Sliveleifen og trøttheita hadde visst overmanna meg i går aftes....ser at jeg spilla med Audiovector pu....skal sjølsagt være Dynavector...men det skjønte dere jo. Iallefall gjorde du det, Arve.
Jeg har aldri målt eller prøvd sporingsevne med testplate. Når det høres realistisk ut, er det greitt nok for meg. Om det skulle skurre i en kanal, høres det veldig godt. Akkurat nå lytter jeg til Knut Reiersrud's "Woodoo without killing chicken", og Scouten med DV17d3 bidrar til en etter mitt skjønn kjempeflott gjengivelse. Bare Lyric hadde fått fram pris m.v. på ei arm sånn at jeg kan få prøve Ortofonen også. Unipivot-armene er jo veldig greie sånn, det er en enkel sak å bytte mellom forskjellige p.u'er. Spilleren har så langt imponert meg skikkelig. Den "glei" bare rett inn her - ALT stemte. Jeg var veldig spent på arma, og den derre tvinninga av kabelen som antiskating - men jeg har ikke rørt kabelen! Jeg la på plass arma, plugga inn kabelen og spilte. At det ikke kom lyd i venstre kanal i de første forsøkene, skyltes brudd i en medfølgende ic - men jeg hadde en NO - bit liggende, så det ble lyd. Og snart skal den erstattes med BM REv. ic'er. Jo, Scout'en ble heilt rett for meg. Nå spørs det hvor lang tid det tar før trangen til en Scoutmaster eller Aries melder seg....
Men on topic igjen: På andre spillere, f.eks. T60'en, skulle antiskatinga stilles etter nåletrykket. Spilte man med 2 gram på nåla, skulle rattet på antiskatinga stilles på 2. På Rega'ene som jeg har prøvd - aldri eidd sjøl - har antiskatinga vært noe rakkel. En plastdings uten skalering, bare noen hakk, som dras ut - nei, det virka rett og slett billig! Jeg fikk den ikke 100%, heller. Både på P3, P5 og P7, ville arma for mye utover.
;D
PS: Den Reiersrud-skiva er ikke dum....f.eks. 5 little chicken's - og det på de "vanskelige" inner-rillene..