Asus Xonar Essence One – Eksternt lydkort, DAC, hodetelefonforsterker og preamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Kan ikke sorgenfri starte en ny tråd om dette? Denne tråden skulle jo handle om Xonar Essence One.

    Jeg skjønner at ting sklir ut; gi noen her modrights i hodetelefonforumet.

    Mvh
    Overformynderiet
    Hrmmmff.......feie her og feie der. :)
    Det er greit at ting sklir ut i andres tråder, der kan jeg gjerne bidra til dette. Men i MINE tråder skal det være ryddig. Hahaha :D

    Det er ikke sååå viktig for meg, og jeg synes det er greit at ting flyter litt ut, men når hele tråden plutselig handler om noe helt annet og tangerer ut fra temaet som fikk det til å skli ut i første omgang, så synes jeg det er bedre at man splitter tråden til glede for de som er interessert i trådens opprinnelige tema (og det nye temaet som oppsto).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kan ikke sorgenfri starte en ny tråd om dette? Denne tråden skulle jo handle om Xonar Essence One.

    Jeg skjønner at ting sklir ut; gi noen her modrights i hodetelefonforumet.

    Mvh
    Overformynderiet
    Tittentei blir vår nye moderator, ser det ut til. Høvdingen har allerede spurt meg om han er til å stole på.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kan ikke sorgenfri starte en ny tråd om dette? Denne tråden skulle jo handle om Xonar Essence One.

    Jeg skjønner at ting sklir ut; gi noen her modrights i hodetelefonforumet.

    Mvh
    Overformynderiet
    Tittentei blir vår nye moderator, ser det ut til. Høvdingen har allerede spurt meg om han er til å stole på.
    Du vet hva som skjer med mobbeoffere som plutselig får makt? :D

    Vet du hva som skjer med mobberne? :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kan ikke sorgenfri starte en ny tråd om dette? Denne tråden skulle jo handle om Xonar Essence One.

    Jeg skjønner at ting sklir ut; gi noen her modrights i hodetelefonforumet.

    Mvh
    Overformynderiet
    Tittentei blir vår nye moderator, ser det ut til. Høvdingen har allerede spurt meg om han er til å stole på.
    Du vet hva som skjer med mobbeoffere som plutselig får makt? :D

    Vet du hva som skjer med mobberne?
    :D
    Ja.....

    63_1017774532_hoved.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Kan ikke sorgenfri starte en ny tråd om dette? Denne tråden skulle jo handle om Xonar Essence One.

    Jeg skjønner at ting sklir ut; gi noen her modrights i hodetelefonforumet.

    Mvh
    Overformynderiet
    Hrmmmff.......feie her og feie der. :)
    Det er greit at ting sklir ut i andres tråder, der kan jeg gjerne bidra til dette. Men i MINE tråder skal det være ryddig. Hahaha :D

    Det er ikke sååå viktig for meg, og jeg synes det er greit at ting flyter litt ut, men når hele tråden plutselig handler om noe helt annet og tangerer ut fra temaet som fikk det til å skli ut i første omgang, så synes jeg det er bedre at man splitter tråden til glede for de som er interessert i trådens opprinnelige tema (og det nye temaet som oppsto).
    Skyld på sorgen, ... - Jeg er alltid nøytral og holder med den siste som talte.

    Seriøst jeg har lyst på en sånn Xonar jeg også.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Synes det er knallbra at Asus satser litt på oss :). Xonar blir vel kansje ikke en oppgradering nå, men jeg ser gjerne fram til å kjøpe et heidundrandes lydkort fra Asus i fremtiden :).

    HD 650 med sporingsnummer er sendt Tittentei 1k :).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Min HD650 er UTEN sporingsnummer, det er etter min mening den beste versjonen.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    KryssCDWpost

    Vis vedlegget 156611

    Tyll @ Innerfidelity har den; The Marvelously Addictive Bottlehead Crack Page 2 | InnerFidelity

    I included the Woo Audio WA3 in my listening set-up for comparison during listening tests. It's also an OTL design that uses the 6080 output tube, but has two 6922 input tubes instead of the single 12AU7A tube of the Crack. My source was Amarra on a MacBook with optical digital out feeding the new Asus Xonar Essence One (which I find myself liking quite a bit). I used the unbalanced outs to splitters and then on to the two tube amps.


    My initial impressions of the Crack prior to comparison testing was that it was surprisingly clean and tight...and dead silent. Yes, it did have some lushness, but mostly it just sounded good to my ears. With my 650 plugged into the Xonar (a solid-state amp), the sound was obviously tighter and more detailed, but had a harder nature. Clearly, the tubes of the Crack did a great job of delivering detail and oomph while also softening the edges of the sound somewhat.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @titten: Hva er forskjellen på Tyll`s oomph, og din MOSH?

    PS: Fått lyttet til Furutech?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    @titten: Hva er forskjellen på Tyll`s oomph, og din MOSH?

    PS: Fått lyttet til Furutech?
    Hørt om onomatopoetikon? :D

    MOSH; når du lukker øynene og lyden strømmer over deg som en herlig varm dusj av nydelige og harmoniske noter uten å på noen måte vekke ubehag.

    OOMPH; krefter som får innvollene dine til å henge dinglende ut av munn pga enorm driv i de dypere frekvenser.

    PS: Husker du diskusjonen vår om latskap i går? :D Har hatt fullt opp med Beyerdynamic T1, men skal få gjort det i morgen!!!! I promise!
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    MOSH

    Hørt om onomatopoetikon? :D

    MOSH; når du lukker øynene og lyden strømmer over deg som en herlig varm dusj av nydelige og harmoniske noter uten å på noen måte vekke ubehag.
    Betyr dette at MOSH er noe á la (om)svøpt av/i musikk? Litt som mer eksklusiv, ganske tung fløyel som nærmest smyger seg mellom fingerene dine selv om du forsøker å holde den fast? (Passer dog neppe med onomatopoetikon.)

    Kjole_Floyel_Halle Berry_Vogue.jpg

    Halle Berry i fløyelskjole for Vogue
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn