Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Mange av dei som brenner for billige kabler, kjører selv dyre, hvorfor? Enda ikke fått noe svar på det?

    Bortsett fra et svar en gang på at det var fordi dei var finere, men det tror jeg ikke på, da en kan få fine kabler til billige priser.

    Heller ikke opplysningen her har jeg fått noen kommentarer til:

    Målegutta:

    Før i tiden, flere år siden: Ingen forskjell på kabler.

    Siste åra: Målbare, men ikke hørbare forskjeller.

    Nå: Målbare og lite hørbare forskjeller.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.660
    Antall liker
    3.287
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Asbjørn skrev:
    Til en viss grad får man hva man betaler for, også i en funksjonell forstand, men deretter betaler man stort sett for å slippe at enhver Hansen, Olsen og Johansen skal ha maken. Den gangen jeg begynte med hifi var jeg nerd nok til å plotte inn scores for lydkvalitet vs pris fra et tysk hifi-magasin for å se omtrent hvor de overgangene var. Det var også interessant å se forskjellene mellom CD-spillere, forsterkere og høyttalere:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=59064.0;attach=248020;image


    Jeg synes det er greit å være ærlig rundt dette, men det ender stort sett med spetakkel hver gang. ;)
    Bra graf Asbjørn,
    den synes jeg stemmer meget godt med egen erfaring - og reflekterer faktisk fordelingen i pengebruk i alle mine anlegg i deg. (noe på kilde, litt mer på forsterker og enda litt mer på ht, også akustiske tiltak - selvsagt). -hvis målet er å ha omtrent tilsvarende kvalitet i alle ledd.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Har ikke lest igjennom alle innlegg, men kommer med noen meninger om ting og tang.
    Tenker at hvis en kunne treffe likesinnede i små grupper og ha med seg komponenter, kabler og
    CD, og vinyl kunne man dra erfaringer fra hverandre. Jeg har vært med i gamet fra slutten av -70 tallet
    og har jo av egen erfaring og med litt påvirkning fra bransjefolk og grundig vitebegjær kjøpt tingene jeg
    spiller på.Det å få tiden til å strekke til for å være med i slike gruppemøter og lyttekvelder.Tror jeg kunne hatt veldig
    nytte av slike seanser. Det blir noe helt annet enn lyttekvelder hos en butikk, da er det vel kun tingene som
    selges der som det lyttes på. Da er det ikke lett å komme med sine egne komponenter Har skjønt etterhvert at det er ikke alt som er verd pengene, ekstremt overpriset,
    men da er det enkelte som lar seg lure til å tro at da er det utrolig bra saker. Har dratt litt erfaringer gjennom Roar Malmin.
    Har sett ting som har vært der til reparasjon av svindyre ting og hvordan oppbygging av tingene gjør at det ikke
    er rart at det ryker. Jeg tenker spesiellt på varmen i komponentene utsetter de for nedbryting av kretskort.
    Hadde alle bygget komponentene som RM, hadde tingene godt hatt garanti som Bryston.

    Cadillacman
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    DoMentor skrev:
    Heisan, godtfolk :D

    Etter å ha vært ganske aktiv her i drøye 2 år har jeg inntrykk av at det er hovedsaklig 2 "trosretninger" som begge er minst like påståelige på at de sitter på den absolutte og endelige fasit / sannhet om hva som er den riktige tilnærmingen / løsningen for "alle" på hvordan man oppnår det beste resultatet innen hifi.

    Trosretning 1 : "gamlingene" med lang fartstid og erfaring med hifi som mener at et produkt, eller et helt hifisystem absolutt MÅ koste minst et par årslønner FØR det er bra nok liksom, mao hvis et produkt er "for" billig er det tilsynelatende hverken interressant, eller bra nok for den saks skyld, og som nekter å teste / bruke "billig" utstyr, dessverre :(

    Trosretning 2 : yngre / mer uerfarne som mener at "gamlingene" er idioter som tilsynelatende har / bruker ubegrenset mye penger på dyrt utstyr, og nekter å teste dyrere ting pga at deres "billig" hifi er det beste uansett.
    Hva ære du har stelt i stand nåa Domentor?

    Vet ikke helt hvilken kategori jeg tilhører av de to, men er blir kanskje oppfattet som en av de arrogante?

    De siste årene har jeg blitt mer og mer skeptisk til kabler og har oppfatning om at det er mindre generelle forskjeller på dyrt og billig utstyr enn jeg tidligere har trodd. Samtidig sikter jeg høyere og høyere hva pris på utstyr gjelder. Hadde jeg vært millionær hadde jeg smelt til med et par millioner dyrt anlegg tror jeg.

    Innen utøvelse av musikk er det lite fasiter på hvordan ting skal gjøres, hvorfor skal det være det i hifi. Leser at mange teknisk kompetente påberoper seg retten til å vite hva som er fasit. Eksempelvis at godt avspillingsutsyr skal farge så lite som mulig. Jeg skjønner hvordan de tenker og kan også være enig langt på vei, men er redd det ikke er så enkelt.
    Hvis en lydentusiast har et anlegg og rom som måler flatt og synes alle cdene lyder dritt i forhold til egne preferanser så hjelper det lite at det er den tekniske fasit. Jeg tror faktisk at de fleste av oss vil foretrekke rør og horn i millionklassen i en naturlig dempet stue.
    Når jeg er i masteringstudio hvor det måler og spiller så nøytralt som mulig sier teknikeren ofte at jeg må tenke på at det ikke lyder slik som i studio ute i de tusen hjem. Kompressorene jeg har vært borti har ofte vært rørutsyr og synes jeg kan høre rørfargingen mellom siste miks og ferdig master.
    Jeg personlig kunne tenkt meg et ganske nøytralt oppsett, men tror kanskje jeg er en av få her på sentralen som vil det. ( arrogant sagt)
    Vil det dermed si at de fleste ikke bør bruke tid og penger på golyd? Tror ikke det.

    Jeg stiller spørsmålet: skal et vellykket hifiprodukt farge eller ikke? Vil en highend entusiast ha en hyperdetajert sminket eller usminket versjon av ferdig master? Kanskje ikke hobbyen er så svart/hvit som noen tror? Der har nok de arrogante hifisnobbene ofte skjønt noe. ;)

    Hva et produkt som har sin egen sminket lyd skal koste synes jeg bør være opp til hver enkelt, men man skal være obs på at man kommer veldig tett på den tekniske ytelsen til et highendprodukt for en brøkdel av prisen.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.408
    Antall liker
    3.201
    Vel, jeg er musikkhedonist.

    "Nøytralt" og "hyperdetaljert" overlater jeg til de audiofile.

    ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Eg trur det er blitt mye mindre forskjell mellom billige og dyre ting, da det som er billig er blitt mye bedre dei siste åra.
    Noen som er enige der?

    Men forsatt kan det vere store forskjeller syns eg.
    F.eks fra en Hegel cd spiller, CDP2A og til en Burmester rondo 992 (innstegsmodell)
    Lydmessig var jeg godt fornøyd med Hegel, men da jeg fikk inn den Burmester spilleren, vart lyden ganske så mye bedre. Om det er målemessig bedre, ja nei det vet jeg ikke. :)
     

    uob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    lovemusikk skrev:
    Mange av dei som brenner for billige kabler, kjører selv dyre, hvorfor? Enda ikke fått noe svar på det?

    Bortsett fra et svar en gang på at det var fordi dei var finere, men det tror jeg ikke på, da en kan få fine kabler til billige priser.
    Jeg tror at hovedgrunnen til det er at mange som starter med denne hobbyen får prentet inn at det er store forkjeller på kabler. Derfor kjøper man kabler som prismessig står i stil til anlegget ellers. Etterhvert som man lærer en del, og får egne meninger (ikke hører blindt på selger bla.) så forstår man at kabler utgjør forsvinnende lite eller ingen forskjell. Men man har nå sine dyre kabler, og kaster dem ikke.

    Det er mange av skeptikerne her inne, som har dyre kabler, og som sier at de kjøpte dem tidliger når de trodde det var viktig.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    lovemusikk skrev:
    Eg trur det er blitt mye mindre forskjell mellom billige og dyre ting, da det som er billig er blitt mye bedre dei siste åra.
    Noen som er enige der?

    Men forsatt kan det vere store forskjeller syns eg.
    F.eks fra en Hegel cd spiller, CDP2A og til en Burmester rondo 992 (innstegsmodell)
    Lydmessig var jeg godt fornøyd med Hegel, men da jeg fikk inn den Burmester spilleren, vart lyden ganske så mye bedre. Om det er målemessig bedre, ja nei det vet jeg ikke. :)
    Det er helt klart at når man beveger seg opp i disse dyrere kvalitesklassene. Så både hører,ser og føler man kvaliteten på produktet. Det vil til stadighet komme inn noen som skal argumentere i mot dem som tar seg råd til slike produkter. Så har vi de som skal knipe inn på allt. Hvis Highend skal overleve, så må det være noen som er villig til og betale for hærligheten ;Det å bruke penger på sin hobby.Må være opp til en hver av oss. Det finnes naboer som bruker mer penger på denne hobbyen enn meg. Det er av beste kvalitet.Det jeg vil kalle arroganse, er de som ikke er villig til og presentere sine produkter til test i blader eller på lydmesser.Er livredd for at det ikke skal lyde som det skal. Det er vel flere som kjenner til ::) mvh Guit
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    uob skrev:
    lovemusikk skrev:
    Mange av dei som brenner for billige kabler, kjører selv dyre, hvorfor? Enda ikke fått noe svar på det?

    Bortsett fra et svar en gang på at det var fordi dei var finere, men det tror jeg ikke på, da en kan få fine kabler til billige priser.
    Jeg tror at hovedgrunnen til det er at mange som starter med denne hobbyen får prentet inn at det er store forkjeller på kabler. Derfor kjøper man kabler som prismessig står i stil til anlegget ellers. Etterhvert som man lærer en del, og får egne meninger (ikke hører blindt på selger bla.) så forstår man at kabler utgjør forsvinnende lite eller ingen forskjell. Men man har nå sine dyre kabler, og kaster dem ikke.

    Det er mange av skeptikerne her inne, som har dyre kabler, og som sier at de kjøpte dem tidliger når de trodde det var viktig.
    Ja, det er jo en mulighet.
    :)

    Guit skrev:
    lovemusikk skrev:
    Eg trur det er blitt mye mindre forskjell mellom billige og dyre ting, da det som er billig er blitt mye bedre dei siste åra.
    Noen som er enige der?

    Men forsatt kan det vere store forskjeller syns eg.
    F.eks fra en Hegel cd spiller, CDP2A og til en Burmester rondo 992 (innstegsmodell)
    Lydmessig var jeg godt fornøyd med Hegel, men da jeg fikk inn den Burmester spilleren, vart lyden ganske så mye bedre. Om det er målemessig bedre, ja nei det vet jeg ikke. :)
    Det er helt klart at når man beveger seg opp i disse dyrere kvalitesklassene. Så både hører,ser og føler man kvaliteten på produktet. Det vil til stadighet komme inn noen som skal argumentere i mot dem som tar seg råd til slike produkter. Så har vi de som skal knipe inn på allt. Hvis Highend skal overleve, så må det være noen som er villig til og betale for hærligheten ;Det å bruke penger på sin hobby.Må være opp til en hver av oss. Det finnes naboer som bruker mer penger på denne hobbyen enn meg. Det er av beste kvalitet.Det jeg vil kalle arroganse, er de som ikke er villig til og presentere sine produkter til test i blader eller på lydmesser.Er livredd for at det ikke skal lyde som det skal. Det er vel flere som kjenner til ::) mvh Guit
    Ser og føler er ikke noe jeg legger vekt på. Kun lyden og det var det jeg siktet til, kun lyden.
    Så får det andre komme etterpå, f.eks at det ser bra ut, så får det vere en bonus.
    :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    lovemusikk skrev:
    Eg trur det er blitt mye mindre forskjell mellom billige og dyre ting, da det som er billig er blitt mye bedre dei siste åra.
    Noen som er enige der?
    I aller høyeste grad. Det rimelige utstyret har blitt dramatisk bedre de siste årene (ikke drit billig drit, der har det snarere gått andre veien). Forskjellen mellom velkonstruert og betalbart til eksotisk og overpriset har blitt mindre i ytelse og større i pris.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Zomby_Woof skrev:
    lovemusikk skrev:
    Eg trur det er blitt mye mindre forskjell mellom billige og dyre ting, da det som er billig er blitt mye bedre dei siste åra.
    Noen som er enige der?
    I aller høyeste grad. Det rimelige utstyret har blitt dramatisk bedre de siste årene (ikke drit billig drit, der har det snarere gått andre veien). Forskjellen mellom velkonstruert og betalbart til eksotisk og overpriset har blitt mindre i ytelse og større i pris.
    At prisen er blitt lavere i forhold til ytelsen, er jo stort sett p.g.a produktene blir produsert i Kina. Kan bare se på Hegel sine produkter. Har vært betraktlig dyrere hvis de skulle vært produsert i Norge. Men komponentene har blitt bedre også. mvh Guit
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Guit skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    lovemusikk skrev:
    Eg trur det er blitt mye mindre forskjell mellom billige og dyre ting, da det som er billig er blitt mye bedre dei siste åra.
    Noen som er enige der?
    I aller høyeste grad. Det rimelige utstyret har blitt dramatisk bedre de siste årene (ikke drit billig drit, der har det snarere gått andre veien). Forskjellen mellom velkonstruert og betalbart til eksotisk og overpriset har blitt mindre i ytelse og større i pris.
    At prisen er blitt lavere i forhold til ytelsen, er jo stort sett p.g.a produktene blir produsert i Kina. Kan bare se på Hegel sine produkter. Har vært betraktlig dyrere hvis de skulle vært produsert i Norge.mvh Guit
    Absolutt en av grunnene, ja. I tillegg skal vi nok ikke undervurdere verdien av forskning, datasimulering og så videre.

    Men hva dere vil om målemafia og hva dere så kaller 'oss'. ;) Det er ingeniørarbeid å konstruere hifi.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Imperial skrev:
    Jeg vil bare poengtere att vi er på side 42.
    42, løsningen til alt, alt som trenger... noe sånt, noen sa det,jeg har glemt!
    Glem det!
    42...

    :p

    Jeg bare arroganserer... Ne-ever mind...


    Oh the monstrosity of it all... all of our towels are blind tested under the most grueling conditions.. no need to panic!
    Accept no fake's...

    Jeg har forresten prøvd å mekke RA kabler selv engang, diy seffern. Vikla og mekka...
    Første par smelta i ovnen... Andre par lakk inn i forsterkeren, uten att den tok skade...
    Fikk bruk for ett håndkle, lett...

    mvh
    Jaja, bare vent til vi kommer til side 42000 du ;D ;D

    I ovnen ? ? ? prøvde du å kremere de stakkars kablene da ? ? huffameien :(

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Zomby_Woof skrev:
    Guit skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    lovemusikk skrev:
    Eg trur det er blitt mye mindre forskjell mellom billige og dyre ting, da det som er billig er blitt mye bedre dei siste åra.
    Noen som er enige der?
    I aller høyeste grad. Det rimelige utstyret har blitt dramatisk bedre de siste årene (ikke drit billig drit, der har det snarere gått andre veien). Forskjellen mellom velkonstruert og betalbart til eksotisk og overpriset har blitt mindre i ytelse og større i pris.
    At prisen er blitt lavere i forhold til ytelsen, er jo stort sett p.g.a produktene blir produsert i Kina. Kan bare se på Hegel sine produkter. Har vært betraktlig dyrere hvis de skulle vært produsert i Norge.mvh Guit
    Absolutt en av grunnene, ja. I tillegg skal vi nok ikke undervurdere verdien av forskning, datasimulering og så videre.

    Men hva dere vil om målemafia og hva dere så kaller 'oss'. ;) Det er ingeniørarbeid å konstruere hifi.
    Nemlig, det var / er mye av motivet mitt med å starte denne tråden ;) Forøvrig man kan vel anta at iallefall noen av ingeniørene og designerne bruker ørene sine også for å designe hifiutstyr, iallefall hvis de har et visst gehør ;)

    Roald Mikkelsens RA kabler feks. er testet på Høyteknologisenteret i Bergen, men jeg vil definitivt påstå at de spiller / formidler musikken på en framifrå måte for det , er en grunn til at jeg liker / bruker de for å si det sånn ;)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Forøvrig må jeg bare si at jeg er mildt sagt overveldet over all responsen denne tråden har fått, men for all del det er jo kjempegøy at den har engasjert / engasjerer såpass mye som den gjør :)

    Mvh :)
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Forstår ikke helt dette at ''målemafian'' skal hakkes på hele tiden. Det snakkes om dokumentasjon på alt i dag. Et produkt må vise til gode målinger etter min mening. Når det gjelder kabler, så tror jeg heller at det er selve oppbyningen og dimensjoneringen som har størst betydning i forhold til ytelse mvh. Guit
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Guit skrev:
    Forstår ikke helt dette at ''målemafian'' skal hakkes på hele tiden. Det snakkes om dokumentasjon på alt i dag. Et produkt må vise til gode målinger etter min mening. Når det gjelder kabler, så tror jeg heller at det er selve oppbyningen og dimensjoneringen som har størst betydning i forhold til ytelse mvh. Guit
    Hmm, begge leire er vel langt på vei like påståelige, dessverre ;)

    Mvh :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Domentor: Jeg regner med at du som trådstarter tar ansvar og lager et lite sammendrag av de viktigste innleggene så langt nå vi runder 50 sider? ;)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    :mad: :mad: :mad: Jeg vil gjerne ha en stor plass i det sammendraget, for hva jeg mener er viktigst :mad: :mad: :mad:
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    DoMentor skrev:
    Guit skrev:
    Forstår ikke helt dette at ''målemafian'' skal hakkes på hele tiden. Det snakkes om dokumentasjon på alt i dag. Et produkt må vise til gode målinger etter min mening. Når det gjelder kabler, så tror jeg heller at det er selve oppbyningen og dimensjoneringen som har størst betydning i forhold til ytelse mvh. Guit
    Hmm, begge leire er vel langt på vei like påståelige, dessverre ;)

    Mvh :)
    Det er kanksje viktig at man ikke blir for påståelig eller ''arrogant'' i sine uttalelser ;) mvh. Guit
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    cybervision_ skrev:
    Domentor: Jeg regner med at du som trådstarter tar ansvar og lager et lite sammendrag av de viktigste innleggene så langt nå vi runder 50 sider? ;)
    Njaa, når vi har rundet 50 000 så kanskje ;D ;D

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    :mad: :mad: :mad: Jeg vil gjerne ha en stor plass i det sammendraget, for hva jeg mener er viktigst :mad: :mad: :mad:
    Seff, kjære du ;) Du er jo bergenser du også, ikke sant ? ? ;D men det kommer jo litt an på hvor snill gutt du har vært også da, vettu ;D

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Guit skrev:
    DoMentor skrev:
    Guit skrev:
    Forstår ikke helt dette at ''målemafian'' skal hakkes på hele tiden. Det snakkes om dokumentasjon på alt i dag. Et produkt må vise til gode målinger etter min mening. Når det gjelder kabler, så tror jeg heller at det er selve oppbyningen og dimensjoneringen som har størst betydning i forhold til ytelse mvh. Guit
    Hmm, begge leire er vel langt på vei like påståelige, dessverre ;)

    Mvh :)
    Det er kanksje viktig at man ikke blir for påståelig eller ''arrogant'' i sine uttalelser ;) mvh. Guit
    Xactly, thats my point, u know ;)

    Mvh :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Eller kverrulant som jeg kan vere på disse diskusjonssidene ;D
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    :mad: :mad: :mad: Jeg vil gjerne ha en stor plass i det sammendraget, for hva jeg mener er viktigst :mad: :mad: :mad:
    Seff, kjære du ;) Du er jo bergenser du også, ikke sant ? ? ;D men det kommer jo litt an på hvor snill gutt du har vært også da, vettu ;D

    Mvh :)
    Ikke kall meg kjære :mad: :mad: Jeg har jobbet lenge og vel med å fjerne enhver tendens til irrasjonell sentimentalitet fra mitt nøytralt målende sinn. :mad: Og jo, jeg er bergenser.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    :mad: :mad: :mad: Jeg vil gjerne ha en stor plass i det sammendraget, for hva jeg mener er viktigst :mad: :mad: :mad:
    Seff, kjære du ;) Du er jo bergenser du også, ikke sant ? ? ;D men det kommer jo litt an på hvor snill gutt du har vært også da, vettu ;D

    Mvh :)
    Ikke kall meg kjære :mad: :mad: Jeg har jobbet lenge og vel med å fjerne enhver tendens til irrasjonell sentimentalitet fra mitt nøytralt målende sinn. :mad: Og jo, jeg er bergenser.
    Vel, når jeg kaller noen kjære er det ment som en kompliment ;) Flott at du har lyktes med å fjerne sentimnentalitet da, men da blir du vel heller ikke rørt / beveget når du høre vakker musikk heller da ? ? :(

    Mvh :)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    :mad: :mad: :mad: Jeg vil gjerne ha en stor plass i det sammendraget, for hva jeg mener er viktigst :mad: :mad: :mad:
    Seff, kjære du ;) Du er jo bergenser du også, ikke sant ? ? ;D men det kommer jo litt an på hvor snill gutt du har vært også da, vettu ;D

    Mvh :)
    Ikke kall meg kjære :mad: :mad: Jeg har jobbet lenge og vel med å fjerne enhver tendens til irrasjonell sentimentalitet fra mitt nøytralt målende sinn. :mad: Og jo, jeg er bergenser.
    Vel, når jeg kaller noen kjære er det ment som en kompliment ;) Flott at du har lyktes med å fjerne sentimnentalitet da, men da blir du vel heller ikke rørt / beveget når du høre vakker musikk heller da ? ? :(

    Mvh :)
    Jeg er en ekte audiofil og jeg hører ikke på sånn derre...musikk :mad: :mad: Jeg hører kun på pling-plong- lyder, og jeg gir meg ikke før det høres helt nøytralt ut. Kabler er viktig her. Jeg må få det til snart, ellers blir jeg gal :mad: :mad: :mad:
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    DoMentor skrev:
    Roald Mikkelsens RA kabler feks. er testet på Høyteknologisenteret i Bergen

    Mvh :)
    Skulle vært interessant å vite hva HIB faktisk har gjort eller bidratt med. Vil tippe at det i beste fall er kontrollmålinger som viser at de holder seg innenfor standarder.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    :mad: :mad: :mad: Jeg vil gjerne ha en stor plass i det sammendraget, for hva jeg mener er viktigst :mad: :mad: :mad:
    Seff, kjære du ;) Du er jo bergenser du også, ikke sant ? ? ;D men det kommer jo litt an på hvor snill gutt du har vært også da, vettu ;D

    Mvh :)
    Ikke kall meg kjære :mad: :mad: Jeg har jobbet lenge og vel med å fjerne enhver tendens til irrasjonell sentimentalitet fra mitt nøytralt målende sinn. :mad: Og jo, jeg er bergenser.
    Vel, når jeg kaller noen kjære er det ment som en kompliment ;) Flott at du har lyktes med å fjerne sentimnentalitet da, men da blir du vel heller ikke rørt / beveget når du høre vakker musikk heller da ? ? :(

    Mvh :)
    Jeg er en ekte audiofil og jeg hører ikke på sånn derre...musikk :mad: :mad: Jeg hører kun på pling-plong- lyder, og jeg gir meg ikke før det høres helt nøytralt ut. Kabler er viktig her. Jeg må få det til snart, ellers blir jeg gal :mad: :mad: :mad:
    Huffameien, HØRTES ikke bra du :( får vel ønske deg god bedring, da ;D bra jeg primært er MUSIKKOfil da, vettu ;D

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    orso skrev:
    DoMentor skrev:
    Roald Mikkelsens RA kabler feks. er testet på Høyteknologisenteret i Bergen

    Mvh :)
    Skulle vært interessant å vite hva HIB faktisk har gjort eller bidratt med. Vil tippe at det i beste fall er kontrollmålinger som viser at de holder seg innenfor standarder.
    Såvidt jeg husker var det for å måle hvor mye mikrofonisk støy oljen rundt lederne eliminerte, ifgl Roald var det visst 70-80 % :)

    Mvh :)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    DoMentor skrev:
    orso skrev:
    DoMentor skrev:
    Roald Mikkelsens RA kabler feks. er testet på Høyteknologisenteret i Bergen

    Mvh :)
    Skulle vært interessant å vite hva HIB faktisk har gjort eller bidratt med. Vil tippe at det i beste fall er kontrollmålinger som viser at de holder seg innenfor standarder.
    Såvidt jeg husker var det for å måle hvor mye mikrofonisk støy oljen rundt lederne eliminerte, ifgl Roald var det visst 70-80 % :)

    Mvh :)
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    orso skrev:
    DoMentor skrev:
    Roald Mikkelsens RA kabler feks. er testet på Høyteknologisenteret i Bergen

    Mvh :)
    Skulle vært interessant å vite hva HIB faktisk har gjort eller bidratt med. Vil tippe at det i beste fall er kontrollmålinger som viser at de holder seg innenfor standarder.
    Såvidt jeg husker var det for å måle hvor mye mikrofonisk støy oljen rundt lederne eliminerte, ifgl Roald var det visst 70-80 % :)

    Mvh :)
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
    Joda + at det er lekker design ;)

    Mvh :)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.193
    Antall liker
    4.416
    Torget vurderinger
    1
    Kule-Trygve skrev:
    ...
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
    «Alt» kan måles med tommestokk, men er det hørbart?

    mvh
    KJ
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kule-Trygve skrev:
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
    Hadde du mye problemer med mikrofoni i høyttalerkablene før?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her!
    Major Kovalyov i Gogols "Nesen" trodde han var utsatt for nesetyver, men ellers kan det være en nesestyver du tenker på?

    Du får tilgi at jeg luket litt i det barnslige smiley-helvetet.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    vredensgnag skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her!
    Major Kovalyov i Gogols "Nesen" trodde han var utsatt for nesetyver, men ellers kan det være en nesestyver du tenker på?

    Du får tilgi at jeg luket litt i det barnslige smiley-helvetet.
    Ja nesestyver. ;D ;D ;D Må innrømme at jeg var litt i tvil om det het nesetyver eller nesestyver, så jeg sjangset på det ene. ;D ;D Men det var tydeligvis feil ;D ;D Kanskje jeg har sett ordet på trykk en gang for lenge siden, kanskje i et Donald- blad? ;D ;D Og så har det stått feil der og ;D ;D ;D
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Dazed skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
    Hadde du mye problemer med mikrofoni i høyttalerkablene før?
    Hvis dette høres ut som feedback i en mikrofon eller tilsvarende, så hadde jeg neppe det nei. Men denne oljen forbedrer nok kraftig the liquidity of the midrange da.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Og tråden blomstrer, ser jeg.... :D

    Nå begynner det å bli høvelig arrogant og snobbete. Fordommene har jo vært der heile tida - skal nok meir til enn 45 - 50 siders tråd for å fjerne de..

    Jeg var forresten på åpningen av nye Bodø Travbane i dag. Der var det akkurat som her på "sentralen"; noen ultrasnobber, noen litt mindre snobber, noen wanna-be-snobber, masse "vanlige" folk. Riktig så trivelig var det - som her. så var der masse kraftfulle, vakre travere også. Men gj.sn.alder på de traverne, er nok betydelig lavere enn her..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    DoMentor skrev:
    orso skrev:
    DoMentor skrev:
    Roald Mikkelsens RA kabler feks. er testet på Høyteknologisenteret i Bergen

    Mvh :)
    Skulle vært interessant å vite hva HIB faktisk har gjort eller bidratt med. Vil tippe at det i beste fall er kontrollmålinger som viser at de holder seg innenfor standarder.
    Såvidt jeg husker var det for å måle hvor mye mikrofonisk støy oljen rundt lederne eliminerte, ifgl Roald var det visst 70-80 % :)

    Mvh :)
    Aahhh.. på Geco der jeg jobbet før vart jo disse sesmikkablene fylt med olje også, kunstig parafin som ikke ledet strøm, så det hadde en annen visjon også ja..
    :)
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    DoMentor skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    DoMentor skrev:
    orso skrev:
    DoMentor skrev:
    Roald Mikkelsens RA kabler feks. er testet på Høyteknologisenteret i Bergen

    Mvh :)
    Skulle vært interessant å vite hva HIB faktisk har gjort eller bidratt med. Vil tippe at det i beste fall er kontrollmålinger som viser at de holder seg innenfor standarder.
    Såvidt jeg husker var det for å måle hvor mye mikrofonisk støy oljen rundt lederne eliminerte, ifgl Roald var det visst 70-80 % :)

    Mvh :)
    Ha se der! Mannen har jo tenkt på alt!! En skikkelig nesetyver til kabelfornekterne dette her! Og målbart! ;D ;D ;D
    Joda + at det er lekker design ;)

    Mvh :)
    Å, produseres kabler i Bergen ::) Min onkel i gamle dager brukte og si at: Dette ser da bra ut. Skulle nesten tro at det er produsert i Bergen ;) mvh. Guit
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn