AppleTV4 -> installere Kodi mediasenter

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
706
Torget vurderinger
3
Noen som har erfaring med å installere Kodi på AppleTV4?

Fortrinnsvis fra Windows PC men MAC kan til nød brukes. Ser det er diverse guider for å gjør det men greit med litt erfaring før jeg evt risikerer å ta knekken på Apple TVen :)

Har Kodi for AppleTV4 full/all funksjonalitet som en er vannt til fra Kodi på PC?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.930
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Sikkert ikke hva du tenker, men vurderte Kodi på min, men endte opp med Fuse og har ikke angret siden. Bygd på samme lest.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
401
Torget vurderinger
1
Du kan installere MrMC fra appstore. Dette er Kodi uten pluginsystemet. Utenom det at noen tjener seg rike på å selge fri programvare, så er dette en grei løsning for å slippe styret med å "sideloade" Kodi.

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
706
Torget vurderinger
3
Bruker Kodi på PCer i dag og har følgende behov:
- Spille av musikk/filmer fra NAS
- Streame fra Dreambox/VU+ via PVR klient

Vil MrMc eller Fuse fungere slikt?

Hva er egentlig sideloading, er det å se på som dualboot? Blir AppleTVen JailBreaket slik at den ikke lenger fungerer som vanlig AppleTV?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
401
Torget vurderinger
1
Sideloading betyr ca.: installere en app ved å overføre appen fra sin egen maskin istedet for Appstore. På Appletv4 Apple har åpnet for å sideloade apper uten å måtte jailbreake.
MrMC vil støtte det du etterspør siden dette som sagt er Kodi og kommer med samme pvr-støtte, men har ikke støtte for plugins.

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
706
Torget vurderinger
3
Takk for gode svar!!

Prøvde MrMC og ser ganske greit ut men får ikke PVR til å fungere, har du prøvd det?

Dersom sideloading ikke er skumlere enn det så må jeg nesten prøve det og litt senere ??????

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
401
Torget vurderinger
1
Takk for gode svar!!

Prøvde MrMC og ser ganske greit ut men får ikke PVR til å fungere, har du prøvd det?

Dersom sideloading ikke er skumlere enn det så må jeg nesten prøve det og litt senere ������
Har ikke prøvd pvr, men MrMC kommer jo med alle klientene innebygget. Hva heter klienten du bruker på Kodi til vanlig?

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
706
Torget vurderinger
3
Etter litt fikling så fikk jeg VU+ til å fungere med MrMC.

NÅ har jeg også fått inn Kodi så nå begynner det å bli gøy :) Ikke alt som fungerer optimalt men stort sett ganske bra, dog skuffende å oppdage at Atmos bl.a. ikke er støttet på AppleTV.

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
2.132
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
6
Hvordan er det å installere kodi på de nye Apple tv boksene som er tilgjengelig nå? Skal kun brukes å spille av filmer og serier fra egen når på en TV- så støtte for hd lyd osv spiller liten rolle.

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
706
Torget vurderinger
3
MrMC er i praksis Kodi og fungerer strålende

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
2.132
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
6
Må ikke ha kodi forsåvidt- er bare det jeg bruker i kinoen så er vant til brukergrensesnittet. Men åpne for nye forslag.

Inspirert av oled tråden må jeg ha en Apple tv for fotball ;-)

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
1.199
Torget vurderinger
3
Da kan du jo starte og prøve med Plex som er gratis og veldig enkelt å komme i gang med, alternativt MrMC som koster noen kroner.

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
706
Torget vurderinger
3
Ønsker du Kodi så bruker du MrMC, det er det samme, GUI og alt er likt

Topp Bunn