Fortsatt full fyr og godt engasjement, ser jeg...? Også enkelte usnobbete humorister inne her, bl.a. du, "Sluket". Ikke mye snobb der,nei - og takk og lov for det! Jeg var alvorlig bekymra ei stund...
Jeg har foretatt meg meir trivielle ting, rydda etter montering av ny vaskeromsinnredning. Og i morgen kommer visstnok det nye innholdet til baderommet, en montør, en rørlegger og forhåpentligvis også en elektriker. Man bruker da litt kronasje på andre ting enn hifi, må vite!!
Så har jeg mobiliser ungdommene til å rydde litt i kåken, mens jeg fikk gitt irsksetterne en skikkelig lufterunde. Vi har nemlig et sånt friområde for hundedressur, hvor de firbeinte kan få være lause - sjøl nå midt i båndtvangtida. Enhver by med respekt for seg sjøl, burde ha et sånt område, spør noen meg. Bygdene også, forresten! Veloppdragne hunder skal ikke behøve å gå fastreipa til eieren sin. Og sånne rullebånd er jo direkte snobbete! Særlig de røde og de turkise...
Jeg synes ideen om et klasseskille eller to, er god. Hva med et lukka forum for oss som har betalt anleggene våre? Hvis de dertil koster et par hundre tusener, er det da snobbete å ha et ikke-belånt anlegg? Kanskje det .... ??? ???
Men nå er det snart natta-tid for oss i den øvre middelklasse. Jeg har et par arbeidsdager igjen, og deretter fortsatt heile ferien til gode. Sitt nå ikke oppe for lenge og dvele ved om vi er snobber eller ikke. Klart vi er det. Og lettlurte, lettpåvirkelige, surmaga, særegne, egoistiske, fulle av fordommer osv. osv. Meir eller mindre. Alle sammen.
Elvis has left the building...