Arken- Gøteborg 11-12 Sept 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Da var Arken over for egen del. Kjørte nedover med Boe og Parelius fredag ettermiddag. Etter en tålelig middag, god drikke og særdeles hyggelig selskap var vi klar for messe neste dag.
    Synes vel egentlig ikke Arken hadde det helt store i messesammenheng. Den desidert beste lydopplevelsen hadde jeg med Brinkman, Krell og Wilson Maxx 3. OAS-ere og andre samlet seg til felles lunch og det var vel det sosiale høydepunktet. Skuffelsen var størst over Dartzeel og Magico, og det var neppe utstyrets feil. Jeg har alltid hatt enorm sans for Magico men her var anlegget satt opp i et åttekantet og likevinklet rom. Det låt rotete og ukontrollert til tross for akustiske forsøk.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Må si meg enig med Fosse. Wilson Maxx3 og de mindre Sophia som ble presentert på Elite Hotel, låt begge svært bra i forhold til det meste andre.
    Avalon/Edge-oppsettet til Audifreaks gjorde også en hedelig innsats.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Fosse skrev:
    Da var Arken over for egen del. Kjørte nedover med Boe og Parelius fredag ettermiddag. Etter en tålelig middag, god drikke og særdeles hyggelig selskap var vi klar for messe neste dag.
    Synes vel egentlig ikke Arken hadde det helt store i messesammenheng. Den desidert beste lydopplevelsen hadde jeg med Brinkman, Krell og Wilson Maxx 3. OAS-ere og andre samlet seg til felles lunch og det var vel det sosiale høydepunktet. Skuffelsen var størst over Dartzeel og Magico, og det var neppe utstyrets feil. Jeg har alltid hatt enorm sans for Magico men her var anlegget satt opp i et åttekantet og likevinklet rom. Det låt rotete og ukontrollert til tross for akustiske forsøk.
    Selv takk for hyggelig dagsvisitt, Formann :) Også meget hyggelig å shake hands med min navnebror :D

    Mht 3.etg i hotellet er du på arrestasjonens kurs: Følgende SMS tiket inn til meg etter at jeg hadde gjort AudioNord obs! på manglende entusiasme for de fremviste produkter:

    Bjørn Wiman skrev:
    Hei, G. Du måsste komma och lyssna på Magico igen - vi bytte signalkälla och systemet ble helt annerledes! mvh
    Som de hadde gjort og oppfordret til: vi dro tilbake (no big deal, egentlig ..... demorommet var 7.52 mtr unna mitt eget) .og Voila! der satt Magien!

    mvh
    JackX
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Må nok støtte Fosse i at vi opplevde magien hos Magico som ganske fraværende sent lørdag ettermiddag - som var noen timer etter lunsjen hvor det ble referert til meldingen fra AudioNord om at det var avspillerutstyret som var årsak til det rotete lydbilde, og at det allerede da var rettet opp.
    Upresis og dårlig kontrollert lydformidling og overeksponert bass, var vår opplevelse uansett hvor i rommet vi plasserte oss.
    Kan selvsagt ha årsak i materialet som ble formidlet (bassjazz), men det burde jo disse høyttalerne taklet hvis plassering og demping var gjort med omhu i et rom som Fosse beskriver var et uheldig valg.
    Naturligvis ingen problem med å høre det voldsomme potensialet i en slik høyttaler, men like trist at man derfor ikke får den formidlingen som man forstår er mulig.

    Wilson, Burmester, ML, JBL og faktisk Elac hadde tilnærmet naturlig balansert formidling, imo.

    Messa nådde vel som helhet heller ikke opp til det man kunne forvente av nordens største hifi-messe. Ganske laber kvalitet på det meste, både utstyrsmessig og tilgjenglighet av gode rom. Respons hadde feks. et knøttrom hvor det var fem sitteplasser trykket opp til bakveggen og ellers ble man henvist til døråpningen...
    Og hvor var vinylen?? - både software og hardware var nesten totalt fraværende...

    Er mest fornøyd med at jeg ikke valgte å slå ihjel søndagen på Arken :p
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    whistler skrev:
    Må si meg enig med Fosse. Wilson Maxx3 og de mindre Sophia som ble presentert på Elite Hotel, låt begge svært bra i forhold til det meste andre.
    Avalon/Edge-oppsettet til Audifreaks gjorde også en hedelig innsats.
    Enig. Hadde ikke Wilson - representert via en alltid korrekt og imøtekommende Leif Häggmark i AudioNord som sørget for en ypperlig demo med Peter McGrath som veiviser - hadde Arken vært et gjesp av en seanse.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Jeg hadde sansen for Porschen som stod i ene «hallen».

    Og bortgjemt på en benk fant jeg denne:

    Elac AM 150, aktive småhøyttalere med også digitalis inn, til den nette pris av 5.500 svenske for et par.






    http://www.elac.com/en/products/active/show.php?elac_am_150

    Det mest merkverdige var likevel mangelen på muligheten til å gjøre kjøp rundt om på messa om en ikke hadde med svenske cash; ikke pengeautomat, ikke mulighet for betaling med kort.

    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.

    Fin tur, men en messe jeg allerede har glemt!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har tidligere vært på Arken( og hentet helmholtz resonatorer) ;D

    det ble mye tråkking og venting , jeg har ikke de store erfaringene med messer , bortsett fra 4 år på Horten , men likte ikke konseptet , for mye rot , problemer med betaling og cash overalt.....sistnevnte er vel ikke annet å vente , men dog kunne det kanskje ha vært mulighet for uttak i messeomerådet ( portabel minibak( bankomat som svenskene kaller det)

    samme med p automater i Gøtebord , sluket Aair og jeg var over etter sort gull i sommer , superkø i den lokale banken , og ikke en femmer til P , automatene tar ikke visa heller , derfor ble det noe mye styr for å få satt fra seg bilen.....men det ordna seg på sikt.

    Arken er ikke ei messe jeg legger tiden min til noe mere , dersom ikke ett spesiellt kjøpstilbud er bundet opp mot ett oppmøte.

    Mvh Espen
     
    M

    musicus

    Gjest
    Parelius skrev:
    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.
    Misset dere Hotel Opalen, som også ligger i centrum? der var det også ett antall utstillere....

    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    musicus skrev:
    Parelius skrev:
    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.
    Misset dere Hotel Opalen, som også ligger i centrum? der var det også ett antall utstillere....

    mvh
    Vi måtte prioritere. Jeg synes det er litt rart at man ikke kan klare å samle alt på ett sted. Det å ha utstillinger på 3-4 steder i byen er ikke mye heldig for de besøkende synes jeg.

    JackX, det var etter bytte av signalkilde vi var der. Det var rommet som var dårlig, Magicoene har jeg hørt før, og de kan, etter mitt skjønn, prestere langt bdre.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    musicus skrev:
    Parelius skrev:
    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.
    Misset dere Hotel Opalen, som også ligger i centrum? der var det også ett antall utstillere....

    mvh
    Hei
    Kwil og jeg dro ned tidlig på fredag og besøkte Marten senteret på fredag. HiFi Stället ble besøkt både på fredag og søndag. Vi var på Plaza tidlig lørdag formiddag (da Magico rommet låt elendig pga av feil i dac) og sent søndag da dac var byttet med Krell sin innstegs cd spiller. Opalen besøkte vi på søndag formiddag. Arken ble besøkt begge dager.
    Kommer med en liten rapport i kveld da jobb er unnagjort og unger i seng.
    Bestiller rom til neste år også :)

    Mvh
    RBN
     
    M

    musicus

    Gjest
    Fosse skrev:
    musicus skrev:
    Parelius skrev:
    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.
    Misset dere Hotel Opalen, som også ligger i centrum? der var det også ett antall utstillere....

    mvh
    Vi måtte prioritere. Jeg synes det er litt rart at man ikke kan klare å samle alt på ett sted. Det å ha utstillinger på 3-4 steder i byen er ikke mye heldig for de besøkende synes jeg.
    Jeg holder med deg, det synes som om det er en slags kamp mellom forhandlerene her nede nu, SWEHA messa er vel mer å regne som en slags motpol til den klassiske Arken messa, på godt og ondt.
    Det negative er utspredningen og det positive at kanskje fler viser opp seg, Opalen hadde iaf noen interessanmt innslag som var verdt å få med seg, selve Arken gjorde jeg unna på 1.5 time på søndagen, det var ikke mye å stå etter, imo.

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    RBN skrev:
    musicus skrev:
    Parelius skrev:
    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.
    Misset dere Hotel Opalen, som også ligger i centrum? der var det også ett antall utstillere....

    mvh
    Hei
    Kwil og jeg dro ned tidlig på fredag og besøkte Marten senteret på fredag. HiFi Stället ble besøkt både på fredag og søndag. Vi var på Plaza tidlig lørdag formiddag (da Magico rommet låt elendig pga av feil i dac) og sent søndag da dac var byttet med Krell sin innstegs cd spiller. Opalen besøkte vi på søndag formiddag. Arken ble besøkt begge dager.
    Kommer med en liten rapport i kveld da jobb er unnagjort og unger i seng.
    Bestiller rom til neste år også :)

    Mvh
    RBN
    Skal bli spennede å høre hva du synes, selv fant jeg vel Opalen som det som lå meg nærmest denne gangen....

    Ett lite tips, ikke bestill rom neste år for messebesøk, Arken er hvert andre år ;) ...

    mvh
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    musicus skrev:
    RBN skrev:
    musicus skrev:
    Parelius skrev:
    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.
    Misset dere Hotel Opalen, som også ligger i centrum? der var det også ett antall utstillere....

    mvh
    Hei
    Kwil og jeg dro ned tidlig på fredag og besøkte Marten senteret på fredag. HiFi Stället ble besøkt både på fredag og søndag. Vi var på Plaza tidlig lørdag formiddag (da Magico rommet låt elendig pga av feil i dac) og sent søndag da dac var byttet med Krell sin innstegs cd spiller. Opalen besøkte vi på søndag formiddag. Arken ble besøkt begge dager.
    Kommer med en liten rapport i kveld da jobb er unnagjort og unger i seng.
    Bestiller rom til neste år også :)

    Mvh
    RBN
    Skal bli spennede å høre hva du synes, selv fant jeg vel Opalen som det som lå meg nærmest denne gangen....

    Ett lite tips, ikke bestill rom neste år for messebesøk, Arken er hvert andre år ;) ...

    mvh
    Litt sløv i dag ja.
    Da finner vi på noe annet i Gøteborg neste år. Mye god mat og drikke der ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    RBN skrev:
    musicus skrev:
    RBN skrev:
    musicus skrev:
    Parelius skrev:
    Å ha tre-fire rom nede i sentrum når resten var på Arken var også en merkverdighet.
    Misset dere Hotel Opalen, som også ligger i centrum? der var det også ett antall utstillere....

    mvh
    Hei
    Kwil og jeg dro ned tidlig på fredag og besøkte Marten senteret på fredag. HiFi Stället ble besøkt både på fredag og søndag. Vi var på Plaza tidlig lørdag formiddag (da Magico rommet låt elendig pga av feil i dac) og sent søndag da dac var byttet med Krell sin innstegs cd spiller. Opalen besøkte vi på søndag formiddag. Arken ble besøkt begge dager.
    Kommer med en liten rapport i kveld da jobb er unnagjort og unger i seng.
    Bestiller rom til neste år også :)

    Mvh
    RBN
    Skal bli spennede å høre hva du synes, selv fant jeg vel Opalen som det som lå meg nærmest denne gangen....

    Ett lite tips, ikke bestill rom neste år for messebesøk, Arken er hvert andre år ;) ...

    mvh
    Litt sløv i dag ja.
    Da finner vi på noe annet i Gøteborg neste år. Mye god mat og drikke der ;)
    Rakk en liten tur ut imellom her, det blir nok arrangert messe på Opalen neste år i regi av SWEHA, snakket nettopp med en av de som stod for det arrangementet, og det bruker jo dra med seg andre arrangement igjen rundt om i byen, om ikke akkurat på Arken, så blir det visst noe :) ...

    mvh
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Fosse skrev:
    JackX, det var etter bytte av signalkilde vi var der. Det var rommet som var dårlig, Magicoene har jeg hørt før, og de kan, etter mitt skjønn, prestere langt bdre.
    Oh I see ...

    Ja, rommet var ikke mye trimmet, det er helt sikkert.

    Det jeg vel likte best på Arken var - tross uinnspilt høyttaler og elendig rom - var Wilson MaXX 3. Mektig høyttaler. Lurer i skrivende stund på en slik en ... tror den vil passe perfekt inn i rommet mitt.

    Cheers!
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Fosse skrev:
    Skuffelsen var størst over Dartzeel og Magico, og det var neppe utstyrets feil. Jeg har alltid hatt enorm sans for Magico men her var anlegget satt opp i et åttekantet og likevinklet rom. Det låt rotete og ukontrollert til tross for akustiske forsøk.
    JackX skrev:
    Mht 3.etg i hotellet er du på arrestasjonens kurs: Følgende SMS tiket inn til meg etter at jeg hadde gjort AudioNord obs! på manglende entusiasme for de fremviste produkter:

    Bjørn Wiman skrev:
    Hei, G. Du måsste komma och lyssna på Magico igen - vi bytte signalkälla och systemet ble helt annerledes! mvh
    Som de hadde gjort og oppfordret til: vi dro tilbake (no big deal, egentlig ..... demorommet var 7.52 mtr unna mitt eget) .og Voila! der satt Magien!
    mvh
    JackX
    Fosse skrev:
    JackX, det var etter bytte av signalkilde vi var der. Det var rommet som var dårlig, Magicoene har jeg hørt før, og de kan, etter mitt skjønn, prestere langt bdre.

    Magico Q5 hadde blitt skadet under transporten til Arkenmessen, slik at det ene mellomtoneelementet ikke spilte som det skal, noe som dessverre resulterte i at høyttalerne ikke fikk vist hva de kan prestere.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Så rart med det, men i slike tråder er det alltid gøy med noen bilder...
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    P

    Parelius

    Gjest
    torem skrev:
    Så rart med det, men i slike tråder er det alltid gøy med noen bilder...
    Det deiligste på hele messa…


    Burmester; spilte fint, men de virket litt for snille i lyden; nesten for behagelig.


    Vinylrens; Ultralydbehandling og avsug i ett; bare én plate om gangen. Ikke for bråkete, men en litt for stiv pris for min del: 17.000 svenske.


    En av de få riggene; Bergmann; mener at det var en heftig pris, men siden den kom med arm, så var det kanskje ikke så ille. Har lite å si om lyden, men det virket litt «hardt» i mellomtonen. Kan være alt mellom himmelene og jorden som forårsaket det (fra diamant i rillen til rommets beskaffenhet).


    En høydare (tatt i betraktning den siste tids kabelprissamtaler); Furutech på noe som vel nærmet seg silkeputer. Men én ting skal de ha, selv fra en skeptiker som Parelius, det er en finish som gjør dem egnet som smykker. Kanskje bedre brukt hengt opp på en kvinne enn slengende blant hybelkaniner der ingen ser dem.
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.950
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    Ja, det var da noe, bl.a. noen JÄTTESTORA Martens.
    Det ene røret (??) på de NAT tube monoblokkene ser jo ut som ei cognac-flaske ::) Kunne vært skummelt å ha noe slikt i Trøndelag, gjester kan ta feil.. :)
    Godt at det i såfall finnes en bra brannskadeavdeling på St.Olav.....
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det er vel flere en meg som ønsker mere bilder? ;)

    Kjør på de som var så heldig å være til stede! :D Desverre kunne jeg ikke få revet meg bort selv ???


    Mvh
    Andreas
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    På Elite Plaza, i det rommet Wilson Sophia 3 ble demonstrert, spilte Peter McGrath en sang av en artist fra Balkan eller deromkring. Det var en kvinne som sang med en meget mannlig stemme, med noen få akustiske instrumenter som bakgrunn.

    Det var et fabelaktig opptak, veldig oppløst og naturlig, og med mye rominformasjon. Jeg husker McGrath sa at hun er på det nederlandske plateselskapet Snail records, så hun er utgitt kommersielt og ikke en av McGraths private produksjoner.

    Var det noen som fikk med seg navnet på artisten med den fantastiske stemmen?

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    RBN skrev:
    Da finner vi på noe annet i Gøteborg neste år. Mye god mat og drikke der ;)
    kan så være (bifalles ;D), men med de eleverte vinprisene søta bror opererer med ovenfor oss oljesjeikene med "fjelldollars" burde de skamme seg.
    8-10x av polprisen er helt på trynet.
    Men det er jo frivillig å kjøpe :p
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    blekansikt skrev:
    På Elite Plaza, i det rommet Wilson Sophia 3 ble demonstrert, spilte Peter McGrath en sang av en artist fra Balkan eller deromkring. Det var en kvinne som sang med en meget mannlig stemme, med noen få akustiske instrumenter som bakgrunn.

    Det var et fabelaktig opptak, veldig oppløst og naturlig, og med mye rominformasjon. Jeg husker McGrath sa at hun er på det nederlandske plateselskapet Snail records, så hun er utgitt kommersielt og ikke en av McGraths private produksjoner.

    Var det noen som fikk med seg navnet på artisten med den fantastiske stemmen?

    Mvh
    Nei, men hadde jeg våknet i senga med ei med slik stemme, hadde jeg nok blitt skremt og tatt noen nødvendige undersøkelser ;) Må si jeg ble lurt selv, dette tok jeg på ingen måte for å være særlig kvinnelig.

    mvh
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    blekansikt skrev:
    På Elite Plaza, i det rommet Wilson Sophia 3 ble demonstrert, spilte Peter McGrath en sang av en artist fra Balkan eller deromkring. Det var en kvinne som sang med en meget mannlig stemme, med noen få akustiske instrumenter som bakgrunn.

    Det var et fabelaktig opptak, veldig oppløst og naturlig, og med mye rominformasjon. Jeg husker McGrath sa at hun er på det nederlandske plateselskapet Snail records, så hun er utgitt kommersielt og ikke en av McGraths private produksjoner.

    Var det noen som fikk med seg navnet på artisten med den fantastiske stemmen?

    Mvh
    Jeg tror han sa det med et lite glimt i øyet (Sleggekastere, anyone, female? - not). Men jeg fikk ikke med meg navnet, men det må da ha vært en mannsstemme!?!

    mvh
    G
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    JackX skrev:
    blekansikt skrev:
    På Elite Plaza, i det rommet Wilson Sophia 3 ble demonstrert, spilte Peter McGrath en sang av en artist fra Balkan eller deromkring. Det var en kvinne som sang med en meget mannlig stemme, med noen få akustiske instrumenter som bakgrunn.

    Det var et fabelaktig opptak, veldig oppløst og naturlig, og med mye rominformasjon. Jeg husker McGrath sa at hun er på det nederlandske plateselskapet Snail records, så hun er utgitt kommersielt og ikke en av McGraths private produksjoner.

    Var det noen som fikk med seg navnet på artisten med den fantastiske stemmen?

    Mvh
    Jeg tror han sa det med et lite glimt i øyet (Sleggekastere, anyone, female? - not). Men jeg fikk ikke med meg navnet, men det må da ha vært en mannsstemme!?!

    mvh
    G
    Man skulle egentlig tro det, men det er faktisk en kvinne. Fikk svaret på Euphonia-Audioforum. Hun heter Ljiljana Buttler, og døde dessverre tidligere i år.
    Sangen som ble spilt heter "Ne Kuni me, ne ruzi me majko" og er fra albumet "Frozen Roses".

    Sangen fins på Youtube:

     

    jars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    78
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Og her kommer noen bilder fra rommet til Audiofreaks
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    blekansikt skrev:
    På Elite Plaza, i det rommet Wilson Sophia 3 ble demonstrert, spilte Peter McGrath en sang av en artist fra Balkan eller deromkring. Det var en kvinne som sang med en meget mannlig stemme, med noen få akustiske instrumenter som bakgrunn.

    Det var et fabelaktig opptak, veldig oppløst og naturlig, og med mye rominformasjon. Jeg husker McGrath sa at hun er på det nederlandske plateselskapet Snail records, så hun er utgitt kommersielt og ikke en av McGraths private produksjoner.

    Var det noen som fikk med seg navnet på artisten med den fantastiske stemmen?

    Mvh
    Mostar Sevdah Reunion (The Mother of Gypsy Soul) ...mulig at du sikter til låta; "Ashun daje mori"

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Fosse skrev:
    Da var Arken over for egen del. Kjørte nedover med Boe og Parelius fredag ettermiddag. Etter en tålelig middag, god drikke og særdeles hyggelig selskap var vi klar for messe neste dag.
    Synes vel egentlig ikke Arken hadde det helt store i messesammenheng. Den desidert beste lydopplevelsen hadde jeg med Brinkman, Krell og Wilson Maxx 3. OAS-ere og andre samlet seg til felles lunch og det var vel det sosiale høydepunktet. Skuffelsen var størst over Dartzeel og Magico, og det var neppe utstyrets feil. Jeg har alltid hatt enorm sans for Magico men her var anlegget satt opp i et åttekantet og likevinklet rom. Det låt rotete og ukontrollert til tross for akustiske forsøk.
    Ja, det ble mye god mat og drikke Fosse tross som tidligere nevnt temmelig eleverte vinpriser. Jeg dro nedover med JackX (kudos for godt selskap, og snadd kjøring Jackx 8)) og JMK. Som deg fant jeg messa ute på selve Arken å være særdeles sammenrasket og uoversiktlig. Litt Tivoli (ligger ikke det lenger inne i selve byen egentlig ;)).

    Vel, vel uansett interessant hvordan vi oppfatter og opplever de forskjellige utstillernes forsøk på å lokke frem godlyden.
    På søndag synes jeg tross ping pong effekt i det 8 kantede rommet at Magico Q5 og DarTZeel tydelig fremviste stort potensiale på første rad med litt velvillig "listen through" i lydbildet.
    Wilson Sofia III på ARC utstyr, Quantum purifiers, Nordost Frey rund baut + Mac Powerbook låt slettes ikke værst på hotel Elite Plaza.
    Imidlertid synes jeg Maxx3 systemet var værre å få tak på lørdag ettermiddag, men rommet hadde mye sitt å si. Bevares det låt mektig, men jeg forventet meg mer.
    Igjen på HEP hotellet synes Mark Johansen med sitt Zensati, EC AW180 og Klipch Palladium ht hadde fikset levlig lydbilde mitt i "sweetspot".
    Tidal standen tror kunne ha godt av mer power til ht.
    Hos Marten låt det mektig på de store ht, Jorma kabler rund baut, men noe anemisk i bassregisteret i et rom som var bygd opp etter alle akustiske regler.
    Igjen ville jeg nok ha "banket" lyden ut av kassene med noe annet en 120 rørwatt fra NAT

    Ute på Hotel Opalen ventet flere hyggelig opplevelser, men de får vi ta en annen dag.

    G`aften
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    [quote autopic=49256.msg952215#msg952215 date=1284658157]


    Vel, vel uansett interessant hvordan vi oppfatter og opplever de forskjellige utstillernes forsøk på å lokke frem godlyden.
    På søndag synes jeg tross ping pong effekt i det 8 kantede rommet at Magico Q5 og DarTZeel tydelig fremviste stort potensiale på første rad med litt velvillig "listen through" i lydbildet.
    Wilson Sofia III på ARC utstyr, Quantum purifiers, Nordost Frey rund baut + Mac Powerbook låt slettes ikke værst på hotel Elite Plaza.
    Imidlertid synes jeg Maxx3 systemet var værre å få tak på lørdag ettermiddag, men rommet hadde mye sitt å si. Bevares det låt mektig, men jeg forventet meg mer.
    Igjen på HEP hotellet synes Mark Johansen med sitt Zensati, EC AW180 og Klipch Palladium ht hadde fikset levlig lydbilde mitt i "sweetspot".
    Tidal standen tror kunne ha godt av mer power til ht.
    Hos Marten låt det mektig på de store ht, Jorma kabler rund baut, men noe anemisk i bassregisteret i et rom som var bygd opp etter alle akustiske regler.
    Igjen ville jeg nok ha "banket" lyden ut av kassene med noe annet en 120 rørwatt fra NAT

    Ute på Hotel Opalen ventet flere hyggelig opplevelser, men de får vi ta en annen dag.

    G`aften
    [/quote]

    Får nok sånn ca fnatt av "+1" komentarer, men kunne ikke dy meg nå. Dette syntes jeg var god beskrivelse og samtidig svært nær egen opplevelse av oppsettene nevnt. Nesten skremmende enig her ;)

    Vil bare tillegge at jeg opplevde de to Wilsonrommene med litt motsatt fortegn dag to. imponerende Sophia III dag en, men litt mere skeptisk søndag. Motsatt vedr. max III, skriking og piping for meg dag 1 (slitsomt), men vesentlig hyggeligere opplevelse sent søndag, dog spilte de meget høyt begge dager, og en gammel kiss Lp får ikke dyanmikk av å guffe på, noen slet faktisk med hørselen etter seansen ??? Men altså mektig ble dette, med gode innspillnger :)

    mvh
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.601
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Den beste weekend turen til Gøteborg noen gang.
    Etter en opplevelsesrik lørdag på Arken fortsatte søndagen med å besøke HighEndmessen på Hotel Opalen, Hotel Elite Plaza og HiFistället.
    Håper det kan passe med noen bilder fra eventet i denne tråden?


    Hotel Opalen - søndag 12. september













     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn