Arm til Systemdeck 2X

hifossen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
52
Antall liker
0
Hei.
Noen der ute som har peiling på hva slags arm som vil funke på spilleren min?
Har tenkt å prøv noe annet en orginalen, eller oppgradere.

mvh
Sindre
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
En sånn spiller?


I så fall var nok eieren av denne inne på noe da han monterte en Rega RB 300 på den. Jeg hadde en IIX-900 med samme arm. Største forskjellen var at min hadde firkantet armbase av aluminium. Det funket etter alt jeg kan skjønne helt strålende. Nå er det vel RB-301 som gjelder hos Rega.

Ellers anbefaler jeg alle eiere av Rega-armer å oppgradere til motvektslodd fra Michell (Technoweight), Origin live, eller Clearaudio som har et lignende produkt. Å bytte ut standardloddet til Rega gir et kjempeløft i dynamikk og transientgjengivelse, spesielt i bassen.

Edit: Unnskyld så mye. Jeg blingsa. Det er jo slett ikke noen Rega-arm. Uansett, jeg anbefaler Rega.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.164
Antall liker
4.331
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
...
I så fall var nok eieren av denne inne på noe da han monterte en Rega RB 300 på den. Jeg hadde en IIX-900 med samme arm. Største forskjellen var at min hadde firkantet armbase av aluminium. Det funket etter alt jeg kan skjønne helt strålende. Nå er det vel RB-301 som gjelder hos Rega.
...
I mine øyne likner armen på pildet på noe som kommer fra Linn. Okkesom en RB300/RB301 eller RB250 fungerer sikkert het fint og kan med hell parres med PUer som langt overgår armens «prisklasse».

mvh
KJ
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Som sagt. Jeg så det også, etter at jeg skrev...  :-[
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det ser ut som en Linn Akito ja. De fungerer forresten bra. D'herrer som anbefaler Rega-armer (RB250/RB300) støttes selvsagt; plenty IIX og IXX/900 rundt om med de armene.

Jeg liker Akito 2 et hakk bedre enn RB300, men den er dessverre også dyrere. Har brukt begge på en AudioNote/Systemdek som fortsatt er i familiens eie. Hvilken arm står på din nå? Det har jo betydning for hvilket kutt det er i armbordet. Linn og Rega har jo f.eks forskjellig kutt.

Disse spillerne tåler ikke tunge armer, da går det galt med justering av oppheng, bare så det er nevnt.

Mvh Vidar P
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Et lite spm. til Vidar: Har du prøvd et av disse oppgraderingsloddene på Rega? Ikke for å krangle på vurderingen av Linn som bedre enn Rega, for all del. Men jeg opplevde min RB-600 som mer enn 'et hakk' bedre med Expressimo.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Har brukt Helius Aureus 2 og Rega RB-300 på den der. Funker bra begge deler. Vær klar over at du kanskje må skaffe ny armbase.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Et lite spm. til Vidar: Har du prøvd et av disse oppgraderingsloddene på Rega? Ikke for å krangle på vurderingen av Linn som bedre enn Rega, for all del. Men jeg opplevde min RB-600 som mer enn 'et hakk' bedre med Expressimo.
Jeg har ikke prøvd noen oppgraderingslodd på noen armer jeg. Annet enn forskjellige baklodd på min Aro da.
Hva angår Linn vs Rega, så er det entrylevel-arma Akito 2 vs RB300 jeg snakker om; Linn-arma er jo mye dyrere, men også noe bedre på noen av RB300's (få) svake sider synes jeg. Men ikke så mye at det er verdt prisdifferansen på 5-6.000,- synes jeg kanskje (den var mye rimeligere da jeg kjøpte min Akito 2 i 1995).

Edit; må tilføye at jeg synes RB600 er minst like bra som Akito til en rimeligere pris imo. Jeg synes faktisk RB600 og RB700 er armer som burde vært mye mer brukt utenom Rega-spillere også, de er så gode at de egentlig burde ha vært naturlige valg for mange. Men det er liksom RB250 oog RB300 det snakkes om.. litt synd det der.

Mvh Vidar P
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg har en Helius Aureus på min Systemdek IV. Fungerer veldig bra det.

Har prøvd Michell armlodd på Rega arm. Syns det ble bedre med det loddet. Men når jeg etter en stund tok av loddet, syns jeg det ble best.
 
L

Lars.N

Gjest
rolfozzy skrev:
Jeg har en Helius Aureus på min Systemdek IV. Fungerer veldig bra det.

Har prøvd Michell armlodd på Rega arm. Syns det ble bedre med det loddet. Men når jeg etter en stund tok av loddet, syns jeg det ble best.
:eek: Har vi lurt oss selv igjen ;D

Laban ;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
laban skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg har en Helius Aureus på min Systemdek IV. Fungerer veldig bra det.

Har prøvd Michell armlodd på Rega arm. Syns det ble bedre med det loddet. Men når jeg etter en stund tok av loddet, syns jeg det ble best.
:eek: Har vi lurt oss selv igjen ;D

Laban ;D
Interessant erfaring. Jeg byttet aldri tilbake, selv om det er en to minutters jobb med umbraco (pluss rejustering av VTF).

Min opplevelse var så til de grader entydig positiv at jeg ikke gadd. Nå er spilleren solgt, ellers skulle jeg tatt 'retur'-testen.

Jeg må presisere at jeg hadde et Expressimolodd, som desverre er ute av produksjon. Jeg kjenner ikke de andre loddene annet enn av rykte, som forsåvidt stemmer veldig godt med min opplevelse av Expressimo.
 

hifossen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
52
Antall liker
0
Hei Dere.
takker for tips og lytte erfaringer

Sindre
 
Topp Bunn