Article: Audio Art introduserer flere spennende nyheter i Skandinavia.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Elrog rørene ble jeg oppmerksom på under en diskusjon om 845 rør på et utenlandsk forum i 2011. Jeg klarte å finne en internettadresse og rettet en forespørsel dit om mulighetene for kjøp av noen rør med mitt navn og adresse. Etter en stund fikk jeg en mail i retur på det mest gebrokne engelsk jeg har sett, med tilbud om å bli distributør i Nederland. Ut i fra datidens hjemmeside lå denne fabrikken neppe i Tyskland men noe lenger øst. Rørene virker imidlertid godt bygget og fremstår som en spennende kandidat. Mulig min oppfatning er feil mht opprinnelse men noe skurret.

mvh Elektron
 
Sist redigert:

Audiomann

Medlem
Ble medlem
04.10.2009
Innlegg
23
Antall liker
28
Har hørt om dette også, men jeg har personlig snakket med Dr. Schaffernicht, og han er i høyeste grad tysk, og har svart på uklanderlig engelsk i sine mailer . Ellers så kan man lese linken på siden og se hva 6Moons skriver. Jeg snakket også med Nagra's representant på München messa tidligere i år - og de kikker også på rørene til bruk i sine VPA. Absolare bruker disse som referanse rør i dine 300.000,- monoblokker og de spiller fantastisk. Jeg har akkurat fått et Quad sett hjem, og er veldig spent på hvordan de låter.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Takk for oppklaringen Audiomann. Det var gode nyheter. Du gir kanskje en tilbakemelding når de har fått noen timer? Gjerne på PM

mvh Elektron
 
Topp Bunn