Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ^
    Strålende. Takk.

    PS: Det er jo nettopp derfor kristenfolket er så skeptisk til dans. Det er ikke så mye selve dansen, som hva den kan lede til.

    PPS: Her bør Loevhagen kunne utbrodere siden han er bosatt (og formodentlig oppvokst) i bedehusbeltet.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Synes variasjon er (veldig) bra. Det viser seg i forskning at de fleste innovasjoner og nyere innsikter kommer fra grupper bestående av forskjellige mennesker med forskjellige erfaringer og utdanning. F.eks. er det slik at de tidligste nobelprisene som oftest ble delt ut til enkeltindivider, men etterhvert som menneskeheten har utviklet seg, så blir nobelprisene oftere delt ut til grupper. Antallet forfattere per forskningsartikkel har også økt markant, og de mest siterte akademiske arbeidene har oftere og oftere flere forfattere, gjerne fra forskjellige felter.

    Vi bør applaudere variasjon og motvirke gruppetenkning.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^
    Strålende. Takk.

    PS: Det er jo nettopp derfor kristenfolket er så skeptisk til dans. Det er ikke så mye selve dansen, som hva den kan lede til.

    PPS: Her bør Loevhagen kunne utbrodere siden han er bosatt (og formodentlig oppvokst) i bedehusbeltet.
    (Tom for liker)

    Bare hyggelig, lo godt da du la ut bildene og kontrasten var så åpenbar. :D

    PS: Haugianerne var vel stort sett imot det meste som inkluderte begge kjønn og var lystbetont pga samme logikk(?)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Noen som har fanget opp noe sladder om de lukkede klokkene?

    --> Har virkelig forsøkt å få noe ut av Mr.Rosson! Uten hell.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen som har fanget opp noe sladder om de lukkede klokkene?

    --> Har virkelig forsøkt å få noe ut av Mr.Rosson! Uten hell.
    Om ikke du får noe ut av ham, så tviler jeg på at noen andre her gjør det. Trodde dere var interkontinentale bestiser via Twitter?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Min første quickstep (aka første lange krysspost). Wooohaaa. :)

    barathsec sa 29. mai 2013 noe sånt som dette i en annen tråd:

    Da Ord blir stumme og lyden av befrielse fyller sansene...!
    Er ikke den som er flinkest i hverken å finne de rette ordene eller å sette de opp imot hva jeg sanser eller føler, men har så lenge i mitt liv vært veldig interessert i lyd og stereo, har også alltid likt å lytte på musikk via hodetelefoner. Har som sikkert flere her vært innom en hel masse forskjellige typer hodetelefoner og forskjellige signalkilder for å formidle musikken ut til hodetelefonene. Husker ennå den første gangen jeg gikk til anskaffelse av Stax sine hodehøytalere, lyden og opplevelsene med disse satte interessen min oppi et annet nivå, men da man ikke har utømmelige resusser, så solgte man for kanskje å oppleve det samme om ikke ennå bedre opplevelser med andre typer hodetelefoner, skal ikke gå mere i dybden eller bredden av de forskjellige typene, regner med at det er flere her som har "gått" denne stien før og etter meg.

    Er også skrudd sammen slik at jeg ikke kan ha f.eks flere hodetelefoner enn en, hadde jeg eid flere ville jeg hele tiden tenkt etter om hvordan ville denne ha hørt ut på den andre og vis versa, husker jeg eide en cd spiller for noen år siden somm hadde valgbar oppsampling, gud bedre trur ikke jeg hørte igjennom en hel melodi før jeg begynte å undre hvordan den ville være på en annen frekvens, reneste mareritt.

    Musikk er viktig og da det er så mange forskjellige hodetelefoner og kombier der ute blir det bortimot umulig å få lyttet til alt og alle, på denne måten er det å lese f.eks her inne ganske informativt, selv om vi alle er så forskjellige når det gjelder egen oppfattelse på "god" lyd, så er det ok å høre på hva andre erfarer og har erfart.

    Veien til min "god" lyd har nå ført meg nå til Audeze sine LCD-2 v2 hodetelefoner og det er kanskje de jeg må prøve å skrive noen ord om, regner med at disse har blitt grundig testet av mange annerkjennte skribenter både i det store utland og her hjemme, så hva kan så jeg bidra med i dette henseende, vel ikke noe mere enn hva en god venn av meg sa til meg etter at jeg hadde lyttet til Audeze, "forstår nå hva lyd og ikke minst å ha noe som kan klare å formiddle dette betyr for deg, når tårer kommer frem skjønner jeg at vi snakker om et helt annet nivå enn kun å ha noe du kan høre på for å få tiden til å gå"

    Aller har vel sin oppfattelse på hva som skal være den er de "beste" hodetelefonene de fleste merker har sine tro tilhengere og motstandere for min del har jeg alltid syntes at lyden til f.eks Stax har vært og er noe av det beste, men synes de har vært litt for tilbaketrukkne i den nedre delen av frekvens kurven, leser også at endel nå mere tar ibruk litt eq hjelp for å justere seg inn, dette har før i stereo sammenheng vært litt fy fy, men kan det hjelpe på en positiv måte er det bare bra, kanskje visst jeg hadde slik hjelp med Stax så hadde de kanskje ennå vært i mitt eie.

    Skal ikke dryge så mye mere men vet bare at det å lytte til musikk via hodetelefoner har gitt meg mye mere enn det å lytte foran høytalere, mange nevner med engang at lytter de til hodetelefoner så "mister" de mye av bassen, men ingen nevner alt det andre du får, for meg og dette er min mening, så åpner det seg en annen "verden" når jeg lytter via hodetelefoner, ordet 3D blir på en måte kun begynnelsen.

    Hva veien videre blir, vil bare fremtiden gi svar på, håper alle får en fantastisk sommer, og ja selv om det kan bli varmt, så er det lov å lytte selv om sola skinner uttafor...! ;)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ser, mer enn jeg ytrer for tiden, og det jeg ser- er bra!

    LCD-2 er en vedtatt sannhet for hvor man skal satse hvis en mener alvor innen headfi.


    Mye smarte folk:)

    Hvis dere skjønte hvor deilig det er å komme hjem etter en runde på havet, drikke vin, spille god musikk- via LCD...
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Et par spørsmål ang. LCD-3;
    1) Dette cracking problemet i treverket på klokkene - er dette løst?
    2) Hvordan fungerer de med Sennheiser HDVD 800?
    3) Hvor dominant er det faktumet at de er litt basstunge?
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Hva mener du med ''bøtteefekt'' filter:) mvh. Guit
    I mangel på bedre definisjoner henviser jeg til Loevhagen og Tittenteis beskrivelser av "bøtteeffekten".
    Loevhagen: "høres ut som man har hodet i ei bøtte med vann"
    Tittentei: "høres ullent, romslig og resonnansaktig ut. Litt som å spille høyt i et stort tomt rom, der ting flyter i hverandre."

    Videre:

    Bøtteeffekten. Vi har hørt den, men klarer ikke å forklare den..
    Selv synes jeg Tittentei har den beste beskrivelsen av fenomenet.

    Bøtteeffekten kan kanskje også beskrives litt som å ha en tom bøtte over hodet.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Hvis du prøver filteret, så hører du fort forskjellen selv og hva som menes med "bøtteeffekt".

    Den beste beskrivelsen av forskjellen som jeg kan komme på er som å høre på musikk i et akustikkbehandlet rom, kontra et ubehandlet rom.

    Lyden fra de forskjellige tonene har en ressonans som dempes i det akustikkbehandlede rommet, som gir en mer tight bass og strammere generelt lydbilde. Mens lyden i det ubehandlede rommet ressonerer litt rundt som gjør at tonene flyter mer over i hverandre.

    Man ønsker ikke ha for mye ressonans, men man ønsker heller ikke et helt dødt rom.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Audeze LCD3

    Et par spørsmål ang. LCD-3;
    1) Dette cracking problemet i treverket på klokkene - er dette løst?
    Det er (vel) løst på Audeze LC3 og LCD2.2b iom. de nye kabelfestene av metall(?)

    2) Hvordan fungerer de med Sennheiser HDVD 800?
    I Head-Fi.org-tråden "Sennheiser HDVD800 Headphone Amplifier" finnes det noen som skriver om Audeze LCDx med Sennheiser HDVD 800. Det er få brukerobservasjoner inntil ca. (mars/)april 2013.

    3) Hvor dominant er det faktumet at de er litt basstunge?
    Dét må noen andre besvare.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ALL DEN TID MAN KJØPER AUDEZE, og en liten glipp skjer- så ordner Audeze opp. Til det bedre må jeg få tilføye. I all stillhet.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    LCD3 puter til LCD2.

    Er det noen som vet om LCD3 putene nå kan kjøpes løst, jeg kan gå til kassen hos Audeze uten noe spørsmål om serie nummer.

    Men jeg kjøper helst via Norsk forhandler.

    Link: Accessories | Audeze
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    det der, var ikke mulig tidligere...Hvis Blekansikt ser dette, har han det nok i butikken snart. Å kjøpe direkte fra Audeze skulle likevel ikke være noe problem.

    Jeg, har 3 putene på mine 2, og det er jeg fornøyd med:)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    det der, var ikke mulig tidligere...Hvis Blekansikt ser dette, har han det nok i butikken snart. Å kjøpe direkte fra Audeze skulle likevel ikke være noe problem.

    Jeg, har 3 putene på mine 2, og det er jeg fornøyd med:)
    Da venter jeg i spenning og ser hva som skjer.

    Min grunn til å ville bytte puter er jeg sliter med å få LCD2 putene til å tette ordentlig bak ørene før de har blitt varmet opp en tid, de er rett å slett for faste, Audeze burde hatt LCD3 putene som standard på alle modeller etter min smak, på dette pris nivået spiller noen hundrelapper egentlig liten rolle, itillegg ville det lettet logistikken deres.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    nå nå! 2 putene kom- før putene til 3. Altså en forbedring, at man har et skille er jo naturlig, når man nå kan kjøpe til de nye putene ( 3 ) er jo greit det vel?

    Jeg, skal bestille forlengelses pinnene! Har et hode som er alt for stort...

    Skjermbilde 2013-06-03 kl. 17.20.49.jpg


    Dagen i dag er viet i sin helhet til Prinsesse Leia, og ny musikk! Og litt Humle malt, og gjær:)
     

    xqo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    NÅ har jeg fått LCD-2 og jeg er så lykkelihiiig! Jeg må høre alene for jeg klarer ikke holde tilbake jentehvin!
    Er så moro å høre på musikk akkurat nå!!

    Anyway, er det noen dos and donts eller tips, noe å tenke på eller et eller annet?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^Flire:)

    Det du nå skal er å gjøre følgende:

    Spill alle favorittlåtene dine, og kos dæ!!!
     

    xqo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Its been a helluva day.
    Er så fornøyd jeg..!

    Jeg ønsker meg litt varmere lyd da, Schiit Magni er ganske kald.. Finnes det en amp som ikke koster så innmari som er varm? Noen foreslo Schiit Lyr; hva tror dere?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    NÅ har jeg fått LCD-2 og jeg er så lykkelihiiig! Jeg må høre alene for jeg klarer ikke holde tilbake jentehvin!
    Er så moro å høre på musikk akkurat nå!!

    Anyway, er det noen dos and donts eller tips, noe å tenke på eller et eller annet?
    kjempegøy å se at du digger lcd2. Foreslår sterkt at du gir equalizer apo en sjans. Audeze har jo veldig flat frekvensrespons, så det skal ikke mye til for å få mellomtonen mer frem.

    kanskje vioelectric v200 er noe for deg?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    V200 er en fin forsterker. Med mørke hocdetelefoner er den ikke noe de som elsker skarp diskant, men for de fleste andre. Den er fabelaktig både med LCD-2 rev.1 og rev.2. Litt mørk, litt varm og myk likevel detaljert og kraftfull.
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    PC > Schiit Modi > Schiit Magni > LCD-2
    Bytt til Gungnir og Mjolnir så får du i hvert fall varmere rom. Lydmessig og en opptur for meg i forhold til forrige forsterker.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Problemet med Audeze LCD-3 er at det er et helvete å komme seg i seng... Hilsen mann med blurry syn og tørre øyne.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Problemet med Audeze LCD-3 er at det er et helvete å komme seg i seng... Hilsen mann med blurry syn og tørre øyne.
    Du må jo bare ta dem med deg, da vettu. De er jo utrolig behagelige å sove med. Særlig på siden.
     

    _Nomad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2012
    Innlegg
    73
    Antall liker
    18
    Sted
    Meråker
    Torget vurderinger
    1
    det der, var ikke mulig tidligere...Hvis Blekansikt ser dette, har han det nok i butikken snart. Å kjøpe direkte fra Audeze skulle likevel ikke være noe problem.


    Jeg, har 3 putene på mine 2, og det er jeg fornøyd med:)

    Det kan nok være greit å vente til de er å få tak i annenstedsfra, ja. Pris på putene direkte fra audeze inkl. frakt er $175..
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Nokk en Audeze test lagt ut på deres FB side.

    M.R.O.: Audeze LCD-2 Rev.2 part 1: Aesthetics
    En god artikkel, som kanskje bør leses i sammenheng med Innerfidelitys artikkel fra 28 Juni, som baserer seg på de samme forskningsartiklene.

    Målet med forskningen var å finne fram til hva som kan regnes som en universalstandard for "god lyd" ved hjelp av frekvensresponsmålinger, og LCD-2 rev.2 gjorde det vist meget bra slik jeg skjønte det. Det kan forklare hvorfor et så lite selskap som Audeze hevder seg så bra som de gjør i et high-end hodetelefonmarked preget av stor konkurranse mellom etablerte hodetelefon produsenter.

    http://www.innerfidelity.com/conten...tant-headway-understanding-headphone-response
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Gleder meg til å få mine lcd2 tilbake fra audeze. Kostet bare 313 kroner å sende dem dit for garantiutbedring. Vil bytte ut putene på dem til rev2, og da blir det en ultimate showdown mellom 2 og 3 når de kommer hjem igjen :)

    kult at forbes skriver om dem. Det skader nok ikke, for mange high net worth folk leser det :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Det beste med Audeze, er at jeg ikke higer etter nye Cans!

    ......... Da, er det bare alt det andre igjen:)

    Nå er jeg hodestups forelsket i rørlyd, og har også rør DAC, men hva om man kjører en fullsize transistor paret med en Rørdac?
    Eller ville motsatt gitt mest for Audeze..

    Men, altså jeg stresser ikke:) Med Hodetelefoner..
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Gleder meg til å få mine lcd2 tilbake fra audeze. Kostet bare 313 kroner å sende dem dit for garantiutbedring. Vil bytte ut putene på dem til rev2, og da blir det en ultimate showdown mellom 2 og 3 når de kommer hjem igjen :)

    kult at forbes skriver om dem. Det skader nok ikke, for mange high net worth folk leser det :)
    ser fram til dette...! :cool:
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    I dag ankom lcd2 fra usa etter at treverket sprakk, og nå ser de mange ganger så flotte ut. De ga meg også nye griller, rev2 terminaler og puter på forespørsel, i tillegg fikk jeg beholde rev1putene. Ikke skulle de ha betalt for det heller. :) det er ene og alene min treghet som har gjort at det tok tid, så audeze sin kundeservice kan ikke annet enn å anbefales på det sterkeste. Sending kostet 313 kroner. Er superfornøyd!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn