Arcam asylum

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
250
Torget vurderinger
16
Var hos en kompis for et par dager siden som har den nye Parasound pre-ampen som har fått så mye skryt. Det var ikke tvil om at Irdacen banket den innebygde DACen i Parasound. Bedre dynamikk, Strammere, bedre bass, mer ryddig lydbilde var noe av det som var klarere forbedringer. Jeg bruker Coax fra min PC til IrDac og har ikke klikkelyder når jeg skifter sanger, men det er helt sikkert som Absolut sier "streaming mode - always on"
Ellers superlykkelig med denne saken. Kanskje beste enkeltkomponent jeg noen gang har kjøp når det gjelder pris ytelse.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Da har jeg også bestilt meg en Arcam irdac. Iflg omtalene har den alle styrkene jeg er på utkikk etter i en kilde så jeg satser på å bli fornøyd. Den skal stå koblet sammen med en Sonos connect og en Denon dvd spiller.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Vurderer også IRDAC. Fornøyd Griffenfeldt? Noen som har sammenlignet denne med REGA DACen som mange liker?
Hva er evt forskjellene i spillestil?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Tja, jeg er fornøyd. Dvs at den spiller på det jevne akkurat nå. Har hatt den koblet på i ca 24 timer. Regner med at det fort tar 48-72 timer før ting løsner.

Har eid Rega dac, men på et helt annet system. Akkurat nå i skrivende stund så er vel muligens den største forskjellen at Rega dac hadde litt mer organisk klang. Irdac er muligens litt strammere nedover og har et litt bedre grep.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Takk for info:) Jeg liker størrelsen på irdac. Liten og nett, men er redd Rega Dacen gir mer moro og "rockenroll" for meg. Jeg foretrekker moro og farging kontra nøytralitet og høflighet. Ser fram til dine inntrykk når DACen er innspilt:)
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Tror ikke du skal være redd for at den ikke er rockenroll nok. I mitt oppsett så evner den å være mer rocka enn noen annen dac jeg har prøvd, samtidig som den også evner å justere ned tempo og rytme til å passe musikk der det ikke skal være rockenroll. Rett og slett en god dac!
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Nå har irdac stått i anlegget noen dager og har fått egenskapene som de britiske magasinene raporterer om. Dette har blitt en knakende god dac etterhvert som den har fått opp driftstemperaturen. Det tok altså noen dager, men i går falt ting liksom på plass.
Anbefales.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
IRdacen er kanskje den lydkomponenten jeg har måtte bruke lengst tid på å bli kjent med på mange år. For min del tok det sin tid, men når den først kryper under huden på deg så sitter den virkelig som støpt! Tidligere så har vinylriggen vært referansen for hva jeg definerer som huslyden min. Etter irdac fikk noen timer må regaen se seg slått på de aller fleste områder gitt.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.510
Antall liker
15.393
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Melder meg inn her med en irDac med MCRU PSU. Måtte sette den på høykant pga plassmangel:p



OU812
 

Vedlegg

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.812
Antall liker
14.747
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Jeg melder meg inn i klubben da jeg for et par uker siden fikk fatt i en pent brukt irDAC med lineær strømforsyning. Burken imponerer virkelig og troner høy(es)t på kildesiden, ref. bildet ;)
269652d1405018738-carys-venner-14050183021130.jpg
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Noen som har info om når Irdac 2 kommer for salg?
 
Topp Bunn