Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.645
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    eller mere nærliggende: da Vestby kommune fikk tilbud om fantasi-renter på Guernsey
    Mvh
    Leif

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Imperial skrev:
    Men jeg vil si, att å prøve å danke ut en Fredriksen modda spiller i eierens eget annlegg, det tipper jeg blir vrient...
    okke som. Tja, kommer an på hvilken spiller det er, og matching / synergi det, vettu ;)
    G.F er meget flink til å modde cd spillere, nå er han ikke så kjent for å modde Denon da, mer for sine Sony cdspiller mods... egentlig. Skulle tro att en av hans modda Sony spillere hadde vært mindre smart å yppe seg mot... :) Meget mulig, men min Denon gruser min Sony iallefall, men nå er ikke Sonyen modda / oppgradert da ;) Men nyprisen på Sonyen var 16 K når jeg kjøpte den, mao høy pris alene er definitivt ikke alltid garanti for god lyd nei ;)

Jeg tror det lar seg gjøre, Domentor, å banke din dcd Denon... selv om du muligens tviler på det. ;) Vel, hvis du leser introninnlegget mitt igjen så ser du forhåpentligvis hva jeg prøver å si ;)

For, og av alle steder man skulle vente å finne ett slikt utsagn... det er sagt: "Kvalitet er ikke dyrt" ... Craig whitson...
    (Grillkongen...)
    Og det er sant! Kvalitet koster ikke mye gryn, men mangel på fornuft,det er dyre saker det. Tja, det er vel både og ;)
    For... det jeg synes er teit, det er å tro att om man betaler den dyreste summen får man den beste lyden...
    Det er bortkastet synes jeg! Ikke hvis utstyret faktisk er av høy kvalitet, og man er overbevist om at det faktisk er verd prisen, og likevel er raus nok til å kunne glede seg på andres vegne som får det til med billigere utstyr ;)

mvh

Mvh :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    DoMentor skrev:
    Imperial skrev:
    Men jeg vil si, att å prøve å danke ut en Fredriksen modda spiller i eierens eget annlegg, det tipper jeg blir vrient...
    okke som. Tja, kommer an på hvilken spiller det er, og matching / synergi det, vettu ;)
    G.F er meget flink til å modde cd spillere, nå er han ikke så kjent for å modde Denon da, mer for sine Sony cdspiller mods... egentlig. Skulle tro att en av hans modda Sony spillere hadde vært mindre smart å yppe seg mot... :) Meget mulig, men min Denon gruser min Sony iallefall, men nå er ikke Sonyen modda / oppgradert da ;) Men nyprisen på Sonyen var 16 K når jeg kjøpte den, mao høy pris alene er definitivt ikke alltid garanti for god lyd nei ;)

Jeg tror det lar seg gjøre, Domentor, å banke din dcd Denon... selv om du muligens tviler på det. ;) Vel, hvis du leser introninnlegget mitt igjen så ser du forhåpentligvis hva jeg prøver å si ;)

For, og av alle steder man skulle vente å finne ett slikt utsagn... det er sagt: "Kvalitet er ikke dyrt" ... Craig whitson...
    (Grillkongen...)
    Og det er sant! Kvalitet koster ikke mye gryn, men mangel på fornuft,det er dyre saker det. Tja, det er vel både og ;)
    For... det jeg synes er teit, det er å tro att om man betaler den dyreste summen får man den beste lyden...
    Det er bortkastet synes jeg! Ikke hvis utstyret faktisk er av høy kvalitet, og man er overbevist om at det faktisk er verd prisen, og likevel er raus nok til å kunne glede seg på andres vegne som får det til med billigere utstyr ;)

mvh

Kan du være så snill å ikke skrive svarene dine inne i den siterte teksten? Man må nærmest lete og gjette for å finne ut hva som er sitat og hva som er ditt svar. HFS-redigering er faktisk ganske enkelt og bør være høyst overkommelig å lære seg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    nb skrev:
    FZ skrev:
    Hmmm... fast avkastning på 6,5%. Det hørtes ikke gæernt ut, men hvordan fikser du det?
    Gammel langsiktig avtale med litt gjenstående løpetid eller plassere i en bank som er desperat etter penger. Under finanskrisen 1.0 var det en del banker som lokket med ganske spenstige fastrenter til privatkunder for å tiltrekke seg innskudd siden de hadde store problemer med å finansiere seg på annen måte.

Edit: Eller en eller annen form for risikoplassering
    Ganske riktig, fem år gammel avtale som det er igjen tre år på. Pengene kan tas ut på vanlige bankvilkår, dvs. over natta.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    CDWMcInSpots skrev:
    Apropos apekister (og litt nærmere fag og kanskje tema).

Hva er korrekt terminologi for følgende "transducere":

Mirage OMD-5

Bang & Olufsen BeoLab 3

Hodetelefoner
    Da dette er en arroganse-tråd velger jeg å kalle disse transducerne "skrammel"!!

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    pengesluk skrev:
    CDWMcInSpots skrev:

[Bilde]
    Mirage OMD-5

[Bilde]
    Bang & Olufsen BeoLab 3

[Bilde]
    Hodetelefoner
    Da dette er en arroganse-tråd velger jeg å kalle disse transducerne "skrammel"!!
    ;D

Hva med:

Stax SR-007 (Omega 2)

Stax SR-007MkII

Vedlegg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.645
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    overpriset, hypet skrammel! ;D
    ser ut som en eggedeler eller noe kjøkken greier

det er ikke engang arrogant å synes! ::)
    mvh
    Leif

edit: ikke Stax da seff!

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    LMC skrev:
    overpriset, hypet skrammel! ;D
    ser ut som en eggedeler eller noe kjøkken greier

det er ikke engang arrogant å synes! ::)
    mvh
    Leif

edit: ikke Stax da seff!
    Forsiktig, forsiktig.

Pengesluk har tidligere erklært seg som en varm, og mangeårig tilhenger og eier av en rekke Stax hodetelefoner.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    CDWMcInSpots skrev:
    pengesluk skrev:
    CDWMcInSpots skrev:

[Bilde]
    Mirage OMD-5

[Bilde]
    Bang & Olufsen BeoLab 3

[Bilde]
    Hodetelefoner
    ;D

Hva med:

Stax SR-007 (Omega 2)

Stax SR-007MkII
    Dette derimot, går jeg god for! Har 2 sett av disse selv, fint som referanse og verktøy også, for å bedømme endringer ved skifte av komponenter osv. Topp vare, lydmessig og kvalitetsmessig. Har brukt Stax siden 70-tallet da de kom via Audioscan. ALDRI hatt noen som helst problem.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    463
    Torget vurderinger
    4
    pengesluk skrev:
    nb skrev:
    FZ skrev:
    Hmmm... fast avkastning på 6,5%. Det hørtes ikke gæernt ut, men hvordan fikser du det?
    Gammel langsiktig avtale med litt gjenstående løpetid eller plassere i en bank som er desperat etter penger. Under finanskrisen 1.0 var det en del banker som lokket med ganske spenstige fastrenter til privatkunder for å tiltrekke seg innskudd siden de hadde store problemer med å finansiere seg på annen måte.

Ganske riktig, fem år gammel avtale som det er igjen tre år på. Pengene kan tas ut på vanlige bankvilkår, dvs. over natta.
    Høres ut som en grei deal. Selv får jeg 3,15% på mine surt oppsparte og det er jo ikke allverdens å skryte av....

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    463
    Torget vurderinger
    4
    Elmer skrev:
    Til FZ .

Nei, Neby gikk ikke konk. HiFi-klubben overtok noen av agenturene som han hadde bl.a NAD og Quad (noe senere), også prisen på NAD sin berømte droppet fra nesten 2000 til 1100 og holdt seg der. Klubben på den tiden lot mye av gevinsten med å drive direktesalg komme kunden til gode, de hadde også lavere kostnader da de aldri annonserte. De utga en"avis" (Audiovisen) trykt på billig avistrykk en til to ganger iåret som var katalogen deres. Den måtte hentes i butikken. De påstod forøvrig selv at de hadde prissenkning mellom 40-60% på merker som de hadde overtatt etter andre. Dette ble de prøvet på av konkurrenter, saken gikk til Dansk Høyesterett - og de vant.

I dag er situasjonen nok noe annerledes da de også selger "andres" merker som de ikke importer selv.

Beklager en liten avsporing.
    Sikker på det, Elmer? Hi Fi sjappa Neby HiFi-concept la inn årene etter kort tid i Torggata og en ansatt i HiFiklubben rett over gata fortalte meg at de Quadene de solgte for 14000,- paret var fra konkursboet.
    Senere fikk Neby Quad-agenturet tilbake.....og prisene var som før.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    FZ skrev:
    pengesluk skrev:
    nb skrev:
    FZ skrev:

Høres ut som en grei deal. Selv får jeg 3,15% på mine surt oppsparte og det er jo ikke allverdens å skryte av....
    Siden dette er en arrogansetråd, vil jeg si at 3,15% ikke er mer enn det vi betaler for å se kvinnfolka gjørmebryte ;D ;D

N

nb

Gjest
    FZ skrev:
    Eller 2.27% etter skatt. Eventuelt 1.07% på den delen over fradraget for forumeskatt.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.046
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Siden dette er en arrogansetråd vil jeg si at Stax er noe ordentlig ræl og selve ikonet på head-fi snobberi. ;)

Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    12
    Ikke nok med at dette er en arrogant tråd, det er også en fordomsfull og snobbete arrogansetråd. Berme! ;D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    nb skrev:
    FZ skrev:
    Eller 2.27% etter skatt. Eventuelt 1.07% på den delen over fradraget for forumeskatt.
    Selv om inflasjoen er lav så blir det enda mer deprimerende om du leger den også inn.

Heldigvis har jeg ikke pådratt meg større bankinnskudd.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Rhesus skrev:
    Ikke nok med at dette er en arrogant tråd, det er også en fordomsfull og snobbete arrogansetråd. Berme! ;D
    Mao en fordomsfull, snobbete arrogant arrogansetråd ;D ;D ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    Loevhagen skrev:
    Siden dette er en arrogansetråd vil jeg si at Stax er noe ordentlig ræl og selve ikonet på head-fi snobberi. ;)

Fire av fem fists for den stygge der, Roevhagen!

Dessuten, Stax er ikke snob headfi. da må du ta frem Sennheiser Orpheus (eller så kan jeg gjøre det 8) 8))

Vedlegg

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    CDWMcInSpots skrev:
    DoMentor skrev:
    Imperial skrev:

(Grillkongen...)

mvh

Kan du være så snill å ikke skrive svarene dine inne i den siterte teksten? Man må nærmest lete og gjette for å finne ut hva som er sitat og hva som er ditt svar. HFS-redigering er faktisk ganske enkelt og bør være høyst overkommelig å lære seg.
    Point taken, men da har jeg iallefall reddet dagen din med dagens quiz ;D ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    Loevhagen skrev:

Dessuten, Stax er ikke snob headfi. da må du ta frem Sennheiser Orpheus (eller så kan jeg gjøre det 8) 8))
    Du ekke sann altså, men me like a lot, hydr, hydr ;D ;D

Mvhh :)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Hmm, lurer litt på hva feks salige Sigmund Freud hadde tenkt / konkludert med hvis han hadde sett all galskapen her inne, jeg ? ? ;D ;D

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    463
    Torget vurderinger
    4
    totte skrev:
    nb skrev:
    FZ skrev:
    Selv om inflasjoen er lav så blir det enda mer deprimerende om du leger den også inn.

Heldigvis har jeg ikke pådratt meg større bankinnskudd.
    Må nok bli kvitt de penga i en fei, eller ut på aksjemarkedet evt. investere i en trang hybel og loppe studielånet til blonde studiner...........

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Og sniker meg til en koseklem :-* fra gointa mi når hu først er innom og beærer oss med sitt yndige og sjarmerende vesen og nærvær ;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    DoMentor skrev:
    Hmm, lurer litt på hva feks salige Sigmund Freud hadde tenkt / konkludert med hvis han hadde sett all galskapen her inne, jeg ? ? ;D ;D

Billigrælet-mitt-er-bedre-enn-det-overprisede-rælet-til-kaksene-syndromet.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    DoMentor skrev:
    Og sniker meg til en koseklem :-* fra gointa mi når hu først er innom og beærer oss med sitt yndige og sjarmerende vesen og nærvær ;)
    Hva er gointa og hvis gointa betyr godjenta, hvorfor sender dere ikke bare klemmen over forumet?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    DoMentor skrev:

Det er enkelte som mener at Freud ikke var helt god, han heller - så her ville han trolig ha funnet seg vel til rette.

C

Cyber

Gjest
    DoMentor skrev:

Tror han hadde funnet ut at det var nokså sammensatte greier...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    DoMentor skrev:

Sigge hadde blitt henrykt; gnidd seg i henda og tenkt; "Steike for et kundegrunnlag! Nesten alle er helskrudde her inne!"

Eller; "SATAN for et kundegrunnlag! ALLE er helskrudde her inne!"

Også mulig; "Jesus, denne Sluket-karen må jeg lære noen triks fra..."

Deppe-Sigge variant; "Æsj, ikke noe å hente her, de er jo uhelbredelige alle sammen"

X-rated Sigge; "Denne gjengen overlater jeg heller til Jan Thomas. Det vrimler jo av rasshøl her inne.."

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Anonym skrev:
    DoMentor skrev:
    Hva er gointa og hvis gointa betyr godjenta, hvorfor sender dere ikke bare klemmen over forumet?
    Riktig tolka, og mht at det er meg som er TS, og at tråden iallefall delvis er off topic burde vel ikke det være noe problem, eller ? ? ;D ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    DoMentor skrev:

Det er enkelte som mener at Freud ikke var helt god, han heller - så her ville han trolig ha funnet seg vel til rette.
    Deff, jah ;D ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    DoMentor skrev:

Sigge hadde blitt henrykt; gnidd seg i henda og tenkt; "Steike for et kundegrunnlag! Nesten alle er helskrudde her inne!"

Deppe-Sigge variant; "Æsj, ikke noe å hente her, de er jo uhelbredelige alle sammen"

X-rated Sigge; "Denne gjengen overlater jeg heller til Jan Thomas. Det vrimler jo av rasshøl her inne.."
    Jeppers, de gale har det godt, og vi hifitullinger har det aller bestest vettu, jiihaaa ;D ;D ;D

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.046
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:

Kan jeg velge hvor jeg vil ha den siste av de 5? :-* Så kan vi høre på SO sammen etterpå.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    pengesluk skrev:
    DoMentor skrev:

Jeppers, de gale har det godt, og vi hifitullinger har det aller bestest vettu, jiihaaa ;D ;D ;D

Hmm, var det egentlig en litt arrogant, fordomsfull og stigmatiserende påstand, forresten ? ? ;D ;D Gruble, gruble...... ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.645
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    "Sluket revitalized"...hva i all verden fikk du i deg på den seilturen? Omega3 ?
    mvh
    Leif

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Loevhagen skrev:
    pengesluk skrev:

Kan jeg velge hvor jeg vil ha den siste av de 5? :-* Så kan vi høre på SO sammen etterpå.
    Mens dere drikker dere sveiseblinde på XO ? ? ;D ;D

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    DoMentor skrev:

Freud trivdes vel best med angst. Her er det jo personlighetsfortyrrelsene som råder.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.645
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    Freud hadde nok likt seg best i "billigkroken" ;D
    her hvor arrogansen råder, er det lite å engste seg for! kun avmålt kjølighet og distanse til det folkelige og vulgære, foretrukket av "Almuen" ::)
    mvh
    Leif

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    737
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    FZ skrev:
    Hva, skal vi betale forum-e-skatt også nå?
    Også på AV-forum da, går jeg ut fra?
    Og bil-forum og alt det andre, det kan bli mange prosent.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    toriamos skrev:
    pengesluk skrev:
    DoMentor skrev:

Freud trivdes vel best med angst. Her er det jo personlighetsfortyrrelsene som råder.
    Ekke det 2 sider... eeeh flere sider av samme sak, dah ? ? ;D ;D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.342
    Det er no gæærnt med denne tråden.
    Folk her ler og smiler for mye .....

Status
    Stengt for ytterligere svar.