Har hatt et par av typen stående som router og accesspunkter. Stabilt og fint. Lagt inn Olegs firmware og testet openwrt, men det er også det. Her om dagen dyttet jeg en USB stikke i baken på den ene, lagde et ext3 filsystem med debian tre og en swap partisjon, chroot til partisjonen, flikka litt på /etc/apt/sources.list og kjørte apt-get dist-upgrade. Du milde! Full debian distribusjon med alle bjeller og fløyter. På trådløs-routeren! ;D No moving parts.
Her har jeg sittet på en gullgruve i alle disse årene! Med 266MHz og 32MB ram kjører den omtrent hva det skal være, unntatt X. Eller det gjør den til en viss grad og, men bare serveren. Klienten får jeg kjøre på laptopen. Eneste aber er 2.4.20 kjerne på original 'custom' firmware, slik at Sarge er distribusjonen of choice. Litt gammel kanskje, men så er jeg lovlig sent ute også.
Kanskje jeg må kjøpe enda en....
Her har jeg sittet på en gullgruve i alle disse årene! Med 266MHz og 32MB ram kjører den omtrent hva det skal være, unntatt X. Eller det gjør den til en viss grad og, men bare serveren. Klienten får jeg kjøre på laptopen. Eneste aber er 2.4.20 kjerne på original 'custom' firmware, slik at Sarge er distribusjonen of choice. Litt gammel kanskje, men så er jeg lovlig sent ute også.
Kanskje jeg må kjøpe enda en....