Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    oyvino

    Medlem
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Ser at plan fadder - og sos barnebyer har blitt snobberi !
    Kan forsåvidt være enig i det, mange organisasjoner gjør nok det som var planlagt med pengene,
    men var mere godtroende for noen år siden! Så et innslag på tv2 (tror jeg) om diverse loddsalg og div. til
    inntekt for ditt og datt! Det viste seg at han som drev selskapene, stakk av med over 90% av pengene som kom inn, og var mangemillionær. Så derfor er jeg skeptisk til de fleste org. Gir av prinsipp kun til tv aksjonen og frelsesarmeen. De har mest å tape på, uheldig bruk av pengene!
    Ser fint ut på papiret med, kjøp ei geit i afrika eller nye skolebøker tell han Nu´gatti, men bilde av både geiter og mørke unga finn man overallt! men vanskelig å vite hva man skal tro på!
    Så den norske stat har nok også finanasiert noen stammekriga, og/eller Odin høyttalerkabla tell en kar i kongsvinger!

    E av den oppfatning, at vess æ veit æ bli lurt så e det greit, men bi førrbanna vess æ bi lurt og aldri finn ut av det!
    Så dyre høyttaler kabla plaga mæ ikke så masse!

    Som en på "gatebil" treff i england sa, på spørsmål om hvorfor han gadd å bruke penger på å holde en dragrace/banebil i "showcar mint condition": "what`s the point in going fast, if u look like shit doing it"
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Når det gjelder hifi, må man bare stole på ørene sine. Alt annet - både det man leser i hifi-blader og det man leser på hififora rundt omkring - kan gjerne brukes for å få impulser m.h.t. hvor man står her i verden - og idéer til hvordan man kan komme seg videre, hvis man er på den galeien.

    Man leser så mangt. F.eks. at man bør legge mest penger i høyttalere og akustikk. Hvilket er helt motsatt av det ørene mine forteller MEG. Eller at drivverk er kolossalt viktig - igjen noe som ørene MINE ikke får med seg. M.h.t. til kabler opplever jeg det slik at ørene mine hvisker et forsiktig "kanskje....". Jeg har full forståelse for at andre ører forteller eierne sine andre ting - men det er ingen grunn til å lage noen diskusjon ut av akkurat DET. Likeledes burde det jo være helt uproblematisk hvis noen vil gjøre det hyggelig for øynene sine i samme slengen. Kjøpe noe som man synes er pent å se på. Eller kjøpe noe som gjør kona happy. Eller kjøpe noe som ikke sprenger familiebudsjettet. Etc. Vi har alle våre hangups.

    Det bør likevel være lov til - på en konstruktiv og hyggelig måte - å undres på hvorfor det ene og det andre. Det kunne jo hende at noen og hver lærte noe.

    Men dette var ikke noe særlig arrogant - det ser jeg nå. Må gå i tenkeboksen......
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    DoMentor skrev:
    pengesluk skrev:
    DoMentor skrev:
    Anonym skrev:
    Er dere en eller to personer?
    Kommer an på hvem du spør det ;D ;D
    Regner med at det er den schizofrene narcissisten DoMentor i egne høye personer... som taler med så kløyvet tunge at han sleiker seg i hvert øre samtidig!
    Dessuten smaker ørevox høgg, æææsj :(

    Mvh :)
    Gjør du ikke ørene skikkelig rene, gutt? Ikke rart du ikke hører noen forskjell. :p ;D

    LMC skrev:
    pengesluk skrev:
    BILDER!! BILDER!!!
    Bilder som ikke er tatt med Hasselblad eller Leica frabes
    Slike små filleformater holder jo ikke! Gidder ikke løfte et øyenbryn før det dreier seg om Linhof Technika eller lignende. :mad:
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja ja, jeg sitter nå her oppe og ser ned på dere alle sammen.



    Tror forresten jeg setter meg enda litt høyere jeg.
    For da virker dere enda mindre 8)
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    KW skrev:
    Ja ja, jeg sitter nå her oppe og ser ned på dere alle sammen.



    Tror forresten jeg setter meg enda litt høyere jeg.
    For da virker dere enda mindre 8)
    Mvh.KW


    /jan
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    JanR skrev:
    KW skrev:
    Ja ja, jeg sitter nå her oppe og ser ned på dere alle sammen.



    Tror forresten jeg setter meg enda litt høyere jeg.
    For da virker dere enda mindre 8)
    Mvh.KW


    /jan
    Sånne arrogante gærninger liker vi, jah ;D

    Mvh :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Kule-Trygve skrev:
    Jeg reagerer mest på disse som nærmest skråsikkert mener kabler har liten betydning. Når de setter i gang med skriveriene sine, klarer jeg bare ikke la vær å korrigere.

    Når det gjelder praksis, så har for eksempel jeg gått mye lenger enn dem for å finne ut av dette med kabler. Jeg har lånt og investert i skitdyre kabler, og skrevet en del om erfaringer på bakgrunn av dette. (Skjønt investering er vel ikke det riktige ordet, for jeg taper muligens avsindige summer skal jeg prøve å selge disse kablene noen gang)

    For eksempel Asbjørn har gjort noen spredte forsøk med noen antagelig halv- anstendige kabler i et ganske hjemmemekket anlegg og konkluderer på bakgrunn av det at kabler har fryktelig liten betydning. Han støtter seg til tradisjonell (gammeldags) audio- teori, men jeg poster linker til nyere vitenskap som har kommet litt lenger når det gjelder kabler.

    Du kan merke deg at de fleste hifiblader har kabelomtaler uten at dette er noe kontroversielt. Det er også en "gammel regel" at man gjerne bør legge sånn 10 prosent av anleggskost i kabler. Har man et anlegg til 100 000, så betyr dette faktisk 10 000 til kabler og 90 000 til alt det andre. Min prosentandel er faktisk en del høyere enn 10 prosent. Men her er det ikke noe fasitsvar, bare generelle retningslinjer.

    Du får prøve deg frem, Dazed. Du trenger ikke tro på hverken meg eller Asbjørn eller noen andre her.
    Nevner ikke merke da disse høytalerne tilhører en "guru" her på sentralen.Veldig opptatt av dyre kabler men det spiller ingen rolle at kablene inne i høytalerne til rundt 150000.- ligger på rundt 100.- pr meter!!! det gjelder de fleste høytalere så greit at folk vil ha fansy saker men det får være måte på.Det lureste ville vel være og følge produsenten,altså bruke de samme kablene de 2 metrene utvendig frem til kilde! fremfor å legge 20000.- bare for en annen finnish og som i tilegg krasjer med hva produsenten har valgt å bruke i sine høytalere! ;D
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Dokumentasjonen Asbjørn legger frem og de teoriene han støtter seg virker både troverdige og fullstendig gyldige, mens de linkene du som regel poster, langt fra er "vitenskap".
    Jeg tror du mener det Asbjørn forteller deg jeg..og det er kanskje ikke så rart, det er jo han som kan mest teori og han som skriver teoretiske utlegninger her. Men han overser jo elegant alt som ikke passer inn i hans verdensbilde, da. Eller bagatelliserer det.

    Jeg driver i det minste ikke og starter tråder som "Hva skal til av anlegget for å høre forskjell på kabler" o.l. da. Så jeg kan ikke være så ille vel? ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kule-Trygve skrev:
    Jeg tror du mener det Asbjørn forteller deg jeg..
    Og hva i alle dager får deg til å tro at jeg ikke har noen egen kunnskap. Jeg er ikke noens nikkedukke, men det er sant at jeg har stor tiltro til at det han skriver i tekniske diskusjoner er korrekt. Forøvrig ville jeg sette pris på om du la vekk den nedlatende holdningen der. Jeg har min egen teoretiske og praktiske bakgrunn og sunne skepsis til reklame og selger-skryt, og sånne idiotiske hersketeknikker som den du prøver deg på der, irriterer meg faktisk ganske kraftig.

    At du tar det som en personlig fornærmelse hver gang noen sier noe du med stor vrangvilje kan klare å tolke som en antydning om at kabler ikke kan gi et anlegg noen store forbedringer er helt tydelig. Det burde strengt tatt være kun ditt problem, og jeg skulle ønske du kunne prøve å holde deg litt mer saklig.

    Kule-Trygve skrev:
    og det er kanskje ikke så rart, det er jo han som kan mest teori og han som skriver teoretiske utlegninger her. Men han overser jo elegant alt som ikke passer inn i hans verdensbilde, da. Eller bagatelliserer det.
    Har du et eksempel eller to på dette? Jeg har ikke inntrykk av at det er "hans verdensbilde" han beskriver, forresten, men anerkjente naturlover og vitenskap. Dermed blir ikke vi andre som tror på det samme som han noen form for "disipler", men deler bare den samme tilliten til at verdens samlede fysikerstand har sånn noenlunde peiling på det de driver med.

    Jeg tror ikke heller at noenting bagatelliseres, men ofte påpekes det at omtalte fenomener/egenskaper faktisk er bagateller. Ser du forskjellen?
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Fidelity og Stereophile (senest med juninummeret, les M. Fremer) mener at i et topp anlegg kan det faktisk være en god investering å bruke kanskje 150 000 på kabler. Dvs at det er "lurere" å bruke disse pengene på kabler fremfor å bruke dem på dyrere høyttalere eller noe. Etter egen prøving er jeg på linje med disse oppfatningene. Du får være helt uenig med det jeg skriver, men når jeg skriver om egne erfaringer, tillater jeg meg å være så arrogant jeg bare vil ;D Det ville dessuten bli kjedelig her om alle skulle være så grådig forsiktig og "diplomatisk" med hva de skrev.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Hvorfor er dette en kjedelig kabeldiskusjon? Klarer ikke kabellytterne å la være? Må absolutt alt handle om den mest passive komponenten i et anlegg?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.169
    Antall liker
    4.344
    Torget vurderinger
    1
    Kule-Trygve skrev:
    Fidelity og Stereophile (senest med juninummeret, les M. Fremer) mener at i et topp anlegg kan det faktisk være en god investering å bruke kanskje 150 000 på kabler. Dvs at det er "lurere" å bruke disse pengene på kabler fremfor å bruke dem på dyrere høyttalere eller noe. Etter egen prøving er jeg på linje med disse oppfatningene. Du får være helt uenig med det jeg skriver, men når jeg skriver om egne erfaringer, tillater jeg meg å være så arrogant jeg bare vil ;D Det ville dessuten bli kjedelig her om alle skulle være så grådig forsiktig og "diplomatisk" med hva de skrev.
    Prøv å være «litt» mer arrogant er du snill. Nå framstår du bare som et mislykket forsøk.

    mvh
    KJ
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Kule-Trygve skrev:
    Fidelity og Stereophile (senest med juninummeret, les M. Fremer) mener at i et topp anlegg kan det faktisk være en god investering å bruke kanskje 150 000 på kabler. Dvs at det er "lurere" å bruke disse pengene på kabler fremfor å bruke dem på dyrere høyttalere eller noe. Etter egen prøving er jeg på linje med disse oppfatningene. Du får være helt uenig med det jeg skriver, men når jeg skriver om egne erfaringer, tillater jeg meg å være så arrogant jeg bare vil ;D Det ville dessuten bli kjedelig her om alle skulle være så grådig forsiktig og "diplomatisk" med hva de skrev.
    Nå har vel kanskje denne hr. Fremer noe luft rundt høyttalerene sine også.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Den avforum- linken i den "Hold dere til tema"- tråden er full av innlegg som:

    "Jeg synes det blir drøyt når man prøver å gi råd etter beste evne og blir idiot-erklært gang på gang, en gang til: Jeg anbefaler trådstarter å høre etter selv, for å avgjøre selv om han skal bruke penger på kabler, du er kategorisk på at det er tull og at jeg er en lettpåvirkelig tosk som TROR jeg hører forskjell, for hvis DU ikke hører forskjell på DITT anlegg kan det umulig være noen forskjell.....gratulerer, det er jo ikke arrogant i det hele tatt!
    Jeg spurte for lenge siden en kompis som jobbet på Soundgarden i mange år om hjelp i en kabel-diskusjon, og nå er jeg så drittlei av all hetsen at jeg skal sitere svaret hans, og ta hans eksempel:

    "Jeg er ferdig med å diskutere med idioter, det har jeg kastet bort nok tid på!""
    ;D
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    el_mariachi skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Fidelity og Stereophile (senest med juninummeret, les M. Fremer) mener at i et topp anlegg kan det faktisk være en god investering å bruke kanskje 150 000 på kabler. Dvs at det er "lurere" å bruke disse pengene på kabler fremfor å bruke dem på dyrere høyttalere eller noe. Etter egen prøving er jeg på linje med disse oppfatningene. Du får være helt uenig med det jeg skriver, men når jeg skriver om egne erfaringer, tillater jeg meg å være så arrogant jeg bare vil ;D Det ville dessuten bli kjedelig her om alle skulle være så grådig forsiktig og "diplomatisk" med hva de skrev.
    Nå har vel kanskje denne hr. Fremer noe luft rundt høyttalerene sine også.
    Jeg har nesten en meter mellom høyttaler og frontvegg. Det tror jeg holder...ellers så må man jo bruke det rommet man har. Blir lite plaget av forstyrrelser fra sidevegg, har noe med høyttalernes konstruksjon å gjøre.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    I seneste Stereophile anbefaler Fremer en aktiv preamp til 36.000 (passiv utgave tilgjengelig for små (26.000).
    Vi snakker dollar, og den er billig nå.
    Han skriver ikke noe om kabler.

    Har du måned og sidetall, siden du enda en gang på liv og død skal innom kabler og pris, Kule-Trygve?
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Kule-Trygve skrev:
    el_mariachi skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Fidelity og Stereophile (senest med juninummeret, les M. Fremer) mener at i et topp anlegg kan det faktisk være en god investering å bruke kanskje 150 000 på kabler. Dvs at det er "lurere" å bruke disse pengene på kabler fremfor å bruke dem på dyrere høyttalere eller noe. Etter egen prøving er jeg på linje med disse oppfatningene. Du får være helt uenig med det jeg skriver, men når jeg skriver om egne erfaringer, tillater jeg meg å være så arrogant jeg bare vil ;D Det ville dessuten bli kjedelig her om alle skulle være så grådig forsiktig og "diplomatisk" med hva de skrev.
    Nå har vel kanskje denne hr. Fremer noe luft rundt høyttalerene sine også.
    Jeg har nesten en meter mellom høyttaler og frontvegg. Det tror jeg holder...ellers så må man jo bruke det rommet man har. Blir lite plaget av forstyrrelser fra sidevegg, har noe med høyttalernes konstruksjon å gjøre.
    Refleksjoner fra sidevegg blir det jo uansett.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Skumleste bladet i kiosken. (Man må spare penger der man kan.) Artikkelen har jeg ikke funnet i nettutgaven.

    http://www.stereophile.com/content/june-issueinteresting-lead


    El-M: Leste en test i Hifi Critic av høyttalerne mine. Testeren "savnet" til tider de romrefleksjonene han var vant til (med andre høyttalere). Testen ser ut til å ha forsvunnet fra nettet nå, men jeg lagret den som pdf en gang. Høyre høyttaler har jeg plassert nær vegg, men har ikke funnet at dette degraderer lyden. Refleksjoner fra veggen blir det åpenbart. Men de ser ikke ut (høres ikke ut) til å gjøre særlig galt.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Av- forum- linken har også gladsaker som denne: ;D

    "Jeg hørte i hvertfall stooor forskjell på Kimber select og monocle xl. Desverre hadde jeg ikke noen hundre tusen å bruke på høytalerkabler Men veldig gøy å ha med seg hjem for å høre forskjellen."
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Kule-Trygve skrev:
    Jeg driver i det minste ikke og starter tråder som "Hva skal til av anlegget for å høre forskjell på kabler" o.l. da. Så jeg kan ikke være så ille vel? ;D
    Hva var så galt med at jeg startet den tråden?


    Geir Arne
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    ganilsen skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Jeg driver i det minste ikke og starter tråder som "Hva skal til av anlegget for å høre forskjell på kabler" o.l. da. Så jeg kan ikke være så ille vel? ;D
    Hva var så galt med at jeg startet den tråden?


    Geir Arne
    Rene blasfemien, det du drev med der. Man hører ALLTID forskjell på kabler - hehe. Spørsmålet ditt får det til å virke som om det er noen form for betinget greie. Tror man på Gud, er det betingelsesløst. Amen. No offense.

    Men med arroganse-modus-off, kan jeg ikke se at du har begått noen større dødssynd - du har bare tråkket i det sedvanlige kabelklaveret.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Klart det er en betinget greie, Ulf- B. Men under de mest opphetede diskusjonene her for en stund siden, ble det startet mange slike "Hva skal til av.."- tråder, jeg husker ikke hvem som startet dem, men jeg skjønner at de trådene muligens kan virke provoserende på de som ikke hører forskjell. Som at de ikke har "det som skal til", enten det er materielt utstyr eller noe annet. Og så var det en her i kveld som klaget på at det ble startet arrogante tråder av kabeltilhengerne, og da tenkte jeg plutselig på disse trådene av denne typen, da.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Kule-Trygve skrev:
    Fidelity og Stereophile (senest med juninummeret, les M. Fremer) mener at i et topp anlegg kan det faktisk være en god investering å bruke kanskje 150 000 på kabler. Dvs at det er "lurere" å bruke disse pengene på kabler fremfor å bruke dem på dyrere høyttalere eller noe. Etter egen prøving er jeg på linje med disse oppfatningene. Du får være helt uenig med det jeg skriver, men når jeg skriver om egne erfaringer, tillater jeg meg å være så arrogant jeg bare vil ;D Det ville dessuten bli kjedelig her om alle skulle være så grådig forsiktig og "diplomatisk" med hva de skrev.
    Helt enig :p Så jo testen i fidelity av noen grisedyre høytalerkabler som vant men som viste seg og være forkledde billig kabler fra østen ::)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Akkurat som den DVD- spilleren til 150 kroner som sitter i Edge G-CD, ikke sant? ;D
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Kule-Trygve skrev:
    Klart det er en betinget greie, Ulf- B. Men under de mest opphetede diskusjonene her for en stund siden, ble det startet mange slike "Hva skal til av.."- tråder, jeg husker ikke hvem som startet dem, men jeg skjønner at de trådene muligens kan virke provoserende på de som ikke hører forskjell. Som at de ikke har "det som skal til", enten det er materielt utstyr eller noe annet. Og så var det en her i kveld som klaget på at det ble startet arrogante tråder av kabeltilhengerne, og da tenkte jeg plutselig på disse trådene av denne typen, da.
    Ahh, slik å forstå. Skjønner at den/de kan ha virket provoserende, men det var ikke intensjonen. ;)


    Geir Arne
     

    oyvino

    Medlem
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Muligens "åff tåpikk" som dere sier!
    Men siden "alle" hær styrer innom kabel diskusjon, og forskjell/ ikke forskjell.
    Tenkte jeg å hive inn min oppfatning av noen høyt.kabler jeg har prøvd, for å se hvor uenig folk er!
    Har enda tilgode å ha noen haleluja opplevelser ved å bytte til en annen kabel, men når selv min tunghørte far kommenterte at lyden fra stereoen var anderledes, er jeg sikker på at det ikke er ren innbillning iallefall!

    au24 og div. nordost med lavt tverrsnitt synes jeg toner ned den dypere bassen, men fremstår som mere oppløst og
    med mere "smekk" i mellombassen enn div andre, men har en tendens til å bli litt hvinete på mindre bra innspillinger!

    Soundstring, kimber monocle xl, div. MIT, og black magic revelation, med høyere tverrsnitt synes jeg har en "overall" mørkere lyd, med bedre fundament i bassen. Men på bekostning av oppløsning i toppen! Synes dette er å foretrekke på høyttalere med små elementer!

    Chord Signature høyttaler kabler er noe kabel skeptikere anbefales å prøve ut! Hos meg var det iallefall den største forandringen jeg noensinne har hørt på et anlegg! Virker som den er laget med tanke på studio bruk til mixing, for det var som om man hørte ett instrument i hvert ht. element! Litt vel analytisk etter min smak, eller så har jeg for dårlige anlegg, hva vet jeg!

    arti å høre om noen er av samme oppfatning, eller kommer med krass kritikk av min uvitenhet!
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Til Kule Trygve :

    Enten du tror det eller ei så gleder jeg meg oppriktig over at du har funnet en kabel som du synes har en god synergi med resten av oppsettet ditt, at det tilfeldigvis er samme merke som mine er også artig. Men selv om vi begge er fornøyde med kablene våre gir det oss faktisk ikke rett til å definere / kalle andre som er uenig med oss for idioter, etc. Dessverre tror jeg at jo mer man gjør det jo mer respekt og troverdighet mister man i andres øyne, og i verste fall blir ansett som en arrogant og fordomsfull tulling. Jeg prefererer heller å anbefale folk å teste feks Renaissance Audio og så la de gjøre seg opp sin egen mening / konklusjon, basert på deres egen SUBJEKTIVE opplevelse som sansynligvis avviker både fra min, din og alle andres...... mao la PRODUKTET tale for seg selv. En forts. god natt ønskes deg.

    Mvh
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Nå må du slutte med det maset ditt, DoMentor, les hva jeg har skrevet tidligere du, før du kaller meg arrogant m.m.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Det finnes jo folk her inne som mener at strømkabler ikke har noen positiv innvirkning på lydbildet.
    Makan til arroganse, sier jeg. ;D
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    janix skrev:
    Det finnes jo folk her inne som mener at strømkabler ikke har noen positiv innvirkning på lydbildet.
    Makan til arroganse, sier jeg. ;D
    Støttes!
    Men, som jeg har sagt utallige ganger før; stol på ørene.
    Hadde man bare snart funnet en måte å filtrere bort gnålet fra målerne.
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    DoMentor, etter alt tullpratet her har jeg hørt rykter om at selveste jan thomas har veldig lyst til å kjøre hifisnobben sin i deg.

    Jeg mener, gi nå fanden i hva folk bruker på hifi.

    rettelse: (audiomur med 1000cc JD i kroppen)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.815
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    audiomur skrev:
    DoMentor, etter alt tullpratet her har jeg hørt rykter om at selveste jan thomas har veldig lyst til å kjøre hifisnobben sin i deg.

    Jeg mener, gi nå fanden i hva folk bruker på hifi.
    Det må være det beste innlegget i hele tråden!
    At noen skal fortelle voksne mennesker om og om igjen at deres prioriteringer er feil, blir et gnagsår av et irritasjonsmoment.
    Putt inn noen grafer, en dæsj tabeller og en dose sarkasme, og det er komplett.
     

    XLNT

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Innlegg
    99
    Antall liker
    0
    audiomur skrev:
    DoMentor, etter alt tullpratet her har jeg hørt rykter om at selveste jan thomas har veldig lyst til å kjøre hifisnobben sin i deg.

    Jeg mener, gi nå fanden i hva folk bruker på hifi.
    Da får jan thomas søke tillatelse hos meg først.

    Men fra spøk til alvor: DoMentor er da ikke opptatt av hva folk bruker på hifi, det jeg leser, er en oppriktig undring (ispedd doser oppgitthet og frustrasjon) over at enkelte, uansett "trosretning", disser andres vurderinger og valg.... og noen ganger i kjølvannet av det også personen som "ikke har sett lyset".
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.406
    Antall liker
    3.196
    lars_erik skrev:
    Det må være det beste innlegget i hele tråden!
    At noen skal fortelle voksne mennesker om og om igjen at deres prioriteringer er feil, blir et gnagsår av et irritasjonsmoment.
    Det er jo helt opp til deg om du gidder å bry deg om hva andre mener om dine prioriteringer.
    Det er du som velger å bli irritert.
     

    XLNT

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Innlegg
    99
    Antall liker
    0
    Anonym skrev:
    XLNT skrev:
    Anonym skrev:
    RoDa skrev:
    BT skrev:
    Jeg for min del skjønner ikke helt hva du vil med denne tråden.
    Jeg gikk tilbake til første innlegg for å se om jeg forsto det....
    Tror jeg forsto at han ville ha en slags bekreftelse på at Denon fra loppemarkedet er bedre enn mye annet utstyr. Selv om en kamerat han bekreftet det, så er det visst ikke nok?
    Har ikke sett XLNT i denne tråden.
    Borte, BØ!
    En kjent barnelek, det kan kanskje være på sin plass her?
    Tampen brenner?
    Jeg fant, jeg fant.
    Hva jeg fant?

    Nok en tråd som kunne vært stoppet for lenge siden, om bare de som har behov for størst opppmerksomhet hadde møttes og dratt ned buksene så man en gang for alle fikk dokumentert hvem som har lengst penis og man ikke behøvde alle disse psaudodiskusjonene som egentlig handler om å kjenne seg stor og sterk og manndig, kjenne at "JEG HAR RETT", ikke om kvalitativt gode musikkopplevelser sammen med anlegget sitt.

    Det er i bunn og grunn litt underholdende å lese hvordan så mange relativt ordrike menn klarer å snakke så til de grader forbi hverandre. Evnen til å "lytte" på det skrevne ord virker hos enkelte svært variabel. Dette leder meg inn i undring på om evnen deres til å lytte på god lyd er like variabel, i så fall ramler mye av grunnlaget for autoritet i diskusjoner på stengrunn.

    Men, bare for å nyansere litt, det finnes også mange gode innlegg i tråden, om at det går an å være uenige uten å ty til store bokstaver og dissing av enkeltpersoner.
     

    XLNT

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Innlegg
    99
    Antall liker
    0
    room skrev:
    Stoppet???? Så kjedelig da XLNT!
    Jeg sier ikke at den BURDE vært stoppet, jeg skrev da KUNNE 8)

    Det jeg bekymrer meg for er ikke lengden på tråden, men nivået på blodtrykket til enkelte, om man skal gå ut fra at innleggene speiler engasjement, frustrasjon og blodtrykk ;D
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn