Arne koser seg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har endelig samlet mot nok til å lage en tråd her, hvor jeg kan vise frem hva jeg har, og se hvordan ting endrer seg underveis. Forhåpentligvis er det artig for noen andre enn meg selv også!

    Akkurat nå er det ett anlegg i huset (hvis man ser bort i fra en liten Bose SoundLink II som er hyppig brukt på kjøkkenet, og en Bose Airplay-sak på soverommet - det er liksom ikke anlegg, det). Det anlegget er i stua, og er til stor glede spesielt for meg, men også for kona, som av en eller annen grunn deler veldig mye av musikksmaken min. Bare jeg setter på noe, så er hun som regel fornøyd. Makan til heldig fyr jeg er!

    Det er ikke så mye rene flater her, ei heller særlig med gloss. I vår stue er det mørkt tre, dandert med en jungel av planter.. så noen rynker nok litt på nesa her. Men jeg koser meg, altså!

    IMG_1272.jpg


    Vi kan begynne med det som er utenfor skapet. Oppe til venstre har vi en Tandberg 6000X båndspiller, som akkurat nå er litt defekt - ene kanalen er gåen. Den skal fikses ganske snart, for vi savner den sårt! Vi har en liten samling originale spolebånd fra slutten av 50-tallet til slutten av 60-tallet, hovedsaklig klassisk musikk, som bare låter HELT magisk. Jeg digger vinyl, men når vi snurrer et bånd og setter oss i sofaen, ja da finnes det ikke maken. Har fikset opp den spilleren, så den låter ganske så fint.

    Så var det benkeplaten; en Rega P3 oppgradert med Tangospinner subplatter, føtter og en Michell Tecnoweight. På den sitter en Hana SL. Ett steg til høyre er en Rega P78. Som du sikkert hører av modellnummeret er dette absolutt toppmodellen til Rega, milevis over P10 (68 over, faktisk). På den sitter en RB78 slik at jeg kan spille 78-platene mine. Ved siden av den igjen er en B&O Beocord 1500. Den er veldig fin, men går litt langsomt. Må fikses. Er på lista.. kona må få høre på de gamle kassettene sine!

    Så var det RIAA til venstre i skapet det, det er en ASR Mini Basis Exclusive HV, Stereofil edition. Jeg er veldig glad i den boksen! Ganske knot å justere, men bortsett fra det låter den utsøkt!

    På sidene skimtes et par Focal Kanta 2. Veldig glad i disse også. Også så fin i fargen, da gitt. Diskanten er super-duper, og jeg er en diskant-mann, så det er topp.

    IMG_1275.jpg


    Jeg tror jeg er den i verden som har klart å stappe mest mulig inn i en BBB-reol. For alt dette her skulle ikke ha fått plass!!

    Fra venstre til høyre, øverst til nederst: Rega Fono MM (til 78-plater), 24v Rega PSU, Benchmark DAC1 HDR (brukte denne som preamp før, da jeg hadde aktive høyttalere. Nå er den kun DAC). ASR Emitter I Exclusive - litt av et beist! Elsker den, det gjør kona også. Kjøpte den i år -- men mulig jeg ser meg nødt til å selge den (advokater er dyre..).

    Torus TOT MAX isotrafo. Må ærlig innrømme at den eneste forskjellen jeg har hørt med denne boksen er at 78-plater låter litt renere. Ellers er den en fin og dyr beskyttelse mot lynnedslag.

    Audio-gd Master 7 DAC. Skaffet meg den for et par måneder siden, men har enda ikke koblet den opp.. Livet er hektisk, og jeg hører ikke så mye digitalt. Jeg er sånn at jeg kan kjøpe noe flere måneder før jeg trenger det, og så la det stå. Flink til å pine meg selv :ROFLMAO:

    Planlegger anlegg nede på hobbyrommet, da kommer DAC1 HDR til å gå ned der, og audio-gd blir koblet til. Svær sak. Skal visstnok låte veldig bra.


    Heh. Så det var anlegget mitt..
     

    Vedlegg

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Flott anlegg. Og gratulerer med egen tråd. 😊
    Focal høyttalerne dine er min drøm. 😊 Lækre.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt anlegg.
    Kor mykje 78-plater spelar du?
    Går en del 78. Mye tyske schlagere, pop og danseorkester, hovedsaklig 30-40-talls, men ikke alt. Litt jazz også, samt en god del klassisk. Mye gode klassiske innspillinger, formatet til tross. I dag var det Richard Tauber (stor favoritt i huset), ispedd litt Tino Rossi. Er ikke fremmed for litt Jens Book Jensen heller. Låter det, så låter det 🙂
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har ikkje spelt 78-plater sidan eg hadde ein SL 1000 med 78. Og då bruke eg berre ein vanleg, pent brukt stereo MM-pickup. Brukar du noko eksotisk til desse platene? Og har du nokon form for equalisering a la riaa?
    Bruker egen pickup for 78-plater med tykkere stift. Siden sporene er såpass mye bredere vil en vanlig pickup lage mye støy.

    Har en vanlig MM-RIAA som er koblet til en EQ (du ser den på bildet), for å avkompensere noe. Ikke helt optimalt, men Ok. Det var uansett variasjoner mellom plateprodusentene den gangen hvilken EQ-kurve de brukte, så greit å kunne justere litt. Akustiske plater (før 1925) er en annen historie. Men jeg har kompromissert meg frem til en innstilling som fungerer greit til de fleste platene.
     

    lasseg

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2009
    Innlegg
    6
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det varmer hjartet når jeg ser ikke mindre en TO Little Fwend! Er en gæren amerikaner som kjøper norsk og har fire, hehe;)

    Lykke til videre med tweaking og utforskning;)

    Lasse (Little Fwend)
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det varmer hjartet når jeg ser ikke mindre en TO Little Fwend! Er en gæren amerikaner som kjøper norsk og har fire, hehe;)

    Lykke til videre med tweaking og utforskning;)

    Lasse (Little Fwend)
    :D Utrolig godt observert, må jeg si!! Ja, den lille karen er både trivelig og robust, og gir ro til sinns :giggle:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg synes dette er et superkult oppsett... jeg har jo spesielt bra sansen for Tandberg reel-to-reel spillerne på hyllen på veggen der.
    Istedet for bilde på veggen kan man heller velge å ha en klassisk "spiller" der. Jeg har også vært inne på den tanken og synes det er knall-tøft :love:

    Jeg har lyst på en Tandberg TD20A-SE eller en Studer "på veggen"

    Det blir også ryddigere og penere når man får "stablet vekk" elektronikk som ikke trenger å stå fremme i dagen :cool:

    Er du ikke redd for varme-utvikling når du har stablet så mye elektronikk så tett sammen?
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    hyggeligt med den nye tråden din😊
    jeg syns selvfølgelig at du har verdens flotteste høytalere!
    jeg vurderte også denne blå gauloise ... kanskje oppkaldt etter den franske cigareten.., men jeg gik for Ivory!
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes dette er et superkult oppsett... jeg har jo spesielt bra sansen for Tandberg reel-to-reel spillerne på hyllen på veggen der.
    Istedet for bilde på veggen kan man heller velge å ha en klassisk "spiller" der. Jeg har også vært inne på den tanken og synes det er knall-tøft :love:

    Jeg har lyst på en Tandberg TD20A-SE eller en Studer "på veggen"

    Det blir også ryddigere og penere når man får "stablet vekk" elektronikk som ikke trenger å stå fremme i dagen :cool:

    Er du ikke redd for varme-utvikling når du har stablet så mye elektronikk så tett sammen?
    En Studer på veggen, ja 😁 høres ut som du også er glad i retro-krimskrams? 😛

    Varmeutvikling har overraskende nok ikke vært et problem, alt er behagelig varmt selv etter mange timers spilling. Snodig nok så er den eneste hete poteten i skapet denne DAC1, som alltid er kokvarm, selv i standby. Men det er nok meningen, den låter surt når den er kald.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    hyggeligt med den nye tråden din😊
    jeg syns selvfølgelig at du har verdens flotteste høytalere!
    jeg vurderte også denne blå gauloise ... kanskje oppkaldt etter den franske cigareten.., men jeg gik for Ivory!
    Bilder? 😁
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    En Studer på veggen, ja 😁 høres ut som du også er glad i retro-krimskrams? 😛

    Varmeutvikling har overraskende nok ikke vært et problem, alt er behagelig varmt selv etter mange timers spilling. Snodig nok så er den eneste hete poteten i skapet denne DAC1, som alltid er kokvarm, selv i standby. Men det er nok meningen, den låter surt når den er kald.
    Jeg har hatt DAC1 lenge, den blir supervarm, men den står alltid på ... opplevde at den trengte å stå på flere dager før den er ok
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    En Studer på veggen, ja 😁 høres ut som du også er glad i retro-krimskrams? 😛

    Varmeutvikling har overraskende nok ikke vært et problem, alt er behagelig varmt selv etter mange timers spilling. Snodig nok så er den eneste hete poteten i skapet denne DAC1, som alltid er kokvarm, selv i standby. Men det er nok meningen, den låter surt når den er kald.
    skal ikke undervurdere Studer ... selv om de har noen år på baken... jeg har en Studer, men ikke på veggen; synes den er knallbra :cool:

    575DD495-17DF-4EDF-AC21-2B51DEABD4DA.jpeg
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Oi, visste ikke at de lagde cd-spillere? Har bare hørt om de store båndspillerne deres, og de fyller jo fort en liten stue.. 😳
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Flott tråd!

    Vedrørende Studer så har de mindre båndspillere også. Og Revox (merket deres for privatmarkedet) er jo riktig så kompakt.

    Gleder meg til fortsettelsen på tråden. Kan vi få se noen spolebånd?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Oi, visste ikke at de lagde cd-spillere? Har bare hørt om de store båndspillerne deres, og de fyller jo fort en liten stue.. 😳
    Studer CD spillerne koster fort 8000 til 10000 på bruktmarkedet, men det er de verd... det er også kassettspiller i nøyaktig samme design, tror Studer holder høyere kvalitet enn Revox, der Revox er hifi merket hvor det kan være single ended utganger, så går Studer hele veien, alt balansert og også AES/EBU, mulighet for ekstern klokke og greier.... 😎

    CD transporten er en vanvittig aluminiumsblokk som kan tas ut for service med et håndgrep, dette er laget for å holde lenge

    Noen av de store Studer pro reel-to-rel spillerne går jo for 80.000+ på bruktmarkedet :eek:
    De fyller bra på i bankkontoen også :ROFLMAO:

    ser frem til fortsettelsen på tråden ;)
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg har hørt disse Focal’ene spille hos Renaissance audio .... nyyyyydelig, den Beryllium diskanten er fantastisk
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.127
    Sted
    Under stjernene
    Gratulerer, hyggelig tråd. :)

    Flott å se 6000X igjen, har du 2 stk. TM4 mikrofoner?
    Sitter du på originale innspilte spolebånd fra 50/60 tallet?, helt ukjent for meg.
    Ja, ASR Mini Basis Exclusive HV er en flott RIAA - regner med at du bruker nettstøykabelen som fulgte med. Min erfaring er at den fortjener gode kabler og føtter som ikke står på eksisterende føtter.
    Høyttalerne er veldig stilige. Kjenner bare til Focal Utopia hodetelefoner.
    Er litt bekymra for DAC'en som står på høykant.
    Du er heldig med kona:)
    Litt mer kryptisk er det at advokatene er dyre, håper det går bra.
    Kos dokker med musikken det er jo den som er viktig.

    Jens
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Revox og Studer... ja der lærte jeg noe nytt i dag også! Skal holde utkikk 🤓

    @YesJens jepp, det er originale TM4. God, sprø lyd i dem, akkurat som radioprogrammene på femtitallet 😄

    @Fosse Her er dagens utvalg av spolebånd.. og ikke alle er spilt engang! Sparer det til når kona og jeg tar et glass..

    D3F5937A-73F2-46CA-8CF9-812482B72D6F.jpeg
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Revox og Studer... ja der lærte jeg noe nytt i dag også! Skal holde utkikk 🤓

    @YesJens jepp, det er originale TM4. God, sprø lyd i dem, akkurat som radioprogrammene på femtitallet 😄

    @Fosse Her er dagens utvalg av spolebånd.. og ikke alle er spilt engang! Sparer det til når kona og jeg tar et glass..

    Vis vedlegget 671973
    spolebånd er fasinerende, tror jeg med mine 46år er hakket for ung til at ha vokset op med de, noen som kan si når gullalderen til spolebånd var?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Hugsar at dei hadde spoleband på pensjonatet som var ved sida av der eg vaks opp. Og eg har såvidt fått bruke Tandberg sine utmerka bandspelarar. Då Philipskassettspelarane dukka opp anno 1968-69 overtok dei, men skulane brukte band fram til 80-talet her og der.
    Gullalderen var nok på tidleg 60-tal. Hugsar ikkje når Tandberg kom med sin fyrste bandopptakar, og når det var tilgjengeleg ferdiginnspelte spoleband i butikkane.
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.127
    Sted
    Under stjernene
    På 60/70/80 taller var det populært å ta opp musikkprogram. Husker Platespilleren og Hørt og uhhørt trur trur jeg det var.
    Harald Are Lund' s radioprogram "Musikk under stjernene" og "Regnbuen" på mandagene ble tatt opp. Hovedsakelig på grunn av at det var musikk som ikke var tilgjengelig i platebutikkene.

    Min første spolebåndopptager var Radionette Multirecorder med FM hvor båndene var plassert oppå hverandre, genialt. Med dessverre mye feil på de. Ble byttet ut med Tandberg 1200X.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Feelgood tråd. Kjekke ting! Følger med, og skriver sikkert også litt hvis jeg skulle slumpe til å ha noe å melde 😊
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    spolebånd er fasinerende, tror jeg med mine 46år er hakket for ung til at ha vokset op med de, noen som kan si når gullalderen til spolebånd var?
    Jeg vokste opp med spolebånd .... Tandberg ... og Tandberg kassettspillere, Tandberg var jo da crem de la crem
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    I dag er en artig dag. Fra før av har jeg en sånn:

    9F6FCEC5-A501-462C-90F7-0CA5FF5DE4FA.jpeg

    Rega P3 med separat strøm, oppgradert motvekt, føtter og subplatter. På den sitter en Hana SL.

    Jeg holder langsomt på å bygge et anlegg til hobbyrommet (eller "biblioteket" som man kalte det i gamle dager). Til det har jeg en spiller som er altfor pen til å være der, og ikke i stua:

    803550D3-FFE7-4123-8D05-6459E5750A44.jpeg

    Dual 1219 i tilnærmet ny tilstand; totaloverhalt elskovsmagnet.

    Hva skjer om jeg putter Hana SL (shibata) på denne? Hvem vinner? Det skal vi finne ut!
     
    Sist redigert:

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    For å få en forståelse av det hele, er det greit å hoppe litt tilbake i tid. Jeg prøver nemlig sette sammen et anlegg på hobbyrommet, der kona og jeg sitter og er hhv veldig mann og veldig dame (hun syr og jeg fikser ting/får støt - ok, det hadde kanskje vært enda mer mann om jeg hadde hatt en høvelbenk, men jeg kan ikke snekre, manndommen strekker bare så langt).

    Det er stramme tider i Norge, så anlegget nede måtte være relativt rimelig. Samtidig så ville jeg det skulle være noe annet enn fancy pancy-anlegget oppe, så det passet meg fint. Fikk preamp+power fra Electrocompaniet, disse skulle jeg fikse. Det har blitt en egen tråd som nå har vart en stund... så det er nok litt tid før det anlegget er ferdig.

    Jeg hadde en drøm.. en fantasi nok ansett som meget skitten av de platevante. Jeg har nemlig alltid ønsket meg en plateveksler! Jeg er glad i singler, så det å kunne stacke en haug som i en playlist og la de snurre var en tanke jeg koste meg overdådig med i mindre indre gemakker. Jeg begynte så vidt å snuse, og endte ganske raskt med å finne drømmespilleren, sånn rett ut av det blå - en Dual 1219 i prima stand, nysmurt og tildels ubrukt. Jeg slo til. Sånt kommer jo ikke hver dag. Den skal være blant det beste av det man fikk. En fredrikstaner (eller deromkring) ved navn Svein som spesialiserte seg på disse hadde gitt den en solid omgang kjærlighet. Topp fyr. Jeg fikk til og med originaleske og all innpakning. Det var en drøm å åpne!

    Så gikk tiden.. og spilleren var LEKKER. Den passet egentlig PERFEKT til stua. Kona smilte fra øre til øre. Den hadde også headshell og mulighet for 78rpm, hvilket ville si at den kunne gjøre dobbel nytte for seg. Kunne det være en idé i å teste den i stua? En gammel sak fra 1969 mot en påkostet P3 fra 2018? Jeg måtte innrømme, det hadde vært helt fantastisk om det låt bra. Eller i hvert fall godt nok? Uansett artig å prøve!

    Men å fikse dette alene i pappaperm med en unge på ryggen er ikke helt lett... så jeg benytter meg av muligheten til å kalle inn den ytterste ekspertisen på god hifi. @ThomasN har hatt mer utstyr enn jeg har sett i hele mitt liv; alt fra de høyeste fjell ned til litt over dalen (dog aldri under tregrensa, har jeg inntrykk av..). Han har ører på stilk og har skrudd stereo siden bleiedommen. Og jeg har en unnskyldning i disse koronatider til å få noen på besøk!

    Så han kommer innom, han. Jeg spør om han har noen RCA-kabel liggende vi kan teste med. Originalkabelen (som også er ubrukt) er nok ikke helt skjermet nok med tanke på de lave signalene fra MC-pickupen.

    IMG_1982.JPG
    IMG_1979.JPG

    Originalkabel til venstre, oppgradert variant til høyre

    Sær sak, den kabelen. Oppfører seg som en kleshenger, men om ikke den duger så vet ikke jeg! Vi snurrer noen skiver på P3en for å ha referansen så ferskt i øret som mulig. Jeg har noe Wagner, Thomas kjører Iron Maiden. Er det noe dynamikk i den da, sier jeg. Har ikke bilde av det blikket jeg fikk i retur, men det er kanskje like greit.

    Så vi snurrer plater, bytter om pickup og snurrer igjen. For ordens skyld, her er motstanderne:

    Rega P3-24 (2018)
    - ekstern PSU
    - oppgradert subplatter (Tangospinner) og "kulelager"
    - oppgradert motorspindel (Tangospinner)
    - oppgraderte, doble belter
    - oppgraderte føtter (Tangospinner)
    - oppgradert motvekt (Michel Tecnoweight)

    Dual 1219 (1969)
    - oppgradert motvekt (Dual 1229)

    Pickup: Hana SL

    IMG_1980.jpg


    Min første tanke når vi kjører på med Dualen, er hvor likt det er mulig at ting låter? Detta er jo samme greiene, tenker jeg. Eneste forskjellen jeg hører der og da, er at Dualen kanskje låter litt mykere. Thomas mener noe helt annet. Det tar ham tre sekunder å si at dette er helt konge. Men jeg går rundt med en unge på armen jeg prøver underholde, og han sitter i godsonen med veltrente superører. Jeg er bare lettet, fordi det ikke låter dårlig.

    Thomas drar hjem, kona kommer fra jobb og jeg får litt mer mulighet til å kjenne på lyden. Og jo mer jeg hører, jo mer blir jeg sittende og måpe. For dette er virkelig noe helt annet! Lydbildet er MYE større. Dypere. Bredere. Roligere! Jeg vil ikke si mer uanstrengt, for P3en er absolutt ikke anstrengt.. men det er nå det litt likevel. Og hvilken kraft i bassen! Denne saken eier virkelig basslinjene!

    Det er klart en forskjell i EQ mellom de to spillerne. Jeg trenger sikkert å justere RIAAen litt (Hana SL låt best med 6Kohm på Regaen, men det er jo egentlig ganske langt utenfor det som er vanlig). Jeg bør kanskje også justere pickup litt mer og leke med antiskating. Jeg synes det er noe mer forvrengning, spesielt på vokaler, med Dualen. Det får jeg forhåpentligvis fikset etter hvert som jeg får tid til å skru.. men det som er sikkert, er at Dualen virkelig eier sporet på en helt annen måte enn det P3en gjorde. Den både lever og leverer - på rock, klassisk, elektronisk, easy listening.. jo mer jeg hører, jo gladere blir jeg!

    Så sånn var det. Både kona og jeg har mange gode minner med vår røde Rega, og ingen av oss ønsker den vondt. Den har gitt oss masse glede. Nå håper vi at denne flotte spilleren får et nytt hjem (bare gubben i huset får ut fingern, tar bilder og legger den ut).

    Så nå ser stua slik ut:

    IMG_2006.JPG

    Beholder P78 enn så lenge, inntil jeg får 78-stift og passende oppsett på Dual

    Jeg hadde aldri i mine villeste fantasier trodd at det kunne være så stor forskjell i Dualens favør. Hva har skjedd de siste 50 årene egentlig? Det lurer jeg virkelig på.
     
    Sist redigert:
    T

    ThomasN

    Gjest
    Jeg føler meg litt skyldig i at "Arne koser seg" :) Husker godt du var veldig nysgjerrig på hva slags bokser jeg hadde på skrivebordet på jobben... Det var jo inn og ut med noen DAC'er og forsterkere til hodetelefonene der... og det var vel da jeg skjønte at jeg hadde dratt det litt langt når hobbyen ble med på jobb :) Men du Arne forsto det bedre enn resten av folka :) Det passet liksom ikke helt inn med platespiller på jobb, så den analoge verden måtte vi bare snakke om inntil du kom på besøk, og da tok det ikke lang tid før det sto en vinylspinner i hylla hjemme hos deg heller :)

    Jeg har brukt mye tid og $$$ på denne hobbyen, og det er litt som med vinsmaking. Du trener deg opp til å smake og høre forskjellene ganske kjapt etter hvert. Men lyd er jo i aller høyeste grad subjektivt i forhold til hva man liker, men for at det skal være god lyd er det jo en del ting som må være på plass uavhengig av preferanser.

    Det er veldig gøy å komme på besøk til deg å høre på noe som er veldig annerledes enn hva jeg har. Ikke minst har du ett så annerledes utvalg av musikk at hver skive du snurrer er ny for meg :)
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    :D :D :D Ja, jeg trodde jeg hadde ordnet meg med en Apple tv, en god dac og aktive monitorer. Interessen var jo der, men jeg hadde filla peiling på hifi. Eneste jeg kjente til var det jeg hadde sett hos hobbymusikere, dvs hjemmestudioutstyr, av typen "det merket er bra, det er dårlig". Føles som en evighet siden. Det har skjedd mye siden den gang.

    Så du ble liksom guru og mentor; det er et privilegium hvor mye jeg har fått sett og hørt hos deg!

    Vi har rimelig forskjellig musikk og bakgrunn, det er det som er så bra. Når jeg er i casa T for øl hadde jeg blitt skuffa om du satte på noe annet enn Thomasmusikk. Nye opplevelser! Drar ikke bort for å komme hjem til meg sjæl :)

    Godt nyttår!!!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn