Audeze hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Lukkede hodetelefoner, størelsen på klokkene for bedere lyd kvalitet.

    Når en ser på disse STAX 4070 hodetelefonene har de relativt store klokker, noe som med rett dempemateriale gir bedre forutsetting for å ligne åpne hodetelefoners lyd.

    Ser en også på de modifiserte/oppgraderte Dennon AH-D xxxx og Fostex TH-900 er ofte en del av modifikasjonen større klokker og/eller annet dempemateriale som er en medvirkende årsak til bedre lydkvalitet.

    Har Audeze kontroll på kokkenes volum og med rett dempemateriale er det ikke sikker at dette blir helt ille.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Loevhagen; mye Audeze på bruktbørsen om dagen! Lurer på hvorfor!?!?!

    Ref; Auralic, haha.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    520
    Torget vurderinger
    9
    Er jo TO (!!!) lcd-3'er på brukten OG en lcd-2. Audeze er det merke med flest hodetelefoner til salgs på torget nå, ALLE selger LCD'ene sine! LURER PÅ HVORFOR!

    Og det er ikke en eneste beats by dre til salgs. Sier litt om hvor mye bedre beats by dre er enn audeze, siden ingen selger beats og alle selger audeze. LOL for noe søppel audeze må være.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Får vurdere å legge ut min LCD2 for salg og da, vill ikke være blant de få her inne med Audeze hvis de ikke er bra. :p

    Tror jeg har en eske med et sett Expert hodetelefoner kjøpt tidlig på 70 tallet, nydelig spiral kabel, grå flotte plast klokker og ekte skai puter på klokker og hodebøylen, fantastisk plastresonans når en spiller litt høyt. :cool:
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    eksisterer det et begrep for Hifi duder som går fra foner til Høytalere?

    Har etpar forslag, men finner de litt på kanten:)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg selger mine får LCD-3 : P
    Dog vil jeg ha en av de på brukten, så må få ræva i gir.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    520
    Torget vurderinger
    9
    @JOHNNYH Pass på nå, før verdien på audeze nærmer seg null. Det er ingen 70 talls expert hodetelefoner til salgs heller, så de må være fantastiske!

    (for de som ikke har fulgt meg å lurer på om det har rablet: noen av oss er lei "hvorfor det?" spørsmålet hver bidige gang det er mer enn 1stk til salgs av ett produkt, spesielt auralic taurus av en eller annen merkelig grunn:p)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Tittentei har så mange hodetelefoner og amper, at hvis han tok klokkene av hodebøylene og monteret disse i 2 litt slanke høye plate kunne han laget et sett med fulltone åpenbaffel høytalere, så kunne han bare ta av klokkene igjen hvis han ville høre på foner.:D
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    kanskje de har vært et sted hvor det på en merkelig måte har vært alt for mye sol, slik at de har fått solstikk? eller kanskje de bare vil friste med at de vil selge sine Audeze hodetelefoner, men kommer aldri til å selge dem lell? :rolleyes: så de kan si "ædda bædda"
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Loevhagen; mye Audeze på bruktbørsen om dagen! Lurer på hvorfor!?!?!
    Skjønner jeg godt. Jeg solgte alle mine tre i sommer. (Nei, selvsagt gjorde jeg ikke det. Jeg er sjelden innom på forumet her mer - og det kan være ganske så behagelig faktisk)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Loevhagen; mye Audeze på bruktbørsen om dagen! Lurer på hvorfor!?!?!
    Skjønner jeg godt. Jeg solgte alle mine tre i sommer. (Nei, selvsagt gjorde jeg ikke det. Jeg er sjelden innom på forumet her mer - og det kan være ganske så behagelig faktisk)
    Hahahaha, secret message :D Den dukker nok opp når den siteres i en annen bakgrunnsfarge.

    Men du? Låter de dårligere nå som det er så mange til salgs da?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    He, he. Tvert i mot, så låter de bare enda bedre. :)

    Men du? Er ikke 13.500 kroner litt dyrt å selge et par hodetelefoner for som har så upålitelig kvalitet - og som man må sende halve verden rundt når / hvis de går i stykker? Hvis du senker prisen til det halve, så skal jeg vurdere å kjøpe dem som backup-par, som man en gang kan trenge dem til. ;)
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    He, he. Tvert i mot, så låter de bare enda bedre. :)

    Men du? Er ikke 13.500 kroner litt dyrt å selge et par hodetelefoner for som har så upålitelig kvalitet - og som man må sende halve verden rundt når / hvis de går i stykker? Hvis du senker prisen til det halve, så skal jeg vurdere å kjøpe dem som backup-par, som man en gang kan trenge dem til. ;)
    Enig. 13.500 for et par hodetelefoner er mye, spesielt når man får Beats Studio by Dr.Dre til 1.749 på komplett. Hvordan hevder disse gammeldagse tre-hodetelefonene seg opp mot Beats?
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    He, he. Tvert i mot, så låter de bare enda bedre. :)

    Men du? Er ikke 13.500 kroner litt dyrt å selge et par hodetelefoner for som har så upålitelig kvalitet - og som man må sende halve verden rundt når / hvis de går i stykker? Hvis du senker prisen til det halve, så skal jeg vurdere å kjøpe dem som backup-par, som man en gang kan trenge dem til. ;)
    konge...! :cool:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    He, he. If it bites; bite back - var vel tanken her. Titten tåler det. :)

    For 13.500 får man f. eks. en sydentur, et seriøst kamera med god linse som man kan leve lenge med og få mye frisk luft med. Eller, man får 100-200 CD plater. For de spesielt interesserte, så kan man jo få nesten en god strømkabel for 13.500. Hver sin lyst. Jeg synes verdien i å beholde hodetelefonene er størst. ;)

    Imidlertid: Hvis noen av en eller annen snodig grunn vil kjøpe et par LCD-3, så kan jeg selge mine for 11.000 kroner. Det er 2.500 spart i forhold til det billigste paret på bruktbørsen.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Enig. 13.500 for et par hodetelefoner er mye, spesielt når man får Beats Studio by Dr.Dre til 1.749 på komplett. Hvordan hevder disse gammeldagse tre-hodetelefonene seg opp mot Beats?
    Beats versus tre er en klar hjemmeseier når det gjelder image og VFM. Men, dette var jo å fatte seg i korthet. Noen foretrekker å legge ut i det vide og brede og tillegger tall og målinger større tyngde. Selv så synes jeg det subjektive innen musikknytelse trumfer det objektive og kliniske vurderingsgrunnlaget. Ikke det - hadde musikknytelse vært et forskningsprosjekt - og ikke en hobby og avslapping - så ville jeg nok foksuert på det kliniske jeg også. :)
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Når jeg kjøpte mine til 17000 nye var det for mye da? 13500 for et omtrent ubrukt par kan jo ikke være ille, jeg hadde glatt kjøpt de istedenfor nytt hadde tilbudet vært der når jeg handlet. Faen meg mye rare diskusjoner i dette supperådet. Trenger ikke selge i det heeele tatt så feel free til å kjøpe nytt?
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @ Sting.

    Tror du har missforstått litt her, det har i de siste par dager forgått en intern spøk om en del entusiast produkter som av og til kommer på børsen bla forsterkeren Auralic Taurus, denne ironien er nå på Audeze produktene, ingen ting å bry seg om altså. ;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mohaha. Herlig. :) Audeze stinker - og å betale 5 sifret beløp for dem er harry - uansett tallkonfigurasjon.

    Ler så mye at jeg nesten får Sting...
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ikke umulig det. Ingen med alle sine hjerneceller betaler 16.900 kroner for en prototyp. PostScript: Hvor fxxx (les; søren) er moderator? Denne tråden sklir helt ut og truer prisregimet til brukte hodetelefoner.

    Just my $0.02 ($1.995)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Skål gutter! Taurusen er utrolig bra, sjelden så mye snadder har blitt lagt ut på kort tid..
    :D

    Du liker også LCD-3 og Taurus, ja? :) Taurus og LCD-2 funker også fjell imo. Men Taurusen går nok den også, siden jeg skal ha meg stereo og Mytek også er svært, svært bra. Ender vel med at Mytek blir DAC og pre, mens Asus Xonar Essence One og HD 650 blir PC-fonene.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mange har nok de høvdingene. Elleve og en halv høvding er en ganske god pris for en lydkvalitet som er latterlig høy. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Loevhagen, tuller du med at du selger dem til 11500? Hvis ja, så bør du i det minste få vekk kjøp nå knappen, for hvis noen klikker på den, så er du forpliktet til å selge.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har heldigvis ikke hast med å selge, mine er nok de siste som går, siden jeg har kjøpt fra USA og priset dem likt med Sting sine (som er kjøpt i Norge). :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Livet er en spøk - men bruktmarkedet er blodig alvor. Jeg selger mine strøkne LCD-3 for 2.000 kroner mindre enn øvrige bruktannonser. Blir noen stresset av det? I så fall er det litt synd. Jeg ville forventet at mange ble glade. Det er valgsesong og tilbudstid. :)

    Ukas spørsmål er: "Hvorfor betale 2K mer for den samme bruktvaren?".

    Enkelt økonomisk spørsmål. Jeg er kun en simpel sivilingeniør som ikke har utdanning innen økonomi. Kanskje potensielle kjøpere forstår prispolitikksettingen bedre enn hva jeg gjør.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn