eddie1 skrev:Synes selv det er herlig at noe av det billigste østen høytaler kabler du selv kan bestille for rundt 20.-m blir kåret til beste "highend" kabel i fidelity.
Det beviser vel at pris ikke har så mye å si eller er det skribentene i fidelity som ikke har peil?
Har selv hatt et par høytalere som ligger nærmere 100000.- som etter min smak blir spist av laaangt billigere Klipsch.
Men som sagt smaken er som baken,selv så velger jeg å ikke betaler flere titalls tusen ekstra bare for utseendet ;D
Etter div snoking på nett så har jeg ihvertfall ikke fått mot bekreftet dette...HCS skrev:eddie1 skrev:Synes selv det er herlig at noe av det billigste østen høytaler kabler du selv kan bestille for rundt 20.-m blir kåret til beste "highend" kabel i fidelity.
Det beviser vel at pris ikke har så mye å si eller er det skribentene i fidelity som ikke har peil?
Har selv hatt et par høytalere som ligger nærmere 100000.- som etter min smak blir spist av laaangt billigere Klipsch.
Men som sagt smaken er som baken,selv så velger jeg å ikke betaler flere titalls tusen ekstra bare for utseendet ;D
Er det Zensati kabelen du tenker på her ? Er det bevist eller bare påstander, at det var en rebranda kina kabel satt sammen der nede ? Fikk liksom aldri noen konklusjon rundt denne kabelen...... Høvdingen skulle undersøke, mne ble stillt det hele...
Link?eddie1 skrev:Etter div snoking på nett så har jeg ihvertfall ikke fått mot bekreftet dette...HCS skrev:eddie1 skrev:Synes selv det er herlig at noe av det billigste østen høytaler kabler du selv kan bestille for rundt 20.-m blir kåret til beste "highend" kabel i fidelity.
Er det Zensati kabelen du tenker på her ? Er det bevist eller bare påstander, at det var en rebranda kina kabel satt sammen der nede ? Fikk liksom aldri noen konklusjon rundt denne kabelen...... Høvdingen skulle undersøke, mne ble stillt det hele...
Er vel nok stoff ute til og konkludere med at personen som startet dette merket er en luring av dimensjoner hehe
lenge siden jeg har lest men bare og søke,står vel en del her på sentralen om zensati også.mannen som startet dette merket viste jo ikke noe om kabler bare for litt sidenlars_erik skrev:Link?eddie1 skrev:Etter div snoking på nett så har jeg ihvertfall ikke fått mot bekreftet dette...HCS skrev:eddie1 skrev:Synes selv det er herlig at noe av det billigste østen høytaler kabler du selv kan bestille for rundt 20.-m blir kåret til beste "highend" kabel i fidelity.
Er vel nok stoff ute til og konkludere med at personen som startet dette merket er en luring av dimensjoner hehe
Det som står her inne tar jeg ikke for god fisk :eddie1 skrev:lenge siden jeg har lest men bare og søke,står vel en del her på sentralen om zensati også.mannen som startet dette merket viste jo ikke noe om kabler bare for litt sidenlars_erik skrev:Link?eddie1 skrev:Etter div snoking på nett så har jeg ihvertfall ikke fått mot bekreftet dette...HCS skrev:eddie1 skrev:Synes selv det er herlig at noe av det billigste østen høytaler kabler du selv kan bestille for rundt 20.-m blir kåret til beste "highend" kabel i fidelity.
Er vel nok stoff ute til og konkludere med at personen som startet dette merket er en luring av dimensjoner hehe![]()
hehe står jo litt på danske forum også,Mark Johansen er mannen bak dette merketlars_erik skrev:Det som står her inne tar jeg ikke for god fisk :eddie1 skrev:lenge siden jeg har lest men bare og søke,står vel en del her på sentralen om zensati også.mannen som startet dette merket viste jo ikke noe om kabler bare for litt sidenlars_erik skrev:Link?eddie1 skrev:Etter div snoking på nett så har jeg ihvertfall ikke fått mot bekreftet dette...HCS skrev:eddie1 skrev:Synes selv det er herlig at noe av det billigste østen høytaler kabler du selv kan bestille for rundt 20.-m blir kåret til beste "highend" kabel i fidelity.
Er vel nok stoff ute til og konkludere med at personen som startet dette merket er en luring av dimensjoner hehe![]()
![]()
Er Jinwei i Taiwan (jinweicable.com) som lager selve lederen etter det jeg har skjønt. De har en kabel som ligner, men som er fylt opp med PVC. Det er sikkert mulig å få bestilt en rull av de med teflonisolasjon på til en brøkdel av zensatiprisen.HCS skrev:Er det Zensati kabelen du tenker på her ? Er det bevist eller bare påstander, at det var en rebranda kina kabel satt sammen der nede ? Fikk liksom aldri noen konklusjon rundt denne kabelen...... Høvdingen skulle undersøke, mne ble stillt det hele...
Kabelen er funnet, og jeg har selv spurt om å kjøpe noen meter, men blir da bare henvist til Zensati. Mulig det stiller seg annerledes hvis man driver et firma.HCS skrev:eddie1 skrev:Synes selv det er herlig at noe av det billigste østen høytaler kabler du selv kan bestille for rundt 20.-m blir kåret til beste "highend" kabel i fidelity.
Dere skuffer meg, så veloppdragne og fantasiløse 8) Ikke en, eneste som tok hintet og initiativet til en dokumentasjonsrunde, bare så jeg kunne få anledning til å si "Nei, jeg stiller ikke opp på blindtesting" ;D ;D ;DXLNT skrev:......om bare de som har behov for størst opppmerksomhet hadde møttes og dratt ned buksene så man en gang for alle fikk dokumentert hvem som har lengst penis ....
Alternativ forklaring: Teknisk mer eller mindre skolerte mangler forståelse for nyanser og sammenhenger som ikke framgår av en graf, og underfundig humor går da hus forbi...Kule-Trygve skrev:Folk her begynner vel å bli så gamle at de er lite opptatt av penisen sin..
IKKE ?? :XLNT skrev:"Nei, jeg stiller ikke opp på blindtesting" ;D ;D ;D
Har lest de fleste innleggene dine, jeg. Godt mulig jeg har feiltolka deg, men hva vet vel jeg ?Kule-Trygve skrev:Nå må du slutte med det maset ditt, DoMentor, les hva jeg har skrevet tidligere du, før du kaller meg arrogant m.m.
Enten du tror det eller ei så er jeg 110 % enig med deg i at man selvsagt skal stole på ørene også... men kan vel være greit å kunne måle også ? ? Mao kombinere det beste fra begge verdener ? ? Det er jo fullstendig unødvendig og meningsløst at man skal krangle sånn settlars_erik skrev:Støttes!janix skrev:Det finnes jo folk her inne som mener at strømkabler ikke har noen positiv innvirkning på lydbildet.
Makan til arroganse, sier jeg. ;D
Men, som jeg har sagt utallige ganger før; stol på ørene.
Hadde man bare snart funnet en måte å filtrere bort gnålet fra målerne.
Meget mulig, må nesten si at jeg er litt smigret, men det frister ikkeaudiomur skrev:DoMentor, etter alt tullpratet her har jeg hørt rykter om at selveste jan thomas har veldig lyst til å kjøre hifisnobben sin i deg.
Jeg mener, gi nå fanden i hva folk bruker på hifi.
rettelse: (audiomur med 1000cc JD i kroppen)
Nemlig ;D ;Dslowmotion skrev:Det er jo helt opp til deg om du gidder å bry deg om hva andre mener om dine prioriteringer.lars_erik skrev:Det må være det beste innlegget i hele tråden!
At noen skal fortelle voksne mennesker om og om igjen at deres prioriteringer er feil, blir et gnagsår av et irritasjonsmoment.
Det er du som velger å bli irritert.
Jepp, du står for DIN subjektive sannhet, samtidig som du tilsynelatende NEKTER å godta og respektere andres oppfatning / sannhet !!! Hvordan i all verden kan du forvente at andre skal respektere DIN sannhet når du KONSEKVENT driter i andres ? ? Jeg bare spør...... Det er nemlig så banalt og basalt enkelt som at hvis du vil ha respekt må du faktisk være villig til å gi det til andre også, serruKule-Trygve skrev:Jeg står for sannhet, ikke arroganse. Må ikke forveksles.
Andre sine erfaringer om hva det er eller ikke er av forskjeller, teller ikke når de åpenbart ikke har prøvd like hardt som meg..
Mao ditt valg og ditt problem !!! enjoy......Kule-Trygve skrev:![]()
![]()
Jeg velger stadig å bli irritert jeg
![]()
![]()
![]()
I seg selv et ganske arrogant utsagn.Kule-Trygve skrev:Jeg står for sannhet, ikke arroganse. Må ikke forveksles.
Ikke sant, og det så til de grader ;DDazed skrev:I seg selv et ganske arrogant utsagn.Kule-Trygve skrev:Jeg står for sannhet, ikke arroganse. Må ikke forveksles.![]()
;D ;D ;D det er det som er min tese.lars_erik skrev:Alternativ forklaring: Teknisk mer eller mindre skolerte mangler forståelse for nyanser og sammenhenger som ikke framgår av en graf, og underfundig humor går da hus forbi...Kule-Trygve skrev:Folk her begynner vel å bli så gamle at de er lite opptatt av penisen sin..
Et nei er et nei, er det ikke?jan#jan skrev:IKKE ?? :XLNT skrev:"Nei, jeg stiller ikke opp på blindtesting" ;D ;D ;D![]()
På seg selv kjenner man andre?Kule-Trygve skrev:Folk her begynner vel å bli så gamle at de er lite opptatt av penisen sin..
OI, kan du ikke si meg hvor du har fått kjøpt den krystallkula di? Siden du har evnen til å se hvor mye andre har prøvd altså. Jeg vil også ha en sånn kule, så jeg kan sette meg på min egendefinerte pidestall og sette meg til doms over andre, da vil sikkert tiden fly!!!! :-*Kule-Trygve skrev:Jeg står for sannhet, ikke arroganse. Må ikke forveksles.
Andre sine erfaringer om hva det er eller ikke er av forskjeller, teller ikke når de åpenbart ikke har prøvd like hardt som meg..
Nei - det er ikke detXLNT skrev:;D ;D ;D det er det som er min tese.lars_erik skrev:Alternativ forklaring: Teknisk mer eller mindre skolerte mangler forståelse for nyanser og sammenhenger som ikke framgår av en graf, og underfundig humor går da hus forbi...Kule-Trygve skrev:Folk her begynner vel å bli så gamle at de er lite opptatt av penisen sin..
Et nei er et nei, er det ikke?jan#jan skrev:IKKE ?? :XLNT skrev:"Nei, jeg stiller ikke opp på blindtesting" ;D ;D ;D![]()
![]()
Jeg skriver meg det bak øret til en passende anledning :-Xjan#jan skrev:Nei - det er ikke detXLNT skrev:;D ;D ;D det er det som er min tese.lars_erik skrev:Alternativ forklaring: Teknisk mer eller mindre skolerte mangler forståelse for nyanser og sammenhenger som ikke framgår av en graf, og underfundig humor går da hus forbi...Kule-Trygve skrev:Folk her begynner vel å bli så gamle at de er lite opptatt av penisen sin..
![]()
![]()
Fint - den kunnskapen kommer til nytteXLNT skrev:Jeg skriver meg det bak øret til en passende anledning :-Xjan#jan skrev:Nei - det er ikke detXLNT skrev:;D ;D ;D det er det som er min tese.lars_erik skrev:Alternativ forklaring: Teknisk mer eller mindre skolerte mangler forståelse for nyanser og sammenhenger som ikke framgår av en graf, og underfundig humor går da hus forbi...Kule-Trygve skrev:Folk her begynner vel å bli så gamle at de er lite opptatt av penisen sin..
![]()
![]()
Joda, har hatt RA et par år nu, men har ikke testa alle modellene. Nei, det sier jo seg selv at man ikke er kvalifisert når man ikke har et reelt / konkret erfaringsgrunnlag å basere / uttale seg påKule-Trygve skrev:DoMentor du kjenner jo til Roald- kablene, og vil du si at de som ikke har prøvd slike eller tilsvarende kan være kvalifisert til å si at kabelforskjeller er ubetydelige?
Ok, alle har rett til sin mening, alle har like mye rett, min sannhet er ikke din sannhet blabla.
Dette er en skikkelig kverulant- tråd forresten.
Jeg skal besøke han til uka, og skal teste mine RA kablerKule-Trygve skrev:Javel hva skal du teste? Har du konkrete planer?
WowDoMentor skrev:Jeg skal besøke han til uka, og skal teste mine RA kablerKule-Trygve skrev:Javel hva skal du teste? Har du konkrete planer?
Mvh![]()
Takker, og bukker, jepp jeg ogKule-Trygve skrev:WowDoMentor skrev:Jeg skal besøke han til uka, og skal teste mine RA kablerKule-Trygve skrev:Javel hva skal du teste? Har du konkrete planer?
Mvh![]()
Du er litt av en kabel(jule)nisse ;D ;D Håper det blir suksess
![]()