Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Og så har vi jo Minde Sjokolade!! ;D ;D Vent litt det ble lagt ned ja..

N

nb

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
    Prøv å slå på høyttalerkablene dine med en hammer (bruk evt noen billigere kabler om du er redd for hageslangene dine). Det burde gi en pekepinn på størrelsesordenen til problemet.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    nb skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
    Prøv å slå på høyttalerkablene dine med en hammer (bruk evt noen billigere kabler om du er redd for hageslangene dine). Det burde gi en pekepinn på størrelsesordenen til problemet.
    Eller slegge så du er sikker på at det er tungt og hardt nok ? ? ;D ;D

Mvh :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Godt å ha huset alene.. koser meg med musikk ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Er du i Bergen nå DoMentor?
    Jepp, why ? :)

Skal du innom butikken til Roald? ;D Hils fra meg :) , har ikke vært der på et halvår :eek:
    Oki, jeg har fått innvilget audiens hos han ja ;)

Jeg skal instruere han i å ikke slippe deg ut av butikken uten minst et par rørprodukter i armene. ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Skal du innom butikken til Roald? ;D Hils fra meg :) , har ikke vært der på et halvår :eek:

Jeg skal instruere han i å ikke slippe deg ut av butikken uten minst et par rørprodukter i armene. ;D
    Huff, det hørtes ganske rørete ut jah, urk :( ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    DoMentor skrev:
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

He he he, skal se du ser lyset på ny. Det er jo lov å se lyset mer enn en gang i livet. ;D

Ha en fin tur. Tror dessverre ikke min påvirkning på R er så kraftig at du skal være redd for at trusselen er reell.
    Dessverre... :-\

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Skal du låne ;D kabler ;D da? 8)
    Ja, en Master XLR hvis han har nok sølv til det nu, evt. en Blue Signature XLR :) Både Frode Olsen / Acoustic Tuning som var så snill å gi meg tilbudet på min DCD 3560 og Ulf Sverresvold anbefaler XLR for å hente ut det siste i min allerede ekstremt velspillende CDP mao det kan bli meget, meget bra, jah ;)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

He he he, skal se du ser lyset på ny. Det er jo lov å se lyset mer enn en gang i livet. ;D

Ha en fin tur. Tror dessverre ikke min påvirkning på R er så kraftig at du skal være redd for at trusselen er reell.
    Vel, mye av grunnene til at jeg har brukt / bruker transe er den kontante og dynamiske måten det formidler musikken på, men er åpen for både rør og hybrid jeg, hvis jeg synes at det formidler musikken minst like bra :)

Hjertelig takk for det, du :) Nei, Roald er ikke akkurat den som presser utstyret sitt på deg, men han lar det tale for seg selv, hvilket det gjør til de grader ;) Er det noen i hifibransjen som virkelig fortjener ros, skryt og respekt for sin ydmyke holdning og tilnærming til hifi som formidlingsverktøy av sjelen i musikken er det virkelig han :D :D

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    XLNT skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Hilse så mye fra meg også, og si at neste gang joiner jeg deg på tur til Bergen og tar med meg cd'en med Huun Huur Tu og Angelite.
    Selvsagt, så kosjelig da, selv om jeg syntes spesielt den nest sist tittelen hørtes skummel ut :eek: :-\ ;D

:-*

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    DoMentor skrev:
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Vel, er åpen for alt jeg, mye av grunnene til at jeg bruker transe er den kontante og dynamiske måten den formidler musikken på :)

Hjertelig takk for det, du :) Nei, Roald er ikke akkurat den som presser utstyret sitt på deg, men han lar det tale for seg selv, hvilket det gjør til de grader ;) Er det noen i hifibransjen som virkelig fortjener ros, skryt og respekt for sin ydmyke tilnærming og holdning til hifi som formidlingsverktøy av sjelen i musikken er det virkelig han :D :D

Hør hør! Han burde holde masterclass for andre hifi-pushere. :)

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    DoMentor skrev:
    XLNT skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Hilse så mye fra meg også, og si at neste gang joiner jeg deg på tur til Bergen og tar med meg cd'en med Huun Huur Tu og Angelite.
    Selvsagt, så kosjelig da, selv om jeg syntes spesielt den siste tittelen hørtes skummel ut :eek: :-\

Jeg er MYE skumlere 8) ;D Bare start nedtellingen til lørdag du, det har jeg ;)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    baluba skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Vel, er åpen for alt jeg, mye av grunnene til at jeg bruker transe er den kontante og dynamiske måten den formidler musikken på :)

Hjertelig takk for det, du :) Nei, Roald er ikke akkurat den som presser utstyret sitt på deg, men han lar det tale for seg selv, hvilket det gjør til de grader ;) Er det noen i hifibransjen som virkelig fortjener ros, skryt og respekt for sin ydmyke tilnærming og holdning til hifi som formidlingsverktøy av sjelen i musikken er det virkelig han :D :D

Hør hør! Han burde holde masterclass for andre hifi-pushere. :)
    Deff 150 % enig, jah ;)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    XLNT skrev:
    DoMentor skrev:
    XLNT skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Selvsagt, så kosjelig da, selv om jeg syntes spesielt den siste tittelen hørtes skummel ut :eek: :-\

Jeg er MYE skumlere 8) ;D Bare start nedtellingen til lørdag du, det har jeg ;)
    Tjah, deg kjenner jeg jo dah, hihi ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Den ;) ne tråden t :eek: ror jeg er :p i ferd med :-\ å sett :-* e verdensr :eek: ekord :( i smileys.
    E ;D r de :mad: t f :( or :D å i :p ke :-* bl :'( i :-X ta 8) tt ??? fo :mad: r ;D å v :mad: ær ::) e s :-[ nbb :p ete t ::) ro? ??? ??? ???

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    BT skrev:
    Den ;) ne tråden t :eek: ror jeg er :p i ferd med :-\ å sett :-* e verdensr :eek: ekord :( i smileys.
    E ;D r de :mad: t f :( or :D å i :p ke :-* bl :'( i :-X ta 8)tt ??? fo :mad: r ;D å v :mad: ær ::) e s :-[ nbb :p ete t ::) ro? ??? ??? ???
    Nope, motsatt, mao jeg er en ;D ;D ;D snobb ;D ;D ;D

Mvh ;D ;D ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    BT skrev:
    E ;D r de :mad: t f :( or :D å i :p ke :-* bl :'( i :-X ta 8) tt ??? fo :mad: r ;D å v :mad: ær ::) e s :-[ nbb :p ete t ::) ro? ??? ??? ???
    Smiley-antisnobber gjør det uten smileys.

Snobbing og antisnobbing er egentlig to sider av samme sak - bare litt forskjellig tilnærming til det å markere seg.

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    Ulf-B skrev:
    ....
    Snobbing og antisnobbing er egentlig to sider av samme sak - bare litt forskjellig tilnærming til det å markere seg.
    Det er jeg veldig enig med deg i.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.349
    Nå synes jeg dere bør skjerpe dere.
    Det er alt for lite arroganse i denne tråden.
    Dække særlig seriøst å drive og le og smile i en arrogansetråd, synes jeg.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Denne tråden er ren forsøpling av forumet, tydelig at det er agurktid.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Med en smilende avatar slipper man a bruke smileys i teksten, og all arroganse blir badet i et vennlig skimmer.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    OAlex skrev:
    Med en smilende avatar slipper man a bruke smileys i teksten, og all arroganse blir badet i et vennlig skimmer.
    Jeg trodde at den vennlige arrogansen egentlig er den mest ondsinnede. Aller mest ondsinnet er den arrogansen som går offeret hus forbi.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.655
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Ulf-B skrev:
    OAlex skrev:
    Jeg trodde at den vennlige arrogansen egentlig er den mest ondsinnede. Aller mest ondsinnet er den arrogansen som går offeret hus forbi.
    Hvis offeret går uvitende i graven er vel ingen skade skjedd?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    OAlex skrev:
    Ulf-B skrev:
    OAlex skrev:
    Kanskje.... Arroganse er imidlertid totalt uinteressant for den som bli utsatt for det - det er bare å skru på jeg-velger-å-ikke-la-meg-påvirke-knappen. Arroganse er helst noe man driver med av hensyn til egne behov for små gleder her i livet.

XLNT

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    0
    Anonym skrev:
    Er det noe galt i det? Agurker smaker godt og har et bredt bruksområde.

Men for å være litt seriøs: Jeg synes tråden har klart å få frem litt av hvert av interesse, både når det gjelder utgangspunkt for engasjement, ulikt kunnskapsgrunnlag og variasjon i holdninger, både til seg selv og andre, inkludert deres opplevelse av og forhold til musikk og lyd. Det er da ikke totalt skivebom på et hififorum?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    XLNT skrev:
    Anonym skrev:

Men for å være litt seriøs: Jeg synes tråden har klart å få frem litt av hvert av interesse, både når det gjelder utgangspunkt for engasjement, ulikt kunnskapsgrunnlag og variasjon i holdninger, både til seg selv og andre, inkludert deres opplevelse av og forhold til musikk og lyd. Det er da ikke totalt skivebom på et hififorum?
    Jeg synes denne tråden her består av uendelig med smiletegn, mye intern kommunikasjon, uten noe poeng og med et generelt fravær av innlegg med noen form for substans.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Ulf-B skrev:
    OAlex skrev:
    Ulf-B skrev:
    OAlex skrev:
    Kanskje.... Arroganse er imidlertid totalt uinteressant for den som bli utsatt for det - det er bare å skru på jeg-velger-å-ikke-la-meg-påvirke-knappen. Arroganse er helst noe man driver med av hensyn til egne behov for små gleder her i livet.
    Jeg er usikker på om det alltid er riktig, men i hifisammenheng er det nok helt korrekt.

C

Cyber

Gjest
    Anonym skrev:
    Jeg synes denne tråden her består av uendelig med smiletegn, mye intern kommunikasjon, uten noe poeng og med et generelt fravær av innlegg med noen form for substans.
    Top notch med andre ord! :) ;D ;) :D 8) :eek: :p

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Anonym skrev:
    XLNT skrev:
    Anonym skrev:

Mao, en helt vanlig tråd på HFS ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.655
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    befriende deilig og uanstrengende i varmen ;D