Arcam asylum

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Jeg kjenner Arcam godt og har hatt flere av deres beste receivere og integrerte i eget eie. De har en lydsignatur som jeg vil karakterisere som nøytral og har potensiale for å matches for en lang rekke høyttalere. Jeg har sjelden opplevd direkte mismatcher med Arcam, men har du veldig lyse og "tyntlåtende" høyttalere kan det bli litt for "kjølig" for min smak. Receiverene til Arcam har godt med krefter og strømreserver og vil ofte fungere meget godt i tokanalsoppsett som i film. Min AVR350 dro til og med mine gamle Martin Logan Vista med overbevisende resultat i to kanaler. Det kan ikke sies om liktprisede receivere fra Yamaha, Denon, Pioneer m.fl. Etter min erfaring, da.....
 
T

tceteam

Gjest
Anfield skrev:
Jeg kjenner Arcam godt og har hatt flere av deres beste receivere og integrerte i eget eie. De har en lydsignatur som jeg vil karakterisere som nøytral og har potensiale for å matches for en lang rekke høyttalere. Jeg har sjelden opplevd direkte mismatcher med Arcam, men har du veldig lyse og "tyntlåtende" høyttalere kan det bli litt for "kjølig" for min smak. Receiverene til Arcam har godt med krefter og strømreserver og vil ofte fungere meget godt i tokanalsoppsett som i film. Min AVR350 dro til og med mine gamle Martin Logan Vista med overbevisende resultat i to kanaler. Det kan ikke sies om liktprisede receivere fra Yamaha, Denon, Pioneer m.fl. Etter min erfaring, da.....
det hørtes utrolig bra ut , har sett litt på acram avr 600 , men få se hva det blir til :)
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Har også sett på dem, men HFK har flere ganger bekreftet til meg på mail at de ikke vil ta inn AVR-serien til Norge. Så inntil videre, frem til ny distributør er på plass, er det kun å smøre seg med tålmodighet før de kan skaffes til veie her til lands..... :(
 
T

tceteam

Gjest
Anfield skrev:
Har også sett på dem, men HFK har flere ganger bekreftet til meg på mail at de ikke vil ta inn AVR-serien til Norge. Så inntil videre, frem til ny distributør er på plass, er det kun å smøre seg med tålmodighet før de kan skaffes til veie her til lands..... :(
jepp vi får nok gjøre det da , men det ordner seg til slutt skal du se :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Har selv hatt FMJ serien. Var veldig førnøyd. Det som jo var veldig synd med at HFK tok over distrubisjonen for 2-3 år siden, var at da hadde Arcam et godt rykte i Norge. Nå er de mer eller mindre glemt igjen, pga den stemoderlige behandlingen de har fått.
 
T

tceteam

Gjest
lars_erik skrev:
Har selv hatt FMJ serien. Var veldig førnøyd. Det som jo var veldig synd med at HFK tok over distrubisjonen for 2-3 år siden, var at da hadde Arcam et godt rykte i Norge. Nå er de mer eller mindre glemt igjen, pga den stemoderlige behandlingen de har fått.
vi får håpe folk begynner og huske dem igjen , lyd og bilde har jo ein test på acram avr 600 , og der ble han spessielt anbefalt :)
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Har Lyd & Bilde testet de nye receiverene? Ukjent for meg, men har du link?

Edit: Never mind, fant den selv: http://www.lydogbilde.no/test/arcam-avr600-surroundreceiver

Tror nok ikke Arcam er glemt i markedet. Ikke i det hele tatt. Med en ny distributør som satser på merket, er det kort vei tilbake tror jeg.

Selv er jeg mer enn litt lysten på å teste ut de nye AVR-produktene igjen, med tanke på hvor godt resultat jeg har fått med disse tidligere....
 
T

tceteam

Gjest
acram avr 600 , er rett og slett nydelig reciver sikle sikle :)
 

Gizmorph

Fersking
Ble medlem
24.05.2011
Innlegg
1
Antall liker
0
Melder meg inn i det gode selskap :)
Har nettopp kjøpt Arcam Diva A 90 (med 7.1 channel) og Arcam Diva CD73T i sølv-utførelse. Bruker dette sammen med Patos Lyric 402 mkIII. Har meget lyst på en Arcam P90. Ikke så veldig lett å få tak på for tiden virker det som. Hvordan får jeg forresten brukt 7.1 channel-modulen som finnes på min A90? Ser at jeg at det er 2 typer effektforsterkere som heter P90: P 90 2 x 90 watt og P 90/3 kanal poweramp 3 x 90 watt. Hvordan kobler man opp en 3-kanals effekt/poweramp??

Noen som har testet effektforsterkere fra andre merker sammen med f.eks A90?

Snublet over ei prisliste fra Danmark (2007):
http://www.audiovision.dk/prislister/arcam_prisliste.htm

-Joakim
 

veleik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.12.2006
Innlegg
368
Antall liker
387
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
8
Arcam Solo uten lyd

Hei,
svigerfaren min har en Arcam Solo som ser ut til å fungere greit, bortsett fra at det ikke kommer lyd ut av den. Vi åpnet den for å se etter sikringer som hadde gått, men alle var intakte. Den har fungert knirkefritt i flere år, men altså ikke lenger. Noen som har vært borti noe slikt?

Veleik
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Da er det noe feil som ikke er rett.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Hvem er det som overtar Arcam som agentur nå?
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
529
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Tror bestemt jeg har en 7.1 modul liggende.

Roar
 
S

schitzo

Gjest
Var innom Ljudtema i dag , og de skal tilby hele sortimentet til Arcam. Ventet inn 3 paller med varer i løpet av uka.
 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
larsg skrev:
Var innom Ljudtema i dag , og de skal tilby hele sortimentet til Arcam. Ventet inn 3 paller med varer i løpet av uka.
Veit at google er min venn, men spør her istedet: Kor held Ljudtema til(?)
Nokon som veit kva prisar dei vil legge seg på?
Er særleg intr i cd37

Nokon som veit om det kjem noko nyhende. Det siste på stereofronten er jo enda A38, "been there, done that" already så..
 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Anfield skrev:
http://www.ljudtema.no/info/kontakt-info.asp

Kontakter du dem vil du nok også få tilsendt prislister.... ;)

Forøvrig: Prisen på CD37 er kr 12.900,-.
cd37 kosta 10k når hifiklubben hadde agenturet, men steig faktisk på slutten.
Lysten(!) Men for 13k får ein jammen eindel gode spelarar no, særleg på brukten.
cd37 Sjelden å sjå brukt, og kun svarte. Vil dog ha den andre finish.
 

Gemeni

Medlem
Ble medlem
01.03.2006
Innlegg
6
Antall liker
13
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Melder meg in i Arcams venner tråden.
Har hatt Arcam i noen år for Kino anlegget. Begynte med AVR 300 så en AVR 350 med DV 135 og DV 137. Har nå flyttet og har bare plass til ett anlegg. Så nå er det en FMJ AV888 og en P7 som får være kompromissen, har fortsatt DV 137 som er en suveren CD og DVD spiller. Har en Oppo 93 som Blue-Ray men Arcam spiller bedre CD og DVD en Oppo. Høytalerne er Dynaudio Audience i ett 7.2 oppsett.
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.439
Antall liker
1.508
Torget vurderinger
29
Arcam sine produkter er helt fantastiske.
Merkelig at det er så vanskelig å selge.
Har en FMJ C31 og P1 Monoblokker til salgs til en meget fornuftig pris.....mener jeg.
Men der er liten interesse.
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Er nok kanskje så enkelt som at FMJ-produktene er vanskeligere å selge fordi det har vært borte fra markedet completely siden HFK overtok agenturet. De fokuserte jo ikke på produktene i det hele tatt og når ting ikke selges nytt blir interressen også mindre på bruktmarkedet.

I believe.... :)
 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
rorres skrev:
Arcam sine produkter er helt fantastiske.
Merkelig at det er så vanskelig å selge.
Har en FMJ C31 og P1 Monoblokker til salgs til en meget fornuftig pris.....mener jeg.
Men der er liten interesse.
Interessen var der, men "timingen" var feil.
Så lenge etter det du solgte, men det kom aldri til en vettug pris.
Solgte ht eg ville bruke sammen med, og kjøpte både ny elektronikk og ht uka før du la dine for salg.
Viss ikkje hadde de gått på dagen...
Håper du ikkje måtte meir ned i pris ???
 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Arcam p1 monoblokker på veg... :):):):):)

edit: jakter c30 eller c31. Om nokon har, eller veit om nokon som vi selge må ein gje ein vink...
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Arcam's FMJ D33 SuperDAC

Arcam FMJ D33 SuperDAC er britiske Arcams nye referanse-DAC for entusiastene. D/A-konverteren huser doble 24bit/192kHz Burr Brown-enheter, og asynkron USB-inngang. Den er i tillegg utstyrt med både optiske og koaksiale innganger samt en profesjonell AES/EBU-inngang. Prisen er også i entusiastklassen - den koster 2000 pund i Storbritannia
Noen erfaringer der ute med denne ? burde være en reel konkurent til Naims Mdac ?
http://www.arcam.co.uk/_ugc/file/HIFI+ Arcam D33.pdf
 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Ojj Ojj Ojj,
Denne har gått meg "hus forbi".
Meget intr i å høyre erfaringer med denne.
Med ein prislapp på 20k BØR den vere bra, noko eg og trur den er.

Meget nøgd med min CD33 og D33 er laga eindel år seinare så....

Oddemann

Arcam's FMJ D33 SuperDAC

Arcam FMJ D33 SuperDAC er britiske Arcams nye referanse-DAC for entusiastene. D/A-konverteren huser doble 24bit/192kHz Burr Brown-enheter, og asynkron USB-inngang. Den er i tillegg utstyrt med både optiske og koaksiale innganger samt en profesjonell AES/EBU-inngang. Prisen er også i entusiastklassen - den koster 2000 pund i Storbritannia
Noen erfaringer der ute med denne ? burde være en reel konkurent til Naims Mdac ?
http://www.arcam.co.uk/_ugc/file/HIFI+%20Arcam%20D33.pdf
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Arcam FMJ D33 SuperDAC

Ser det er en kampanje på denne
Den får enormt mye skryt i diverse fagblader,noen erfaringer der ute ?


Arcam FMJ D33 SuperDAC er britiske Arcams nye referanse-DAC for entusiastene. D/A-konverteren huser doble 24bit/192kHz Burr Brown-enheter, og asynkron USB-inngang. Den er i tillegg utstyrt med både optiske og koaksiale innganger samt en profesjonell AES/EBU-inngang. Prisen er også i entusiastklassen - den koster 2000 pund i Storbritannia
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
da må du lese deg opp og se på kometarene what hi fi fikk etter testen :) eller hva hifi+ sier om denne

men det ville jo være litt sensasjonelt hvis man ikke i noen leire hadde noen bemerkninger,og denne rafael sier ikke noe veldig negativt som jeg kan lese meg til,kommentarer ja,men sånn må det jo være hvis man skal ta disee testerne alvorlig,men så var det hva de koblet den mot eller opp på da ???

Den konkurerer med Naim sin ja ,og såvidt jeg kan lese meg opp blir den foretrukket


 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Ser det er en kampanje på denne
Den får enormt mye skryt i diverse fagblader,noen erfaringer der ute ?


Arcam FMJ D33 SuperDAC er britiske Arcams nye referanse-DAC for entusiastene. D/A-konverteren huser doble 24bit/192kHz Burr Brown-enheter, og asynkron USB-inngang. Den er i tillegg utstyrt med både optiske og koaksiale innganger samt en profesjonell AES/EBU-inngang. Prisen er også i entusiastklassen - den koster 2000 pund i Storbritannia
Kampanje? Kor? Kva er pris?
Er eigentleg imål,men lysten på denne!
 
X

X186841

Gjest
Ja etter å ha Googla litt har jeg fått ett mer nyansert bilde. Merkelig med Arcam , A38 og D33 blir jo lovprist som det beste siden sliced bread enkelte steder og bortimot slaktet andre steder. Er vel ingen vei utenom å få prøvd litt Arcam selv snart da.

da må du lese deg opp og se på kometarene what hi fi fikk etter testen :) eller hva hifi+ sier om denne

men det ville jo være litt sensasjonelt hvis man ikke i noen leire hadde noen bemerkninger,og denne rafael sier ikke noe veldig negativt som jeg kan lese meg til,kommentarer ja,men sånn må det jo være hvis man skal ta disee testerne alvorlig,men så var det hva de koblet den mot eller opp på da

Den konkurerer med Naim sin ja ,og såvidt jeg kan lese meg opp blir den foretrukket


 
X

X186841

Gjest
FMJ D33 Kampanje: ARCAM - JFS SOUND SYSTEMS

14000.- Begrenset antall. JFS har ihvertfall 1 på lager pr. i dag.

Sitter her å spiller på en speller ny en og allerede etter 1 time synes JEG personlig det lyder helt utrolig bra. Har hatt litt av hvert fra Naim og hørt det meste og Arcam,n låter hakket bedre i mine ringe ører. Dynamikk og detaljer , fint driv men ikke overdriv som jeg synes Naim kunne ha iblant.
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Kunne hvert kjempe om du kunne følgt opp litt senere etter som den trenger noen timer på og sette seg har jeg lest

Er veldig spent på denne dac,n
 
X

X186841

Gjest
Ja dette var bare ett raskt førsteinntrykk , men det virker meget lovende. Særlig piano ble skremmende ekte på en Big Joe & the Dynaflows plate.
Spiller på Arcam A38 og Audiovector Si3 Signature.
 
X

X186841

Gjest
Det står begrenset antall med utropstegn på JFS sin side og hvis det kun gjelder lager hos norsk importør er det ikke så mange eksemplarer det er prat om.
 
X

X186841

Gjest
Dette høres bedre ut enn jeg turde håpe , hører nyanser i musikken jeg aldri har hørt selv på låter jeg har hatt i 20 -30 år og spilt på masse rart , og det uten att det går på bekostning av driv og rytme. Dette er etter min smak hakket bedre enn de Naim tingene jeg har hatt hjemme og prøvd , ND5XS med ekstra strøm på Supernait med Ekstra strøm og Superuniti. Hadde også en HDX på lån ett par måneder.

Spilte til litt over midnatt og sto opp klokka 6 og fortsatte , bare avbrutt av lunsj og middag.
 
X

X186841

Gjest
Må bare si tusen takk Petterone for att du styrte meg i riktig retning , har surret rundt og prøvd alt mulig rart i 3 år uten å finne en DAC med den lydsignaturen jeg var ute etter, men nå har jeg den i hus.Etter å ha sett omtalen til What-hifi , hadde jeg aldri tenkt å prøve den , så må visst slutte å legge særlig vekt på deres preferanser.
Er ikke sikkert den passer alle , men for meg er det den riktigste lyden jeg har hørt fra dac noen gang.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Kjekt når ting klaffer. :) Har enkelte ganger vurdert den A38-forsterkeren du har - og Audiovector bringer gamle minner. Har du hatt Si3 Signatur en stund?
 
X

X186841

Gjest
Nei har ikke hatt de så lenge , men har hatt andre Audiovector uten å helt bli fornøyd. Men disse er full klaff med Arcam.
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Må bare si tusen takk Petterone for att du styrte meg i riktig retning , har surret rundt og prøvd alt mulig rart i 3 år uten å finne en DAC med den lydsignaturen jeg var ute etter, men nå har jeg den i hus.Etter å ha sett omtalen til What-hifi , hadde jeg aldri tenkt å prøve den , så må visst slutte å legge særlig vekt på deres preferanser.
Er ikke sikkert den passer alle , men for meg er det den riktigste lyden jeg har hørt fra dac noen gang
.

Har følgt denne dac,n nå i måneder :) skal…… skal ikke :)

Med Naim dac blir det to bokser,og denne ser det ut som matcher disse to boksene med noe av de samme preferanseneMen med en god streamer trenger jeg ikke dac,så jeg er i samme leia som du,HDX,NDX,Naim Dac eller ganske enkelt koble Arcam FMJ D33 opp på transporteren [FONT=arial, verdana]?? hmm

var snakk om en oppgradering iht en av portene for oppkobling av apple produkter,kjenner du til det ?
[/FONT]
 
Topp Bunn