- Ble medlem
- 21.09.2004
- Antall liker
- 2
dumt at de ikke tas inn ja. Men er det noen her som har vært borti A38 enda? hva tror dere den har å bidra på f.eks B&W 803s ?! blir kanskje litt for svak? Utvilsomt en spennende forsterker
.
Bare for å ha det helt klart, så har hifiklubben enerett på Arcam.ChrisX skrev:Her var det jammen meg mye rart.
Hvem har det for seg at Hifiklubben selger Mono sitt sortiment? HFK selger da kun merker de har agenturer på, med noen veldig få unntak. At det er bra at HFK har agenturet pga. tilgjengelighet (les 20 butikker) finner jeg er noe merkelig. Da Akustikk hadde agenturet kunne du gått i hvilken som helst Elkjøp/Lefdal/Stereofil, tror også Soundgarden/OHC (litt usikker på den) og bestilt det der. Da begynner vi snakke flere 100 butikker...
Mono sitt sortiment får du på Elkjøp om du vil. Dvs. at hvis du vil ha en Sonus Faber Stradivari kan du, tro det eller ei, kjøpe det på Elkjøp. Ikke så mange som er klar over det, men det går altså ann. Det samme gjelder da naturligvis Rega og Thorens etc. etc. Men hvis prisene som er oppgitt her tidligere stemmer lover jo dette bra.
Ja slike avtaler er vel ikke så merkelig vi kikker litt på Arcam og Cambridge sin historieCarter skrev:Evt. Hifiklubben selv som begrenser ift sine andre konkurrerende merker - både Cambridge, NAD, Denon og Lyngdorf har jo produkter i samme prisklasse med nogenlunde samme målgruppe. Han skrev "spesialavtale med Arcam" og "ikke lov til å ...", ikke hvilken vei det gikk... Men noe pussig og rotete er det jo uansett.
Hvorfor er da Solo-produktene til Arcam også å finne i den siste katalogen til Soundgarden? For de står da vitterlig der....?jonas skrev:Bare for å ha det helt klart, så har hifiklubben enerett på Arcam.ChrisX skrev:Her var det jammen meg mye rart.
Hvem har det for seg at Hifiklubben selger Mono sitt sortiment? HFK selger da kun merker de har agenturer på, med noen veldig få unntak. At det er bra at HFK har agenturet pga. tilgjengelighet (les 20 butikker) finner jeg er noe merkelig. Da Akustikk hadde agenturet kunne du gått i hvilken som helst Elkjøp/Lefdal/Stereofil, tror også Soundgarden/OHC (litt usikker på den) og bestilt det der. Da begynner vi snakke flere 100 butikker...
Mono sitt sortiment får du på Elkjøp om du vil. Dvs. at hvis du vil ha en Sonus Faber Stradivari kan du, tro det eller ei, kjøpe det på Elkjøp. Ikke så mange som er klar over det, men det går altså ann. Det samme gjelder da naturligvis Rega og Thorens etc. etc. Men hvis prisene som er oppgitt her tidligere stemmer lover jo dette bra.
Som jeg har nevnt før i denne tråden, så skaffer Hi-Fi klubben alt av Arcam. De har det bare ikke i butikken (og det er tragisk nok), men de kunne jo i det minste hatt en oversikt på nettsiden sin. De har tidligere fortalt meg at de skulle legge ut prisliste der. Men selvsagt burde de hatt produktene tilgjengelig, slik at man kan bruke ørene når man handler (og det bør man jo).jonas skrev:På hjemmesiden til Arcam, kan vi lese www.hifiklubben , som importør i norge.
Mailet Arcam i går angående mangelen på produkter og priser hos HK, og venter på svar.
Helt utrolig salgs etikk om arcam kun vil selge oss nordmenn Solo produkter, mens de i løpet av 2008 har spydd ut nye FMJ modeller.
Tipper problemet ligger hos de ansatte gutta hos hifiklubben, som hele tiden har trodd at Cambridge og Nad er ekte high-end. Plutselig får de høre om at det eksisterer et annet engelsk merke som heter Arcam, som vil bli familiemedlem. Det blir litt som en fange som har sittet i mørkt hull i mange år, som plutselig blir fri og igjen får se lyset. Det vil blende først og gjøre litt vondt. Men til slutt vil nok Arcam bli akseptert igjen av HK gutta og gi dem en ny åpenbaring. Som vi senere vil få høre alle sammen om vi stikker innom.
Har jeg hevdet noe annet?jonas skrev:Bare for å ha det helt klart, så har hifiklubben enerett på Arcam.ChrisX skrev:Her var det jammen meg mye rart.
Kanskje derfor det nettopp heter klubben og ikke butikkenBach_Man skrev:Det kan ikke være særlig gøy å være selger hos klubben. I år ut og år inn står man der og pusher NAD og Denon mens Arcam FMJ ikke kommer i nærheten av butikken.