Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    DoMentor skrev:
    Hmm, da burde jeg vel heller ikke si at Ulf Sverresvold som var her ikveld mener at mine PSB New Stratus ny pris ca. 15 K med Renaissance Audio Blue Standard internkabler er minst like gode som Gradient Revolution HT til 57 K heller da ? ? ;D ;D

Mvh :)
    Fy deg. Det vil vi ikke høre noe av! Du sprer vranglære! Det er ikke sant! Aldri, aldri i livet! Dyrt er bedre, dyrt er bedre!

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    DoMentor skrev:
    Hmm, da burde jeg vel heller ikke si at Ulf Sverresvold som var her ikveld mener at mine PSB New Stratus ny pris ca. 15 K med Renaissance Audio Blue Standard internkabler er minst like gode som Gradient Revolution HT til 57 K heller da ? ? ;D ;D

Ja, hvorfor ikke? Uten at jeg kjenner noen av de to nevnte modeller, så kan det da godt være tilfelle i et gitt oppsett. Det er dette som er så vanskelig med subjektivitet om et singel produkt; kan funke bra hos en men håpløst hos en annen. Og da er det ikke nødvendigvis prisen som er avgjørende. Dessuten kan en lavt kalkulert høyttaler solgt direkte fra produsent godt være i klasse med og ha de samme kvaliteter i komponentene etc. som en dyr, opp-hypet sak solgt gjennom et par ledd ekstra og med dyr markedsføring.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    orso skrev:
    DoMentor skrev:

Fy deg. Det vil vi ikke høre noe av! Du sprer vranglære! Det er ikke sant! Aldri, aldri i livet! Dyrt er bedre, dyrt er bedre!
    Jaja, står 110 % for den også jeg, hihi ;D Jada masa, greit det lille venn, bare vent til pappa er ferdig på HFS så skal du få både trøst og nattakos ;D ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    DoMentor skrev:

Ja, hvorfor ikke? Uten at jeg kjenner noen av de to nevnte modeller, så kan det da godt være tilfelle i et gitt oppsett. Det er dette som er så vanskelig med subjektivitet om et singel produkt; kan funke bra hos en men håpløst hos en annen. Og da er det ikke nødvendigvis prisen som er avgjørende. Dessuten kan en lavt kalkulert høyttaler solgt direkte fra produsent godt være i klasse med og ha de samme kvaliteter i komponentene etc. som en dyr, opp-hypet sak solgt gjennom et par ledd ekstra og med dyr markedsføring.
    Jepp + optimal matching, god synergi mellom komponentene og tuning av lytterommet, vettu ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    Takker for invitt DoMentor, ditto ditto selvsagt. Tromsø er bankers - har reist mye der. Dustetabbe for noen få år siden; lot være å kjøpe ett mål tomt ved sjøen, ytterst på Sommarøya. 150k. Snakk om tosk!

Akkurat der hvor veien slutter, like ved kafeen. Grem!

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Jeg må forøvrig ærlig talt innrømme at jeg er mildt sagt overraska over den enorme responsen på denne tråden. Så jeg vil bare si hjertelig 1000 takk til alle som bidratt med positive og konstruktive innspill hittil :)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    Takker for invitt DoMentor, ditto ditto selvsagt. Tromsø er bankers - har reist mye der. Dustetabbe for noen få år siden; lot være å kjøpe ett mål tomt ved sjøen, ytterst på Sommarøya. 150k. Snakk om tosk!

Akkurat der hvor veien slutter, like ved kafeen. Grem!
    Bare koselig du :) Huff, ikke bra, da skal du få minst en extra kopp kaffe som trøst iallefall ;)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Fortsatt full fyr og godt engasjement, ser jeg...? Også enkelte usnobbete humorister inne her, bl.a. du, "Sluket". Ikke mye snobb der,nei - og takk og lov for det! Jeg var alvorlig bekymra ei stund...

Jeg har foretatt meg meir trivielle ting, rydda etter montering av ny vaskeromsinnredning. Og i morgen kommer visstnok det nye innholdet til baderommet, en montør, en rørlegger og forhåpentligvis også en elektriker. Man bruker da litt kronasje på andre ting enn hifi, må vite!!

Så har jeg mobiliser ungdommene til å rydde litt i kåken, mens jeg fikk gitt irsksetterne en skikkelig lufterunde. Vi har nemlig et sånt friområde for hundedressur, hvor de firbeinte kan få være lause - sjøl nå midt i båndtvangtida. Enhver by med respekt for seg sjøl, burde ha et sånt område, spør noen meg. Bygdene også, forresten! Veloppdragne hunder skal ikke behøve å gå fastreipa til eieren sin. Og sånne rullebånd er jo direkte snobbete! Særlig de røde og de turkise...

Jeg synes ideen om et klasseskille eller to, er god. Hva med et lukka forum for oss som har betalt anleggene våre? Hvis de dertil koster et par hundre tusener, er det da snobbete å ha et ikke-belånt anlegg? Kanskje det .... ??? ???

Men nå er det snart natta-tid for oss i den øvre middelklasse. Jeg har et par arbeidsdager igjen, og deretter fortsatt heile ferien til gode. Sitt nå ikke oppe for lenge og dvele ved om vi er snobber eller ikke. Klart vi er det. Og lettlurte, lettpåvirkelige, surmaga, særegne, egoistiske, fulle av fordommer osv. osv. Meir eller mindre. Alle sammen.

Elvis has left the building... ;)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    VilhelmW skrev:
    Fortsatt full fyr og godt engasjement, ser jeg...? Også enkelte usnobbete humorister inne her, bl.a. du, "Sluket". Ikke mye snobb der,nei - og takk og lov for det! Jeg var alvorlig bekymra ei stund...

Jeg har foretatt meg meir trivielle ting, rydda etter montering av ny vaskeromsinnredning. Og i morgen kommer visstnok det nye innholdet til baderommet, en montør, en rørlegger og forhåpentligvis også en elektriker. Man bruker da litt kronasje på andre ting enn hifi, må vite!!

Så har jeg mobiliser ungdommene til å rydde litt i kåken, mens jeg fikk gitt irsksetterne en skikkelig lufterunde. Vi har nemlig et sånt friområde for hundedressur, hvor de firbeinte kan få være lause - sjøl nå midt i båndtvangtida. Enhver by med respekt for seg sjøl, burde ha et sånt område, spør noen meg. Bygdene også, forresten! Veloppdragne hunder skal ikke behøve å gå fastreipa til eieren sin. Og sånne rullebånd er jo direkte snobbete! Særlig de røde og de turkise...

Jeg synes ideen om et klasseskille eller to, er god. Hva med et lukka forum for oss som har betalt anleggene våre? Hvis de dertil koster et par hundre tusener, er det da snobbete å ha et ikke-belånt anlegg? Kanskje det .... ??? ???

Men nå er det snart natta-tid for oss i den øvre middelklasse. Jeg har et par arbeidsdager igjen, og deretter fortsatt heile ferien til gode. Sitt nå ikke oppe for lenge og dvele ved om vi er snobber eller ikke. Klart vi er det. Og lettlurte, lettpåvirkelige, surmaga, særegne, egoistiske, fulle av fordommer osv. osv. Meir eller mindre. Alle sammen.

Elvis has left the building... ;)
    Jeppers, sluket er tøff han ;D Bra du har et liv utenom hifien, jah ;) Hmm, da er vel anlegget mitt dyrt nok sånn sett, basert på Sverresvolds uttalelse om mine HT ;) Du har AudioVector HT ikke sant ? En av de beste jeg har hørt uansett pris, mao en av mine favoritt / referanse HT... vurderer kanskje enten Arrete, eller Avantgarde som min "siste" HT etterhvert ;) En fredelig natt ønskes deg og dine :)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Hvordan kan egentlig denne Ulf Sverresvold (hvem det nå er) uttale seg om noen høyttalere han ikke har hørt i eget oppsett? Som orso riktig påpeker: Han hører jo ikke bare høyttalerne dine men alt det andre utstyret ditt samtidig? Kabler både innenfor og utenfor høyttalerne...men at de RA- kablene kan gjøre magiske ting med høyttalerne dine, tviler jeg ikke på da ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Hvordan kan egentlig denne Ulf Sverresvold (hvem det nå er) uttale seg om noen høyttalere han ikke har hørt i eget oppsett? Som orso riktig påpeker: Han hører jo ikke bare høyttalerne dine men alt det andre utstyret ditt samtidig? Kabler både innenfor og utenfor høyttalerne...men at de RA- kablene kan gjøre magiske ting med høyttalerne dine, tviler jeg ikke på da ;D
    Sånn som jeg forsto Ulf var det basert på generelt grunnlag, utifra hans erfaring med Gradient og mine PSB :) Hvis du sjekker denne linken får du mer info om han ;) www.sverresvold.no

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Å kunne diskutere kabelkjøp til noen 100k uten og bli fordømt som idiot.
    Egentlig får jeg mest ut av å diskutere kabler med de som absolutt ikke kunne tenke seg å bruke 100k (eller 10k) på kabler.. ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Å kunne diskutere kabelkjøp til noen 100k uten og bli fordømt som idiot.
    Egentlig får jeg mest ut av å diskutere kabler med de som absolutt ikke kunne tenke seg å bruke 100k (eller 10k) på kabler.. ;D
    Vel, det sier jo ganske mye om dine holdninger, dessverre...... Det er vel ikke noe poeng i kjøpe en dyr kabel feks kun for å gjøre det, med mindre det faktisk bidrar til en enda bedre synergi i oppsettet ditt, eller har jeg misforstått noe basalt viktig her ? ?

Grunnen til at jeg valgte Blue Standard Ht kabler og ikke Blue Signature var at jeg opplevde marginal forskjell på de 2 men jeg skal teste Master Reference etterhvert, og kommer nok til å kjøpe den når økonomien tillater det, vel og merke hvis jeg synes at den funker enda bedre, og forsvarer prisen...... ;)

PS når jeg tenker meg litt om så synes jeg at det lukter litt snobbete arroganse her, forresten ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    ja du misforstår :)Jeg tror jeg har kjøpt mine siste hifi- kabler her i livet, og det er da rett og slett ikke interessant å høre på andres råd og tips angående signal/ høyttaler- kabler. Kabelkjøp er uansett bare en sak mellom meg, mine ører og min lommebok.. :)

Men det er morsomt å se om en klarer å banke litt vett inn i skallen på fornekterne da. Men det er jo et evighetsprosjekt. ;D

Prøv Master Signature du (som den heter nå)..

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    DoMentor skrev:
    Sånn som jeg forsto Ulf var det basert på generelt grunnlag, utifra hans erfaring med Gradient og mine PSB :) Hvis du sjekker denne linken får du mer info om han ;) www.sverresvold.no

Jeg liker godt PSB høyttalere. De er tross alt utviklet av en som bruker undersøkelser av psykoakustikk flittig. ;)

Hvilke inntrykk fikk du av Sverresvold høyttalerne? Og hvilke modell hadde han med seg?
    Har lenge tenkt å besøke han. Får ta en tur etter sommeren. Hyggelig kar.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Hmm, da burde jeg vel heller ikke si at Ulf Sverresvold som var her ikveld mener at mine PSB New Stratus ny pris ca. 15 K med Renaissance Audio Blue Standard internkabler er minst like gode som Gradient Revolution HT til 57 K heller da ? ?
    .... hvordan låt det uten vidunderkablene da ?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Blir ingen lyd uten kabler, Johnnyen. Så det er heilt likt for Gradient og PSB.
    Høflig kar da, Ulf Sverresvold.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    DoMentor skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Anonym skrev:
    [...]
    Tør ikke se på Tom of Finland mens jeg er på jobb.
    Det kan jeg forstå. En del av bildene er vel ikke egnet for sarte sjeler, ei heller for de med et noe innskrenket forhold til åpenhet og toleranse.
    Hmm, de siste innleggene er vel egentlig litt sånn ganske åff tåpikk...... men innrømmer glatt at jeg måtte flire litt, jah... hydr, hydr ;D ;D ;D

Det er jo sommer og agurktid. Av og til får man lyst til å stølle litt, og grunnen var allerede redet i denne tråden.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    VilhelmW skrev:
    [...]
    Fantastisk historie, "Sluket"!! Jeg lo så tårene trilla! Skulle gjerne overvært den settingen der, ja. Det minner meg på en historie som en perifer kjenning fra Lofoten fortalte meg; som førstereisgutt, 17 år gammel, kom han til New Orleans. Sammen med en anna, like fersk byssegutt, troppa de opp i en av kneipene - og oppdaget til sin store forskrekkelse at sjappa var fylt av grov-voksne mannfolk av afroamerikansk opphav. Lofotingen var ikke så stødig i engelsk, så det eneste han kom på å si i forbifarta, der han sto henslengt med bardisken, var "Hello nigger's". Han hevder bestemt at det var ei guds lykke at de berga livet - men meir systematisk rundjuling hadde verken han eller byssegutten noensinne vært i nærheten av!
    Strålende ... om enn ikke for din bekjente - og særlig byssegutten.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    På tide å stramme beltet litt... (orions belte... )

Karer som kan sitt fag... ikke minst som ambassadører for sine produkt. Der burde mange bli flinkere...

Jeg har vært på så mange demoer... hvor man egentlig ikke får noe ut av det som blir sagt, men heller av det å høre
    annlegget spille.
    Her ... var det motsatt gitt!
    Null snobberi og null fordommer!

mvh

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.649
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    så her får man noe ut av å høre på fyrens innlegg, men ikke anlegg? ::)
    da tror jeg at jeg foretrekker det motsatte, så kan fyren egentlig bare holde kjeft ;D
    mvh
    Leif

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Ja ikke sant, hva vet vel han der linkwitz! Makan til dude! :p

mvh

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    566
    Sted
    Bergensregionen
    VilhelmW skrev:
    [...]
    Hva med et lukka forum for oss som har betalt anleggene våre? Hvis de dertil koster et par hundre tusener, er det da snobbete å ha et ikke-belånt anlegg? Kanskje det .... ??? ???
    [...]
    Det er vel konservativt fornuftig å vente med å bruke penger til man faktisk har (tjent) dem(?)

Det er(/var) utbredt praksis blant vanlige (fornuftige) mennesker. (En del i) (finans)eliten ser dessverre ut til å ha helt andre vaner. Ditto i Hellas.

Noen av oss holder fremdeles på den konservativt fornuftige praksis.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    tdbil skrev:
    lars_erik skrev:
    DoMentor skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Etter å ha fått feil på min Densen B400 cd spiller mener jeg å huske at den het, satte jeg inn en billig Sony spiller. Ved første lytt tenkte jeg "hmm dette låt da slett ikke verst" for så å finne ut etter ettpar spor at oppløsning, klangfarger og 3D effekten var helt borte fra den kjente kjære lyden jeg hadde hatt.

Oppe i high-end land er det nok ikke stor forskjell fra de forkjellige spillere men den Denon spilleren til trådstarter er jeg redd kan falle igjennom i ett avslørende anlegg uten at jeg har tid eller ork til en duellering.

(Han skal ha kredit for frisk overskrift uansett )
    Oki, dumt det da, urk :(

Tja, uansett er det vel de med steindyre rigger som har mest å bevise da ;)

Vi har nok ikke det. Vi har jo gått veien fra billig til dyrt, og er såpass voksne at vi stoler på hva ørene forteller oss ;)
    Enig i den ja :D har ingen ting å bevise og koser meg masse med musikken! Det er ingen konkuranse dette da preferansene og erfaringene er forskjellige for alle ;D
    Forsåvidt enig, men det jeg prøver å si her er at man kan faktisk få det til med relativt billig utstyr også, mao at det ikke nødvendigvis må koste et par BNP ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    olaps skrev:
    svingen68 skrev:
    Har jammen ikke fått med meg den utfordringen, men jeg er klar. Jeg mener på ingen måte at et produkt må koste mye for å være interessant, men jeg har en opplevelse av at pris og ytelse ofte henger iallefall litt sammen. Anyway, jeg vet ikke hvor du bor men i Arendal er du iallefall velkommen til å ta med deg spilleren din til meg for å teste den mot en Esoteric X01-D2. Kan sannsynligvis hoste opp en DCS Puccini for anledningen også. Grunnen til at du ikke fikk svar på den "utfordringen" din tror jeg ikke er at gutta med "dyre rigger" er redd for at det ikke er forskjell,men mer at de ikke gidder å bry seg eller ikke har sett "utfordringen" slik som jeg. Min erfaring i noen shootouter vi har gjort er nemmelig at det er tildels stor forskjell mellom "billige" (nå vet jeg ikke hva din koster, men den er jo også moddet så et lite forbehold der) cd spillere og de endel høyere opp i prisklassene. Men bemerk at du må hoppe ganske langt oppover i pris før forskjellen blir markant.
    Mvh
    Sveinung
    Enig :)

Ketil skrev:
    Disse som har rådyre CD spillere og som visstnok ikke innser at spillere fra Elkjøp til 2k visstnok er like bra har vel en gang i tiden også startet opp med en rimelig spiller. Her i heimen har det vært innom alt fra en såkalt rimelig Sony spiller fra en gang rundt 1990 via en Marantz CD63 og Pioneer PDS06 til Hegel CDP2A og CDP4A, før jeg endelig sitter her med en EC EMP-1/S.

Hvis man ikke hører forskjell på disse spillerene er man rimelig tunghørt. Men til en hvis grad kan jeg være enig i at forskjellen ikke trenger å være så stor hvis musikkutvalget heller i retning av den mer kunstig produserte arten. I mine ører befinner den største forskjellen seg i måten en dyr spiller reproduserer ekte instrumenter. Man blir temmelig fort lei av måten rimelige spillere får akustiske instrumenter til å høres ut som plastikkprodukter. I tillegg er det også for meg klare forskjeller i oppløsning, dynamikk, kontroll. Men her kan kanskje rimelige spillere lettere holde følge da den digitale signalbehandlingen ikke er så forskjellig mellom en rimelig og dyr spiller, da mindre high end produsenter ofte ikke har kunnskap og ressurser til å lage egne drivverk og lignende så dette kan ofte være det samme i en rimelig og dyr spiller.

Om det nå forholder seg slik at signalbehandlingen i det digitale domene i en CD spiller gir utslag i parametre som oppløsning, mens behandling i det analoge domene er ansvarlig for klangfarver, er kanskje en litt tendensiøs påstand fra min side. Men ofte kan det virke som om forskjellen mellom rimelig og dyr befinner seg i sistnevnte område, noe som kan stemme med hvor en high end produsent kan legge inn ressurser.
    Og enig :)

Har hatt en del CD-spillere sjøl opp gjennom årene, aldri noen rådyre, den dyreste er vel min nåværende Eximus til ca 45000 (nypris, jeg kjøpte den brukt for drøyt 20 lapper).
    Faktum er, IMO:
    1) Billige CD-spiller presterer stadig bedre, og forskjellene blir mindre. Langt på vei enig, ja :)
    2) Dyrere CD-spillere er mimidlertid fremdeles klart bedre enn billige, og jeg fikk faktisk bakoversveis da jeg fikk Eximuus'en i hus for et par år siden (erstattet en eldre driv/Dac-kombo). Som regel ja, men finnes unntak ;)

Uansett, dyre stereoanlegg kan - for noen -tydeligvis være like mye status som dyre biler. Synd!! Tja, jeg skal innrømme at jeg syns det er litt stas å ha et relativt dyrt anlegg også, MEN det er enda mer stas å vise andre hvordan det kan formidle musikken. Hmm, bor visst et lite snobbegen i meg også, når jeg kjenner godt nok etter, jah ;D
    Men for de som er glad i musikk og god lydgjengivelse, så er det fremdeles slik at man må grave litt i lommeboka for å få det man ønsker. Og dét burde jo ingen andre bry seg fillla med 8)

Mvh

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    737
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville egentlig brukt 4 halve squash-baller, men finner ikke noen som er dyre nok!

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    ja du misforstår :)Jeg tror jeg har kjøpt mine siste hifi- kabler her i livet, og det er da rett og slett ikke interessant å høre på andres råd og tips angående signal/ høyttaler- kabler.
    Det jeg iallefall er glad for er at jeg ikke har misforstått din manglende vilje til å være LYDhør for andres meninger ;D

M

Mr-T

Gjest
    Hva slags squash spiller man med halve baller egentlig? ;D

Sykkelslanger (med luft) er utmerket vibrasjonsavkobling også. Evt kan man fylle de med en skikkelig dyr og farlig gass, så blir det sikkert enda bedre.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Mr-T skrev:

Sykkelslanger (med luft) er utmerket vibrasjonsavkobling også. Evt kan man fylle de med en skikkelig dyr og farlig gass, så blir det sikkert enda bedre.
    JAAAAA... roflol, enda et snadderkongegullkorn fra Mr-T ;D ;D ;D
    Detta blir nok explosivt gøy vettu ;D ;D ;D

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    737
    Torget vurderinger
    1
    Mr-T skrev:

Man trenger 2 hele squash-baller og en dyr kniv, helst japansk keramisk blad, eller damascenerklinge med 4096 lag stål, flatbanket av Zen-munker.

M

Mr-T

Gjest
    DoMentor skrev:
    Mr-T skrev:

Evt kan man lage gassen selv. Organisk og kortreist!

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Mr-T skrev:
    DoMentor skrev:
    Mr-T skrev:

Evt kan man lage gassen selv. Organisk og kortreist!
    Og jeg som trodde at jeg var kreativt gal, men hærlig å se at jeg har noe å strekke meg etter jah ;D ;D ;D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Ulike gasser kan måle likt, men lukte forskjellig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Man er snobb den dagen man ikke lenger ler av prompevitser.
    *gammelt hifi-jungelord*

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    Tyskerne er generelt gode på gass.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.607
    Torget vurderinger
    24
    Mr.T i et tidlig opptak, før han fant en enda bedre anvendelse for et av sine biprodukter. Pre-Edison perioden, følgelig ingen behov for avdemping av phonograf.

Vedlegg

M

Mr-T

Gjest
    Det må ha vært i 1923 dette, for på nyåret '24 begynte hårfestet å krype oppover i takt med at brystkassen krøp nedover.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn