Asus WL-500GP = drømmerouter?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Har hatt et par av typen stående som router og accesspunkter. Stabilt og fint. Lagt inn Olegs firmware og testet openwrt, men det er også det. Her om dagen dyttet jeg en USB stikke i baken på den ene, lagde et ext3 filsystem med debian tre og en swap partisjon, chroot til partisjonen, flikka litt på /etc/apt/sources.list og kjørte apt-get dist-upgrade. Du milde! Full debian distribusjon med alle bjeller og fløyter. På trådløs-routeren! ;D No moving parts.

Her har jeg sittet på en gullgruve i alle disse årene! Med 266MHz og 32MB ram kjører den omtrent hva det skal være, unntatt X. Eller det gjør den til en viss grad og, men bare serveren. Klienten får jeg kjøre på laptopen. Eneste aber er 2.4.20 kjerne på original 'custom' firmware, slik at Sarge er distribusjonen of choice. Litt gammel kanskje, men så er jeg lovlig sent ute også.

Kanskje jeg må kjøpe enda en....

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Javel, akkurat ;D

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Fantastisk innlegg, kan ikke annet enn å bifalle.

;D ;D ;D

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Ble litt oppglødd bare... ;D

Det gir en litt snodig følelse å bruke det trådløse aksesspunktet omtrent som en PC.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Kult! Jeg har planer om å kjøpe meg ny router snart, og har mest kikka på Linksys WRT54GL. Den kan kjøre både OpenWRT og Tomato, og Tomato virker som den beste løsningen ifølge det jeg har lest rundt omkring. Det eneste aberet er at Tomato ikke støtter IPv6-tunneller out of the box, men det burde det gå an å sette opp selv med litt fikling. Gleder meg til å få satt opp QoS, så surfing og andre aktiviteter som krever lav responstid kan foregå upåvirket av nedlasting osv. :)

Kanskje jeg burde ta en titt på denne ASUSen også?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.961
Torget vurderinger
4
Tror jeg fikk omtrent samme følelsen når jeg leste det der som en ikke-audiofil som forviller seg inn hit første gang......what the fuck is he talking about ?!"

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.773
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Minnet meg om Pythons RAF Banter-sketsj.

Topp Bunn