Asbergers syndrom

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Nifelheim skrev:
Du må ikke glemme at folk som trekkes til psykiater-/psykologstudiene oftere lider av noe selv. Så alt hva forskjellige psykiatere sier skal ikke alltid tas for god fisk.
;D

Har du noen som helst empiri for dette? Hadde vært morsomt å se.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nifelheim skrev:
Du må ikke glemme at folk som trekkes til psykiater-/psykologstudiene oftere lider av noe selv. Så alt hva forskjellige psykiatere sier skal ikke alltid tas for god fisk.
Såvidt jeg vet så er ikke psykiatri noe studium i det hele tatt. Så jeg tviler på at det er noe som heter psykiatristudier. Så Nifelheim; du burde kanskje i det minste lære deg skillet mellom en medisinsk spesialitet og et eget embetsstudium før du mener så mye om de. I det minste burde du lære deg forskjellen mellom psykologi og psykiatri.

N

Nifelheim

Gjest
Vidar P skrev:
Såvidt jeg vet så er ikke psykiatri noe studium i det hele tatt. Så jeg tviler på at det er noe som heter psykiatristudier.
en lege må spesialisere seg videre for å kunne bli psykiater. Det innebærer studier vel?

Okay, så var det egentlig psykologstudier jeg har fått dette bekreftet. At det skulle være en tilsvarende tendens for leger vil da også være logisk, om enn i mindre grad da man først må gjennom 6-7 år med legestudier før man kan kaste seg inn i "hobbyen" sin.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Psykiatri er ikke et studium, det er en medisinsk spesialitet. Ingen leger behøver å hive seg på studier videre for å spesialisere seg i psykiatri. Uten at det har noe med Asperger og våpen å gjøre da.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Nifelheim skrev:
Okay, så var det egentlig psykologstudier jeg har fått dette bekreftet. At det skulle være en tilsvarende tendens for leger vil da også være logisk, om enn i mindre grad da man først må gjennom 6-7 år med legestudier før man kan kaste seg inn i "hobbyen" sin.
Igjen: har du noe empiri? Dette er et jo et vanlig (og festlig) rykte, men jeg har aldri sett noe som helst som tyder på at det er reelt.

N

Nifelheim

Gjest
Mbare skrev:
Nifelheim skrev:
;D

Jeg har ingen empiri, men har blitt fortalt det av en som er autorisert psykolog. Jeg har vanskeligheter med å tro at en psykolog vil si noe sånt om yrkesstudiet sitt om det ikke var sant. At jeg ikke vet om noen empiri, vil ikke si at det finnes. Så gå ut og let :)

N

Nifelheim

Gjest
Vidar P skrev:
Psykiatri er ikke et studium, det er en medisinsk spesialitet. Uten at det har noe med Asperger og våpen å gjøre da.
hvordan spesialiserer man seg innenfor medisin? Det må jo innebære studier i en eller anen form. At det kanskje ikke skjer på noe universitet er jo så.
Som sagt så må man jo først gjennom medisinstudier og det vil jo sile vekk mange, vil jeg tro.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nifelheim skrev:
Mbare skrev:
Nifelheim skrev:
;D

Jeg har ingen empiri, men har blitt fortalt det av en som er autorisert psykolog. Jeg har vanskeligheter med å tro at en psykolog vil si noe sånt om yrkesstudiet sitt om det ikke var sant. At jeg ikke vet om noen empiri, vil ikke si at det finnes. Så gå ut og let :)
som om pyromaner gjerne utdanner seg til brannmenn. Tøvete!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nifelheim skrev:
Vidar P skrev:
Psykiatri er ikke et studium, det er en medisinsk spesialitet. Uten at det har noe med Asperger og våpen å gjøre da.
hvordan spesialiserer man seg innenfor medisin? Det må jo innebære studier i en eller anen form. At det kanskje ikke skjer på noe universitet er jo så.
Som sagt så må man jo først gjennom medisinstudier og det vil jo sile vekk mange, vil jeg tro.
Man spesialiserer seg ved å arbeide innen sin spesialitet. Ganske enkelt. Noen små kurs og noen års arbeide så er man spesialist, de fleste leger blir det. Som spesialist selv så kan jeg bekrefte at det ikke skal noen videre studier utover embedsstudiet til, såvidt jeg vet iallefall, og såfremt autorisasjonskontoret ikke har gjort samme feil som da de ansatte sin direktør Liv i sin tid :)

Hehe, Nifelheim er vel bare budbringer av et rykte forsåvidt og det er neppe vondt ment, og jeg skjønner at han sier det han sier. Dette er jo en "populær" oppfatning. Imidlertid tråkker han jo lett på tær i et åpent forum; her treffer han jo lett på både psykologer (f.eks Mbare) og leger (f.eks meg) som gjerne byr på utbedelser av evidens og empiri. Det blir verre å imøtekomme. Foreslår at vi lar det bli med det, og at vi (helseprofesjonelle) ser mellom fingrene på typiske populistiske rykter, og at Nifelheim også lar det bli med det at han kun viderebringer slike rykter. Vi er vel ellers enige om at de er temmelig unyanserte og i de fleste tilfeller helt feil.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Nifelheim skrev:
Mbare skrev:
Nifelheim skrev:
;D

Jeg er autorisert psykolog, jeg og, og jeg har også hørt ryktet; men også at det bare er et rykte. Uansett, skal slutte å mase om det. :)

N

Nifelheim

Gjest
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
Mbare skrev:
Nifelheim skrev:
;D

som om pyromaner gjerne utdanner seg til brannmenn. Tøvete!
Pyrmaner som utdanner seg til brannmenn. Det er faktiskt en interessant teori at personer disponert for pyromani søker seg til brannmannyrket. De kommer jo i nærkontakt med ild hele tiden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
Proktologer biter ikke negler. Bare spør.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.328
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Så vidt meg bekjent er Asperberger syndrom en utviklingsforstyrrelse av flere som faller inn i under gruppen Hyperkinetiske forstyrrelser. Asperger er i slekt med autisme.

I gruppen Hyperkinetikske forstyrrelser finner en ADHD (DAMP i Sverige), ADD, OCD (Obessive Compulsiv Disorder) og noen fler jeg ikke kommer på i farten. jeg har en årrekke jobbet med ungdom som har ADHD. De er meget forksjellige, men ofte ser jeg at slektskapet til Aspberger er der. Det burde være kjnet at medisin ikke er nok til å gi ungdommed ADHD er tilfredsstillende opplæringstilbud. Klare grenser, oversikt over dagen og arbeidsoppgaver, klare regler og rutiner samt klare og tydelige arbiedsplaner i forhold til skole er alfa omega. Også samtale/veiledning/coaching omkring egn atferd hjelper også i mange tilfeller. Jeg kaller det refleksjonssamtaler. Mye av det jeg nå har nevt vil jeg tro også er god pedagogikk overfor visse med Asbergers syndrom, avhengig av graden av utvilingsforstyrrelse.

jeg vil si det er vanskelig å kategorisk avvise Aspberger i forhold til våpen. de er jo stort sett flinkere enn andre til å følge regler ;)

Det kan godt hende at DCM hiver ut Asberger ac sitt diagnose system. DCM brukes vel ikke i Norge? Begrunnelsen finner jeg rimelig tynn, det er ok mer i mitt hode enn IQ som skiller dem.

Håvard

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
pengesluk skrev:
De ble vel proktologer for å sette tenna i andre kroppsdeler enn negler sikkert :) 
Husker episoden med The Ass Man fra Seinfeld. Husker du? :)

N

Nifelheim

Gjest
pengesluk skrev:
Da spør jeg først hva en proktolog er for noe ;) Og etter å google det, så vil jeg tro at vedkommende meget mulig kan bite negler forutsatt at vedkommende bruker hansker i jobben :p Dog sannsynligheten er svært liten. Ikke for hansker altså ;)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Finnes så mange forskjellige grader av funksjonsnivå slik at det blir nærmest umulig å si noe på generell basis. Grunnen til at jeg plasserte as som en undergruppe/mildere form for autisme er at det er den oppfatningen som er brukt tidligere hvertfall. Når det er sagt må jeg innrømme at jeg har vært sykmeldt i to og et halvt år og derfor ikke er hverken helt oppdatert eller helt faglig på høyden for tiden. Kunnskap må brukes osv. Fokus har vært på andre ting :)

Er ansatt som miljøterapeut i kommunale boliger med tre autister i boligenheten hvor jeg jobber, alle disse tre er det man kaller utfordrende brukere slik at man i utgangspunktet skal være seks på jobb, 2-1 bemanning grunnet tvang/makt/lovverk/sikkerhet.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.000
Milenko skrev:
Finnes så mange forskjellige grader av funksjonsnivå slik at det blir nærmest umulig å si noe på generell basis. Grunnen til at jeg plasserte as som en undergruppe/mildere form for autisme er at det er den oppfatningen som er brukt tidligere hvertfall. Når det er sagt må jeg innrømme at jeg har vært sykmeldt i to og et halvt år og derfor ikke er hverken helt oppdatert eller helt faglig på høyden for tiden. Kunnskap må brukes osv. Fokus har vært på andre ting :)

Er ansatt som miljøterapeut i kommunale boliger med tre autister i boligenheten hvor jeg jobber, alle disse tre er det man kaller utfordrende brukere slik at man i utgangspunktet skal være seks på jobb, 2-1 bemanning grunnet tvang/makt/lovverk/sikkerhet.
Som man sier: Har du sett en autist, så har du sett en Visse trekk har likheter, men personer med autisme er veldig forskjellige fra hverandre.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er akkurat det. Akkurat som en coloncancerpasient er forskjellig fra en annen, en pneumonipasient er forskjellig fra en annen, og en lårhalsbruddpasient er forskjellig fra en annen. Det er kun de patologiske funn og trekk som er like.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Milenko skrev:

Som man sier: Har du sett en autist, så har du sett en Visse trekk har likheter, men personer med autisme er veldig forskjellige fra hverandre.
Man kan lett kjenne igjen visse trekk hos autister, men også hos seg selv...
Er lett å finne enkelte autistiske trekk hos seg selv også, spesielt når man står med rompa i været for at høytalerplasseringa i rommet skal være identisk på millimeteren for høyre og venstre kanal...
Noen har også et lett gjennkjennelig trekk over munnen, men langt fra alle.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Det er akkurat det. Akkurat som en coloncancerpasient er forskjellig fra en annen, en pneumonipasient er forskjellig fra en annen, og en lårhalsbruddpasient er forskjellig fra en annen. Det er kun de patologiske funn og trekk som er like.
Vil tro at man som lege, selv om selve behandlingen er den samme, også i tilegg må vurdere sin innfallsvinkel i forhold til pasienten det er snakk om eller tilpasse kommunikasjon i mangel på et bedre ord.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Vidar P skrev:
Man spesialiserer seg ved å arbeide innen sin spesialitet. Ganske enkelt. Noen små kurs og noen års arbeide så er man spesialist, de fleste leger blir det. Som spesialist selv så kan jeg bekrefte at det ikke skal noen videre studier utover embedsstudiet til, såvidt jeg vet iallefall, og såfremt autorisasjonskontoret ikke har gjort samme feil som da de ansatte sin direktør Liv i sin tid :)
Nå tuller du godt Vidar P.

En psykologisk spesialitet er bygd opp etter modell av legenes. Det finnes som hos dere en rekke spesialiteter; barnepsykolog, skolepsykolog, klinisk voksen psykolog, rus, PUH, organisasjonspsykolog, samfunnpskykolog, nevropsykolog osv.

For å bli spesialist i psykologi kreves det minst 5 års nærmere definert arbeid innen feltet psykologen ønsker å bli spesialist i. Hvis man vil bli bli banepsykolog, f eks, må man jobbe mest med barn. Og vice versa med voksenpsykolog. Det kreves sengepostpraksis, førtelinjepraksis, poliklinisk praksis og forpliktende samarbeid med tverfaglig team bestående bl a lege. (Kan dog være ass lege).

Det kreves en rekke sideløpende obligatoriske kurs, og noen selvvalgte. Eller man kan følge allerede oppsatte kurs, f eks fra Institutt for kognitiv terapi, Institutt for Psykoterapi, Psykoanalytisk Institutt osv, eller man kan følge Psykologforeningens egne kurs.

Det kreves ca 200 timer sideløpende veileding over minst 2 år hos en allerede godkjent spesialist, og psykologen skal levere en egenprodusert artikkel som omhandler et tema innfor sin spesialitet.

Så kan man søke om å bli godkjent spesialist. En del blir ikke godkjente ved første søknad.

Gjennomsnittlig tid på spesialisering for psykolger er 8 år.

Trøste og bære hvis kirurgene kun har grunnutdanningen sin, eller gynekologene, eller indremedisinerne, eller nevrologene eller som du antyder; almennlegene.

Psykiaterne har liknede spesialisering som psykologene, men har større krav til innholdet i praksisen og ikke noe krav til artikkelskriving.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
75.779
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Vidar Theisen og Knut Jørgen Røed Ødegård er eksempler på mennesker som er alment kjent som folk med Asperger s.
(Jeg vet ikke dette fra objektiv kilde, men kan selv tenke meg at det stemmer.)

Hvorfor skulle ikke disse to ha tillatelse til å skyte i pistolklubb f.eks?
(Men de har jo neppe tid eller interessse da de har andre altoppslukende interesser som kjent.)

Det å ha ei diagnose diskvalifiserer ikke til å delta i livet ellers.
Det er heller ikke forbudt. Samfunnet kan ikke sperre inn eller legge begrensninger for alle mennesker m.diagnoser.
Mennesker med diagnoser er som regel ikke farlige. Mange kan være en berikelse.

Diagnoser er bare et system, så man skal vite hvilke fellestrekk en finner hos dem som defineres som syk eller utenom hva som oppfattes som normalt på ulike måter. Slik at man om mulig kan finne adekvat hjelp for dem so har behov for det.

Skyter du et annet menneske er det lovbrudd-med eller uten diagnose.

Vedlegg

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
En person uten en diganose er bare ikke undersøkt godt nok ;).

Theisen er en antatt ASer, han har både den karakteristiske intonasjonforstyrrelsen og den motoriske særegenheten - utenom spesialinteressen.

Røed Ødegård er jeg nok mer skeptisk til. Ikke alle entusiaster kvalifiserer til en diagnose.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
75.779
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Poenget var at Asperger neppe automatisk bør føre til inndraging av våpen og lisens.
Eksemplene er tatt fra diskusjoner på nettet og jeg har som sagt ikke så mye greie på om det holder vann.
Uansett var det ment å bruke Theisen og Røed Ødegård som mennesker som er en stor ressurs i samfunnet og ikke ansees som farlig selv om de muligens har AS
Andre som er nevnt som "Aspergere" er Isaac Newton og Bill Gates, så de er vel i celebert selskap...

Ellers så er jeg enig i at diagnoser finnes hos alle bare man leter. Har du dignose skal du ha behandling...riktig behandling
...-det er her pengene renner ut, men det er jo en annen sak.

THERE AIN`T NO CURE FOR LOVE...

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
bluesbreaker skrev:
Poenget var at Asperger neppe automatisk bør føre til inndraging av våpen og lisens.
Eksemplene er tatt fra diskusjoner på nettet og jeg har som sagt ikke så mye greie på om det holder vann.
Uansett var det ment å bruke Theisen og Røed Ødegård som mennesker som er en stor ressurs i samfunnet og ikke ansees som farlig selv om de muligens har AS
Andre som er nevnt som "Aspergere" er Isaac Newton og Bill Gates, så de er vel i celebert selskap...

Ellers så er jeg enig i at diagnoser finnes hos alle bare man leter. Har du dignose skal du ha behandling...riktig behandling
...-det er her pengene renner ut, men det er jo en annen sak.

THERE AIN`T NO CURE FOR LOVE...
Da er vi ganske på linje.

Og det med at alle har en diagnose var ironi. Ikke alltid like lett på nettet :D. Men også enig i at det er betydelige økonomiske interesser knyttet opp mot den tiltagende diagnostiske kulturen vi lever i.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Milenko skrev:
Vidar P skrev:
Vil tro at man som lege, selv om selve behandlingen er den samme, også i tilegg må vurdere sin innfallsvinkel i forhold til pasienten det er snakk om eller tilpasse kommunikasjon i mangel på et bedre ord.
Det var det jeg mente å si på en ironisk måte ja. Sykdommene kan være likeartede, men folk er forskjellige. Så man får forholde seg til folk på forskjellig vis. Dette gjelder vel enten det er Asperger, coloncancer eller spontanaborter.

Dag1234; jeg tuller ikke, men kanskje uttrykte jeg meg uklart? Jeg aner ikke hvordan dere psykologer spesialierer dere, og har ikke uttalt noe om det. Men for leger (inkl psykiatere) så innebærer spesialisering normalt ikke noe mer studering. Derimot kreves godkjent veiledet relevant tjeneste, noen kurs i ny og ne, og en viss relevant praksistid i arbeide (normalt 4-5 år) kort fortalt. Så man jobber seg i all hovedsak til en spesialitet, man studerer ikke noe mer.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.000
bluesbreaker skrev:
Vidar Theisen og Knut Jørgen Røed Ødegård er eksempler på mennesker som er alment kjent som folk med Asperger s.
(Jeg vet ikke dette fra objektiv kilde, men kan selv tenke meg at det stemmer.)
Feil. Ingen av de nevnte har AS. Ødegård er en sprudlende entusiast og Theisen er født uten hørsel, derav hans flate tonasjon.
Dessuten liker ikke en Asperger seg i rampelyset.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Artig liten tråd dette :)
(Som vanlig her på Off-topic, full av avsagde konklusjoner og synsing, som jo også kan være moro og samtidig en inspirasjon til å søke mer informasjon).
Jeg fant en side med ett sett testspørsmål:
http://www.piepalace.ca/blog/asperger-test-aq-test/

Hifi er jo en sær interesse (sett i forhold til folk flest) og jeg ville sette pris på å høre hva dere andre får av resultater :)

Kjenner en viss reluktans, men bør vel poste min "score"... 40

PS. Det er klart uttrykt følgende, så det er jo mest for moro skyld:
This test is designed for fun. It is not meant to test you for any disorder (real or imagined).

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Vidar P skrev:
Milenko skrev:
Vidar P skrev:
Det var det jeg mente å si på en ironisk måte ja. Sykdommene kan være likeartede, men folk er forskjellige. Så man får forholde seg til folk på forskjellig vis. Dette gjelder vel enten det er Asperger, coloncancer eller spontanaborter.

Dag1234; jeg tuller ikke, men kanskje uttrykte jeg meg uklart? Jeg aner ikke hvordan dere psykologer spesialierer dere, og har ikke uttalt noe om det. Men for leger (inkl psykiatere) så innebærer spesialisering normalt ikke noe mer studering. Derimot kreves godkjent veiledet relevant tjeneste, noen kurs i ny og ne, og en viss relevant praksistid i arbeide (normalt 4-5 år) kort fortalt. Så man jobber seg i all hovedsak til en spesialitet, man studerer ikke noe mer.
Nei, det er klart at det ikke er noe formell studering. Spesialiseringen er knyttet til arbeid. Men det er i alle fall ikke bare erfaringslæring hos spesialistene i psykiatri. Hvert fall ikke hvis de har en smule mer ambisjoner enn å havne i en alminnelig overlegestilling. Det forventes (men kreves kanskje ikke andre plasser en på vestlandet) at man tar enten A-kurset til Psykoanalytisk Institutt eller innføringsseminar til Institutt for Psykoterapi. De som har prøvd seg på det, vet at det nok er litt mer enn noen kurs i ny og ne.

Men almennlegene ha gjerne et annet opplegg, det vet jeg ingen ting om.

Ellers var det tøvete av meg å viderebringe sladder om Theisen og Røed Ødegård. Jeg kjenner selvsagt ikke deres sykehistorier og skal fra avstå fra å si noe om dem.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.821
Torget vurderinger
0
lomt skrev:
Artig liten tråd dette :)
(Som vanlig her på Off-topic, full av avsagde konklusjoner og synsing, som jo også kan være moro og samtidig en inspirasjon til å søke mer informasjon).
Jeg fant en side med ett sett testspørsmål:
http://www.piepalace.ca/blog/asperger-test-aq-test/

Hifi er jo en sær interesse (sett i forhold til folk flest) og jeg ville sette pris på å høre hva dere andre får av resultater :)

Kjenner en viss reluktans, men bør vel poste min "score"... 40

PS. Det er klart uttrykt følgende, så det er jo mest for moro skyld:
This test is designed for fun. It is not meant to test you for any disorder (real or imagined).
Fikk "4", det var ikke mye ! Spesiellt når man er en "særing" med rør og hang til vinyl !??

Hører jeg hjemme her på HFS overhodet????

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.684
Torget vurderinger
1
Jeg scorer 24 og er "average math contest winner". ;D
Har ikke vunnet noen mattekonkuranser så langt. Har alltid hatt lett for matematikk men får ofte feile svar fordi jeg slurver for mye ;D

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Anbefaler forøvrig Mary & Max - en vellaget, morsom og tankevekkende film om Asperger, isolasjon, sjokolade etc. ;) Terningkast 6 fra min side.

Vedlegg

Decoman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
1
Jeg har lurt på om det er plausibelt at folk med asbergers kan finne på å ta med seg en stol ut fra et offentlig kontor, når det på en plankett står "have a chair". Prøvde de å være morsomme eller kan det være noe i dette tro?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Decoman skrev:
Jeg har lurt på om det er plausibelt at folk med asbergers kan finne på å ta med seg en stol ut fra et offentlig kontor, når det på en plankett står "have a chair". Prøvde de å være morsomme eller kan det være noe i dette tro?
Tror du blander sammen Asbergers og komiker ;D

Fikk 11 på den testen, ikke så rart som den rotete slasken jeg er ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.821
Torget vurderinger
0
Milenko skrev:
Fikk 11 på den testen, ikke så rart som den rotete slasken jeg er ;D
Aha ! Den muligheten så jeg ikke. Med kun "4" på testen må jo jeg være en enda mer rotete slask, kanskje til og med slabbedask ? Da gjenstår det bare å overbevise kona om at det er helt og totalt nytteløst å prøve å få meg til å bli ryddig som henne. ;D

8

8x12_TOM

Gjest
Scoret 21p og er altså ganske normal (Average male or female computer scientist), det er værre med dere som ligger i ytterendene av poengskalaen ;)

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
4.065
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Ha, ha, jeg fikk 26 - det er vel "Average music and hi-fi freak"

RBN