent i 10 lappers prisklassen
    De kommer jo med noe nytt hele tiden... og nye versjoner til stadighet. Men det er mange aktører på markedet nå, og selv om kjøpermengden nok harblitt vesentlig større siste 5 år er konkurransen hard. Men ikke hard nok til at prisene på toppmodellene holdes nede - er jo sånn nå at mange lanserer toppmodeller dyrere enn Stax 009 - som tidligere var crazy-dyr...
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Dæsken... Heldig!

    Det kan virke som Audeze ikke selger så bra lengre.
    Er jo så mye nytt på markedet.
    På tide at de gjør en oppfriskning i deres "billigere" modeller.
    Ny konkurrent i 10 lappers prisklassen
    De kommer jo med noe nytt hele tiden... og nye versjoner til stadighet. Men det er mange aktører på markedet nå, og selv om kjøpermengden nok harblitt vesentlig større siste 5 år er konkurransen hard. Men ikke hard nok til at prisene på toppmodellene holdes nede - er jo sånn nå at mange lanserer toppmodeller dyrere enn Stax 009 - som tidligere var crazy-dyr...
    Audeze?
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Dæsken... Heldig!

    Det kan virke som Audeze ikke selger så bra lengre.
    Er jo så mye nytt på markedet.
    På tide at de gjør en oppfriskning i deres "billigere" modeller.
    Ny konkurrent i 10 lappers prisklassen
    De kommer jo med noe nytt hele tiden... og nye versjoner til stadighet. Men det er mange aktører på markedet nå, og selv om kjøpermengden nok harblitt vesentlig større siste 5 år er konkurransen hard. Men ikke hard nok til at prisene på toppmodellene holdes nede - er jo sånn nå at mange lanserer toppmodeller dyrere enn Stax 009 - som tidligere var crazy-dyr...
    Ja det kommer mye nytt hele tiden, men det som skjer nå er at teknikken fra toppmodellene kommer til de lavere prisede modellene etterhvert. Jeg er jo så heldig og sitter med LCD4, og det er ett helt annet lydbilde, basspunch og måte å kontrollere skarpe toner på som gjør LCD4 usedvanlig god. Jeg tipper noe av teknikken smitter nedover. Vel det har vel allerede skjedd. Audeze lanserte i20/10 med samme diaphragm som LCD4. LCD3 og X kommer vel med nye varianter med samme diaphragm. LCD3 mangler dog noe magnet greier for å bli LCD4, men dog, poenget er at teknikken smitter nedover.

    Jeg er litt overrasket at Sennheiser plutselig henger litt etter. Men Focal lanserte jo plutselig disse 2 høretelefonene som endret markedet en del.

    Spennende med det Sony har fått til. har lyst å teste de MDR høretelefonene med den forsterkeren til 23k.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Vet ikke helt om Sennheiser henger så mye etter, de har jo en modell HE 1 og for å ikke glemme tidligere Orpheus som ikke direkte henger etter noen av toppmodellene til de andre merkene dog til en helt annen pris, er heller litt glad for at de kommer med nyheter i de mer "edruelige prisklasser" som HD 800S, virker som om noen produsenter bytter ut sine toppmodeller i rimelig rask hastighet, utviklingen går vel sin gang, men man får følelsen av at noen kanskje kommer ut med modeller som man ikke helt har testet ferdig for så å komme med ennå en ny versjon..! :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Vet ikke helt om Sennheiser henger så mye etter, de har jo en modell HE 1 og for å ikke glemme tidligere Orpheus som ikke direkte henger etter noen av toppmodellene til de andre merkene dog til en helt annen pris, er heller litt glad for at de kommer med nyheter i de mer "edruelige prisklasser" som HD 800S, virker som om noen produsenter bytter ut sine toppmodeller i rimelig rask hastighet, utviklingen går vel sin gang, men man får følelsen av at noen kanskje kommer ut med modeller som man ikke helt har testet ferdig for så å komme med ennå en ny versjon..! :rolleyes:
    Tenker du på Utopia fra Focal som f.eks mangler en del dypere toner ?
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Vet ikke helt om Sennheiser henger så mye etter, de har jo en modell HE 1 og for å ikke glemme tidligere Orpheus som ikke direkte henger etter noen av toppmodellene til de andre merkene dog til en helt annen pris, er heller litt glad for at de kommer med nyheter i de mer "edruelige prisklasser" som HD 800S, virker som om noen produsenter bytter ut sine toppmodeller i rimelig rask hastighet, utviklingen går vel sin gang, men man får følelsen av at noen kanskje kommer ut med modeller som man ikke helt har testet ferdig for så å komme med ennå en ny versjon..! :rolleyes:
    Tenker du på Utopia fra Focal som f.eks mangler en del dypere toner ?
    Nei, tenkte sånn generelt..! Noen produsenter beholder produkter over flere år, mens andre igjen skifter raskere, ikke at det i seg selv trenger å være noen dårlig ide, utviklingen går vel sin gang og bra er det..! :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Litt fan av Stax sin filosofi. Vi gjør endringer og slipper en ny modell når det er helt klare forbedringer. Å slippe flere flaggskip i løbet av et år gjør bare kundene forbanna og man fremstår uten skrupler. Man troner ned sine egne produkter. Kundene som har tatt mot til seg og kjøpt en av verdens dyreste hodetelefoner får plutselig en kalddusj. Om ikke deres beste er godt nok så bør man kanskje vente litt til man har et ferdig produkt. Et ekte flaggskip som kan stå en stund.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Litt fan av Stax sin filosofi. Vi gjør endringer og slipper en ny modell når det er helt klare forbedringer. Å slippe flere flaggskip i løbet av ett år gjør bare kundene forbanna og man fremstår uten skrupler. Man troner ned sine egne produkter. Kundene som har tatt mot til seg og kjøpt en av verdens dyreste hodetelefoner får plutselig en kalddusj. Om ikke deres beste er godt nok så bør man kanskje vente litt til man har ett ferdig produkt. Ett ekte flaggskip som kan stå en stund.
    Nettopp: Et ekte flaggskip kan stå en stund.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Litt fan av Stax sin filosofi. Vi gjør endringer og slipper en ny modell når det er helt klare forbedringer. Å slippe flere flaggskip i løbet av ett år gjør bare kundene forbanna og man fremstår uten skrupler. Man troner ned sine egne produkter. Kundene som har tatt mot til seg og kjøpt en av verdens dyreste hodetelefoner får plutselig en kalddusj. Om ikke deres beste er godt nok så bør man kanskje vente litt til man har ett ferdig produkt. Ett ekte flaggskip som kan stå en stund.
    Nettopp: Et ekte flaggskip kan stå en stund.
    Si meg enig i det, et ekte flaggskip vil også tåle "tidens tann" :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Man har for eks HD800 som var så gode at de ikke så nødvendigheten av å oppgradere dem før nylig. Jeg synes fremdeles de kan sloss mot det meste jeg har hørt på markedet. Audeze LCD4 har jeg så langt dårlig erfaring med da de vrengte og skurra når jeg hørte dem på høyt volum. Håper å teste et eksemplar som det ikke er noe feil med. Det var helt åpenbart noe galt med de jeg har testet.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Jeg må si det har skjedd vannvittig mye innen høretelefoner bare siste halvannet året. Når jeg begynte med dette var det likssom HD800 som var tingen og så kom Pioneer med sine Master1. LCD3 var jo der, samme med Stax og disse få dyrere høretelefonene. LCD4 er vannvittig bra når de drives av riktig utstyr. Jeg blir aldri trøtt av å bruke de. kan sitte i flere timer med de.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det hørtes veldig veldig bra ut. Synd de var ødelagte. Ja, det har skjedd mye positivt. Men når man kommer ut med en MKII etter veldig kort tid så betyr det for min del at orginal-produktet i utgangspunktet er uferdig (Hifiman). Ser frem til Audeze sine første elektrostater. Er vel bare ett spørsmål om tid? iSine virker utrolig fete da.
     
    Sist redigert:

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Audeze bommet jo med sine LCD4, men de erstattet 100 ohm versjonen for folk istedetfor det hifiman har gjort. Tror hifiman har blåst litt vind inn i miljøet, spesielt når de dukker opp på CES med en prototype av en høretelefon og sier den koster 6000 dollar !! Så denne vannvittige tråden med hifiman sin ceo på head-fi der han krangler med entusiaster !

    MrSpeakers har gjort det riktige, tatt teknikken fra dyrere høretelefoner, fått de inn i en mindre variant og selger den til en mer fornuftig pris.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt LCD-4 (200 ohms utgaven) i ca 1 år; før det hadde jeg LCD-3F. Må si at LCD-4 krever en virkelig vill forsterker for å kunne fungere optimalt. Bruker Moon 430HA som leverer 2 Watt på 200 ohm, med Schiit Yggdrasil og AudioByte Hydra-Z/ZPM via AES/EBU som kilde - den fungerer fint. Forskjellen mellom LCD-3F er relativt dramatisk på alle områder. Anbefales :)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fikk akkurat tilbake oppgraderte utgaver av mine 2 Audeze LCD-XC. Ble gitt info om å la dem spille en del timer før jeg gjorde vurdering, men hører allerede at svakhetene på tidligere utgave er kraftig forbedret. De ble også pusset opp og ser nå begge helt nye ut. Et godt steg mot LCD-4 (200 ohm utgaven) sammenlignet med tidligere over hele frekvensspekteret (langt mindre lukket i lydbilde).

    Edit:
    Og grunnen til at jeg har 2; er at et brukes hjemme når jeg ønsker lukket; og det andre brukes på kontoret.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Denne ser fin ut. Billig utgave av LCD.2. Klippet fra Headfi: "The LCD2C were a highlight for overall value. To me, they sounded a tad less bass heavy than my LCD2r1s. I spent some time at the table talking with Sankar about them. From what I recall, these are the old LCD2 drivers (non-fazor) with a new and thinner diaphragm. Weight was significantly reduced. I really liked them; even after swapping back and forth with the LCD4s. I was thinking about a new Office set of the isine20s prior to hearing the LCD2Cs and was amazed when Sankar said they would list for $599 as a direct sale item!
    https://www.audeze.com/products/lcd-collection/lcd2c
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Er det håp om en LCD erstatter som er behagelig å bruke, eller er dette bare en ny midfi. Ser komfortabel ut.
     

    FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Ser ut til å være snakk om 3D hodetelefoner for å brukes sammen med filmer og slikt.

    audeze mobius 2.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

    FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Dette er nok mer gaming i første omgang. Skriver at støtte for Dolby Atmos og formater fra BD kommer senere. Vi for se hva som kommer.

    https://www.indiegogo.com/projects/...5lbS5uZXQ=&utm_source=Marketing+Master+List#/
    Ut fra info i lenken til Audeze' hjemmeside er det helt åpenbart gaminghodetelefoner. Håper ikke junior ser dem og bruker min hifi-interesse for å rettferdiggjøre at far bør gå i banken og be om lån til neste julegave. ;)
    Det var ikke så åpenbart for en dag siden når den nesten ikke inneholdt noe informasjon og ingen lenke.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er nok mer gaming i første omgang. Skriver at støtte for Dolby Atmos og formater fra BD kommer senere. Vi for se hva som kommer.

    https://www.indiegogo.com/projects/...5lbS5uZXQ=&utm_source=Marketing+Master+List#/
    Ut fra info i lenken til Audeze' hjemmeside er det helt åpenbart gaminghodetelefoner. Håper ikke junior ser dem og bruker min hifi-interesse for å rettferdiggjøre at far bør gå i banken og be om lån til neste julegave. ;)
    Det var ikke så åpenbart for en dag siden når den nesten ikke inneholdt noe informasjon og ingen lenke.
    Beklager, det visste jeg selvsagt ikke. Men det er altså high end gaminghodetelefoner, noe som kanskje er på høy tid siden de da også er kompatible med Dolby Atmos og andre surroundmodes. Perfekt hjemmekino for de som lytter i nærfelt til høyttalerne sine og ikke har plass til senter og surround. :)
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Har bestilt disse og er veldig spent. Sies de låter lignende LCDX i stereo. Er jeg heldig er det et kupp. 3D funksjonen kan slås av og er best tilpasset film og spilling fra PC (De blir oppfattet som et 7.1 USB lydkort). Har også blåtann med AAC og LDAC for trådløs musikk.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Lurer saktens på å hive meg over disse nye Audeze klokkene for PC-bruk selv. Har i dag ett DT-770Pro 80ohm parret med ett Creative Sound BlasterX AE5 lydkort, og det låter forrykende godt til både musikk og spill i Stereo.

    Men man blir jo nysgjerrig da :) Hva kom frakten på?

    EDIT: 40USD ja.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn