Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Leker litt mere : https://www.facebook.com/kristian.norum.52/videos/10153707362635751/

    Grunnet plassering og romm så stopper både Portet og Lukket opp på 16hz før de ruller av rimelig raskt.
    Forventet litt mere av den Lukket.
    Tror nok det endrer seg når den/de plasseres nærmere hjørner og får hjelp av de.

    Elementeter har mere og gå på, og det blåser en ganske frisk bris av porten :D
    MV var på -10dB. Låten kjenner vel de fleste som er glad i bass :D
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hmm gad vide om det er muligt at få moderatorene til at flytte tråden til Vennetråde mappen - synes naturligt, og der kommer garanteret en masse feed back de næste måneder.

    Nogen som ved?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tråd flyttet til Vennetråd's mappe :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: NLS

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Tænkte jeg ville copy/paste et spørgsmål med svar fra Arendals facebook side.
    Svaret fra Arendal er selvfølgelig i bund og grund gratis og uforpligtigende men siger lidt om hvad vi bør kunne forvente os fra Tower modellen (der altså har forventet ankomst i februar)

    Q: Lyd Signature på 1723 Tower ? Hvilke merker vil dere si de ligner på sånn lyd signatur messig? Hvilke pris klasse må en opp i på andre merker for å få sammenligne på lydkvalitet?

    A:
    Vi har ikke direkte gått etter noen spesielle lydsignaturer fra andre produsenter. Målet vårt var først og fremst en dynamisk høyttaler som kan uanstrengt levere ved høyere lydtrykk. Dette gjør derimot ikke dette til en db-serie, tvert imot. Målet er en rik og naturtro gjengivelse med mektig mellomtone som har en meget god fasekopling mot diskanten (her kommer Waveguiden inn!) og spredningskontroll. Resultatet er nøytral med litt helning mot det varme og høyttalerne blir aldri slitsomme å høre på.

    Vi mener, og her kommer det sikkert mange motsvar på fra andre produsenter, at Arendal Sound produktene kan både lydmessig og byggemessig sammenlignes med produkter som koster 2-4x mer. I noen tilfeller mer.

    Arendal Sound 1723 serien er dynamiske, meget detaljrike, litt varm signatur uten at det blir for ullent, rik og stor mellomtone, og et bassfundament som er skikkelig dynamisk (tight). Den kan spille høyt, og opprettholde sin naturlige karakter uten å bryte sammen.
     

    Gurba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    345
    Antall liker
    86
    De høres perfekte ut. Det skal bli artig å høre hva nøytrale kilder sier. Håper jeg får anledning til å høre de selv også.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ja det er store ord dette og det virker veldig lovende , så vi får håpe dem har dekning for påstandene :)
    Men de gutta der vet jo hva som skal til sånn sett , så jeg synes disse produktene virker veldig spennende.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Så litt Space Cowboy kommerie i går i form av Serenity :)


    Begynner og være litt skremmende når 1 sub holder mere orden og kontroll en 4 subber... selv om en ofrer litt dypbass.

    Hmm, nærmer seg litt skal en ha 2, eller holder det med 1 sub-3 følelse nå :eek:
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Så litt Space Cowboy kommerie i går i form av Serenity :)


    Begynner og være litt skremmende når 1 sub holder mere orden og kontroll en 4 subber... selv om en ofrer litt dypbass.

    Hmm, nærmer seg litt skal en ha 2, eller holder det med 1 sub-3 følelse nå :eek:
    At 1 Sub holder følle med 4 andre subber har jeg ikke tru på , bare med 2 har du allerede mye bedre kontroll og spredning på bassen. At 1 Sub har mere orden kan så være men da har det vert u orden når du har hadd 4 oppe og spilt og at di ikke har spilt på lag. Har selv en kompis som skal teste ut 4 stk Arendal Sub 3 og da skal jeg til han for og høre selv hvordan di er under musikk og film , jeg er ganske nøye på hvordan subbene spiller på film særlig på film her må det være skikkelig punsh og god dyp bass under 20 Hz så man kjenner det på kroppen , han sitter også med 4 stk SVs PC-2000 fra før av og han har helt ned til 10 Hz på 2 stk av sine og di 2 andre er stilt noe høyre i Hz. Synes SVs sin PC-2000 serie spiller bra på musikk og helt sykt på film her skal di få terning kast 6 til meg og en god 4 på musikk , men er disse Arendal Sub 3 så gode hvem vet kanskje jeg prøver Sub 2 eller 3 her oppe , må passe på at di ikke blir for store til rommet skal jo flytte luft dette. Har enda ikke klart og tømme mine PC-2000 ikke klart og få lampen til og lyse rød en gang. Men jeg trur du vil angre på og ha bare 1 i oppsettet ditt.


    Imagine
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Så litt Space Cowboy kommerie i går i form av Serenity :)


    Begynner og være litt skremmende når 1 sub holder mere orden og kontroll en 4 subber... selv om en ofrer litt dypbass.

    Hmm, nærmer seg litt skal en ha 2, eller holder det med 1 sub-3 følelse nå :eek:
    At 1 Sub holder følle med 4 andre subber har jeg ikke tru på , bare med 2 har du allerede mye bedre kontroll og spredning på bassen. At 1 Sub har mere orden kan så være men da har det vert u orden når du har hadd 4 oppe og spilt og at di ikke har spilt på lag. Har selv en kompis som skal teste ut 4 stk Arendal Sub 3 og da skal jeg til han for og høre selv hvordan di er under musikk og film , jeg er ganske nøye på hvordan subbene spiller på film særlig på film her må det være skikkelig punsh og god dyp bass under 20 Hz så man kjenner det på kroppen , han sitter også med 4 stk SVs PC-2000 fra før av og han har helt ned til 10 Hz på 2 stk av sine og di 2 andre er stilt noe høyre i Hz. Synes SVs sin PC-2000 serie spiller bra på musikk og helt sykt på film her skal di få terning kast 6 til meg og en god 4 på musikk , men er disse Arendal Sub 3 så gode hvem vet kanskje jeg prøver Sub 2 eller 3 her oppe , må passe på at di ikke blir for store til rommet skal jo flytte luft dette. Har enda ikke klart og tømme mine PC-2000 ikke klart og få lampen til og lyse rød en gang. Men jeg trur du vil angre på og ha bare 1 i oppsettet ditt.


    Imagine
    Han har to etter hva jeg har skjønt...
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Så litt Space Cowboy kommerie i går i form av Serenity :)


    Begynner og være litt skremmende når 1 sub holder mere orden og kontroll en 4 subber... selv om en ofrer litt dypbass.

    Hmm, nærmer seg litt skal en ha 2, eller holder det med 1 sub-3 følelse nå :eek:
    At 1 Sub holder følle med 4 andre subber har jeg ikke tru på , bare med 2 har du allerede mye bedre kontroll og spredning på bassen. At 1 Sub har mere orden kan så være men da har det vert u orden når du har hadd 4 oppe og spilt og at di ikke har spilt på lag. Har selv en kompis som skal teste ut 4 stk Arendal Sub 3 og da skal jeg til han for og høre selv hvordan di er under musikk og film , jeg er ganske nøye på hvordan subbene spiller på film særlig på film her må det være skikkelig punsh og god dyp bass under 20 Hz så man kjenner det på kroppen , han sitter også med 4 stk SVs PC-2000 fra før av og han har helt ned til 10 Hz på 2 stk av sine og di 2 andre er stilt noe høyre i Hz. Synes SVs sin PC-2000 serie spiller bra på musikk og helt sykt på film her skal di få terning kast 6 til meg og en god 4 på musikk , men er disse Arendal Sub 3 så gode hvem vet kanskje jeg prøver Sub 2 eller 3 her oppe , må passe på at di ikke blir for store til rommet skal jo flytte luft dette. Har enda ikke klart og tømme mine PC-2000 ikke klart og få lampen til og lyse rød en gang. Men jeg trur du vil angre på og ha bare 1 i oppsettet ditt.


    Imagine
    Han har to etter hva jeg har skjønt...
    han har bare prøvd 1 som han har skrevet her inne , vist ikke jeg har oversett noe da.

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Dere som har kjøpt Arendal produkter og særlig Sub 2 og 3 , er det noen som har tatt målinger selv på disse.

    Imagine
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Noen som har hørt både Sub 2 og 3 enda og kan si noe?

    Hadde man valgt to Sub2 eller en Sub3?
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Da har mann utfordret ryggen igjen og snudd S-3 så porten spiller inn mot hjørnet. Håpet i grunn jeg ikke trengte det grunnet mye støy fra dører og sånne plagsome ting når en slipper MV over -20dB og det begynner og blåse ganske friskt ut av porten. Avstand til sidevegg til port ca 22 cm.

    Det hjelper litt på og hente noen merkbare Hz til. Ga seg på 15hz nå virket det som (ører ikke dB måler fremme), og vriker ha litt mindre avrulling en når port ikke har hjelp fra vegg. Uvist hva som er opptimal avstand til vegg fra port ?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hvor stort er rommet ditt SVS? Står sikkert ett sted men spør isteden:)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Ca 25m2. Så er det åpen åpning til en litt mindre stue på rundt 16m2 kansje.


    EDIT :
    Dårlig stue for høy SPL.
    Men kan ikke klage på fylden i lyden.
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Samme problem som meg omtrent. Har åpen kjøkkenløsning. Ca 56m2.. Blir det 2 stk på deg eller holder med en?
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Samme problem som meg omtrent. Har åpen kjøkkenløsning. Ca 56m2.. Blir det 2 stk på deg eller holder med en?
    Det er morro med to, skremmende morro... men til resten av anlegget holder det egenlig med en. Har fronter som er mye mere SQ en SPL.
    Så er det med Atmos, DTS-X og Auro3D da. De lydformatene har mere bass/lfe som subene må gjengi. Værtfall har Atmos det.

    På det værste vil en ligge opp mot de 1 stykk S-3 vil takle værtfall lukket, når en skrur opp nok til at det begynner og bli morro. Men ingen rom er like... så det som jeg erfarer her er garantert ikke helt det samme som det du vil oppleve.

    En annen ting er at det er 18.000 kr for en sub-3 sort gloss. Når en er ufrivillig jobbsøker nå, så kommer en større pengebuffer godt med :eek: sånn om fornuften skal ha noe og si :eek:
    Men har 4 suber stående som også skal selges.


    Så tror jeg det er 60 dager Buy & Try hos Arendel Sound. Ikke 100% sikker.

    Er en da usikker 1 eller 2, så er det beste og bestille 2 og ha de fysisk til stede for A - B prøver i romet :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Schvæaer ja.. Takk for bilde!!

    Hadde tenkt noe helt annet men mulig jeg prøver en Sub 3. Kanskje to ettervært... Tror jeg ville angret med en/to Sub 2 så lenge det finnes en sub 3:(). tar mye plass men i piano hvit og plassert i ett hjørne kan det kanskje allikevel gå, fortsatt sikkert ikke helt usynlig men:()

    Vi får se
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Du skal være godt voksen eller ha jæv... lange armer skal du løfte den fra golvet alene... Fant det lettest og flytte på de mens de står på embalasjen mens jeg tester. (den demper ikke vibrasjoner for de som lurer)

    Skyvde den over på en Auralex GRAMMA plate i hjørnet, men er litt tite plass fra høytaler til suben.
    Vil unngå og flyte høytalerne da plasseringen de har gir en herlig bass og god lyd når de brukes i pure direct eller dedikert analog stereo linje.

    Skal prøve på 1/4 plassering når jeg kjører svs as eq1, om jeg får nok nivå på høytalere til og få kjørt noen kalibreringer.






    Må legge til åpning av sub eskene. Om du er alene ;)


    1. Snu esken på hodet og åpne bunnen !

    2. Det er en pose som suben ligger inne i. Åpne den posen før du snur den rett vei !!! Tro meg ;)Trekk posen nedover sidene gjør det også litt enklere.

    3. Snu subben rett vei, så er det bare og trekke esken opp (pass på taklamper o.s.v når du løfter opp).

    4. Så er det bare og la den stå på emballasjen den står på for og flytte på den. Tepper og sånt er noe hærk spessielt sub-3 !
    Det er noen gunni knotter unner suben som bremser mere en emballasjen ;)

    5 Opplobling sier seg selv. Sjekk hva som er hva av EQ1 og EQ2
    EQ1 er valget som gir dypest respons.


    Gjør A-B testing av hvilken EQ du kjører.
    Eks : Sub-3 Lukket med eq2 28hz tuning gikk greit under 20hz
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Burde ikke koste på dyr elektronikk på overprisete produkter som B&W
    Er BW overpriset? I Norge er de faktisk ganske rimelige ift resten av kloden.

    Uansett hadde det vært gøy å testet Tower-modellen opp mot en gammel favoritt, Dali Mentor 8
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Noen formening om hvordan sub 2/3 er sammenlignet med XTZ 3x12?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen flere som har kjøpt Arendal Sub 1 , 2 eller 3 her , eller noen annet av produktene di selger.


    Imagine
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Noen flere som har kjøpt Arendal Sub 1 , 2 eller 3 her , eller noen annet av produktene di selger.


    Imagine
    Har bestilt Tower, ankomst (midt?) februar. Fik indtryk af at 1-2 tidligere i tråden har gjort det samme. Men lige i øjeblikket er det subberne der testes :)

    Men må sige jeg er spændt. Bortset fra "småting" har jeg købt brugt HiFi hele vejen, så dette er første gang med nyt. Og egentligt imod mine principper da. :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har bestillt en Sub 3 i hvit HG.. Hadde egentlig helt andre planer men det får vente litt til...

    Var litt i tvil om hva jeg skulle velge. Sub 3 har ganske så mye mer ytelse under 30hz.. Kunne valgt to stk Sub 2 da de er ca 30 cm høyere bare men syns det var vanskelig og ikke velge Sub3...

    Nå gjenstår det bare at det står til forventningene.. Disse har jo ikke EQ så er også spent på hvordan XT32 vil gjøre den jobben..
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har 1 som tester ut Arendal Sub 3 han sa det var en syk musikk Sub , men på film under 20 Hz området forventet han mye mer. Mellom bassen på denne subben var utrolig bra og kjennes på kroppen , under 20 Hz synes han den strevde noe han fikk ikke den outputten han ville , som han gjør med SVs subbene han har. Skal over til han for og høre denne subben selv , men etter det han har sagt til meg er jeg ikke imponert er snakk om 18000 kr dette. Han sitter med 4 SVs PC-2000 fra før av kanskje han bytter ut 2 og har Arendal til og spille mer i mellom bassen , men det kan han jo få med xtz cinema 1x12 og heller spar penger. Han har prøvd ut di forskjellig eq og eq 1 portet og eq 1 sealed var best , han fortalte også det at i rommet hans må subben ha hjelp for og få mer output i dyp bassen , Arendal Sub 3 trenger også stort rom for og yte sitt beste og rommet hans er stort , men han er skuffet at 2 13,5 tommer side monterte elementer med 1000 watt forsterker går av så fort under 20 Hz.


    Imagine
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hmm. 2 stykk S-3.
    Lukket eq2.
    Begynner egentlig og vokse i mine ører til musikkbruk når en slipper rumlingen i bunn som eq1 gir.
    Ruller så klar av når en gjør det slik. Men likevel nok til at ører og rom får massasje.
    Et annet pluss er at det virker være himmla mye headroom på musikk.

    20160129_160749.jpg



    På film har jeg kjørt Lukket eq1.
    Men ble ikke helt den lyd finishen jeg ønsket, mulig det er for mye rummling i noen sener for eq1 i romet.
    I går så jeg The Expendables som jeg pushet på litt på sluttsene. Ble litt overtak av rumling. Kan være for at jeg ikke har rensket og strammet opp responsen med SVS EQ1 enda :)
    De står ikke i hjørner pr. nå som Lsound anbefaler. Men kommer MER en nok lyd ut av de :)
    Selv med EQ2 lukket ruller den fint 20hz med mye energi, og enda 16-15hz før det går raskt unna.
    Eks : Bass i love you - Den lille som setter ting i bevegelse under 20hz, de er der fortsatt som eg husker med svs`ene bare en kjenner etter og skrur opp vist nok.


    EDIT:

    Har nå sett Dredd.

    Den vet jeg det er litt som fåregår under 20hz.

    Spessielt sjekket jeg Hjerteslag senen.

    Lukket EQ2. Ingen sjanse til og fange de opp.

    Lukket EQ1. Fortsatt ingen sjanse.

    Portet EQ1. Litt nærmere, mener jeg kjente de på kroppen.
    Til sammenligning. 2 stykk SVS PC13-ultra. De måtte jeg ha i 15hz og uten room comp på i hjørner for og fange opp sikkelig.

    Slitsomt og holde på og justere subene hver gang en ser film med litt morro underholdning nedover.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Heftige subber. Innspilling kan være ganske kritisk på subwoofere. Mye tullball å lese om innspilling av elektronikk. Men akkurat på høyttalere og da spesielt store subwoofere, er det et viktig poeng.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Så litt Space Cowboy kommerie i går i form av Serenity :)


    Begynner og være litt skremmende når 1 sub holder mere orden og kontroll en 4 subber... selv om en ofrer litt dypbass.

    Hmm, nærmer seg litt skal en ha 2, eller holder det med 1 sub-3 følelse nå :eek:
    At 1 Sub holder følle med 4 andre subber har jeg ikke tru på , bare med 2 har du allerede mye bedre kontroll og spredning på bassen. At 1 Sub har mere orden kan så være men da har det vert u orden når du har hadd 4 oppe og spilt og at di ikke har spilt på lag. Har selv en kompis som skal teste ut 4 stk Arendal Sub 3 og da skal jeg til han for og høre selv hvordan di er under musikk og film , jeg er ganske nøye på hvordan subbene spiller på film særlig på film her må det være skikkelig punsh og god dyp bass under 20 Hz så man kjenner det på kroppen , han sitter også med 4 stk SVs PC-2000 fra før av og han har helt ned til 10 Hz på 2 stk av sine og di 2 andre er stilt noe høyre i Hz. Synes SVs sin PC-2000 serie spiller bra på musikk og helt sykt på film her skal di få terning kast 6 til meg og en god 4 på musikk , men er disse Arendal Sub 3 så gode hvem vet kanskje jeg prøver Sub 2 eller 3 her oppe , må passe på at di ikke blir for store til rommet skal jo flytte luft dette. Har enda ikke klart og tømme mine PC-2000 ikke klart og få lampen til og lyse rød en gang. Men jeg trur du vil angre på og ha bare 1 i oppsettet ditt.


    Imagine
    4 stykk sub 3... Å hærre min :eek:

    Har 2 som ligger og daffer og knapt har bevegelse i elementene når jeg må holde igjen så jeg ikke gjør noen skade på Doxa høytalerne (MV-10dB). Da er det snakk om basslåter.
    Med 4 stykker så kan det være greit og ikke ha noen nære naboer eller noe sånt om en skal prøve og nærme seg max av hva de tåler...
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Så litt Space Cowboy kommerie i går i form av Serenity :)


    Begynner og være litt skremmende når 1 sub holder mere orden og kontroll en 4 subber... selv om en ofrer litt dypbass.

    Hmm, nærmer seg litt skal en ha 2, eller holder det med 1 sub-3 følelse nå :eek:
    At 1 Sub holder følle med 4 andre subber har jeg ikke tru på , bare med 2 har du allerede mye bedre kontroll og spredning på bassen. At 1 Sub har mere orden kan så være men da har det vert u orden når du har hadd 4 oppe og spilt og at di ikke har spilt på lag. Har selv en kompis som skal teste ut 4 stk Arendal Sub 3 og da skal jeg til han for og høre selv hvordan di er under musikk og film , jeg er ganske nøye på hvordan subbene spiller på film særlig på film her må det være skikkelig punsh og god dyp bass under 20 Hz så man kjenner det på kroppen , han sitter også med 4 stk SVs PC-2000 fra før av og han har helt ned til 10 Hz på 2 stk av sine og di 2 andre er stilt noe høyre i Hz. Synes SVs sin PC-2000 serie spiller bra på musikk og helt sykt på film her skal di få terning kast 6 til meg og en god 4 på musikk , men er disse Arendal Sub 3 så gode hvem vet kanskje jeg prøver Sub 2 eller 3 her oppe , må passe på at di ikke blir for store til rommet skal jo flytte luft dette. Har enda ikke klart og tømme mine PC-2000 ikke klart og få lampen til og lyse rød en gang. Men jeg trur du vil angre på og ha bare 1 i oppsettet ditt.


    Imagine
    4 stykk sub 3... Å hærre min :eek:

    Har 2 som ligger og daffer og knapt har bevegelse i elementene når jeg må holde igjen så jeg ikke gjør noen skade på Doxa høytalerne (MV-10dB). Da er det snakk om basslåter.
    Med 4 stykker så kan det være greit og ikke ha noen nære naboer eller noe sånt om en skal prøve og nærme seg max av hva de tåler...
    han tenkte på 4 av di men har bare testet 2 stk , nå bor han også langt unna naboer + rommet er ganske stort 7 meter langt og 6 meter bredt , og det er ganske bra akkustert etter han sitt ønske.

    Imagine
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Da er sub 3 testet litt ut. Har ikke fått kalibrert den enda men første inntrykket virker svært lovende. Hadde den vært 50x50 hadde den vært helt perfekt:)
    Gikk kjapt igjennom noe lydspor som jeg kjenner og skyte senen i Open Range fikk meg til og skvette skikkelig.. Har spillt den mange ganger før men aldri hørt den så rå som idag. Noen som vet hvilke frekvenser det går i? 50-60hz vil jeg tippe
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Da er sub 3 testet litt ut. Har ikke fått kalibrert den enda men første inntrykket virker svært lovende. Hadde den vært 50x50 hadde den vært helt perfekt:)
    Gikk kjapt igjennom noe lydspor som jeg kjenner og skyte senen i Open Range fikk meg til og skvette skikkelig.. Har spillt den mange ganger før men aldri hørt den så rå som idag. Noen som vet hvilke frekvenser det går i? 50-60hz vil jeg tippe
    Open_Range_DVD_DTS_THXplode.jpg


    Det er bare en av senene.
    Og denne senen hadde vi en Center SPL challange på Avforum en gang i tiden

    Hele denne skuddsenen er rimelig heftig. Og ikke for og snakke om kontant.
    Ser ut til at det ligger mye mellom 80hz og 15hz.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn