Arcam?

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
dumt at de ikke tas inn ja. Men er det noen her som har vært borti A38 enda? hva tror dere den har å bidra på f.eks B&W 803s ?! blir kanskje litt for svak? Utvilsomt en spennende forsterker :).
 

ChrisX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2007
Innlegg
69
Antall liker
0
Her var det jammen meg mye rart.
Hvem har det for seg at Hifiklubben selger Mono sitt sortiment? HFK selger da kun merker de har agenturer på, med noen veldig få unntak. At det er bra at HFK har agenturet pga. tilgjengelighet (les 20 butikker) finner jeg er noe merkelig. Da Akustikk hadde agenturet kunne du gått i hvilken som helst Elkjøp/Lefdal/Stereofil, tror også Soundgarden/OHC (litt usikker på den) og bestilt det der. Da begynner vi snakke flere 100 butikker...

Mono sitt sortiment får du på Elkjøp om du vil. Dvs. at hvis du vil ha en Sonus Faber Stradivari kan du, tro det eller ei, kjøpe det på Elkjøp. Ikke så mange som er klar over det, men det går altså ann. Det samme gjelder da naturligvis Rega og Thorens etc. etc. Men hvis prisene som er oppgitt her tidligere stemmer lover jo dette bra.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
ChrisX skrev:
Her var det jammen meg mye rart.
Hvem har det for seg at Hifiklubben selger Mono sitt sortiment? HFK selger da kun merker de har agenturer på, med noen veldig få unntak. At det er bra at HFK har agenturet pga. tilgjengelighet (les 20 butikker) finner jeg er noe merkelig. Da Akustikk hadde agenturet kunne du gått i hvilken som helst Elkjøp/Lefdal/Stereofil, tror også Soundgarden/OHC (litt usikker på den) og bestilt det der. Da begynner vi snakke flere 100 butikker...

Mono sitt sortiment får du på Elkjøp om du vil. Dvs. at hvis du vil ha en Sonus Faber Stradivari kan du, tro det eller ei, kjøpe det på Elkjøp. Ikke så mange som er klar over det, men det går altså ann. Det samme gjelder da naturligvis Rega og Thorens etc. etc. Men hvis prisene som er oppgitt her tidligere stemmer lover jo dette bra.
Bare for å ha det helt klart, så har hifiklubben enerett på Arcam.
 

Carter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
245
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Jeg fikk dette svaret da jeg spurte om hvorfor øvrige Arcam-produkter ikke var å finne på web'en deres eller i butikk. Det er vel/burde være da også mulig at man får Arcam andre steder - ellers er jo dette en veldig begrensende deal for Arcam her til lands.

"Hei!

Dette er pga. Spesialavtaler med Arcam. Vi har kun lov til å stille ut Solo-produktene.
Dette gjelder da web og i butikk, men vi kan selge alle. Dette vil også si at vi ikke
Har noe annet enn Solo-modellene på lager til vanlig. Jeg kan derimot bestille disse
Produktene til deg hvis du vil. Priser er som følger:
Arcam CD37 koster 9998,-
Arcam A38 koster 12998,-

Leveringstid er litt vanskelig å si da det er veldig få av modellene som ikke er lagervare,


Med vennlig hilsen
Lars
Hi-Fi Klubben Oslo"
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Men hva med resten av sortimentet da? -jeg trodde Hi-Fi Klubben hadde overtatt agenturet.

Mvh. Bjørn
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Det var et merkelig agentur. Her går jo Arcam aktivt inn for å begrense salget.
 

Carter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
245
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Evt. Hifiklubben selv som begrenser ift sine andre konkurrerende merker - både Cambridge, NAD, Denon og Lyngdorf har jo produkter i samme prisklasse med nogenlunde samme målgruppe. Han skrev "spesialavtale med Arcam" og "ikke lov til å ...", ikke hvilken vei det gikk... Men noe pussig og rotete er det jo uansett.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.287
Antall liker
11.096
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Carter skrev:
Evt. Hifiklubben selv som begrenser ift sine andre konkurrerende merker - både Cambridge, NAD, Denon og Lyngdorf har jo produkter i samme prisklasse med nogenlunde samme målgruppe. Han skrev "spesialavtale med Arcam" og "ikke lov til å ...", ikke hvilken vei det gikk... Men noe pussig og rotete er det jo uansett.
Ja slike avtaler er vel ikke så merkelig vi kikker litt på Arcam og Cambridge sin historie
The company's products were originally branded "A & R Cambridge Ltd". The "A & R" standing for "Amplification & Recording"
Er det forresten noen som faktisk har spurt andre forhandlere om de fremdeles skaffer Arcam?
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
jonas skrev:
ChrisX skrev:
Her var det jammen meg mye rart.
Hvem har det for seg at Hifiklubben selger Mono sitt sortiment? HFK selger da kun merker de har agenturer på, med noen veldig få unntak. At det er bra at HFK har agenturet pga. tilgjengelighet (les 20 butikker) finner jeg er noe merkelig. Da Akustikk hadde agenturet kunne du gått i hvilken som helst Elkjøp/Lefdal/Stereofil, tror også Soundgarden/OHC (litt usikker på den) og bestilt det der. Da begynner vi snakke flere 100 butikker...

Mono sitt sortiment får du på Elkjøp om du vil. Dvs. at hvis du vil ha en Sonus Faber Stradivari kan du, tro det eller ei, kjøpe det på Elkjøp. Ikke så mange som er klar over det, men det går altså ann. Det samme gjelder da naturligvis Rega og Thorens etc. etc. Men hvis prisene som er oppgitt her tidligere stemmer lover jo dette bra.
Bare for å ha det helt klart, så har hifiklubben enerett på Arcam.
Hvorfor er da Solo-produktene til Arcam også å finne i den siste katalogen til Soundgarden? For de står da vitterlig der....?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
På hjemmesiden til Arcam, kan vi lese www.hifiklubben , som importør i norge.

Mailet Arcam i går angående mangelen på produkter og priser hos HK, og venter på svar.

Helt utrolig salgs etikk om arcam kun vil selge oss nordmenn Solo produkter, mens de i løpet av 2008 har spydd ut nye FMJ modeller.

Tipper problemet ligger hos de ansatte gutta hos hifiklubben, som hele tiden har trodd at Cambridge og Nad er ekte high-end. Plutselig får de høre om at det eksisterer et annet engelsk merke som heter Arcam, som vil bli familiemedlem. Det blir litt som en fange som har sittet i mørkt hull i mange år, som plutselig blir fri og igjen får se lyset. Det vil blende først og gjøre litt vondt. Men til slutt vil nok Arcam bli akseptert igjen av HK gutta og gi dem en ny åpenbaring. Som vi senere vil få høre alle sammen om vi stikker innom.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
jonas skrev:
På hjemmesiden til Arcam, kan vi lese www.hifiklubben , som importør i norge.

Mailet Arcam i går angående mangelen på produkter og priser hos HK, og venter på svar.

Helt utrolig salgs etikk om arcam kun vil selge oss nordmenn Solo produkter, mens de i løpet av 2008 har spydd ut nye FMJ modeller.

Tipper problemet ligger hos de ansatte gutta hos hifiklubben, som hele tiden har trodd at Cambridge og Nad er ekte high-end. Plutselig får de høre om at det eksisterer et annet engelsk merke som heter Arcam, som vil bli familiemedlem. Det blir litt som en fange som har sittet i mørkt hull i mange år, som plutselig blir fri og igjen får se lyset. Det vil blende først og gjøre litt vondt. Men til slutt vil nok Arcam bli akseptert igjen av HK gutta og gi dem en ny åpenbaring. Som vi senere vil få høre alle sammen om vi stikker innom.
Som jeg har nevnt før i denne tråden, så skaffer Hi-Fi klubben alt av Arcam. De har det bare ikke i butikken (og det er tragisk nok), men de kunne jo i det minste hatt en oversikt på nettsiden sin. De har tidligere fortalt meg at de skulle legge ut prisliste der. Men selvsagt burde de hatt produktene tilgjengelig, slik at man kan bruke ørene når man handler (og det bør man jo).

Men, for ordens skyld, Hi-Fi klubben hadde Arcam tidligere også, så vidt jeg husker senest i 2003. Og i butikkene snakker de meget varmt om Arcam og de ansatte jeg har snakket med stiller seg uforstående til at produktene ikke finnes i butikken.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Det kan ikke være særlig gøy å være selger hos klubben. I år ut og år inn står man der og pusher NAD og Denon mens Arcam FMJ ikke kommer i nærheten av butikken.
 

ChrisX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2007
Innlegg
69
Antall liker
0
jonas skrev:
ChrisX skrev:
Her var det jammen meg mye rart.
Hvem har det for seg at Hifiklubben selger Mono sitt sortiment? HFK selger da kun merker de har agenturer på, med noen veldig få unntak. At det er bra at HFK har agenturet pga. tilgjengelighet (les 20 butikker) finner jeg er noe merkelig. Da Akustikk hadde agenturet kunne du gått i hvilken som helst Elkjøp/Lefdal/Stereofil, tror også Soundgarden/OHC (litt usikker på den) og bestilt det der. Da begynner vi snakke flere 100 butikker...

Mono sitt sortiment får du på Elkjøp om du vil. Dvs. at hvis du vil ha en Sonus Faber Stradivari kan du, tro det eller ei, kjøpe det på Elkjøp. Ikke så mange som er klar over det, men det går altså ann. Det samme gjelder da naturligvis Rega og Thorens etc. etc. Men hvis prisene som er oppgitt her tidligere stemmer lover jo dette bra.
Bare for å ha det helt klart, så har hifiklubben enerett på Arcam.
Har jeg hevdet noe annet?

at de ikke tar inn annet en Solo er garantert fordi de tjener mer penger på Nad/Denon/Cambridge...
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Bach_Man skrev:
Det kan ikke være særlig gøy å være selger hos klubben. I år ut og år inn står man der og pusher NAD og Denon mens Arcam FMJ ikke kommer i nærheten av butikken.
Kanskje derfor det nettopp heter klubben og ikke butikken ;)

Da www.akustikk.no hadde agenturet, så lå all info med liste priser på hjemmesiden. Nå må vi først ned på <klubben>, eller ringe for å få vite priser på deres produkter. Og så er da utrolig at <klubben> nå har agenturet på et så populært merke uten at kunder kan få høre produktene først. Ingen kjøper vel noe til ca 10000kr uten å vite hvordan det lyder, eller tar jeg feil?

Jeg kjøper gjærne uhørt til full pris, og kan godt tenke meg å vente 2-3 uker på produktet :) TRAGISK :mad:
 
Topp Bunn