Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kane69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Antall liker
    412
    Sted
    Arendal
    Da var de i hus. Ser nå at det må litt støv tørking til, litt kalibrering, og rydding av kabeler nå som Center ikke er der til å skjule det lengre. Blir å la de stå å spille i kveld/natt, så tar jeg første kalibreringen i morgen tenker jeg...

PXL_20250221_145352203.MP.jpg

PXL_20250221_145707434.MP.jpg

PXL_20250221_145740118.jpg

Sist redigert av en moderator:

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    437
    Grattis ! De så penere ut irl enn på bilder…!
    har du noen heelt initiellle inntrykk?

Kane69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Antall liker
    412
    Sted
    Arendal
    Grattis ! De så penere ut irl enn på bilder…!
    har du noen heelt initiellle inntrykk?
    Enormt headroom, skremmende mye bass inkludert kjellerdyp bass ved behov, fantastisk separasjon mellom instrumenter å slikt. Ble heller aldri "plagsomme" i toppen, uansett hva jeg matet de med og volum jeg krevede av de.

Har ikke mer enn kanskje 1 time siden jeg kjørte kalibrering, så er begrenset med feedback jeg har å gi enda. Blir det å bruke de til over helgen, så kjøre en ny kalibrering etter de har fått ihvertfall de 50t som Arendal Sound anbefaler.

Sist redigert:

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.660
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Uansett hva du måtte ha her er det antakelig det beste utgangspunktet noen kan be om. Grattis :)

Kane69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Antall liker
    412
    Sted
    Arendal
    @Kane69
    Har du fått lytta litt mer til AS 1528..?
    Vært mest at de har stått å spilt i bakgrunnen. Vært endel jobbing de siste dagene. Men det lille jeg har lyttet kritisk, så er jeg veldig fornøyd :)
    Får se om jeg ikke får lagt unna litt så jeg kan få Center også i hus i løpet av året :)

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    437
    Vært mest at de har stått å spilt i bakgrunnen. Vært endel jobbing de siste dagene. Men det lille jeg har lyttet kritisk, så er jeg veldig fornøyd :)
    Får se om jeg ikke får lagt unna litt så jeg kan få Center også i hus i løpet av året :)
    Rått , blir det den normalt store eller den tilsvarende fronter du tenker kommer inn da?

Kane69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Antall liker
    412
    Sted
    Arendal
    Rått , blir det den normalt store eller den tilsvarende fronter du tenker kommer inn da?
    Vil jo helst ha den store, men er ikke sikker på om jeg får plass. Målte kjapt nå uten å flytte på noe, og mangler da 7 cm. Så må i så fall se om jeg kan tweake plasseringen av høyttalere og subber for å hente inn 7cm ekstra der fremme....

Har snakket med Jan Ove, og han mener det bør holde lenge med den "normale", men er redd det vil gnage i bakhodet mitt at jeg ikke har den store, så får se hva jeg får til. Har jeg heldigvis endel mnd på å tweake plasseringer osv før jeg eventuelt tør ta meg råd til å bestille.

Kane69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Antall liker
    412
    Sted
    Arendal
    Kjøpt meg en Knedahl IcePower 1200AS1/2. Skal vel kunne levere opp til 1250w i 4ohm til hver av Arendal høyttalerne med den, så det bør jo holde. Brukt den en liten uke nå, og så langt er imponert over hva den leverer :)

PXL_20250618_181310774.jpg

Sist redigert av en moderator:

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    672
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vurderer og kjøpe Arendal Sound Tower 8. Er det noen her med erfaring med disse ?
    -m

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.568
    Torget vurderinger
    13
    Har du sjekket ut Arendal Sound Exclusive på face, mener det er en der som hadde kjøT disse..:unsure:

Sist redigert:

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    192
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Ser knallbra ut, men du sliter ikke med vibrasjoner i lerrete som gjør at det går utover bildekvaliteten når du ser på de heftigste action filmene?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.568
    Torget vurderinger
    13
    Nei ikke noe jeg har merket enda, strammet det opp når jeg hadde det nede i helgen. Håper jeg slipper det 😆 @mega1

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn