Attn LMC og Sluket

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det er sikrere å satse på "Blue chips" enn OTC, selv om sistnevnte med litt flaks kan outperforme BC
men som vanlig avspeiler avkastningen risken
gjett hvem som er BC :cool:
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Forresten Sluket: Har du hørt noen av de større hornkonstruksjonene til Haigner? Filosofien hans virker veldig riktig.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.520
Antall liker
102.846
Torget vurderinger
23
Trodde du drev mest i junk bond :D
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.520
Antall liker
102.846
Torget vurderinger
23
Forresten Sluket: Har du hørt noen av de større hornkonstruksjonene til Haigner? Filosofien hans virker veldig riktig.
Joda, har hørt alle modellene, fine og elegante kreasjoner men litt for Mikke Mus slik gjerne all ferdigvare nødvendigvis må bli. Men så er nå jeg syk da og som sådan ikke tilregnelig.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Det første prosjektet jeg ville startet var vel å få lyd hjemme av en eller annen sort.

Uansett, lykke til med hva du skulle måtte finne på;-)
"Lyd av en eller annen sort" er dessverre helt uprioritert. Jeg smører meg med den tålmodigheten som skal til for at den lydkvaliteten jeg ønsker er mulig å oppnå. Faktisk foretrekker jeg ingen lyd fremfor middelmådig eller dårlig lyd.

Dersom noen ikke forstår det eller er helt uenig i det kan jeg forstå, men det er nå slik jeg prioriterer selv.

Mvh
Roysen
Har forståelse for at du velger ingen lyd fremfor middelmådig lyd. Det jeg ikke helt forstår, er hvorfor du som virker som du er veldig glad i musikk ikke prioriterer midlertidig et Hi-Endanlegg med en lydkvalitet helt i toppenklassen?
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
I forhold til strategi, anbefaler jeg først å reise rundt i verden for og bli sikker på hva du liker best. Dette tipset skal du få gratis, fikk selv dette rådet av Sluket.
Hemmeligheten er å gjøre ting riktig første gang. Det er som H.R sier, enorm stor forskjell teknisk på oppsettende til LMC og Sluket. Når du er 100% sikker på hva prefererer, er veien derfra enklere. Et annet råd, er å fikse et permanent anlegg og nyte musikken hver dag mens du venter på å bygge drømmeanlegget.

Sluket er i Kina og svarer deg vel når det passer. (Selv om han ikke er verdensmester til å svare på PMer..)
Tror jeg nok en gang må presisere at det ikke nødvendigvis er løsningene til de to herremenn som har medført min interesse for dette prosjektet, men den kompetanse de har utvist. Jeg vet nok temmelig godt allerede hva slags lyd jeg liker. Jeg trenger ikke å reise verden rundt for å finne ut det.

Mvh
Roysen
Så bra at du vet hvilken lyd du liker best! Hvilket konstruksjonsprinsipp er din favoritten i bassen?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg sluttet som market maker i statsobligasjoner for DNB i 2006 og har sittet som megler på securities finance siden
før MM var jeg kundehandler på rentesiden i 22år....skål! :rolleyes:
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
@Roysen

Hvorfor kunne du ikke nøyd deg med å sende dem en PM (slik andre ville gjort det) FØR du startet en tråd om dem og prosjektet??
Du prøver jo bare og blåse opp en balong du ikke har med denne tråden.....


/JR
Helt enig. Det er jo helt utrolig freidig å starte en tråd hvis tittel involverer to forummedlemmer uten at de overhodet er spurt om å delta.

F
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
:cool: om ikke vi blir fornærmet/irritert/støtt, er det vel ingen grunn til at andre totalt utenforstående skulle henge seg opp i det?
her gjelder det å være litt "large" og ta det med et smil...
mvh
Leif
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
:cool: om ikke vi blir fornærmet/irritert/støtt, er det vel ingen grunn til at andre totalt utenforstående skulle henge seg opp i det?
her gjelder det å være litt "large" og ta det med et smil...
mvh
Leif
Okei, jeg bøyer meg i hatten :eek:.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
a man´s gotta do what a man´s gotta do :cool:
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
I forhold til strategi, anbefaler jeg først å reise rundt i verden for og bli sikker på hva du liker best. Dette tipset skal du få gratis, fikk selv dette rådet av Sluket.
Hemmeligheten er å gjøre ting riktig første gang. Det er som H.R sier, enorm stor forskjell teknisk på oppsettende til LMC og Sluket. Når du er 100% sikker på hva prefererer, er veien derfra enklere. Et annet råd, er å fikse et permanent anlegg og nyte musikken hver dag mens du venter på å bygge drømmeanlegget.

Sluket er i Kina og svarer deg vel når det passer. (Selv om han ikke er verdensmester til å svare på PMer..)
Tror jeg nok en gang må presisere at det ikke nødvendigvis er løsningene til de to herremenn som har medført min interesse for dette prosjektet, men den kompetanse de har utvist. Jeg vet nok temmelig godt allerede hva slags lyd jeg liker. Jeg trenger ikke å reise verden rundt for å finne ut det.

Mvh
Roysen
Så bra at du vet hvilken lyd du liker best! Hvilket konstruksjonsprinsipp er din favoritten i bassen?
Som nevnt handler dette i omtrent null grad om konstruksjonsprinsipper.

Mvh
Roysen
 
Topp Bunn