Attn LMC og Sluket

D

Dåbbel J

Gjest
@Roysen

Hvorfor kunne du ikke nøyd deg med å sende dem en PM (slik andre ville gjort det) FØR du startet en tråd om dem og prosjektet??
Du prøver jo bare og blåse opp en balong du ikke har med denne tråden.....


/JR
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
@Roysen

Hvorfor kunne du ikke nøyd deg med å sende dem en PM (slik andre ville gjort det) FØR du startet en tråd om dem og prosjektet??
Du prøver jo bare og blåse opp en balong du ikke har med denne tråden.....


/JR
Det har en helt klar årsak som jeg ikke kan skrive noe om. Men jeg forstår spørsmålet. Du og andre må imidlertid bare innfinne dere med at jeg ikke kan svare på det spørsmålet og at årsaken ikke skyldes at jeg ønsker å skape blest som medfører noen form for tvang. Jeg ønsker virkelig ikke å legge noe press på noen. Jeg oppfattet ikke LMC dit at han følte noe press heller.

Så jeg bør da i samme sleng legge til at jeg har full forståelse for at LMC ikke har tid til dette og at Sluket ikke har svart uansett hva årsaken måtte være. Det har vært mitt valg å utbasonere om dette prosjektet før det er noe prosjekt eller deltakere i det hele tatt. Så om dette ender før man har kommet ut døra er det fullt og helt min egen skyld.

Mvh
Roysen
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.428
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
et spm om dette, har du hørt oppsettet til LMC og Sluket?
Det de har er jo en helt annen filosofi en den du har hatt før, bare lurer.
Virker jo som en helomvending av stor format:)
Steinar.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg har hørt oppsettet til LMC for noen år tilbake. Jeg har alltid ment at det låt fantastisk bra. Jeg har aldri hørt Slukets anlegg. Hvilken lyd LMC hadde hjemme da og hva han har nå samt hvilken lyd Sluket har hjemme nå har egentlig ikke så stor betydning. For meg har dette aldri handlet om prinsipper. Om jeg skulle være for eller i mot prinsippet som blir benyttet har null betydning. Det er det lydmessige resultatet som teller. Ene og alene det lydmessige resultatet. Jeg har stor tro på at kompetansen til disse to karene er såpass stor at de kan snu rundt på lyden som en femøring og få det til å lyde helt annerledes dersom det skulle være til det bedre i en annen setting og et annet anlegg. Av den grunn mener jeg at dette prosjektet jeg hadde håpet på kunne ende opp med en lyd som var sammensatt basert på den kombinerte kompetansen og erfaringen til disse to supergutta. Den kunne da bli noe helt annet enn det de faktisk har hjemme i øyeblikket fordi de også måtte ta hensyn til løsningene den andre valgte for å få en helheltlig og homogen lyd.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
@Roysen

Hvorfor kunne du ikke nøyd deg med å sende dem en PM (slik andre ville gjort det) FØR du startet en tråd om dem og prosjektet??
Du prøver jo bare og blåse opp en balong du ikke har med denne tråden.....


/JR
Det har en helt klar årsak som jeg ikke kan skrive noe om.
Du går fra å mene at det ikke fins noe bedre enn sykt dyr butikkkjøpt, til DIY, og så er årsaken til omvendelsen noe du ikke kan skrive om?
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Nei, det var nok ikke det jeg mente, Dr. Dong. Jeg ønsker dog ikke å gå lenger med det du her ønsker at jeg skal forklare. Jeg beklager.

Det har ikke foregått noen helomvending i min holdning til DIY vs komersielle produkter. Jeg mener fortsatt det samme. Dette handler snarere om min tro på disse to spesifikke personene. Den er så stor at jeg ikke er i tvil om at resultatet vill blitt så bra at jeg skulle ønske det for mitt hjemmebruk. Jeg har dermed ikke sagt at jeg har forkastet enhver komersiell løsning eller at det ville vært dårligere eller bedre. Dette ville dog vært et prosjekt på egne separate ben som jeg ville støttet 100% opp om på alle måter helt uavhengig av andre komersielle produkter og løsninger.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Mitt syn på denne saken, sett rent ut fra en forum-relatert fasett?

Presumptivt - Instruktiv, interessant og svært opplysende!

Å ta en slik sak på PM only ville ikke bare ha berøvet vordende DIY'ere verdifull mellommenneskelige kommunikasjon (som i seg selv er utviklende) - men ville også føre til et fattigere HFS. Det Roysen drar i gang, offentlig, er i seg selv et så verdifullt krydder (for et off forum som HFS) at second guessing hvorfor hans forespørsel går åpent .... er nokså kontra produktiv.
Just saying.
 
D

Dåbbel J

Gjest
Mitt syn på denne saken, sett rent ut fra en forum-relatert fasett?

Presumptivt - Instruktiv, interessant og svært opplysende!

Å ta en slik sak på PM only ville ikke bare ha berøvet vordende DIY'ere verdifull mellommenneskelige kommunikasjon (som i seg selv er utviklende) - men ville også føre til et fattigere HFS. Det Roysen drar i gang, offentlig, er i seg selv et så verdifullt krydder (for et off forum som HFS) at second guessing hvorfor hans forespørsel går åpent .... er nokså kontra produktiv.
Just saying.
Jeg er uenig.. (men det er ikke så fali) :rolleyes:

En spør først på PM, om dem vil være med på et prosjekt, og er svaret positivt i en eller annen retning - så kan det være et "go" for en tråd.
Nå er det bare et tomt grøtfat, som bare viser at R bommet med sin forespørsel til Dem Herrer.




Men det er interesant og se helomvendingen ifra kjøp til bygg
 
C

cruiser

Gjest
Hvorfor ikke begynne i riktig ende? Ett mål om hva man vil oppnå og en idè om hvordan man kommer dit og drive frem prosjektet selv. Er sikker på at LMC, Sluket, Grelv og alle andre vil bidra underveis som de alltid gjør, attpåtil gratis
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Som sagt er jeg fullt klar over at det er en merkelig ende å begynne i og at det er en helt klar årsak til at jeg har begynt i denne merkelige enden som ikke har noe med prosjektet å gjøre. Jeg ønsker dog ikke å gå inn på hvorfor.

Mvh
Roysen
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
DbJ - og andre.

Det et mange veier til Rom(a).

Dette er ikke Det Mest Analytiske Forum i verden, dette er et sted hvor drømmer, følelser, levende mennesker skal puste ut sine tanker ... vise et levende engasjement!

Gi deg selv litt slakk. Gi oss alle som vil leve MED forumet anledning til å tenke høyt, også i en slik setting.
Slik jeg kjenner Slukster er han mer enn andre her på HFS med på notene (la gå, mannen vet ikke forskjell på Cola og en Hansa) - men han kan absolutt skille schnørr fra en velmodulert trønderfrisyre.

Konse på konstruktiv og velmenende ordsetting er mitt mantra.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
dette kunne vært en utfordring, men jeg ser meg ikke i stand til å avse den nødvendige mengde tid, for å få til et vellykket prosjekt og da er det ikke interressant
mine material og drivervalg som HR refererer til er ikke på noen som helst måte fastlåst, men beslutninger tatt utifra min gitte situasjon og hvor mye jeg ville legge ned i hva
jeg mener ikke at 30mm alubaser er det som gir mest lydforbedring for pengene i fht å legge det noe annet sted, men det ser døds profft ut...
forøvrig ønsker jeg tillykke med en "ny giv" ifht valgt av hi-eff og lav-watt løsning...
way to go
mvh
Leif
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg har full forståelse og respekt for din avgjørelse, LMC. Jeg er litt i tenkeboksen i forhold til hvordan jeg da og om jeg skal fullføre prosjektet likevel.

Uansett er jeg takknemlig for at du tok deg tid til å svare og vil samtidig bringe videre min store respekt for din kunnskap og den lyden jeg hørte hjemme hos deg.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
I forhold til strategi, anbefaler jeg først å reise rundt i verden for og bli sikker på hva du liker best. Dette tipset skal du få gratis, fikk selv dette rådet av Sluket.
Hemmeligheten er å gjøre ting riktig første gang. Det er som H.R sier, enorm stor forskjell teknisk på oppsettende til LMC og Sluket. Når du er 100% sikker på hva prefererer, er veien derfra enklere. Et annet råd, er å fikse et permanent anlegg og nyte musikken hver dag mens du venter på å bygge drømmeanlegget.

Sluket er i Kina og svarer deg vel når det passer. (Selv om han ikke er verdensmester til å svare på PMer..)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Ett innspill fra sidelinjen. Det er vel ingen hemmelighet at jeg har hatt en liten rolle i noen av diyprosjektene som har blitt presentert i det siste, mest på tegning og konstruksjonsdetaljer.

1. virker som om noen underestimerer tiden som går med til ett slikt prosjekt. Jeg lager til daglig kalkyler på hvor lang tid det tar å designe, prosjektere og bygge customløsninger av teknisk art, faktisk ikke så ulikt de prosjektene jeg har vært med på av hifi. Når man begynner å regne på dette og går opp tidligere prosjekter i sømmene, kommer det fram tall som ikke nødvendigvis er så morsomme;)

2. Tatt dette i betraktning er det vel mye å forlange at store deler av hovedarbeidet her skulle foregått vederlagsfritt. Vi snakker hundrevis av timer.

3. For å lande ett slikt prosjekt innen rimelig tid krever det prosjektstyring, utført med jernhånd. Uten meget faste rammer og en som koordinerer slike kreative prosjekt med mange valg er det fort at både forbrukt tid og ikke minst tidsomfang mangedobles. Regner med at trådstarter kunne tenke seg ett produkt innen ett år, liksom.

NB! Dette var ikke siktet til trådstarter, det virker som om Roysem har kontroll på dette.
Det er heller ikke ment som noen diss til Slukfar eller solderslingeren, de er begge målbevisste menn som vet å få ting gjort (riktig) :)
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
I forhold til strategi, anbefaler jeg først å reise rundt i verden for og bli sikker på hva du liker best. Dette tipset skal du få gratis, fikk selv dette rådet av Sluket.
Hemmeligheten er å gjøre ting riktig første gang. Det er som H.R sier, enorm stor forskjell teknisk på oppsettende til LMC og Sluket. Når du er 100% sikker på hva prefererer, er veien derfra enklere. Et annet råd, er å fikse et permanent anlegg og nyte musikken hver dag mens du venter på å bygge drømmeanlegget.

Sluket er i Kina og svarer deg vel når det passer. (Selv om han ikke er verdensmester til å svare på PMer..)
Tror jeg nok en gang må presisere at det ikke nødvendigvis er løsningene til de to herremenn som har medført min interesse for dette prosjektet, men den kompetanse de har utvist. Jeg vet nok temmelig godt allerede hva slags lyd jeg liker. Jeg trenger ikke å reise verden rundt for å finne ut det.

Mvh
Roysen
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
God kveld Roy og takk for bevingede ord og betinget tillit! Men, dette er nok ikke for meg er jeg redd, Jeg er en ensom ulv, nazi på det meste og kan ikke gå i spann med andre. It's my way or the Highway som de sier. Som det blir nevnt av flere andre her så finnes mange ildsjeler som sikkert kan bistå og bidra med vanvittig mye kunnskap i et slikt prosjekt - med den nødvendige energi, tid og entusiasme som kreves i et slikt gruppearbeid. For meg ville det vært en oppskrift på katastrofe.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Dette var artig å lese Roysen. Tror det eller ei så skrev jeg et lengre innlegg en dag før anleggstråden din ble "satt på pause" med forslag og tanker akkurat rundt dette. I det innlegget foreslo jeg å legge 70-100K i et DIY venteanlegg, og som du kunne selge igjen senere hvis ikke du ble fornøyd. Jeg kom med konkrete fire forslag. Alle var horn.
Grunnen til jeg ikke postet det var fordi jeg tvilte om du fant det interessant.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
God kveld Roy og takk for bevingede ord og betinget tillit! Men, dette er nok ikke for meg er jeg redd, Jeg er en ensom ulv, nazi på det meste og kan ikke gå i spann med andre. It's my way or the Highway som de sier. Som det blir nevnt av flere andre her så finnes mange ildsjeler som sikkert kan bistå og bidra med vanvittig mye kunnskap i et slikt prosjekt - med den nødvendige energi, tid og entusiasme som kreves i et slikt gruppearbeid. For meg ville det vært en oppskrift på katastrofe.
fine ord. rene ord.
kom deg til Kina nå, og få shanty eyes til å gi deg litt omtrentlig valuta for ordgyteriet.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Ok, da kan dette prosjektet se sin ende før det har begynt. Det ble i hvert fall jævlig billig da!

Mvh
Roysen
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
må vel være mest hensiktsmessig å legge hele budsjettet og alt ansvar hos 1 kokk, så slipper man mye søl.

så får vedkommende stå for design, tekniske løsninger og valg av komponenter og materiale, samt ordne alt direkte mot underleverandører og eventuelle medhjelpere som han finner kompetent og nyttig.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Det første prosjektet jeg ville startet var vel å få lyd hjemme av en eller annen sort.

Uansett, lykke til med hva du skulle måtte finne på;-)
 
C

cruiser

Gjest
må vel være mest hensiktsmessig å legge hele budsjettet og alt ansvar hos 1 kokk, så slipper man mye søl.

så får vedkommende stå for design, tekniske løsninger og valg av komponenter og materiale, samt ordne alt direkte mot underleverandører og eventuelle medhjelpere som han finner kompetent og nyttig.
Vil det evt være "uetisk" for den kokken som får dette ansvaret og timesbetalt(som foreslåes i dette tilfellet) å bruke ressurser på diyaudio og andre relevante fora free of charge? Har inntrykk av at selv prosjekter fra de svært kompetente oppstår i enn symbiose med diyfellesskapet?
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Det første prosjektet jeg ville startet var vel å få lyd hjemme av en eller annen sort.

Uansett, lykke til med hva du skulle måtte finne på;-)
"Lyd av en eller annen sort" er dessverre helt uprioritert. Jeg smører meg med den tålmodigheten som skal til for at den lydkvaliteten jeg ønsker er mulig å oppnå. Faktisk foretrekker jeg ingen lyd fremfor middelmådig eller dårlig lyd.

Dersom noen ikke forstår det eller er helt uenig i det kan jeg forstå, men det er nå slik jeg prioriterer selv.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.948
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Spennende utvikling dette, Roysen. Fra Magico til DIY. Nå som "Roysens stueanlegg" er parkert, uvisst av hvilken grunn, var dette en helt uventet vending. Hva med å bruke kun Sluket? Lett å forstå hans argumenter om å jobbe alene, om dette skulle være aktuelt.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Ingen har vel sagt at dette går fra Magico til DIY eller fra Tidal til DIY eller noe i noen slik retning. For dette handler ikke om det. Samtidig fikk jeg ikke det jeg ønsket ut av dette prosjektet og da legger jeg ned planene.

Mvh
Roysen
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Mitt forslag Roysen er at du får et virkelig godt DIY anlegg opp på kort tid og ikke begynner med noe som vil dra ut i lang tid. Velge opptråkket mark av gode målemessige konstruksjoner og med spredningsmønster som passer rommet, gjerne kjøpe brukte drivere som kan selges uten tap og ikke gjøre det altfor komplisert. Aktiv deling med separat bass system, f.eks ferdige bygget Nelson Pass forsterkere, et eksisterende delefilter som kan kjøpes i dag og kombinert med assistanse til oppsett/justering.

Jeg synes målet skal være at du skal få et svært bra lydmessig oppsett innen noen måneder. Et "optimalt" anlegg langt inn i fremtiden med spesialbestilling av diverse blir fort aldri noe av.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.858
Antall liker
10.695
Torget vurderinger
10
Det er egentlig ikke så vanskelig. Og det er strengt talt ikke en drøss med muligheter.

Hva med å kjøpe Groundsound (som nevnt).
Velge et arsenal med gode klasse A transistorforsterkere fra First Watt (originale, ikke DIY) og Pass Labs.
Kable etter ønske.
Reference SLOBS fra Sluket. Eller subhorn fra Bakken.
Autotech midbass, mid og diskanthorn. Evt midbasshorn fra Bakken.
Krybber etc fra Bakken.
TAD eller ALE drivere.
Før du starter leier du en dyktig datategner for å få et visuelt inntrykk.
Til slutt leier du inn Robert Sørensen eller en annen kompetent lydmann til innstilling av DSP.

Dette er en (relativt) velprøvd oppskrift som jeg regner med er lett å sette i gang med Slukets og de andre jeg nevner sin hjelp. Alt kan kjøpes. Du må bare sette av et budsjett i den dyrere familiebil klassen, men etter det jeg har lest i tidligere tråder er ikke det et problem.

Et slikt system låter enkelt og greit ekstremt bra, ikke så mye mer å si om det :)
 

Prelude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
161
Antall liker
81
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Sjekk ut Hornlautsprecher von HAIGNER
David lever av høyttaler bygging, og vil nok i samarbeid med deg kunne bygge det du ønsker. Ligger litt info om ham på nettet, ellers er det bare å ta direkte kontakt. Ulempen er jo selvfølgelig at han holder til i Østerike og at det da ikke er så enkelt å følge prosessen på samme måte som man kunne i Norge.
Morsomt prosjekt det hadde vært gøy å fulgt her på HFS. Lykke til.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
må vel være mest hensiktsmessig å legge hele budsjettet og alt ansvar hos 1 kokk, så slipper man mye søl.

så får vedkommende stå for design, tekniske løsninger og valg av komponenter og materiale, samt ordne alt direkte mot underleverandører og eventuelle medhjelpere som han finner kompetent og nyttig.
Vil det evt være "uetisk" for den kokken som får dette ansvaret og timesbetalt(som foreslåes i dette tilfellet) å bruke ressurser på diyaudio og andre relevante fora free of charge? Har inntrykk av at selv prosjekter fra de svært kompetente oppstår i enn symbiose med diyfellesskapet?

hva som er etisk og uetisk skal vi ta bra fart og drite i.
penger får være en sak mellom de involverte.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Fint at du gir de unge herrene den creden de fortjener Roysen! :)

Kompetanse er litt som med aksjer at man det er lurt å være forutseende og kjøpe før resten av verden ser kvaliteten. Har inntrykk av at det er mange "sultne ulver" på forumet som hadde vokst med et slikt prosjekt i bagasjen. Ta sjansen.. Moro blir det nok uannsett. Vinn vinn
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
så du mener at de aksjene han har valgt, allerede er på spiret? :rolleyes:
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
så du mener at de aksjene han har valgt, allerede er på spiret? :rolleyes:
På toppen. Verdenskjent med alle de lastene med fulle timeplaner og det behovet for avkobling og fritid det medfører. ;D
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Interessant vri Roysen, synd du ikke fikk napp hos LMC og Sluket. Du sier at prosjektet har strandet, men om det fortsatt er gnist så vil jeg hive meg på denne:

Sjekk ut Hornlautsprecher von HAIGNER
David lever av høyttaler bygging, og vil nok i samarbeid med deg kunne bygge det du ønsker. Ligger litt info om ham på nettet, ellers er det bare å ta direkte kontakt. Ulempen er jo selvfølgelig at han holder til i Østerike og at det da ikke er så enkelt å følge prosessen på samme måte som man kunne i Norge.
Morsomt prosjekt det hadde vært gøy å fulgt her på HFS. Lykke til.
Haigner har laget mange custom-prosjekter, men det ligger ikke så mye informasjon om det på nettet. Det som kunne vært kult var å ta utgangspunkt i en av hans kommersielle konstruksjoner som f. eks Gamma:

gamma_in_room.jpg


Disse har BMS kompresjonsdrivere og kan helt sikkert sprites opp med f. eks ALE i stedet for å få et spesielt system. I tillegg er driftseffekten oppgitt til "beskjedne" 98dB/W/m, noe jeg antar skyldes at bassen skal strekke seg ned mot 30Hz. Med en høyere tuning og separat bassystem (a la Sluket?) vil man få opp driftseffekten minst til rundt 105dB. Haigner sverger også til passive filtre slik at man slipper unna med en amp til hver høyttaler pluss en til bassystemet.

Dette er bare noen tanker om å engasjere en proff til å gjøre jobben, men ulempen er som nevnt at han befinner seg i Østerrike.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.855
Torget vurderinger
23
David kjenner jeg godt, fin fyr, besøkte ham for tre år siden. Det var meningen han skulle hjelpe med å designe basshorn bygget inn i kjelleren hos meg - men det ble skrinlagt etter å ha hørt fire slike systemer. Resten er historie (SLOB) Vi var også hos Thomas Mayer og spilte på Haigners minste kreasjon den gang, et lite toveis-system som var greit nok, men selvsagt noe "tamt" i forhold til Thomas' inhous system med 4 x Altec 515 /side + 300 Hz Iwata med Altec 288 fc-conversion....
 
Topp Bunn