ATI -" all american muscle"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motybana

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2016
    Innlegg
    12
    Antall liker
    10
    Noen som har Arendal Sound tower og ATI 3000 og kan dele noen ord?

    Får en 3007 levert på døra om 3 uker, blir å kjøres på AS 5.1, men planer for 7.2 senere. Regner med resultatet blir rått [emoji38]

    Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Det ligger 542nc tilsalgs hos leverandør til en svært god pris
     

    REman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.11.2013
    Innlegg
    78
    Antall liker
    49
    Hei, motybana - se innlegg #180 i denne tråden - det jeg beskriver der er med Arendal tower som høyttalere.
     

    motybana

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2016
    Innlegg
    12
    Antall liker
    10
    Hei, motybana - se innlegg #180 i denne tråden - det jeg beskriver der er med Arendal tower som høyttalere.
    Høres lovende ut [emoji16] jeg har kjørt de på Midgard oberon 4.1 blokker, helt ok. Men føler jeg mangler noe... Regner med at ATI rydder opp [emoji16]

    Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hva er hovedforskjellen mellom Hypex nc500 og nc1200?
    Er det stort sett effekten?
    Finnes nc1200 også som OEM modul?

    Interessant med konstellasjonen ATI/Theta/B&K.
    Vil tro at AT52/54x er en direkte spin-off fra Promotheus implementeringen.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hva er hovedforskjellen mellom Hypex nc500 og nc1200?
    Er det stort sett effekten?
    Finnes nc1200 også som OEM modul?
    NC1200 leverer mer watt i lavere ohm. NC1200 selges kun til enkelte leverandører. Det er meningen det skal være et mer kostbart produkt som skiller seg ut. I produksjonsskostnad så ville jeg tro det skiller veldig lite mellom NC500 og NC1200.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Da er en ATI AT527NC på vei.


    Har du tidligere ATI klasse A/B forsterker å sammenligne den med?

    Spennede, hvordan disse kl-D sakene låter, lest en par utenlandske omtaler som ikke akkurat er dårlige.
    Har kun EC AW120M å sammenligne med.
    Tror ikke det er så mye å hente på lydkvalitet, men heller på varmgang og hylleplass.
    Skal brukes for multikanal (surround, immersive, center), så kun fem kanaler tas i bruk. Frontene og subber bruker andre amper.
     

    Gnomen

    Medlem
    Ble medlem
    08.09.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Da får jeg melde meg inn i ATI klubben. Har en AT543NC på vei. Satser på at den duger 😀
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvem er det som fører ATI i Norge, for tiden? I Lsound sin nettbutikk er det kun et par demomodeller igjen, så jeg får inntrykk av at de er i ferd med å slutte å selge ATI.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hvem er det som fører ATI i Norge, for tiden? I Lsound sin nettbutikk er det kun et par demomodeller igjen, så jeg får inntrykk av at de er i ferd med å slutte å selge ATI.


    Kan se ut som de har et høyt forbruk av agenturer - ikke noe godt tegn.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Alle agenturene som tas inn. Skrytes opp i skyene! Selges til markedet er mettet?! Så ut av huset.

    1. Var ikke merket som plutselig forsvant så bra - allikevel?
    2. Hvordan skal vi da få tiltro til skryt om neste produkt, som vi vet skal gjennom samme materie - vær så god neste agentur inn!
    3. Kjøpte produkter. Som selv importøren ikke ville ha mer. Hvordan skal man da forvente deres fremtidige interesse for bl.a. garantiansvar?

    En ting skal i hvert fall Hifiklubben ha - de holder seg til sitt konsept uansett hvor lite utvalg en så stor kjede har. Soundgarden også, dvs. det Soundgarden jeg kjente før «Søppelworld» ble en del av de.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Fikk installert AT527NC i kveld, men ikke testet noe enda.
    Førsteinntrykk, koblingsmessig, var en selsom opplevelse. Speaker binding posts ser greie ut, men var grusomme å jobbe med. De står alt for tett og fungerer bare bra for banan. Avterminerte lisser går greit nok, men spader fungerer dårlig. Selve akslingen er kvadratisk slik at spaden bør stå i en av to retninger for best kontakt og da kommer spaden sin body i konflikt med fastskruingsmekanismen.
    Med helt standard greier fungerer det sikkert bedre, men for mine kabler ble det ny rekord i banning.
    Merkelig at dette skal være så vanskelig å få til.....

    Frontplate er også oppskrapet og definitivt ikke i ‘mint condition’ slik som lovet.

    Klar for lyttetest før DAC settes på den ledige hylla over.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Jeg også vurderte denne sju kanaleren:)
    Seriøst sjanseløst og selge den slik uten og informere om dette!!
    Trenger flere kanaler og syns det både er synd og merkelig at de slutter med ATI..
    umig det blir en femkanaler fra emotiva til surround kanalene isteden
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg kikket også på Emotiva, men tror ikke det er samme klassen. Det er jo stor prisforskjell også.

    Må ha ny 5m kabel for trigger. Kan visst bare ta monokabel og jeg har stereo mini jack. Har alltid virket på andre apparater. Får måle og se.

    Nå begynner sekundærracket for multikanal å ta form.

    8AD716F3-F2B9-472D-A971-0C067D3A889E.jpg
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    1. Var ikke merket som plutselig forsvant så bra - allikevel?
    2. Hvordan skal vi da få tiltro til skryt om neste produkt, som vi vet skal gjennom samme materie - vær så god neste agentur inn!
    Dette gjelder i alle fall ikke for ATI.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Første inntrykk så langt?
    Har akkurat fått kalibrert volum i Sigma SSP. Busy helg med sport og bursdagsfeiring.
    Regner med at ampen er innspilt, så det varer ikke lenge.
    Høres bra ut på et Atmos spor. Eneste jeg ikke liker er at alt av systemlyder, releer, mm. slipper gjennom som klikkelyder gjennom ampen og ut i høyttalerene. Dette hadde jeg ikke med EC. Ellers er det tyst, og ikke minst kaldere i rommet.

    Post note:
    Etter å ha satt på mono adaptere på trigger kabel funket trigger fremdeles ikke. Målte 12VDC på mini-jack. Slo på forsterkeren manuelt (ut av standby) og deretter satte inn kabelen - da virket det som det skulle etterpå. Det virket som om ampen måtte være på for å få kretsen til å virke første gangen. Ikke akkurat intuitivt hvis dette stemmer.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Fikk spilt Life i dag (4k HDR m/Atmos).
    Alt funket slik det skulle. Lyden fra ATI er definitivt ikke noe nedtur i side og høydekanalene i forhold til EC (som forventet). Også fint med 1-boks løsningen som kun krever 1 hylle i racket.
    Hvis noe er bedre så kan det være den immersive og homogene siden av lybildet, men har ikke spilt denne filmen med EC ampene.
    Det virker som kraftoverskuddet er tilstede så det holder. Nok pulver/stålkontroll og ingen pusteproblemer med å drive Auditor Elipsa og PMC Twenty5. Lyden er tindrende klar og spesielt vokalen er nå tydeligere og mindre presset.
    Det hjalp også å heve XO til 80Hz.
    Den store forskjellen var selvsagt at temperaturen i man caven var behagelig for en gangs skyld og det var en av hovedgrunnene for skifte av amper. De nye AM rørampene for frontene (ribbons) avgir også mindre varme enn de forrige, selv om woofer ampene kjører klasse AB.

    Skal få kjørt noen BD flerkanals konsertopptak ila. helgen.

    Alt i alt - godt fornøyd nå både med kino og hifi! :D
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Alle agenturene som tas inn. Skrytes opp i skyene! Selges til markedet er mettet?! Så ut av huset.

    1. Var ikke merket som plutselig forsvant så bra - allikevel?
    2. Hvordan skal vi da få tiltro til skryt om neste produkt, som vi vet skal gjennom samme materie - vær så god neste agentur inn!
    3. Kjøpte produkter. Som selv importøren ikke ville ha mer. Hvordan skal man da forvente deres fremtidige interesse for bl.a. garantiansvar?

    En ting skal i hvert fall Hifiklubben ha - de holder seg til sitt konsept uansett hvor lite utvalg en så stor kjede har. Soundgarden også, dvs. det Soundgarden jeg kjente før «Søppelworld» ble en del av de.
    1. At ATI forsvant fra denne forhandeleren har neppe noe med kvaliteten å gjøre. Business as usual.
    2. Stoler du virkelig blindt på skryt fra en forhandler?
    3. Garanti i helnhold til Norsk lov.

    Hvor blåøyd er du egentlig?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Er det noen andre med 52x eller 54x som har fått kretsen som skal ‘sette ampen i standby etter 10min. uten signal på inngangen’ til å virke? Trodde først at Trigger overridet denne funksjonen, men det ser ikke ut som dette spiller en rolle ut fra mine utvidede tester.......(?)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Jøss, så var alle ATI ampene borte fra forhandler:)
    Er veldig fornøyd med min og kommer ikke til å bytte den ut med det første!!
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde store planer om å kjøpe en 6004 amp da de hadde den på tilbud i sommer. Men plutselig var den borte før jeg rakk å summe meg, dessverre.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Den AT6004 ble solgt svært billig sammen med noen flere andre i Signature serien.. Også noen få eksemplarer av 54Xnc og 52Xnc ble også solgt relativt billig.. Vurderte de til surround kanalene også men det stod litt langt inne og bruke 17000kr på bak og senter kanal:)
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den 6004en var virkelig et godt kjøp! Heldig vedkommende som fikk kjøpt den :)
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Det har vært endel trøbbel med leveransene fra ATI så vidt jeg har hørt. Mulig Lsound til slutt har gitt opp. Norge er nok ikke et prioritert marked for denne produsenten. Synd om dette er et merke som blir borte her. Selv er jeg veldig fornøyd med min 6003
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ser på et annet forum at det jobbes på spreng hos ATI for å få levert den nye serien.
    Derfor er det visst også dårlig på oppfølgingssiden, bla.
    Det virker også som det er få distributører i Europa. L-Sound sendte også ATI amper utenlands.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vet at det ikke har noe å gjøre i denne tråd. Men, nå som LSound ikke lenger har ATI, lar jeg meg undre over at ingen har fokus på Emotiva sine store monoblokker. Koster jo nesten ingen ting, har fine måledata, gir rundt 1000 w i 4 Ohm og mottar en rekke begeistringer rundt omkring i verden.

    Er disse Emotiva moboblokkene for billige for hi-fi intereserte nrodmenn mon tro? Har jeg mange ganger tenkt :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Vurderte også Emotiva men de er store og har ikke noe tro på at de låter like bra:) Men kurrant priset er de..
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg tror jeg kjøper et par emotiva xpa-1 snart, så kan jeg si hva jeg mener.....
    Har klokketro på de :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Da ble det en tre kanaler til fra ATI, en AT523nc til senteren som jeg foreløpig ikke har og bakkanalene. Syns det er litt råflott men det hadde uansett blitt endel tusen for en brukbar tre kanaler..
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Tror jeg nok må ha samme serie fra Focal, Electra eller Sopra..
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Jøss, så var alle ATI ampene borte fra forhandler:)
    Er veldig fornøyd med min og kommer ikke til å bytte den ut med det første!!
    Nå er de i hvert fall borte :)

    Skulle gjerne ha bestilt en 542NC i stedet for 522NC, men det var kun 522NC som var igjen så da får vi prøve det og se om det holder eller ei.
     

    Gnomen

    Medlem
    Ble medlem
    08.09.2016
    Innlegg
    26
    Antall liker
    3
    Er det noen andre med 52x eller 54x som har fått kretsen som skal ‘sette ampen i standby etter 10min. uten signal på inngangen’ til å virke? Trodde først at Trigger overridet denne funksjonen, men det ser ikke ut som dette spiller en rolle ut fra mine utvidede tester.......(?)
    Jeg kjøpte en 543 på Lsound for noen uker siden, og standbykretsen fungerer på min ihvertfall. Setter jeg prosessoren på mute, så går forsterkern i standby etter ca 10 min. Den gule standby-lampa starter også å lyse. Så fungerer som det skal har etter hva jeg kan skjønne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn