Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    Nå må du gi deg: 6 innlegg på rad - det er på grensen til spamming.

Du hadde 7 på rad i begynnelsen av tråden.

Arrogant og snobbete spør du meg......
    Jepp, ekke det deilig arrogant ? ? ;D Hmm, ikke min feil at andre ikke engasjerer seg mer da, lixom ? ? ;D

Mvh :)

J

J.J

Gjest
    DoMentor skrev:
    Forøvrig spiller min DCD 3560 fantastisk, faktisk ;D ;D
    Sikker på min GAMLE Denon DCD S10 banker gørra ut av den ......... hvis ikke så vil jeg gjøre det ........ ;)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    XLNT skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Er nok ikke særlig religiøs, men er åpen for alt da...man vet jo aldri!

Stephen Hawking kommer med ny bok nå der han mener det ikke finnes noen gud. Så da er det bare :eek: Fader Heron :eek: (Kabelguden) igjen da..
    For ikke å glemme ganske mange selvoppnevnte guder her på sentralen også, ingen nevnt, ingen glemt ;)
    Eneste dame her inne, og jommen synes jeg hun begynner å...sirkle seg inn på meg liksom... :D ja det er jo som vanlig det ;D Eller kanskje det bare er noe jeg tror i dette tilfellet.. :) akkurat som jeg tror på kablene mine hehe ;D ;D Du ser pen ut du også, ja! ;D ;D

LydGeir

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    OAlex skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    OAlex skrev:
    Ulf-B skrev:
    OAlex skrev:
    Med en smilende avatar slipper man a bruke smileys i teksten, og all arroganse blir badet i et vennlig skimmer.
    Jeg trodde at den vennlige arrogansen egentlig er den mest ondsinnede. Aller mest ondsinnet er den arrogansen som går offeret hus forbi.
    Hvis offeret går uvitende i graven er vel ingen skade skjedd?
    Håper kabelfornekterne innser at de tar feil før de går i graven
    Tenker du deg et scenario hvor den angrende kabelfornekter på sitt dødsleie tar imot kabelfrelse? Kanskje med en skribent fra Fidelity tilstede?
    Han kan kanskje være den som gir den siste slangeolje til den angrende.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    HCS skrev:
    DoMentor skrev:
    HCS skrev:
    Snart 50 sider.. Og alt startet med en påstand om en Denon spiller som er " fantastisk"...Ja, ja, sommeren er en herlig tid ;D
    Ja, jeg er forts. lettere sjokkskadd over den overveldende responsen på tråden, jah :) Forøvrig spiller min DCD 3560 fantastisk, faktisk ;D ;D

Tviler ikke, på at den spiller bra...Sett ifht hva skal være usagt, men har stor respekt for GF.

Forøvrig er det jo hyggelig at du tar av din dyrebare tid og svarer hver enkelt her inne. Ikke bare blir det flere innlegg og masse mer smilyes, men en ser konteksten for inneholdet du ønsker å dele med oss. :)
    Bare hyggelig, og hjertelig takk for det du :) Tja, jeg prøver iallefall så godt jeg kan etter fattig evne :)

Takk for sist forøvrig Diamond73 koselig å se at du titter innom :) Var innom vår kjære venn Roald i dag :)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    jan#jan skrev:
    DoMentor skrev:
    Forøvrig spiller min DCD 3560 fantastisk, faktisk ;D ;D
    Sikker på min GAMLE Denon DCD S10 banker gørra ut av den ......... hvis ikke så vil jeg gjøre det ........ ;)
    Meget mulig, men hvis du leser introinnlegget mitt igjen så ser du forhåpentigvis hva jeg prøver å formidle her ;) men hvis du forts. vil banke min CDP så gjør du det på eget ansvar ;D ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke vært på HFS på noen uker. Har ikke gått glipp av noe ser jeg, hvis denne tråden er representativ på dagens HFS nivå..

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Forumets nyeste medlem kaller seg kabelsatan...

Det er nok vreden som har skaffet seg nytt nick ;)

J

J.J

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Har ikke vært på HFS på noen uker. Har ikke gått glipp av noe ser jeg, hvis denne tråden er representativ på dagens HFS nivå..
    Godt du ikke har gått glipp av noe ..... og det kan jeg si deg ... JanR og andre DIYere står som vanlig for moroa her ;D ;D

J

J.J

Gjest
    DoMentor skrev:
    jan#jan skrev:
    DoMentor skrev:
    banke min CDP så gjør du det på eget ansvar ;D ;D

Anytime ... akkurat som om at jeg ikke skulle klare og håndtere det ;) ;D
    Be my guest ;D

Deal ;D

Men sant skal sies - det er ikke så mange nye Denon spiller jeg har testet i det siste , men noe få har det vært - og jeg må si at lydkvaliteten ifra S10 står seg svært godt faktisk.
    Oppløsning og slikt kan nok være bedre på nye - men golyden kommer nok ifra gammern .... ;D ;D ;D
    MEN nå er jeg vel ratt OT her :p

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    jan#jan skrev:
    XLNT skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Stephen Hawking kommer med ny bok nå der han mener det ikke finnes noen gud. Så da er det bare :eek: Fader Heron :eek: (Kabelguden) igjen da..
    For ikke å glemme ganske mange selvoppnevnte guder her på sentralen også, ingen nevnt, ingen glemt ;)
    Noen råder over mer enn andre - sånn er det bare ;)
    Det er sant. Hmmm....hva er kriteriene for å råde mest? ::) jeg tror jeg stiller ganske sterkt på en del parametre ;D

Kule-Trygve skrev:
    XLNT skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Eneste dame her inne, og jommen synes jeg hun begynner å...sirkle seg inn på meg liksom... :D ja det er jo som vanlig det ;D Eller kanskje det bare er noe jeg tror i dette tilfellet.. :) akkurat som jeg tror på kablene mine hehe ;D ;D Du ser pen ut du også, ja! ;D ;D
    :-* ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    XLNT skrev:
    jan#jan skrev:
    XLNT skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Det er sant. Hmmm....hva er kriteriene for å råde mest? ::) jeg tror jeg stiller ganske sterkt på en del parametre ;D
    Og så er det de som ikke vet sin arme råd... 8)...Selvinnsikt er til tider oppskrytt ;D

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    jan#jan skrev:
    Og så er det de som ikke vet sin arme råd... 8)...Selvinnsikt er til tider oppskrytt ;D
    Jeg er ingen arm ridder, men Dronningen av Saba ;D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    XLNT skrev:
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    jan#jan skrev:
    Å henne ja...det var hun som kom subbende til kong Salamo på hans befaling det... Hadde med seg ceder-tre hadde hun og... :)..

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    XLNT skrev:
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    jan#jan skrev:
    Huff, snakk om blåse selvbildet sitt totalt ut av proporsjoner da, urk :eek: :(

:-*

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Saba var i sin tid et anerkjent hifi merke.

J

J.J

Gjest
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    jan#jan skrev:
    Å henne ja...det var hun som kom subbende til kong Salamo på hans befaling det... Hadde med seg ceder-tre hadde hun og... :)..

;D

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    jan#jan skrev:
    Høres ut som et brukbart utgangspunkt for mye moro ;) ... i tillegg er sederetre en tresort med mange positive egenskaper, det være seg brukt som trevirke eller bruk av den eteriske oljen.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    DoMentor skrev:
    Anonym skrev:
    frem til de starta med damebindproduksjon ? ? ;)

lars_erik skrev:
    Anonym skrev:
    Et annerkjent merke, brukt nedentil også 8)
    Av og til får jeg følelsen av å bruke et mikroskop til å slå inn en spiker.

Står en tynn artikkel om tyske hifi produsenten Saba på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/SABA

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    DoMentor skrev:
    XLNT skrev:
    HCS skrev:
    XLNT skrev:
    jan#jan skrev:
    Huff, snakk om blåse selvbildet sitt totalt ut av proporsjoner da, urk :eek: :(

:-*
    Elskede, hele meg er jo totalt ute av proposjoner, selvbildet må jo matche det ytre, som jo er ganske omfangsrikt.

lars_erik skrev:
    Anonym skrev:
    Et annerkjent merke, brukt nedentil også 8)
    Jeg husker ennå lyden på kinoreklamen for SABA selfsit.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    HCS skrev:
    Snart 50 sider.. Og alt startet med en påstand om en Denon spiller som er " fantastisk"...Ja, ja, sommeren er en herlig tid ;D
    Eg kan sørge for at vi får 50 sider til da.
    MAen spiller klarere enn Mcintosh MA7000 ;D
    Min erfaring ved å koble fra den, til MAen, på samme mcintosh's gromme cd spiller og x-kabler (hugser ikke).

;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    HCS skrev:
    Den påstanden slo vi jo ihjel umiddelbart, slik at vi kunne diskutere reelle ting 8)

Som damebind.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.085
    Torget vurderinger
    1
    Kvalitet har en tendens til å koste. Problemet kan være at begrepet High-End pr. i dag tenderer til å være gjennomsyret av direkte tilknytning til pris alene. Det er imidlertid ikke så enkelt, da High-End er lydutstyr rettet mot forbrukere som er audioentusiaster/audiofile basert på byggekvalitet, utvalgte kvalitets-komponenter, eller på subjektiv eller objektiv kvalitet på lydgjengivelse. Det trenger ikke være en motsetninger her, men det er ikke alltid alle momentene jeg trekker frem nødvendigvis er tilstede i alle produkter.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    lovemusikk skrev:
    HCS skrev:
    Min erfaring ved å koble fra den, til MAen, på samme mcintosh's gromme cd spiller og x-kabler (hugser ikke).

;D
    Hehe...At kinamikket spilte fint er bra for deg, men jeg tar en Mac over pling-pang-kræsj-MA any day... ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    lovemusikk skrev:
    HCS skrev:

;D
    Bra jobba, kompis ;D

L

larkus

Gjest
    Mange av de aktive medlemmene her på HFS er fordomsfulle, selvutnevnte arrogante hifisnobber med dyre anlegg som ikke har det spor peiling på det de driver med. Men heldigvis finnes det også innsiktsfulle og ydmyke personer med lang fartstid innen hifi som har innsett både sine egne og utstyrets begrensninger, og opptrer deretter.

mvh
    kabelsatan

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    kabelsatan skrev:
    Mange av de aktive medlemmene her på HFS er fordomsfulle, selvutnevnte arrogante hifisnobber med dyre anlegg som ikke har det spor peiling på det de driver med. Men heldigvis finnes det også innsiktsfulle og ydmyke personer med lang fartstid innen hifi som har innsett både sine egne og utstyrets begrensninger, og opptrer deretter.

mvh
    kabelsatan
    Et svært lite fåtall - nesten ingen, faktisk - av de aktive medlemmene her på HFS er fordomsfulle, selvutnevnte arrogante hifisnobber med dyre anlegg som ikke har det spor peiling på det de driver med. De aller fleste er heldigvis innsiktsfulle og ydmyke personer med lang fartstid innen hifi som har innsett både sine egne og utstyrets begrensninger, og opptrer deretter.

mvh
    Ulf-B

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Akkurat nå spilles Tove Bøygard, fra Hallingdal selvfølgelig! 8)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    lars_erik skrev:
    HCS skrev:
    Den påstanden slo vi jo ihjel umiddelbart, slik at vi kunne diskutere reelle ting 8)

Som damebind.
    Vel, kanskje du burde HØRE min CDP FØR du uttaler deg, bare et lite velment og vennlig råd ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Arroganse er gratis. Jeg vet om mange som er mye rikere, og samtidig langt mindre arrogante enn meg.  8)

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    kabelsatan skrev:

mvh
    kabelsatan
    Det vanskelige tredjeinnlegget.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    kabelsatan skrev:

mvh
    kabelsatan
    Et svært lite fåtall - nesten ingen, faktisk - av de aktive medlemmene her på HFS er fordomsfulle, selvutnevnte arrogante hifisnobber med dyre anlegg som ikke har det spor peiling på det de driver med. De aller fleste er heldigvis innsiktsfulle og ydmyke personer med lang fartstid innen hifi som har innsett både sine egne og utstyrets begrensninger, og opptrer deretter.

mvh
    Ulf-B
    Gøy med ironi / sarkasme ikke sant ? ? ;D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.349
    Er kabelsatan nok en av disse dobbel-nick personene her på Sentralen?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    DoMentor skrev:
    Ulf-B skrev:
    kabelsatan skrev:

mvh
    kabelsatan

mvh
    Ulf-B
    Gøy med ironi / sarkasme ikke sant ? ? ;D

Bare hvis den er godt timet og velplassert.......

Z

Zomby_Woof

Gjest
    DoMentor skrev:
    Vel, kanskje du burde HØRE min CDP FØR du uttaler deg, bare et lite velment og vennlig råd ;)
    Denon DCD 2560?

I så fall har jeg rapportert om min personlige opplevelse av denne tidligere i tråden.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn